منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

مطالبه

منصوره صامتی |

 تسریع در ایجاد شبکه ی ملی اطلاعات داخلی باید مطالبه ی اصلی نسل جوان از حاکمیت باشد. ما نباید مستاجر آمریکا باشیم. دلمان خوش است که یک وجب از مرزهای فیزیکی را به دشمن نداده ایم.

دلمان خوش نباشد چرا که دشمن از طریق نظم نوین جهانی در دنیای مجازی تمام مرزهای اقتصادی ،اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی مان را در نوردیده و هم اکنون در خانه ی من و شما با میل خودمان به اتاق خواب نوامیسمان می آید !


  • منصوره صامتی

نظرات  (۱۶)

گفتگدی شبکه خبر با تحلیلگر هالیوود و نتقد رسانه ای امریکا:
اگر امریکا با ایران از طریق مذاکره موفق به توافق نشه پیشبینی شما برای اهداف آیندش چیه؟
مایکل جونز: قطعا حمله شدید فرهنگی جدیدی رو پیریزی خواهد کرد.و از این طریق ضربه خواهد زد.
ببخشیدبرای من سوالی ایجادشده اگرخواستیم مطالبمان راایمیل کنیم یا نامه هایی رااتوماسیون کنیم یاتحقیقات وپزوهش انجام دهیم ویا.......از چه شبکه هایی استفاده کنیم که صهیونیستی نباشد؟
باید کم کم به فکر مهاجرت و رفتن از ایران باشم.
خانم فقط همین کامنت اولم در این پست رو جواب بدین ممنون میشم.
اون یکی ها هم جوابشون تو جواب شما به این کامنت هستش.
پاسخ:
اگر پرسش شما اینه که چرا در ایران هم شنود وجود داره مثل آمریکا ؟
پاسخ : حتی در زمان  حکومت حضرت  علی علیه السلام نیز لباس شخصی ها و افرادی که اخبار محرمانه را جمع آوری و به حاکم منتقل می کردند وجود داشتند . بخشی از امنیت جامعه حتما از طریق جمع آوری اطلاعات محرمانه تامین خواهد شد و در همه جای دنیا مرسوم است . از نظر بنده هم درمواردی که حدود آن قانونی است هیچ اشکالی ندارد و منطقی به نظر می رسد . 
به نظرم نکته ی اساسی که حداقل یک دهه بعد از انقلاب به فراموشی سپرده شده این است که بسیاری از مردم و برخی مسولین بنا را بر این گذاشتند که جنگ تمام شده و دشمن هم کاملا برنامه ریزی شده ما را به نکات دیگری سرگرم کرد که ماهواره یک نمود اصلی آن است . 
باید باورمان شود که ما در شرایط حساس جنگ هستیم حتی همین الان تنها ظاهر جنگ تغییر کرده ، تهاجم فرهنگی ، جنگ تمام عیار اقتصادی و تحریم های فراوانی که از ابتدای انقلاب هم وجود داشته ،آنهااستراتژی جنگ  خود را تغییر داده اند و الا هدف همان به زانو در آوردن مسلمانان است . تنها کشوری که در دنیا پا تو کفش سیاست های  قدرت های جهان کرده ایرانه ، از قدرت ایران  در منطقه هراس دارند و اینروزها بشدت از واژه های مبتنی بر همین معنا استفاده می کنند .اگر باورمان بشود ما در جنگ هستیم می پذیریم که شرایطحساس است و دستگاههای امنیتی ایران باید به جمع آوری اطلاعات محرمانه بپردازند . البته باید مطلع باشیم که همه جا افرادی از موقعیت خود سوء استفاده می کنند و این اجتناب ناپذیر است . حتی در میان آنهایی که خود پیامبر اکرم صلوات الله علیه رازیارت کردند ، معجزاتش را دیدند و از نزدیک در هوای او تنفس کردند نیز خیانتکاران فراوانی قابل اشاره است چه برسد در زمان ما ! 
خانم شما وقت میکنی پست جدید بزاری ولی وقت نمیکنی به ما یه جواب بدی؟
پاسخ:
گاهی تنها به همان اندازه که می بینید وقت دارم . گاهی فرشت هست ولی نیازی به پاسخ نیست . گاهی بهتر است  مخاطبان دیگر پاسخ داند. اگر پرسش خاصی هست لطفا مطرح کنید . سپاس از همراهی بزگواران 
مطلبی که با ذکر یک حدیث و مقدمه ای کوتاه بعد از آن نوشته شده بود ، در ارتباط با "اصل موضوع" یعنی اینترنت و فضای مجازی و سایر وسائل ارتباطی نوین که در این بستر ارائه می شوند ، ارائه شده بود ؛ که هم برخورد خصمانه و افراطی "حذفی" با این پدیده های نوظهور را ، مورد نکوهش قرار می داد و هم برخورد منفعلانه و تفریطی "هضمی" را !
درواقع ما قائل به ارائه یک راهکار منطقی و مبتنی بر حد میانه (خیر الامور ، اوسطها) هستیم و با هرگونه افراط و تفریط در این زمینه مخالفیم .(جاهل را نبینی یا درحال افراط است یا تفریط) . 
این در رابطه با اصل موضوع که نحوه ی برخورد ما با پدیده های نوظهور و نوین را تبیین می کند و نه با خطرات و تهدیدهای جانبی آن از جمله موضوع "امنیت داده و شبکه" . چرا که مستحضرید و در مطالب دوستان هم بود که گاهی ما به واسطه ی یک موضوع جانبی و یا فرعی ، اصل موضوع را زیر سوال می بریم و تخطئه می کنیم که قطعا اشتباه است . 


آیت الله مجتهدی:

آنچه از سر گذشت؛ شد سر گذشت!!!
حیف بی دقت گذشت؛ اما گذشت!!!
تا که خواستیم یک «دو روزی» فکر کنیم!!!!!!
بر در خانه نوشتند؛ درگذشت..‌.
میلاد خان منم که حرف شما رو تایید کردم.
تو کشور ما تک صدایی نیست کاش حداقل فقط صدای رهبرمون میمومد ولی هر کسی هر طرفی برای خودش یه دولت تشکیل داده و نظر خودشو اعلام میکنه و به اون عمل میکنه.
سلام
بانظر جناب سید موافقترم هرچند نظر دوستم آقای غلامی عزیز هم همینه، نباید برخورد حذفی صورت بگیرد ولی درپاسخ به نظرشون که پاسخی برای جناب غلامی  هم باشه عرض میکنم اتفاقاً چون ناامنی فضای مجازی شناخته میشود باید محافظ کارانه تر برخورد نمود ، بقول سید عزیزاز تکنولوژی به سود خودمون استفاده بشه ، فرمایش رهبری درباره مدیریت صحیح بر این فضا کاملاً حکیمانه
ست ، توصیه های خانم صامتی درچند پست قبل هم درباره همین موضوع (مدیریت صحیح بر حفظ اطلاعات شخصی )بود ، اما جناب سید بزرگوار باور بفرمایید کمترین اطلاعات ما در شبکه های مجازی یا اجتماعی توسط دشمن رصد میشه و در مواردی بضرر کسی هست که مخصوصاً خارج از کشور قرار داره چون بهتر در دسترسه . دانایی نیاز زندگی بشر است ، یه بیت شعر تو این زمینه یادم اومد که میگه :اقتضای جان چو ای دل آگهی ست / هرکه آگه تر بُود جانش قویست  ، به نظر منم نه ترس یا حذف دنیای مجازی بلکه دقت وتدابیر لازم برای بهره بردن بسود خود ، موفق باشید .
شهردار باغ گرامی
دقیقا یک تک صدایی هست که صدای رهبر نیست.
هر چند وانمود میشود صدای رهبری هست و صدای یک گروه خاص اصلا نیست!
این مطالبه را به رنگ قرمز نوشته اید ؛ گویی عنوان و مطرح کردن آن هم ، از خطوط قرمز به شمار می آید ! ... 
حضرت علی (ع) می فرمایند : مردم دشمن چیزهایی هستند که نمی دانند .

این مطلب در روان شناسی نوین تحت عنوان "ترس از ناشناخته ها" چنین تصریح شده است که : انسانها در جستجوی امنیت [کاذب] روانی ، میل و گرایش به اموری دارند که پیشتر و بیشتر برای آنها شناخته تر باشد . 
این باور ، در "روان شناسی رشد" در برابر و نقطه ی مقابل مفاهیمی همچون خلاقیت و نوآوری قرار دارد و همواره افراد را در جو کاذبی از امنیت خاطر قرار می دهد که با پرهیز از خطر پذیری (ریسک) و دوری از کنجکاوی های عالمانه و کاوش های علمی ، مانع از رشد و شکوفایی می شود . 
اهمیت این موضوع (ترس از ناشناخته ها) زمان برخورد با پدیده های نوین علمی و اکتشافات بشری ، دوچندان می شود . 
امروز نحوه ی برخورد ما با "اینترنت" و سایر بسترهای نوین و نوظهور ارتباطی آن که موضوع بحث و گفتگو قرار گرفته است ، در همین مقال می گنجد . 
به نظر می رسد که نه "برخورد حذفی" راهکار مناسبی باشد و نه "برخورد هضمی" ! 
این مطلب و موضوعی است که از سخنان مقام معظم رهبری که در مورد "اینترنت" و فضای مجازی ایراد فرموده بودند هم به دست می آید . سخنانی که ضمن تاکید بر "اهمیت" این مهم ، بر  "مدیریت صحیح" بر این فضا (به دور از برخوردهای حذفی) دلالت دارد : 
"بنده اگر امروز مسئولیت نظام را به عهده نمی داشتم ، قطعا مسئول فضای سایبری کشور می شدم" ! 
خانم صامتی چرا پاسخی نداره این کامنت های بنده و دوستان.

من نظر شاید این چیزی که نوشتم نباشه ولی سوال برام لطف کنین جواب بدین.
من مدعی تک صدایی نیستم و میگم که تو ایران عزیزمون خیلی صدا میاد کاش همه صداها یکی بود و به حرف رهبرمون عمل میشد و یه عده قانون و اخلاق گریزبرای راحتی کارشان به حریم شخصی مردم تجاوز نمیکردند.
در خانه ای که همیشه سانسور و تک صدایی باشد و آموزه های آن به جز 3ک س همه آموزه های منفی دیگر را در بر داشته باشد، همان بهتر که مستاجر غریبه باشیم!
همش سانسور همش خفقان همش تک صدایی همش اخبار دروغ همش نصفه بیان شدن حقایق همش تهدید همش انحصار همش پیام منفی ...
واقعا خسته کنندست...
اصلا موافق این نوشته شما نیستم خانم صامتی.

با سلام

خانم صامتی ؛ من خیلی موافق این ترس شما و برخی از دوستان از مسائل امنیتی و اطلاعاتی مرتبط نیستم. یک مقاله ای حدود 18 سال پیش از یکی از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی خواندم که موضوع آن این بود :صنعت بر فراز سنت یا در برابر آن که در آن اشاره به نگهداری سنت ها و چگونگی تقابل با صنایع و پیشرفت های روز دنیا شده بود.

خلاصه کلام اینکه ما باید از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم ولی می توانیم به نفع خودمان مصادره کنیم و از همان سیستم های اطلاعاتی آمریکا ، اسرائیل و دیگران ، با نفوذ سایبری و .... اطلاعات مفیدی کسب کنیم و الان در کشور نیز تقریبا همین گونه است و این دلیل نمی شود ما آن را کلا کنار بگذاریم یا میدان و بستر ایجاد شده را حذف کنیم . ( هرچند که دام باشد می توان آنها را با احتساب دشمنی آمریکا و اسرائیل ، گرفتار دام خودمان کنیم ) که مثلا خانم صامتی در یک حالت استثنا با یک خبرنگار شیعه در پاکستان ارتباط داشته و ..... که می توان اینگونه موارد را در کانال های خاص خودش هدایت کرد ولی سایر مسائل از جمله مواردی که در همین اینترنت و ... رد و بدل می شود به صورت به روز تر و سریع تر از طریق گوشی های هوشمند و امثال آن مبادله کرد. در این رابطه مسائل فراوانی وجود دارد که بعدا در صورت وجود فرصت می توان راجع به آن بحث کرد.

خانم چه مطالبه ای ؟ ما توسط شرکت های ایرانی و سازمان های امنیتی ایرونی کنترل میشیم. و زندگی شخصی نداریم چه برسه به سازمان های خارجی.

واقعا خنده داره ما همون راه ی رو میریم که امریکا و غرب ازش استفاده کردن واقعا مسخرس همه چی کپی و الگو برداری از غربه.

بیچاره معلمم رو چقدر  مسخره میکردیم وقتی میگفت که تو پیام دادن به هم دقت کنین که اطلاعات شخصی رو نفرستین که شنود میشین. یا حرفای صمیمیتون رو حضورا بهم بگین. ما هم میگفتیم ما انقدز مهم نیستیم که زندگی شخصی مون شنود بشه و حالا دارههمون حرف ها نتیجه میده.

متاسفم برا خودم.

اینجوری میخایم همدل باشیم. با دزدی اطلاعات شخصی هم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">