منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

جاسوس های همراه!

منصوره صامتی |
برای جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی از اتصال همیشگی به اینترنت توسط گوشی همراه بپرهیزید .
اگر به هر دلیل حیاتی امکان دوری از اینترنت را ندارید دستکم روی دوربین گوشی همراه یا لب تاپ یا تب لت خود را بپوشانید .
بر اساس گزارشهای فراوان در سطح دنیا دوربین گوشی همراه یا تب لت یا لب تاپ درزمان اتصال به اینترنت به طور خودکار از فضای شخصی زندگی افراد یا محل کار افراد عکس و فیلم تهیه کرده است . ضبط صدای افراد یا رد یابی آنها از طریق نرم افزارهای گزارش دهنده که افراد با میل شخصی بر روی گوشی همراه خود نصب می کنند نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد .
شاید این به نظر شما مضحک بیاید ولی از خود بپرسیم اگر این موارد واقعیت داشته باشد آنگاه ...

نظرات  (۴)

قریب به پنج دهه پیش ، مرحوم جلال آل احمد کتابی نوشتند با عنوان "خدمت و خیانت روشنفکران در ایران" ! که با توجه به پدیده ی نوظهور "روشنفکری" در آن سالها ، این کتاب چالش های زیادی در سطح مراکز علمی و جامعه برانگیخت. 

اکنون به نظر می رسد باید کتابی نوشته شود در "خدمت و خیانت سرویس های اینترنتی در دنیا" ؛ چرا پدیده ی نسبتا نوظهور و فراگیر "اینترنت" و فضای مجازی و سرویس های ارتباطی متنوع مبتنی بر آن ، که  برای کاربران ارائه می شود ، به نظر می رسد ، به همان اندازه ای که مفید است ، می تواند مضر هم باشد  ؛  و به همان اندازه ای هم که تهدید است ، "این چاقوی دولبه" ، فرصت هم باشد . 
به عنوان مثال جدا از سهولت در امر ارتباطات که همواره به عنوان مهمترین فرصت از این فضا یاد می شود ، اعتیاد به شبکه های مجازی و سست شدن بنیان خانواده ها و ارزش های اخلاقی و در یک عنوان کلی "تهاجم فرهنگی" هم ، به عنوان بزرگترین تهدید این فضا ، به شمار می آید ولی فی المثل ، آیا می دانید قاتل یکی از شهدای هسته ای،  با توجه به شناسایی آی پی (IP) توسط ارتش سایبری ایران ، در هتل محل اقامتش در تهران ، دستگیر می شود و به سزای عملش می رسد ؟! 
پوشاندن دوربین گوشی جلوی نیمی از جاسوسی و سرقت اطلاعات شخصی رو می گیره برنامه ها ونرم افزارهای کامپیوتر وموبایل بدون اطلاع کاربر اطلاعات شخصی رو میفرسته ، بنظرم راه حل های کاربردی و خوبی نوشتین که تلفن مکالمات جدا باشه و برنامه های اجتماعی وعکسهای شخصی جدا  یا حداقل در پوشه رمزدار قرار بگیره .
یاد اون جوک افتادم که برای امنیت توفضای مجازی اصلاً به فضای مجازی وصل نشیم .
که نمیشه اونوقت مطالب آموزنده پارادوکس راچطور پی گیری کنیم .
یه سوال برام ایجاد شد آیا نرم افزارهایی که با جی پی اس کار می کنند اونها هم میتونند مورد استفاده جاسوسان وسارقان اطلاعات شخصی قرار بگیرند یعنی جی پی اس هم میتونه بعنوان ابزار جاسوسی قراربگیره؟ از این جهت پرسیدم که موقعیت رو دقیق تشخیص میده شاید اطلاعات بیشتری نسبت به تعیین محل بفرسته .
ممنون میشیم اگه باز هم را حلی برای حفظ اطلاعات شخصی بنظرتون رسید ، بفرمایید .
پاسخ:
پاسخ شما در پست بعدی "سیم کارت های آدم فروش"
ــــــعالیـــــــ و ــــآ موزندهـــــــــ ــممنونـــــت
ما هم می توانیم یکی از بهترین یاران و معتمدان امام زمانمان باشیم ...

ما می توانیم یکی از پیشگامان تحول جهانی و سازندگان تمدن متعالی اسلامی باشیم ...

هستهٔ مرکزی یاران امام زمان ، سیصد و سیزده نفر و به تعداد یاران پیامبر اکرم در جنگ بَدْر هستند که بنا به فرمودهٔ امام باقر پنجاه نفر از آنان از زنان اند. (بحارالانوار، ج ٥٣ ، ص ٢٢٣) همچنین، در احادیث آمده که بیش تر یاران امام را جوانان تشکیل می دهند. (الغیبة، نعمانی، ص ١)

پس دستانمان را مشت می کنیم ..عزم ها را جزم کرده ، لبیک گویان به پیشوایمان اقتدا می کنیم و با ایمانی استوار با تهذیب و تلاشی وصف ناپذیر به مبارزه جهت پیروزی در همه زمینه های علمی فرهنگی سیاسی می پردازیم تا بینی شیاطین پست و ذلیل انس و جن را به خاک بمالانیم..

پس لبیک یا اباصالح..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">