منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

سلام

منصوره صامتی |



نرم افزار جدید و قدرتمند پیام رسان ایرانی " سلام" رونمایی شد.


با رشد چشمگیر ارتباطات بر بستر اینترنت و استفاده وسیع از تلفن های همراه هوشمند، اپلیکیشن های متنوعی در این زمینه تولید شده اند که بدون تردید با نمونه های معروف آن آشنایی دارید. البته کارایی هر یک از برنامه های مذکور متفاوت بوده اما در نهایت وظیفه همه آنها ایجاد ارتباط بین مخاطبین به صورت ارسال پیام، صوت، ویدیو و یا حتی تماس صوتی و تصویری میباشد.

در ادامه قصد معرفی نرم افزار پیام رسان و تماس رایگان salam را برای شما کاربران و همراهان  پارادکس را داریم. برنامه اندرویدی که توسط گروهی از برنامه نویسان ایرانی تولید شده است و با پشتیبانی از سرورهای قدرتمند خود امکان رقابت با نمونه های مشابه خارجی همچون وایبر , واتس اپ و .. را دارا می باشد.

سلام یک برنامه ارتباطی برای گوشی‌های هوشمند شماست! استفاده از "سلام"ساده بوده و طراحی آن با تاکید بر استفاده روزانه است .



  • منصوره صامتی

سلام

نظرات  (۱۵)

امروز رییس سازمان پدافند غیرعامل از ممنوع شدن استفاده از گوشیهای هوشمند برای مسولین خبر داد یا اینکه با نصب برنامه حفاظتی خاصی مجاز به استفاده میباشند .بدلیل جاسوسی اطلاعات .

نکته ای که شما پیش از این به افراد برای حفظ اطلاعات شخصی توصیه کردید و خودتون هم از گوشی ساده استفاده میکنید


بله جناب شهربان دوست عزیز متوجه شدم وممنونم .
مثال آتش و دود هم جالبه ها من که کلی خندیدم ، فک کن مثلاً بخوای پیام کوتاه بفرستی ، چه الفبای سختی میشه ، چقدر آتش یا چقدر دود باشه که بیانگر چه حروفی هست  .
همون پیامک  راحت تره ، مثلاً همیشه زغال و کاغذ همراهت باشه برای علامت دادن، حتا  فکر آتش و دود خنده داره .
امیر علی عزیز من فقط به عنوان مثال کروم رو عرض کردم وگرنه همه نرم افزار های غربی به خودی خود یک ابزار جاسوسی هستند چون فروش اطلاعات در کشورهای دیگه یه شغل و بیزنس پر در آمده.

خانوم صامتی حرف شما درست ولی حتی در ابزار آتش و دود هم ممکنه کسی مارو ببینه وبفهمه چی میگیم.

در آخر هم باید بگم که باید حرف شما رو سرلوحه کارمون قرار بدیم و  فقط از حالت شخصی فضای مجازی استفاده نکنیم . هرچه باشد یه نفر سومی هم هست.
بدون تعارف میگم :شاید برخی دوستان ،  با ایمان ، دانایی  ، کلی نگری ومهربانی شما آشنا نیستند وعلت برخی تذکرات دینی ، توصیه های ملی ونصیحت های دلسوزانه شما رو نمی دونند . شما با دید وسیعتری به هر مسعله نگاه میکنید و فراتر از سطحی نگری میبینید ، این قدرت تفکر خدادادی به شماست ، الهی که همیشه سلامت باشید وموفق .
جناب شهربان عزیز متشکرم از اطلاع رسانی تون ، حتماً برنامه های دیگری هم هستند که بدون اطلاع ما در کامپیوتر یا موبایل اطلاعات شخصی رو به جایی که براشون تعریف شده میفرستند .
یادش بخیر سالهای نچندان دور موبایلها نه وای فای داشت نه اینترنت ونه خیلی ترسی از سرقت اطلاعات شخصی تازه بعداً خیلی با کلاس شدن رادیو و چراغ قوه هم داشتند تا الان که ...... ، خانم صامتی درست میفرمایند در عصری هستیم که اطلاعات قدرت است و هرچه اطلاعات بیشتری از طرف مقابل خود که میتواند در کشور دیگری باشد داشته باشی قدرتمندتری .(منم از ایشون یاد گرفتم )
پاسخ:
بزرگوارید .البته هم اکنون هم این گوشی های ساده وجود دارند و گوشی بنده یکی از ساده ترین انواع گوشی ها است. جالبه گاهی دوستان به دیده ی ترحم نگاه می کنند که خانم صامتی انقدر پس انداز نکنید یک گوشی مناسب بخرید یا چرا در واتس آپ و وایبر و لاین و ... نیستید؟!!! وقتی عرض می کنم به جهت مسایل امنیتی انقدر با تعجب نگاه می کنند که گویی بنده از کره ای دیگر نازل شده ام ! همه هستند شما هم بیاید. حیفه لااقل بیاید در گروه هنرمندان !!!
اولا آنها نمی دانند که ما هرچه می کشیم از برخی هنرمندان بی هنر است و دو اینکه آنها اصلا نمی دانند بعد از جنگ تحمیلی ما هم چنان در حالت جنگ هستیم البته به شکل دیگر. اگر باورمان می شد که تا دینمان را نگیرند و به گناهمان اعتراف نکنیم رهایمان نمی کنند خواب به چشم ما ن نمی رفت . صد افسوس و وااسفا که آنها که باید بعد می فهمند ...!


خانم صامتی ممنون از پاسخ هاتون.

خانم میشه بگین چه مواردی رو باید در فضای سایبر رعایت کنیم تا اطلاعاتمون درز پیدانکنه. موردی بفرمائید اگه ممکنه.
من تا حالا در این زمینه آموزشی رو از کسی یا جایی دریافت نکردم.
لطفا یا محلی رو برای دریافت جوابم بهم بگین یا خودتون جواب بدین.
از موارد هم منظورم اینه که مثلا شماره موبایل ، عکس و... .
پاسخ:
یکی از بهترین کارها برای محافظت از اطلاعات شخصی این است که از ورودی های مختلف جهت انباشت اطلاعات استفاده کنید .یعنی اینکه برای تماس های تلفنی از یک گوشی ساده استفاده کنید. برای موارد خاص از ارسال پیامک خودداری کنید و تنها ااز طریق گفتگوی تلفنی انتقال اطلاعات داشته باشید . برای ثبت تصاویر از دوربین معمولی بجای دوربین گوشی همراه استفاده کنید. نرم افزارهای شبکه های اجتماعی را بر روی ورودی دیگری نصب کنید مثل تب لت .حتما برای پوشه های عکس و یا اطلاعات دیگر رمز بگذارید. به نظرم آخرش باید بوسیله ی آتش و دود با دیگران تبادل اطلاعات داشته باشیم که فرصت طلبان متوجه نشوند!
البته باز هم از دوستان می پرسم اگر آنها نظری داشتند حتما منتقل می کنم .
بازم ممنون خانم صامتی.
ایام جوانی بنده هستش و ورود به جامعه‌ای بزرگتر از مدرسه و خانواده و همچنین سوالات بسیار که در سرم هست و بیجواب و دردسر شما برای جوابگویی. 
نمیدونم چرا بعضی از سوالاتم هرچه که جواب میگیرند ولی باز جای خالی پاسخشان در ذهنم رو میبینم.

با این جملتون کاملا موافقم که گفتین بهتره یه ایرانی بدزده تا اسراییلی. وتو نظرم اسبقم هم گفتم که این خیلی بهتره.

ولی بانو در باره بخش پایانی پرسشم منتظر جوابم. یا محلی برای پیدا کردن جوابم.

یه نظر هم در رابطه با پاسختون به امیر علی عزیز بگم که مرورگر کروم یکی از ابزارهای جاسوسی هستش که اطلاعاتمون رو میفرسته برا صاحباش اونم اطلاعاتی که تو هارد رایانمون یا رم گوشی موبایلمون هستش واین جابه جایی طوریه که ما اصلا متوجه نیستیم.

و خدمت کاربر سید هم بگم که بنده یک پسر مجرد 19 ساله دوست داشتنی هستم واگر این رسانه رو بیشتر همراهی میکردید متوجه میشدید که بانو صامتی منو با لفظ جناب صدا میزنند نه سرکار.
پاسخ:
یکی از انگیزه های اصلی بنده برای ایجاد وبلاگ  پاسخ گویی به مخاطب در حد اطلاعات بنده بوده ، البته از اساس ادعایی ندارم چرا که می دانم در مقابل نادانی هایم چیزی نمی دانم  ولی گاهی خداوند توفیق می دهد و پاسخ بنده تاثیر مثبتی می گذارد . 
جناب شهربان 
لطفا دوباره پرسشتون رو مطرح کنید.
سلام
با توجه به توضیحاتی که در مورد  اهمیت حفظ اطلاعات شخصی نوشتید ، متاسفانه برخی تصاویر ی که جاش توی آلبوم خانوادگیه رو در فضای مجازی ومشخصاً اینستاگرام به اشتراک میزارند که یا ناآگاهند یا بی تفاوت ، این اطلاعات وتصاویر شخصی در نهایت میتونه ضرری برای افراد یا کشور داشته باشه ؟ بنظر خودم باتوجه به توضیحاتتون ، درک علایق وسلیقه های مختلف وبرنامه ریزی برای گروه ای مختلف سنی ، درسته؟
پاسخ:
سلام
سپاس از همراهی شما
یک داستان واقعی : زن و شوهری در انگلستان برای دریافت مبلغ کلان بیمه مرگ شوهر را طراحی و به حدی موفق بودند که طی ده سال هیچ ردپایی از آنها نبود ولی جالب اینکه با توجه به عکس هایی که از خود در اینترنت به اشتراک گذاشته بودند بعد از ده سال پلیس پی به نقشه ی آنها بد !
البته در اینجا اطلاعات منتشر شده به کشف جرم کمک کرده ولی به طور کلی در عصر ارتباطات داشتن اطلاعات آن هم نه اطلاعات آرشیوی و خبرهای سوخته بلکه اطلاعات ثانیه به ثانیه با بهتره بگم نفس به نفس از رقیب بسیار حایز اهمیت است . شاید اطلاعات من نوعی کم اهمیت به نظر برسد ولی هنگامی که شبکه ای از اطلاعات در دسترس دشمن باشد حتما او قدرتمند تر از من است . شما ببینید به عنوان مثال در ایران اگر 4 میلیون در فیس بوک عضو باشند از طریق اطلاعات شخصی و ارتباطات 4 میلیون نفر به اطلاعات همه ی ایرانیها می توانند دسترسی داشته باشند چرا که هر فرد به تنهایی به شبکه ای از ارتباطات متصل است . پس بنده نه به خاطر خودم بلکه بخاطر همکارم خبرنگار پاکستانی شیعه که با هم در ارتباط بودیم صفحه ی فیس بوکم را بستم تا کانتکت های بنده برای دشمن لو نرود و جاسوسان فیس بوکی نتوانند خبرنگار شیعه پاکستانی را در پاکستان دستگیر کنند !
حال به راحتی می توان درک کرد که چرا مقام معظم و معزز رهبری می فرمایند تا قبل از ایجاد شبکه ی ملی اطلاعات داخلی نباید سرعت اینترنت افزایش یابد یعنی چه ؟ هرچه سرعت اینترنت افزایش یابد به آن جهت که ما در دنیای مجازی مستاجر آمریکا هستیم سرعت سرقت اطلاعات لحظه به لحظه نیز بیشتر می شود .
ولی صد حیف و افسوس که برخی از مسولین نمی فهمند !

با سلام

با نوشته سرکار خانم صامتی موافقم ( توضیحات در پاسخ خانم باغ شهر ) اصولا فرصت کافی برای سرزدن به این شبکه ها وجود ندارد و اگر هم فرد بخواهد روابط اینچنینی را گسترش دهد واقعا از کار و زندگی می افتد وباید ساعت ها وقت خودش را صرف دیدن حرف دیگران ، پاسخگویی به آنها ، وقت گذاشتن برای مطالب غیر مفید و ... بگذارد.

این به این معنی است که باید این کار کاملا هوشمندانه انجام شود در هر گروهی نمی توان عضو شد و برای هر مطلبی نمی توان وقت گذاشت که پالایش آنها هم خودش وقت زیادی را از ما می گیرد به خصوص که ما ایرانی ها بر اساس آنچه که در طول تاریخ کشورمان یاد گرفته ایم ، اصولا یا افراط می کنیم یا تفریط!!!!!!!!!

خانم صامتی عزیز حالا یه سوال دیگه پیش میاد.
 بانو به نظرتون این کار خدا پسندانه ای هست که کوچکترین اطلاعات یک شخص ضبط بشه حالا این اطلاعات خوب یا بد باشه فرقی نداره.
مثلا شما یک پیام عاشقانه برای همسرتون میفرستین یا یک جک بد یا خوب برا دوست صمیمیتون که شاید خیلی چیزها بین شما و ایشون باشه که ناشی از صمیمیت هستش میفرستین.
آیا این کار معروف و خدا پسندانه ای هست که سازمان های اطلاعاتی کشور اونو ضبط و ثبت کنند و در جایی برعلیه اون شخص به کار ببرن.؟
یا ساده ترین مکالمات من و شما ضبط و ثبت بشه؟
خانم جان این درست هستش که آی پی اینترنت شما دائما کنترل بشه که شما کجا میرین یا از چه جاهایی دیدن میکنین؟ شاید نخاین کسی بدونه جز خدا ی بی همتاتون.

یه سوال مهم دیگر اینکه مثلا ما دربیان عضو هستیم اون ایمیل و نام و شماره تلفن مارو میخاد اگه بدیم که اطلاعات شخصی هستش اگه ندیم که نمیشه عضو شد یا خیلی از شبکه های اجتماعی داخلی یا خارجی .
خانم میشه مثلا موردی بگین که چیا باید رعایت کنیم من تا حالا در این زمینه آموزشی رو از کسی یا جایی دریافت نکردم. میشه بگین شما.

من آدم بدی نیستم یا به قول بعضی ها ضد ارزش و نظام نیستم ولی سوالات بالا رو مطرح کردم که نظرو شما رو داشته باشم.
و بگم که وقتی اخبار میگه که اسنودن یه چیزایی رو فاش کرده که آزادی از نوع آمریکایی رو زیر سوال میبره سازمان های امنیتی ما هم مثله مال امریکا به اطلاعات ما دسترسی داره یا نه؟

پاسخ:
بنده مطلعم که رهبری عزیز شنود روابط شخصی و خصوصی افراد و ضبط و استفاده از آن را برای دستگاههای اطلاعاتی منع کرده اند و از طرفی مطلعم برخی سازمان های به اصطلاح فرهنگی متاسفانه بر خلاف رویه برای کارمندان زیر مجموعه ی خود از چنین عمل قبیحی برای ورود به زندگی خصوصی افراد بدون حکم دستگاه قضایی بهره می برند !
جناب باغ شهر چه می شود کرد ؟!در عصر ارتباطات زندگی می کنیم عصری که نرم افزارهای جاسوسی فراوانی برای جمع آوری اطلاعات تولید شده ، در عصری که اطلاعات قدرت است و هرچه اطلاعات بیشتری از طرف مقابل خودکه می تواند کشور  دیگری باشد داشته باشی قدرتمند تری .به همین جهت همواره به یاد نفر سومی باشیم که ممکن است مکالمات ما را بشنود و یا پیام های مان را چک کند !
درست بودن یا نبودن آن مربوط به نظر ما نمی شود با چگونگی استفاده از قدرت ،قدرتمندان ارتباط دارد! وقتی فرد خوب و با خدایی قدرتمند باشد آن را در جهت ایجاد روابط انسانی بکار میگیرد و هرگز وارد حوزه ی مخصوص خداوند که جایگاه قضاوت است قرار نمی گیرد تا بخواهد با جمع آوری اطلاعات شخصی دیگران و سپس تحلیل آن در جهت منافع خویش فردی را از دایره ی گردون خارج سازد . اگر فرد نادرستی در جایگاه قدرتی قرار گیرد چه باید کرد؟! به هرحال فارغ از نتیجه ما مکلف به انجام عمل درست هستیم . بنده افراد شاخصی را می شناسم که حتی تلفن همراه ندارند و همچنان از تلفن های ثابت استفاده می کنند چرا که از چگونگی سرقت اطلاعات مطلعند .

اما بطور کلی و عموم شنود و یا کشف اطلاعات شخصی افراد هزینه بر است و این امر سبب می شود که بسیاری از پیگیری های جاسوسی در  داخل در امان باشند . اما باز هم بهتر است به فرض محال  اطلاعات ما را یک ایرانی به سرقت ببرد تا یک اسراییلی !!!

بانو جان من ازتون عذر میخام. دیروز تو اتوبوس بودم داشتم مینوشتم غلط املایی زیاد داشتم.

منظورم ساده بود. اکثر نرم افزارهای ارتباطی رایگان و غیر رایگان کسب درآمدشون از فروش اطلاعات شخصی کاربراشون هستش چه ایرانی چه غیر ایرانی.
نرم افزارهای ایرانی نفعش این هستش که لااقل اطلاعاتمون رو به سازمان های داخلی میفروشن تا خارجی.و البته پیش میاد که یواشکی به بیگانگان بفروشن.

در ایران سازمان های اطلاعاتی به بهانه امنیتی مجبور میکنند که شرکت ها اطلاعات کاربراشون رو  در اختیار اون ها بزارند و در خارج از ایران هم به بهانه امنیتی و هم به عنوان یه تجارت پرسود به این کار نگاه میشه.
سازمان های امنیتی خارجی برای تاثیر گذاری بیشتر روی جوامع دیگه این اطلاعات رو توسط بهترین روانشناسان مورد ارزیابی قرار میدن و محتوای رسانه ای شون رو طبق این اسناد درست میکنن.

منظورم هم از اطلاعات شخصی همون شماره مخاطبان و پیام هاو موارد دیگه ای که به طرف مقابل می‌فرستیم.

+خانم صامتی دیروز فانوس رو معرفی کردین اون چی شد پس اسمش عوض شد یا چیشد بالاخره؟
منکه دیروز خیلی آسون فانوس رو از سایتش دانلود کردم خیلی راحت اونم تو اتوبوس.
پاسخ:
نرم افزار سلام یک نمونه جدید و ساخت مهندسان ایرانی است با فانوس متفاوت است. 
بزرگوار به طور کلی فضای مجازی برخلاف آنچه به نظر می رسد اصلا محیطی بکرو دست نخورده نیست بلکه به راحتی در این فضا می توان به اطلاعات اشخاص دسترسی داشت . بنابراین هنگامی که بر اساس چارچوب ها و ارزش ها عمل کنیم جای نگرانی از دسترسی به اطلاعاتمان در داخل ایران نخواهیم داشت.اما موضوع سرقت اطلاعات در شبکه های مجازی آمریکایی اسراییلی ، بدون تردید تمام اطلاعات کاربران این شبکه ها بر اساس اعترافات اسنودن به اهالی کاخ سفید و لابی های صهیونیستی تقدیم  می شود . 
معمولا این شبهه در افواه شنیده می شود :خوب ما که آدم های مهمی نیستیم که در صورت سرقت اطلاعاتمان دچار آسیب شویم ! 
به این افراد باید نکته ایرا یادآور شد 
دوستان طراحان و نظریه پردازان اصلی دنیای مجازی که به دنبال نظم نوین جهانی و حاکمیت بر دهکده ی جهانی هستند ... بر این باورند :افراد و اطلاعات آنها به سه دسته تقسیم می شوند ، در حال حاضر افراد مهمی هستند، در آینده فرد مهمیخواهند شد و یا حداقل با یک فرد مهم در اتباطند . 
بر اساس همین نظریه کم اهمیت ترین اطلاعات برای آنها بسیار با اهمیت است ، تا آنجا که می توان باید در فضای مجازی از اطلاعات شخصی خود مراقبت کنیم . 
  • چگونه است که اوباما با این که بیشترین تبلیغات انتخاباتی را در شبکه های اجتماعی داشته و جوانان را ترغیب به حضور در شبکههایاجتماعی می کند ، دختران خود را از عضویت در فیس بوک منع می کند ؟! او می گوید درست نیست دخترم اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک بگذارد!!! 
ممنون از معرفی این برنامه جدید ، براحتی دانلود کردم ، جالبه و کاربردی
پاسخ:
باید از مهندسان ایرانی تشکر کنیم . 
توضیحاتش بد نیست فک کنم شبیه واتس آپه ، منم بیش از10بار دانلود داشتم پیغام دانلود ناموفق داد سرعت اینترنتمم خوبه .
نمیدونم جناب شهربان چه جور دانلود داشتند ، بقول ایشون کاش اطلاعاتمون رو امانت داشته باشند و به سازمانهای اطلاعاتی نفروشه .
خانم صامتی جان سلام چند بار تلاش کردم دانلود نمیشه میشه راهنمایی کنید .خیلی ممنون
پاسخ:
سلام
ممکنه سرعت اینترنت پایین باشه بانو جان.
دانلودش کردم ایشالاه چند هفته بعد فعالش
 میکنم. 
برای بقیه دوستام هم باید سند کنم یا بگم برن دانلود کنند.

فک کنم خوب باشه. حالا باید استفاده کنیم بعد کاش اطلاعاتمون پیشش امامت باشه به ستزمان های اطلاعاتی نفروشه یا نده.
ولی امکان ش خیلی کمه.
پاسخ:
متوجه مفهوم جمله آ آخر نشدم.لطفا توضیح بدید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">