منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

شطرنج با گرگ ها

منصوره صامتی |

هم اکنون از شبکه یک  برنامه ثریا 

  • منصوره صامتی

نظرات  (۷)

سلام
بااین خط آخر در پاسخ به جناب شهربان بشدت موافقم که با کسب آگاهی از علوم مختلف به تحلیل وقایع  درون وبرون مرزی بپردازد ، ولی چرا همه فقط به سیاست توجه دارند ؟ مگه مشکل اقتصادی وفرهنگی کمتری هست؟ شاید به این دلیل که سیاست در اولویت قرار گرفته وپررنگتر از حتا فرهنگ جلوه می کند و همه امور زندگی مردم رو تحت تاثیر قرار داده .
اگه نظرم اشتباهه درستشو بفرمایید .
پاسخ:
سلام 
سیاستی که جای همه چیز را بگیرد سیاست نیست سیاست زدگی است جناح محوری است ، در این شرایط سیاسی کاری هم می شود که منافع گروهی حفظ گردد . این سیاست مد نظراسلام نیست ، در ساده ترین تعریف سیاست روش اداره ی امور است تعریف سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست و جمع آن با تعریف ساده سیاست یعنی زندگی ات را بر اساس اسلام اداره کن آن وقت سیاستت عین دیانتت هست . حالا امور جاری زندگی تعریف دارد یعنی در امور شخصی و اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، وقتی تولی و تبری در زندگیت رنگ دین بگیرد حتما سیاستمدار هستی ، چرا که چارچوب دین اسلام نسبت به رفت وآمدت ، همنشینانت ، حتی خورد و خوراکت حساس است ...
درباره این پستتون هم باید بگم. 
رهبر عزیزمان بارها گفتن که امریکایی ها افراد قابل اعتماد نیستن نباید بهشون اعتماد کرد ولی هیئت هی رفتن و قتی ازشون سوال میشد لبخند میزدن حتی حاضر نبودن واسه نماینده های ملت شرح بدن ماوقع رو.
یاد جمله امام رحمت الله میفتم که میگفتن
:آنان«غربی ها» مرزی جز عدول از همه هویت ها وارزش های معنوی والهی مان نمیشناسند.
خانم صامتی بله من هم این آموزه های دینی رو خوب میدونم ولی یه چیزی هست اون هم اینکه به نظرم باید آدم درباره چیزی که نمی دونه اظهار نظر نکنه. 
بیشتر مردم ما یا بهتر بگم اغلب مردم ما فقط از روی حدس و گمان و با دانش اندک درباره مسائل مهم کشور حرف میزنن و بیشتر موجب تشنج افکار میشن.
از صبح که وارد تاکسی میشی از سیاست و چیزای که شاید ارزش خیلی کمی داره صحبت میکنن و الا ماشاالله...
با وجود اینکه اصلا تو این زمینه ها درک و دانش درست حسابی ندارن.
وقتی آقای خاتمی میخاست دورش تموم شه مردم به باد انتقاد گرفتنش و از آقای احمدی نژاد تعریف میکردن حالا برعکس شده ، الانم روحانی رو تعریف میکنن به احمدی بد و بیراه میگن.
و مسائلی از این دست...
انگار مردم ما خیلی دوس دارن که بدی یه فردی رو روش زوم کنن و تمام خوبی هاشو نادیده بگیرن.
دوسال دیگه هم مردم میان روحانی رو بد نشون میدن.
البته این کار تو تموم دنیا هستش ولی مردم ما تقدس افراد خیلی براشون عادی میشه.

در ضمن اینو هم بگم که مردم ما از رشیدترین ملت ها هستن و اگه این رشادتشون نبود کشور ما هم یه جایی مثله عراق و سوریه میشد.
پاسخ:
این یعنی سیاست زدگی برخی از مردم و البته بعضی مسولین که همه چیز رو سیاسی می بینند . خانمی روسری سبز پوشیده گمان می کنند از اهالی فتنه است !!! دکور فروشگاهی بنفشه تصور می کنند به خاطر جناب روحانی بنفش شده !! البته گاهی هم همینطوره و لی تعمیمش به همه کار اشتباهیه . متاسفانه بین بچه های ارزشی هم گاهی رفتارهای غلط می بینیم تا یکی پرسشی می کنه که خلاف نظره بعضی هاست میگن طرف نفوذیه !!به جای جاذبه ،دافعه دارند !
درپی مواضع شجاعانه رهبری در روزهای اخیر دررابطه باموضوع هسته ای جمعی از نمایندگان کنگره امریکا درنامه ای به اوباما مصرانه خواستار پی گیری و تداوم مذاکرات تا رسیدن به توافق هسته ای شدند .
موضع بعضاً تند برخی نمایندگان کنگره امریکا را بعد از توافق رسانه ای بیاد داریم .

خانم صامتی بزرگ وار چرا ملت ما انقد دوست دارن که تو سیاست دخالت کنن؟
برعکس اکثر مردم جهان که از سیاست بیزارن و مشتاق زندگی آسوده خودشون هستن؟

به نظرتون مردم ما بیش از حد تو سیاست مداخله میکنن و برای هر چیزی از سیاست نظر میدن؟ از کوچیک تا بزرگ همه از سیاست حرف میزنن چرا؟
پاسخ:
جناب شهربان
حتما جمله ی تاریخی معروف روحانی مبارز شهیدآیه الله  سید حسن مدرس را شنیده اید:سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما .
به آموزه های دینی هم توجه کنید همین برداشت خواهد شد .مگر می شود یک مسلمان نسبت به سرزمینش بی تفاوت باشد ؟! شما ببینید آنسوی کره خاکی برای مردن اردک های محیط زیست شان تحصن می کنند آنوقت می شود ما بی تفاوت از کنار مسایل کلان جامعه ی خویش بگذریم و از مسولین آرمان و اهداف نظام را مطالبه نکنیم ؟!البته خوب نیست که سیاست زده باشیم و برخی سوار بر موج سیاسی به منافعی دست یابند ایرانی جماعت به عقیده بنده باید حکیم باشد یعنی با کسب آگاهی از علوم مختلف و ضروری به تحلیل وقایع درون مرزی و برون مرزی بپردازد در غیر اینصورت در مقابل نسل های آینده سرافکنده خواهیم بود .
⚠ پرونده هسته ای باید ملی گردد!

 با روشن شدن ابعاد خطرناک مذاکرات در سایه کوتاهی و تخیلی فکرکردن دولت(حداقل) در برنامه امشب ثریا، باید کمپینهای گسترده مردمی و دانشجویی، گرفتن پرونده از دولت و بازگرداندن به شورای امنیت ملی را تقاضا کنند!

خطر جدی نابودی تدریجی و نامحسوس کشور را تهدید میکند!
سلام
ممنون از اطلاع رسانی تون ،  برنامه رو دیدم ، ولی حتا در صورت توافق چه تضمینی به طرف غربی برای عمل به تعهداتش هست ، از روز توافق رسانه ای دایماً تغییر موضع میدن یاحتا تحریم هم بوده ، 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">