منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

راه بهشت ازینوره !

منصوره صامتی |
انتخاب شما چیه ؟

نظرات  (۹)

چه زیبا سروده است  عارف و شاعر نامی ، ابوسعید ابوالخیر که :

جمعیت کفر ، از پریشانی ماست 
آبادی بتخانه ، ز ویرانی ماست 

اسلام به ذات خود ندارد عیبی 
هر عیب که هست ، از مسلمانی ماست 

جالب اینجاست که جناب "ابوالخیر" ، این قطعه را در قرن چهارم و پنجم هجری سروده اند ( یعنی در دوران طلایی و اوج شکوفایی تمدن اسلامی ) که اگر عارف بالله امروزه می بود ، اندر مصایب جهان اسلام ، قطعا به سرودن قطعه یا دوبیتی اکتفا نمی کرد و احتمالا این رنجنامه را در قالب مثنوی یا قصیده ای بلند بالا می سرود !!

یاد سخنی از روشنفکر و مصلح معاصر ، مرحوم سیدجمال الدین اسدآبادی افتادم که دردمندانه فرمودند : به اروپا رفتم ، اسلام بود ؛ اما مسلمان نبود . به ایران آمدم ، همه مسلمان بودند ؛ ولی اسلام نبود !! 
لباس با رنگ مخصوص یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری با آن کلیدش!!!!
انگار آن کاندیدا جامه عوض کرده و مدل ریشش را عوض کرده یا این چهره واقعی اوست که ذات واقعی بر خلاف ظاهرش را نشان می دهد!
سیاسیون ما جملات دو پهلو می گویند به شکلی که  هم اینوری ها هم آنوری ها به نفع خودشان مصادره کنند و هر کدام به سود خود بگیرند.
این هم یکی از تاکتیک های اساسی در سیاست امروز برای همراه سازی توده های مردم و بازی دادن آنهاست.
کاریکاتور خیلی عمیق تر از این حرفهاست که به نظر میاد.
بسته به آدمش داره

با سلام

منظور کاریکاتوریست از این کاریکاتور ارائه شده با تفسیر هر فرد متفاوت است چون اصلا هیچ نشانه ای برای تفکر بر اساس برداشت شما وجود ندارد یک فرد دارد یک راهی را گل و بلبل معرفی می کند و راه اسلام را راهی ناهموار و پر از مانع و بدون حتی کوچکترین نقطه روشنی .

بنابراین در ظاهر و باطن این کاریکاتور معنا و مفهوم خوبی برداشت نمی شود مگر آنکه از سوی کاریکاتوریست شرح داده شود که دیگر کاریکاتور نام ندارد.

آن مفهومی که از مسیر اسلام مد نظر است باید طور دیگری مطرح شود نه به اینصورت خشن ، ناواضح و پر از ابهام ( از نظر اصول و قواعد هنری )

در خصوص حجاب به نظرم خوب است آقای غلامی نسبت به نظر قبلی در اینجا توضیحات خوبی داده ان و من هم می خواستم از آن حالت خشم گیری بر بی حجابان ( به اصطلاح امروزی ) کاسته شود و تفکیک مباحث اصلی و فرعی و همچنین اهم و مهم و .... صورت پذیرد.

باز هم تاکید می کنم اسلام اصلا خشن ، سخت ، سخت گیر و مبهم نیست بلکه تفکر ماست که مشکل ایجاد می کند ( اعم از تفکر افراد عادی ، عالمان دینی و مجتهدان و ... ) 

سلام
خواهر بزرگوارم باتوجه به مسیرهای نشان داده شده در کاریکاتور که نشان از هموار بودن مسیر دروغین راه سعادت است  ، آیا استفاده کردن از برخی نمادهای راه دروغین بهشت ، مثلاً شبکه های اجتماعی برای اطلاع از عزیزان نه دوست یابی و یا دیگر نمادها بشرط استفاده صحیح  ، گام نهادن در مسیر غلط و دروغین نشانداده شده ست .
  • یک نکته از این معنی ...
  • حضرت باب الحوائج امام موسی کاظم (ع) فرموده اند : 
    از ما (اهل بیت) نیست هرکس دنیا را به خاطر آخرت (گرایش به رهبانیت) رها کرده باشد ؛  همانطور از ما نیست کسی که آخرت را به خاطر دنیا رها کرده باشد (دنیا گرایی) . 

    "قل من حرم زینة الله" (بگو چه کسی زینت های الهی را بر انسان حرام کرده است ؟!)
     اما انسان در قبال بهره ای که مجاز است از این زینت ها و مواهب دنیوی ببرد ، مسئول است ؛ چرا که اگر "قل من حرم زینة الله" گفته اند ، در جایی دیگر هم در مورد نعمت ها گفته شده "فی حلالها حساب ، و فی حرامها عقاب" (بهره ها و نعمت های دنیوی ، اگر از حلال باشد ، _در آخرت ، جهت رسیدن به بهره ای والاتر_ مورد حساب قرار می گیرد و اگر از حرام باشد مورد عقوبت و عذاب) 
    اگر حجاب محدود به حج می بود ، صرفا بر حجاج آنهم تنها در مناسک حج تشریع می شد ؛ و همچنین اگر حجاب محدود به نماز می بود ، فقط بر نمارگزازان ، آنهم تنها در زمان ادای نماز !! 
    این چه ادعایی است ؟! قضاوت با شما .
    در احادیث آمده "هرکس امام _زمان خویش_ را نشناسد ، به مرگ جاهلیت مرده است" 

    آیا ما هشدار و انذاری از این بالاتر می توانیم داشته باشیم که فردی با سرمایه ی مثلا هشتاد سال عمر ، مجاهدت و تلاش ، سرانجام به دلیل عدم شناخت و معرفت به امام زمان خود ، به مرگ جاهلیت از دنیا برود ؟! 
    مسئله ی امامت از این درجه از اهمیت برخوردار است ؛ حال بفرمائید "امامت" از اصول دین است یا فروع آن ؟! (اصولا ما می توانیم با طرح چنین سوال انحرافی که "فلان امر از اصول است یا فروع"  رای به کم اهمیت بودن آن بدهیم ؟!) 

    می دانید که اصول دین عبارت است از توحید ، معاد و نبوت ؛ و عدل شعبه ای از توحید است ، همانطور که امامت شعبه ای از نبوت . 
    ما توضیح دادیم که [اعتقاد قلبی] به حجاب ، هم می تواند از اصول دین (اعتقاد به نبوت) باشد و هم [التزام عملی به آن به عنوان یک حکم شرعی] از فروع آن . 
    مثلا ما نمی توانیم به نبوت پیامبر (ص) معتقد باشیم و بر اساس رویه ی مذموم "نکفر ببعض و نومن ببعض" که در قرآن آمده است ، به برخی از احکام شریعت پیامبر (ص) معتقد و پایبند باشیم و به برخی دیگر از احکام و واجبات شریعت آن ، از جمله "حجاب" بی تفاوت باشیم . 

    سلام

    راه دین اینقدر خارخار نیست ما استنباطمون از دین متاسفانه اینجوریه وگرنه اسلام اینقدر هم خارخاری نیست. خیلی هم آسونه .

    متاسفانه در پیام قبلی که گذاشته ام برداشت به شبهه افکنی شده در صورتی که واقعا حجاب نه جزء اصول دینه نه فروع دین .بلکه استنباط ما نسبت به هر کدام از فروع دین باعث شده توجیه کنیم که حجاب مربوط به اینه مثلا یکی میگوید تولی و تبری من هم پیشنهاد می دهم جزء حج بدانید چون یکی از شرایط حج به شمار می آید یا مثلا جزء نماز بدانید که ...

    ولی نباید یک مسئله که در اسلام واقعا اینقدر سخت نبوده و یکی از احکام جزیی است اینگونه سخنرانی های قرایی صورت بگیره و سرمایه فکری و انسانی و مادی مملکت رو به خودش سوق بده .

    فرمایش آقا را مجددا حجاب ظاهر یکی از مسائل جزیی است .

    با احترام به نظر همه.

    راه اسلام اصلا خارخاری نیست این یک کاریکاتور انحرافی است!!!!!

    پاسخ:
    سلام
    جناب سید ایام بر شما مبارک .این کاریکاتور انحرافی است را لطفا توضیح دهید!!!!
    علاقه مندم دوستان نظر خود را از آنچه نسبت به این کاریکاتور درک می کنند بنویسند به همین جهت خلاصه عرض می کنم . این کاریکاتور در واقع انحرافی نیست بلکه موضوع کاریکاتور انحرافی است  که در برخی مسولین وجود دارد.کاریکاتوریست به زبان هنر از تناقض گویی های برخی مسولین پرده برداشته  که آگاهانه یا ناآگاهانه  در عمل، مسیر دین و شریعت را دشوار و صعب العبور و مسیر رسیدن به توسعه به شکل غربی را کاملا تسهیل کرده اند! و البته در بیان خود را مجری احکام دین معرفی می کنند در حالیکه قوانین مربوط به ماهواره و فضای مجازی را اجرایی نمی کنند ...
    راه دروغین بهشت که نشان داده شده ظاهرش قشنگتر و هموارتره از راه ناهموار دین مشخص شده
    تشخیص راه با این رنگ و لعاب دشوار است . 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">