منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

I am a Hijabi

منصوره صامتی |
من محجبه ام ''I am a Hijabi
من زن با ایمانی هستم I am a Woman of Faith
 وقدرت و نیروی من ناشی از And from my faith
ایمان من است I gather my strength
I am a woman of intellect and wisdoمن زنی باهوش و با حکمت هستم 


و در اسلام تحصیلات زنان یک الزام است for a woman's education is a must in Islam
من زنی متعلق به آرامش هستم I am a woman of peace
روش زندگی من متعلق به صلح و آرامش است for peace is my way of life
زیبایی در حیا و عفاف است In modesty, there is beauty
حجاب من تاج افتخار من است My hijab is my crowing glory
 من محجبه ام من توانمندم I am a Hijabi I am strong
 من باهوش و دانا هستم I am intelligent and wise
 من متعلق به صلح و آرامش هستم I am for peace
 من زیبا هستم(با حجاب) " I am beautiful

عکس :بانو شاهمرادی

  • منصوره صامتی

hijabi

islam

mansooreh sameti

نظرات  (۱۴)

  • حجابت را بده ، لایک بگیر
  • پس از حادثه 11 سپتامبر 2001، موج فزاینده‌ای از اسلام‌هراسی در غرب گسترش یافت و محدودیت‌های بسیاری برای شهروندان محجبه در کشورهای اروپایی رقم خورد. در واکنش به این اقدامات یکسویه، طرح «روز جهانی حجاب» مطرح شد و طی آن زنان غیر مسلمان از ادیان مختلف در نخستین روز ماه فوریه (12 بهمن) یک روز را با حجاب گذرانده و ضمن بیان تجربه خود از حجاب، تصاویر خود با پوشش اسلامی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

    این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در داخل کشورمان به ویژه در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، روز به روز شاهد گسترش موج بدحجابی و بی‌حجابی هستیم.

    عده‌ای حتی پا را فراتر از این گذاشته و دیگران را نیز به کشف حجاب تشویق می‌کنند!

    در مقابل این تناقض‌ها، سؤالات بسیاری به ذهن متبادر می‌شود؛ اینکه ما چرا به اینجا رسیدیم و چرا در یک جامعه اسلامی بسیاری از بانوانی که حجاب را رعایت می‌کنند و چادری هستند، در اقلیت قرار دارند؟ چرا پوشش بانوانی که در ادارات و سازمان‌ها مشغول کار هستند، در بیرون زمین تا آسمان تفاوت دارد؟

    چرا هر روز مشاهده می‌کنیم که دختران ایرانی پر رنگ و لعاب‌تر از همیشه در کوچه، خیابان، دانشگاه و یا محل کار ظاهر می‌شوند و هر روز هم مردم و مسئولان بیشتر می‌پذیرند که جامعه تغییر کرده است؟

    چرا جدا از دختران رنگارنگ مانتویی، چادری‌های مدرن، جلوه‌گر و هنجارشکن نیز زیاد شد‌ه‌اند؟!

    قصد این نوشتار نفی یا حمایت هیچکدام از این پوشش‌ها نیست. این مطلب یک چالش است با خودمان که اکنون در پایتخت جمهوری اسلامی کدامیک در اقلیت‌ است: حجاب یا بدحجابی؟!

    متأسفانه سبک زندگی ایرانیان به شدت در حال تغییر است، الگوهای زنان و دختران ما مارک‌ها و برندهای آمریکایی و اروپایی شده‌ و اندام لاغر، گونه‌های برجسته و ببنی استخوانی مانکن‌های غربی، خواب راحت را از بانوان ما ربوده است. آن‌ها هر روز با ده‌ها ترفند و با صرف هزینه‌های بسیار سلامت خود را به خطر می‌اندازند تا به نحو شایسته‌تری در جامعه و فضای مجازی خودنمایی کنند و لایک بیشتری بگیرند.

    سوگمندانه باید اعتراف کنیم ما عقب افتادیم از آنچه که باید به زنان و مردانمان و دختران و پسرانمان باید می‌گفتیم و نگفتیم؛ از دریچه مذهب به حجاب نگاه کردیم و نگاه جامعه‌شناختی به مقوله پوشش نداشتیم؛ الگوهای درست را معرفی نکردیم؛ برخورد سخت‌افزاری با بدحجابی را به مواجهه نرم‌افزارانه ترجیح دادیم؛ فرهنگسازی را صرفاً در مقاله‌نویسی و برگزاری همایش‌های فرمایشی محدود کردیم و ...

    جامعه، مسئولان و دست‌اندرکاران بحث فرهنگسازی نیز همچنان برخوردهای سلبی را پیش می‌گیرند، در عین حال تلاش می‌کنند توپ کم‌کاری را به زمین یکدیگر بفرستند و نتیجه‌اش این است که دختران و پسران ما همچنان با الگوهای غربی و فشن‌شوهای رنگارنگ، انس می‌‌گیرند.

    یک بار دیگر یادآوری می‌کنیم اینکه چه حجابی برتر است در وضعیت فعلی آنقدرها هم مطرح نیست، بلکه مهم حفظ حجاب و رعایت پوشش اسلامی است. چیزی که این روزها به ویژه در پایتخت ایران اسلامی کمتر مشاهده می‌شود. برای اثبات این مدعا کافی است به یکی از اماکن پر رفت‌وآمد نظیر مترو بروید و ببینید چند خانم با پوشش مناسب و بدون آرایش زننده می‌توان پیدا کرد؟!

    کی بشه اون خانم هم شربت سینه رو بخوره بره همه یه نفس راحت بکشن!
    خانم شما که شناس هستی همه جا منظورم تصویر پشت سرتون بود.
    ببخشید یه سوال  : کدوم دو تصویر ؟ فقط تصویر شهیده ست با شما ، نکنه خودتون رو میفرمایید؟؟؟
    شهادت در راه خدا توفیق بزرگیست ، ولی چرا متاسفانه در زمره زندگان ؟واقعاً اینقدر زندگی بی ارزشه مگه فرصتی برای کسب جایگاه والاتری نزد خدانیست؟
    پاسخ:
     عید مبارک 
    در مقایسه با فیض شهادت  زندگی متاسفانه است .
    درود بر بانوان عفیفه و چادری همانها که بخاطر فهم ارزشمندی خود ، پوشش حضرت زهرا س رو با همه دشواریهای استفاده ، چه رفت و آمد ویا کار در اجتماع انتخاب کردند و میدونن کرامت وارزش واقعی به زن رو خدا با دستورات دینی داده ،اگرچه برای جلب توجه بیشتر (خودمونو گول نزنیم دیگه ) رنگ  و لعاب ظاهر و بد حجابی که هرگز دستورخدا نیست رواج داره .
    اسلام هرگز از یه بانو شلختگی و کم توجهی به خانواده رو نخواسته که گاهی در برخی موارد به اسم اسلامی بودن میبینیم بلکه برعکس توجه خاص به روحیه بانشاطه یه بانو در خانواده داشته که البته نیاز به مطالعه در این زمینه دارد .
    این خانم شهیده سال هستش خانم صامتی؟
    پاسخ:
    بله .البته دو تا خانم در تصویر دیده می شوند که یکی توفیق فیض عظیم شهادت را نیافته ! شربت شهادت ننوشیده و متاسفانه هنوز در زمره زندگان مردگی می کند ...
    ☀️ 
    زن هنوز کاملا وارد اتوبوس نشده بود که راننده ناغافل در رو بست و چادر زن لای در گیر کرد. داشت بازحمت چادر رو بیرون میکشید که یه زن نسبتا بدحجاب طوری که همه بشنوند گفت: آخه این دیگه چه جور لباس پوشیدنه؟ خودآزاری دارن بعضی ها ! 
    زن محجبه، روی صندلی خالی کنار اون خانم نشست و خیلی آرام طوری که فقط زن بدحجاب بشنوه گفت:
    من چادر سر می کنم ، تا اگر روزی همسر تو به تکلیفش عمل نکرد ، و نگاهش را کنترل نکرد ، زندگی تو ، به هم نریزد . همسرت نسبت به تو دلسرد نشود. محبت و توجه اش نسبت به تو که محرمش هستی کم نشود. من به خودم سخت می گیرم و در گرمای تابستان زیر چادر از گرما اذیت می شوم، زمستان ها زیر برف و باد و باران برای کنترل کردن و جمع و جور کردنش کلافه می شوم، بخاطر حفظ خانه و خانواده ی تو. 
    من هم مثل تو زن هستم. تمایل به تحسین زیبایی هایم دارم. من هم دوست دارم تابستان ها کمتر عرق بریزم، زمستان ها راحت تر توی کوچه و خیابان قدم بزنم. اما من روی تمام این خواسته ها خط قرمز کشیدم، تا به اندازه ی سهم ِ خودم حافظ ِ گرمای زندگی تو باشم. و همه اینها رو وظیفه خودم میدونم.

    چند لحظه سکوت کرد تا شاید طرف بخواد حرفی بزنه و چون پاسخی دریافت نکرد ادامه داد: راستی… هر کسی در کنار تکالیفش، حقوقی هم دارد. حق من این نیست که زنان ِ جامعه ام با موهای رنگ کرده ی پریشان و لباسهای بدن نما و صد جور جراحی ِ زیبایی، چشم های همسر من را به دنبال خودشان بکشانند.
    حالا بیا منصف باشیم. من باید از شکل پوشش و آرایش تو شاکی باشم یا شما از من؟

    زن بدحجاب بعد از یک سکوت طولانی گفت: هیچ وقت به قضیه این طور نگاه نکرده بودم … راست می گویی. و آرام موهایش رو از روی پیشانیش جمع کرد و زیر روسریش پنهان کرد.



    خانم صامتی سلام واقعا شما درباره چهار نظر آخر من اصلا حرفی یا توضیحی نداشتین؟ 
    قدیما بیشتر توجه میکردین و راهنمایی؟
    پاسخ:
    سلام 
    وقتی شما خوب نوشتید و خوب توضیح دادید حیفه که چیزی اضافه بشه . وقتی پاسخی نمیدم نشانه ی نکته ی کاملی است که اشاره شده  و نیاز به توضیح اضافه نبوده .
    خانم صامتی میخام واستون یه فرهنگ غلط از این شهری که داریم توش زندگی میکنیم رو بهتون بگم.
    البته این چیزی که میخام بگم قبلن هم بودا ولی حالا زیاد تر شده. شایدم من زیادی حساسش شدم.

    خواهرای من و اکثریت خانم های فامیلمون چادری هستن.

    این چند وقت که زمان بیشتری داشتم که کنار خانوادم باشم وبیشتر بریم بیرون و خرید واین حرفا یه چیزی توجه منو جلب کرد واونم طرز برخورد و حرف.زدن مردم با افراد چادری بود که باعث ناراحتی اونا میشد و من.
    یادمه وقتی رفتیم عینک فروشی، فروشنده با اینکه یه 30 سالی از خواهر من بزرگتر بود برگشت گفت به خواهرم که حاج خانم اینو میپسندین یا چن ماه پیش که رفتیم با دختر عموم برا بچش وسایل بخریم فروشنده برگشت بهش گفت مادر برا نوتون میخایم ؟ یایه چند وقت دیگه که رفتیم خرید یه چیزایی از این دست گفتن. که من تو چهره خواهرم و دختر عموم از صحبتاش بعد اومدن به خونه فهمیدم که به خاطر رفتار اون افراد ناراحته. 
    اولش حساسیت نشون نمیدادم ولی بعد چن بار بیرون رفتم باهاشون فهمیدم که آره همه و یا اکثر افراد اینطورین و فک میکنن کسی که چادر سرش میکنه یا جوون نیس یا بی فرهنگو و عقب افتادس.
     حتی وقتی به دوستام و اطرافیانم توجه کردم دیدم وضعیت غالب همین جوریه.
     در حالی که خواهر من هم خوش پوشه و هم زیبا و هم سن زیادی نداره حدود 28 سال.
    البته تقصیر رو نمیشه به گردن این افراد انداخت چون وقتی می‌بینن دخترای آرایش کرده و جلف پوش همراه مادرایی که چادر سرشونه بیرون میان یا خانم هایی که 40 سال دارن ولی بیرون که میاین مثله یه دختر بیست ساله لباس میپوشن و آرایش میکنن. ناخداگاه به ذهنشون میاد که شاید افراد مثله خواهر من مادرن یا کهن سال که خودشونو بیرون نمیریزن.
     
    خلاصه تو این چن وقت فهمیدم که خواهرم خیلی سر خوردس واسه موضوعاتی از این دس و خیلی علاقه پیدا کرده مانتویی بشه ولی دلش نمیاد چادرشو برداره و میگه امروز جامعه مجبورم میکنه چادری بودنمو زیر پام بذارم فردا هم میگه مانتو جلو باز بپوش.
     تمام


    نامه 31 نهج البلاغه :

    در امور سیاسى کشور از مشورت با زنان بپرهیز، که رأى آنان زود سست مى‏شود، و تصمیم آنان ناپایدار است. در پرده حجاب نگاهشان دار، تا نامحرمان را ننگرند، زیرا که سخت‏گیرى در پوشش، عامل سلامت و استوارى آنان است. بیرون رفتن زنان بدتر از آن نیست که افراد غیر صالح را در میانشان آورى، و اگر بتوانى به گونه‏اى زندگى کنى که غیر تو را نشناسند چنین کن. کارى که برتر از توانایى زن است به او وامگذار، که زن گل بهارى است، نه پهلوانى سخت کوش، مبادا در گرامى داشتن زن زیاده روى کنى که او را به طمع ورزى کشانده براى دیگران به ناروا شفاعت کند. بپرهیز از غیرت نشان دادن بیجا که درستکار را به بیمار دلى، و پاکدامن را به بدگمانى رساند کار هر کدام از خدمتکارانت را معیّن کن که او را در برابر آن کار مسئول بدانى، که تقسیم درست کار سبب مى‏شود کارها را به یکدیگر وا نگذارند، و در خدمت سستى نکنند.
    سلام
    ببخشید یه سوال: عکسی که روی سایت قرار دادین  اون که پشت تریبونه عکس خودتونه؟
    پاسخ:
    سلام بله . به نظرتون عکس چه فردی میتونه باشه ؟! این عکس متعلق به همایش برترین های اخلاق ورزشی  در سالن همایش های  بین المللی صدا و سیماست  که با اجرای مشترک بنده و جناب  آقای جواد خیابانی برگزار شد .
    سلام بانوی عزیز
    نوشتن این متن به دوزبان ، تبلیغ پوشش وحجاب زن مسلمان برای ارتباط برقرار کردن حتی مخاطب خارج از کشور و یا غیر مسلمان نشان از خلاقیت  شماست . توی این روزگار که از اسلام  و زن مسلمان چهره خشن و کهنگی یا بد حجاب نمایش داده میشه  این متن حقیقت دیگه ای از اسلام و زن مسلمان بیان میکنه . آفرین ، اجرتون با خدا .
    یادمه قبل از عید هم خلاقانه وقتی همه مشغول آماده شدن برای سال نو بودند شما با دید وسیعتری از فراخوان اقتصاد مقاومتی خانگی نوشتید ، شما بی نظیرین بخدا .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">