منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


 شبهه ی سوم ؛ 

سوال : آیا فلسطینیان دشمنان شیعه و اهل بیت هستند ؟

نه تنها در ایام غزه و بعد از آن ، بلکه سالهاست که شبهاتی مبنی بر ناصبی بودن مردم فلسطین به گوش می رسد . برخی با استفاده از این سخن ، چنین می گویند که ما ایرانیان شیعه هستیم و فلسطینی ها از اهل سنت و همینطور ناصبی (دشمن اهل بیت)
بنابراین لزومی نداره ندارد که از فلسطینیان حمایت کنیم و یا اینکه به آنان کمک کنیم . 

تحلیل ؛ 
نکته ی جالب در این بحث اینجاست که این ادعا معمولا از طرف چند دسته از مردم بیان می شود ؛ 
اول : دسته ای از مردم که فکر می کنند ، بسیار مذهبی اند و مذهبی بودن را در عداوت نسبت به غیر شیعیان می دانند !! 
دوم : دسته ی دیگری که تقید مذهبی آنچنانی ندارند ولی تحت تاثیر دسته ی سوم چنین عقیده ای را اخذ می کنند !
سوم : دسته ی سوم را می توان رسانه های تحت تاثیر صهیونیسم دانست که با هدف شبهه پراکنی در میان عموم مردم سعی دارند حس مبارزه و مقاومت و همینطور حس دفاع از فلسطین را در میان مردم ایران کمرنگ کنند . 
دسته ی سوم را می توان به نوعی تغذیه کننده ی مستقیم و غیر مستقیم دسته ی دوم و اول نامید . 
و اما
فلسطینیان دشمن شیعه نیستند ، بلکه مذهب آنان شافعی است و مذهب شافعی ، نزدیک ترین مذهب در میان مذاهب 4 گانه ی اهل سنت به شیعیان است . 
درعین حال در میان مسلمانان فلسطین ، پیروان مذهب شیعه نیز دیده می شود . 
علاوه برآن در میان مبارزان و رهبران فلسطین بسیار دیده شده است که مبارزه ی خود را الهام گرفته از کربلاب حسینی می دانند و اظهار ارادت خود را نسبت به اهل بیت علیهم السلام نشان می دهند . 
مردمی که نام "امام علی بن ابیطالب" و "فاطمه الزهرا" و "حسین بن علی" علیهم السلام رت بر مساجد خود گذاشته اند ؛ چگونه دشمن شیعه اند ؟! 
مردمی که پیرو ابوعبدالله محمد بن ادریس شافعی (امام شافعی) هستند و شافعی خود را محب اهل بیت (ع) می داند و اشعاری را در مدح واقعه ی عاشورا و همچنبن سایر ائمه هدی (ع) سروده است ، چگونه می توانند دشمن امامان و دشمن شیعیان باشند ؟! 

بر فرض محال که فلسطینیان ناصبی و دشمن شبعیان باشند ! کدام یک از دو رفتار زیر در دراز مدت می تواند آنها را به اهل بیت علاقه مند کند ؟ 
حمایت پیروان اهل بیت از آنان در برابر آدمکشان صهیونیست ؛ 
یا تنها گذاشتن آنان در برابر این خونخواران وحشی ؟
علاوه بر آن و باز با فرض اینکه آنان ناصبی باشند ، حمایت از مسلمانانی که با آن ها در خداوند ، پیامبر ، کتاب آسمانی ، قبله و بسیاری از دستورات اسلام اشتراک داریم ، واجب است یا اینکه نظاره گر از بین رفتن امت اسلامی به دست صهیونیست هایی باشیم که دشمن اصلی انسانیت است و نه تنها دشمن اسلام . 
اولین کسانی که این شایعه دشمن بودن فلسطینیان با شیعیان و اهل بیت را در میان امت اسلام منتشر کردند ، رسانه های صهیونیستی بودند و هدف آنان از این کار ، محروم کردن فلسطینیان از حمایت قوی ترین کشور شیعی دنیا یعنی ایران اسلامی است . 

نظرات  (۸)

شما عادت کردید که حرف های بی ربط بزنید. این که امام شافعی در غزه به دنیا امده دلیل نمیشه که مردم فلسطین سنی شافعی باشند. حرف درست بزنید. من اطلاع دارم که میگم
مسلمانان به اعتباری ، یا شیعه اند و یا سنی ؛ و باز به اعتبار این کلام شما (جناب محمودرضا) که "هیچ سنی مخالف اهل بیت _سلام الله علیهم_ نیست" ، می توان چنین نتیجه گرفت که کسانی که به اسم اسلام دست به کشتار و جنایت می زنند و حرم امامان و حرم حضرت زینب _سلام الله علیها_ را تخریب می کنند ، داخل در برادران اهل سنت نیستند و وقتی سنی نباشند ، پس مسلمان نیستند  ، چرا که قطعا شیعه هم نبوده اند که بخواهند دست به تخریب مقدسات شیعه بزنند ! 

اما جهت اطلاع شما اینکه بیشتر مردم فلسطین پیرو مذهب شافعی اند . جناب ابوعبدالله محمد بن ادریس امام شافعی (ره) خود متولد غزه بوده اند . شما درمورد شافعی بودن یا شافعی نبودن بیشتر مردم فلسطین می توانید به منبع ذیل رجوع نمائید : 
کتابی است به نام "الموسوعة المیسرة فی الادیان و المذاهب المعاصره" .

حال که فلسطینیان عزیز که در سرزمینی مقدس و با موقعیتی ژئوپولتیک و استراتژئک زندگی می کنند که "پاره ی تن اسلام" است و سالیانی است که به اشغال دشمنان دیرینه ی دین و انسانیت درآمده است ؛ این مردمان چه شیعه باشند (که بسیاری از آنان هم شیعه اند) و چه سنی (از هر مذهبی که می خواهد باشد) ، در درجه ی اول "مسلمانند" . و چون مسلمانند بنابر این حدیث از پیامبر (ص) که "من اصبح و لم یهتم باامور المسلمین ، فلیس منهم" ، دفاع از حقوق حقه ی آنان بر هر مسلمانی چه با دست ، چه با زبان ، چه با قلم .. هرکس بنابر وسع خود که "لایکلف الله نفسا الا وسعها" واجب است . 
و اگر مسلمان هم نبودند ، چون در ادوار تاریخ از سوی مهاحمان و اشغالگران مورد ظلم و ستم واقع شده اند ، باز دفاع از آنان در قاموس و فرهنگ اسلام ، بر هر مسلمانی واجب می بود ؛ چرا که فرمود : کانوا للظالمین خصما و للمظلومین عونا . 
یا اینکه : من سمع رجالا  یا للمسلمین ! فلم یجبه ، فلیس بمسلم !! 

حال جناب محمود رضا ، شما که می فرمایید "این مطلب که نوشته شده نادرست است" ! لطفا بفرمایید کلیت آن نادرست است که می گوید باید از مردم فلسطین در مقابل متجاوزان دفاع کرد یا در جزئیات نادرست است که مردم فلسطین را بیشتر شافعی معرفی کرده هرچند که این گزاره ی دوم چندان اهمیتی هم ندارد . 
سلام این مطلبی که نوشته شد نادرست هست چون برادران فلسطینی سنی شافعی نیستند بلکه بیشترشان سنی حنفی و حنبلی هستند و بخشی هم سنی سلفی هستند. باز تاکید میکنم هیچ سنی مخالف اهل بیت نیست
من کاری به ناصبی یا سنی بودن ندارم ولی واقعا فلسطینیان از ما بدشون می آد ولی چون از لحاظ نظامی و مالی دارن توسط ما حمایت می شن سعی می کنند زیاد ما رو عصبانی نکنن
نمونش هم همون شخصیه که تو ایران میگفت خون شیعیان رو به ما تزریق نکنید
یا همین رهبر حماس شعار بلند میداد : " لا ایران و لا حزب الله "

  • شهردار باغ
  • خانم صامتی سلام خواهر عزیز

    خیلی دلم تنگ نظر دادن تو پارادکس شده بود.

    امروز دل به دریا زدم و اومدم نظر بدم.

    خانم این مطلبای آخرتون رو خوندم.

    تو این همه کلمه وبند فقط عاشق یه بندش شدم.

    "علاوه بر آن و باز با فرض اینکه آنان ناصبی باشند ، حمایت از مسلمانانی که با آن ها در خداوند ، پیامبر ، کتاب آسمانی ، قبله و بسیاری از دستورات اسلام اشتراک داریم ، واجب است یا اینکه نظاره گر از بین رفتن امت اسلامی به دست صهیونیست هایی باشیم که دشمن اصلی انسانیت است و نه تنها دشمن اسلام ."


    اما خانم صامتی یه چیزی هست که خیلی دوس دارم شما بهش جواب بدین.


    چرا خالد مشعل از سران حماس و مقاومت تو مجلس گردهمایی معارضان و مخالفان سوری حضور پیدا کرد وبراشون سخنرانی کرد و ازشون حمایت خواست وحمایت کرد؟

    چرا باید جواب این همه علاقه مندی حکومت سوریه رو به مقاومت اینجوری میدادن؟


    مگه نمکدون شکستن کاره خوبی هستش؟



    پاسخ:
    سلام 
    سپاس از همراهی شما . راستش چند وقت هست بنده هم فرصت کمی برای همراهی با پارادوکس دارم و از دیدن پیام بزرگوارانی چون شما خوشحال می شوم . 
    در چارچوب سیاست گاهی رفتارهای نامتعارف و حیرت آوری را شاهد بوده و خواهیم بود ولی آنچه تغییر نخواهد کرد معیار انسانی است که نباید فراموش شود . حیات و حق زندگی از مسلمات حقوق بشر است، شگفت انگیز است  که سازمان ملل این چنین دوگانه برخورد می کند ! 
    البته نکته ای را یاد آوری کنم از آنجا که در عصر حاضر استعمار نوین از طریق رسانه ها افکار مردم جهان را در اختیار دارد و مهندسی می کندبسیاری ازمردم جهان از فجایع غزه مطلع نیستند چرا که دقیقا عکس تصاویر و برنامه های رسانه ای که در جوامع مخالف اسراییل منتشر می شود در رسانه های عمومی جهان منعکس می شود ! 
    بجای آنکه بگویند چند هزار کودک قتل عام شدند می گویند چند سرباز اسراییلی به طرز وحشتناکی به دست حماس به قتل رسیدند ! 
    آن هنگام بانکی مون در مقابل رسانه های جهان به خانواده های داغدار اسراییلی تسلیت میگوید ! !! 
  • میلاد حمیدی
  • سلام
    این غده ی سرطانی باید سالها پیش با بیدرای مسلمانان از بین می رفت. حالا ریشه دوانده و بدخیم شده است.
    هر چند دچار استیصال شده است لیکن، نابود کردنش هم کار ساده ای نیست که بعضی ها فکر میکنند با چند موشک سر و تهش هم می آید.
    صهیونیسم یک طریقت زشت است. یک اندیشه است. 
    بیش از آنکه یک نظام باشد یک تفکر مخرب و ضد بشری است که ضررهایش تنها خلاصه به ارز موعود و آرمانهای ساده بینانه  نیست.
     یک گرایش ضد دین است. یک گرایش ضد بشریت است. یک گرایش انحرافی ضد خداوندی است. یک شرک آشکار است. یک ضد خانواده و ضد ملت های شیطانی است.
    اگر هم صهیونیسم را از بین ببریم گزینه مشابهی بروز خواهد کرد.
    امکان ندارد با حذف فیزیکی بتوان یک اندیشه را از بین برد.
    اندیشه اسرائیل باید با بصیرت تعصیل شود.
  • محمد رضا ندیم پور
  • سلام
    به روزیم با شعر زیبای استادقلی پور با عنوان"جنازه دیدن عادت شد،برای نسل آواره..."
    موفق باشید.
    سلام نماز روزه هاتون قبول .هربار از تلویزیون مادران و بچه های مظلوم و بی گناه غزه و عراق می بینم باعث و بانی این فجایع انسانی رو نفرین می کنم ، خدا لعنت کنه این آدمهای پلید و معلوم نیست از کجا اومدن انگار در یک تیمارستان و باز کردن این دیواونه های زنجیر پاره کرده رو ریختن بیرون ، خدا به همه ی ما رحم کنه 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">