منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

در حال حاضر میلیون‌ها زن بیوه، در سراسر جهان، از فقر مفرط، خشونت، افراط‌گرایی، بی‌خانمانی و تبعیض در قانون و در رویه رنج می‌برند.

به‌رغم اینکه در کشورهای در حال توسعه، آمار و اطلاعات دقیقی در خصوص تعداد زنان بیوه وجود ندارد، اما بر طبق برآوردهای سازمان ملل متحد، به طور تقریبی در تمامی ‌کشورها، بالغ بر 7 تا 16 درصد کل جمعیت زنان بالغ را بیوگان تشکیل می‌دهند. 

orld Bank, Voices of the Poor. Case Study 9: Widows ( Washington,W D.C., World Bank, 2000)

نظرات  (۸)

لطفآ راجع به این قضیه هم صحبت کنید
پاسخ:
پیشنهاد بسیار خوبی است . انشالله 
متشکرم از شما

واکنش وزارت بهداشت به مصوبه مجلس درباره وازکتومی


مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در واکنش به مصوبه روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی درباره تصویب کلیات ماده یک طرح افزایش نرخ باروری و پیش بینی مجازات حبس برای اقدامات جراحی پیشگیری از بارداری (وازکتومی و توبکتومی)، بر لزوم حفظ حقوق شهروندی در تصویب قوانین جمعیتی تاکید کرد.

دکتر محمداسماعیل مطلق در گفت و گو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن تشکر فراوان از نمایندگان مجلس در زمینه تلاش در جهت افزایش نرخ باروری به بالای حد جایگزینی در عین حال، گفت: لازم است نمایند‌ه‌های محترم در این زمینه توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد سیاست‌های جمعیتی کشور را مدنظر قرار دهند و بر اساس آن قوانین را مصوب کنند؛ چرا که مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های جمعیتی، سلامت مادر و کودک را مدنظر قرار داده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر وزارت بهداشت نیز در رابطه با وازکتومی و توبکتومی بر اساس سلامت مادر و کودک عمل می‌کند. به این ترتیب در صورتی که سلامت مادر و همچنین کودک در خطر باشد با تایید کمیسیون پزشکی و اندیکاسیون‌هایی که هیئت بورد متخصصان زنان و انجمن پزشکان متخصص زنان آن را تایید می‌کنند، ‌این اعمال جراحی صورت می گیرد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده وزارت بهداشت به نمایندگان مجلس توصیه کرد که در تصویب قوانین جمعیتی بحث سلامت مادر و کودک و بویژه حقوق شهروندی را لحاظ کنند.

وی همچنین درباره آمار استفاده از جراحی‌های وازکتومی و توبکتومی گفت: بر اساس آمار موجود کمتر از سه درصد افرادی که از اقلام پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند، علاقمند به استفاده از جراحی های پیشگیرانه وازکتومی و توبکتومی هستند؛ به این ترتیب 97 درصد شهروندان علاقه‌ای به این اعمال جراحی ندارند.

مطلق افزود: از طرف دیگر آمارها حاکی از آن است که در شش ماهه نخست سال 92 نسبت به مدت مشابه در سال 91، کمتر از 1.5 درصد افرادی که از اقلام پیشگیری از بارداری استفاده کرده اند، علاقمند به اعمال وازکتومی و توبکتومی بوده‌اند.

وی مجددا تاکید کرد: با توجه به عملکرد وزارت بهداشت در سال 92 و 93 در زمینه استفاده از نظر متخصصان امر و همچنین تشکیل کمیسیون پزشکی در هر شهرستان به منظور انجام اعمال وازکتومی و توبکتومی، لازم است نمایندگان مجلس در تصویب قوانین جمعیتی بحث سلامت مادران، نوزادان و همچنین سلامت مردان را در نظر داشته باشند.

مطلق با بیان اینکه هموطنان به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری با جان دل عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: آمارهای وزارت بهداشت که خود از مجریان مباحث مرتبط با جمعیت است، حاکی از آن است که مردم در سال 92 و 93 نشان داده‌اند که پیرو سیاست‌های ابلاغی رهبری هستند. بر این اساس به نظر می‌رسد تشدید مجازات برای اعمال وازکتومی و توبکتومی عقلانی نباشد.

وی مجددا تاکید کرد: مردم خود به مسائل کشور آگاه هستند و همانطور که پیش از این به حرف بزرگان گوش فرا داده‌اند، امروز هم پیرو سیاست‌های مقام معظم رهبری هستند. بر این اساس به نظر می‌رسد که تشدید مجازات لازم نیست و ضروری است که نمایندگان مشوق‌هایی که در جهت افزایش نرخ باروری در کمیسیون‌های مربوطه مجلس، مطرح شده را مصوب کنند و همچنین نظرات وزارت بهداشت را در تصویب قوانین مدنظر داشته باشند.


منبع: ایسنا
میخواستم توی پست سرزمین کهن بنویسم اما برای اطلاع همه اینجا مینویسم:
امکان توقف پخش سریال ستایش 2:
رییس سازمان صداوسیما با گلایه از کیفیت پایین ساخت سریال ستایش 2خواستار توقف پخش یا بازبینی این مجموعه شد.
ضرغامی نسبت به بی محتوا بودن وبه درازا کشاندن فیلم معترض بوده ودستور داده اگر مشکل این مجموعه با بازتدوین حل نمیشود از همین ابتدا جلوی پخش آن گرفته شود تا تهیه کنندگان بدانند هرچیزی را نباید برای پخش به صداوسیما دهند ، دستوری کم سابقه درصداوسیماست هرچند درگذشته بدلیل حساسیتهای سیاسی ، مذهبی و قومی جلوی پخش برخی سریالها گرفته میشددراین مورد یعنی کیفیت ساخت کم سابقه ست ، البته گفتنی ست خیلی هم ابتدا سری دوم نیست ولی کاش نظر شخصی نباشه.
کجا تکذیب کرد؟
خبرگزاری های معتبر پخشش کردن
  • امیرابوالفضل علوی
  • دیروز از هر چه بود گذشتیم، امروز از هر چه بودیم گذشتیم، آنجا پشت خاکریز بودیم اینجا در پناه میز، دیروز دنبال گمنامی بودیم امروز مواظبیم ناممان گم نشود، جبهه بوی ایمان میداد اینجا ایمانمان بو میدهد، آنجا روی درب اتاقمان می نوشتیم یا حسین(ع) فرماندهی از آن توست الان می نویسیم بدون هماهنگی وارد نشوید. الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر برنگردیم.
    "شهید شوشتری"
    پاسخ:
    سپاس
    <<بیوه ها>>در ایران <<جوان >>شده اند
    روزنامه قانون:پایین آمدن سن زنان سرپرست خانوار ، آسیب اجتماعی نوظهور درایران بشمار میرودکه گم شدن آن درمیان سایر آسیبهاتوجه به آن را نیز کم کرده.
    طی سالهای اخیر در ایران سن طلاق روند کاهشی داشته ومتعاقب آن ،زنان سرپرست خانوار جوان شده اند وآسیب های اجتماعی زاییده از آن مشکلات جدی خواهد داشت . کارشناسان ازدواجهای احساسی ، عدم آشنایی زوجین ، تفاوتهای فرهنگی  ، ازدواجهای تحمیلی ،نازایی ، اعتیادو... را ازعوامل آن دانست.
    جامعه شناسان معتقدند این زنان جوان بهردلیلی (اعم ازطلاق یا فوت همسر)بیوه وسرپرست خانوار شده اند چون ریشه آرزوها در آنها نخشکیده می توانند در بیشتر درمعرض آسیبهای اجتماعی مانند فحشا ، اعتیاد وقاچاق مواد مخدر قرارگیرد . وهمین امر ضرورت توجه بیشترنهادهای حمایتی وهدف گذاری برای کاهش سن طلاق ودرپی اون کاهش آسیب های زنان وجامعه را میطلبد .
    چرا نظرو نشون ندادی؟
    پاسخ:
    خانم آلیا آنچه شما آوردید را تکذیب کردند بنابراین لزومی به انتشار نبود .
  • رسول والی
  • بنظرم باورهای غلط فرهنگی بیشترین ضربه رو به همه اقشار از جمله این قشر وارد میکنه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">