منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

-اگرچه طوفان برای برخی خسارت و ویرانی به بار آورد ، برخی را روانه ی دیار باقی و بعضی را همسفر آمبولانس شهری تا بیمارستان همراهی کرد!

-اگرچه طوفان شهروندان تهرانی را به زحمت فراوان انداخت و منظره ی پایتخت را به آشفته بازاری پر هیاهو مبدل ساخت!

-اگرچه طوفان چهارراهها را در هم گره زد و آرزوی دیرینه ی ماشین های پرنده را بار دیگر در ذهن مردمان کشوری در حال گذار حیات بخشید !

-اگرچه طوفان ناگهانی بی خبر و بدون هماهنگی با مسولین جان برکف" هواشناسی" از راه رسید و هیمنه ی پایتخت نشینان را در هم ریخت و حنای از رنگ و رو رفته ی برخی را برملا ساخت!

 اگرچه طوفان  طومار برخی را پیچید و "حیات" برخی را با خود به "حیاط" برد !

-اگرچه طوفان توپ برخی را در زمین بعضی انداخت و سریال بی پایان "مقصر کیه " را در جنب و جوش پر طمطراق خویش تماشایی تر ساخت !

-اگرچه طوفان ، طوفانی به پا کرد تا جایی که بی کفایتی برخی هوا را نیز سیاسی نمود !

-اگرچه طوفان مدیریت شهری رادر تله انداخت ، خواب غفلت برخی مسولین را بحرانی کرد  و توقع  پایتخت نشینان را به انسان های  نخستین  پیوند زد !...

-طوفان برای برخی رحمت  آورد و بازار بعضی را سکه کرد ! 

کافی است به تقاضا و پرسش های مکرر این روزهای برخی شهروندان تهرانی توجه کنیم ، آنها به دنبال دیش و نصاب ماهواره و حتی تجهیزات مقاومتر برای دریافت امواج ماهواره ای ازاین سو به آن سوی شهر می روند و محله به محله ، کوچه به کوچه سرگشته و حیرانند چرا که عادت دیرینه ی همنشینی با شبکه های فارسی زبان آنچنان با حیاتشان عجین گشته که فقدان این امواج جادویی زندگی شان را مختل می سازد تا جایی که حاضرند هزینه ی نامتعارفی هم بپردازند ولی عضو کانونی محفل خویش را بازیابند ! 

اینجاست که باید گفت :  اگرچه طوفان  برای برخی دردسر آورد ولی برای نصابان ماهواره و متعلقات آن نان آورد !

اگرچه این اشتغال زایی طوفانی درخور توجه کارشناسان اقتصادی و  فرهنگی است ! 

ولی مشاهده ی حال پریشان و نزار این اهالی ماهواره  که وخامت احوالاتشان در نبود سیگنال های فرامرزی حاوی نکات باریکتر زمو  ست بی تردید نشانه ی مناسبی از کیفیت زندگی افراد نخواهد بود و این امر می تواند قابل توجه روانشناسان و مشاوران ذی ربط قرار گیرد!

چرا در نظر برخی از دست دادن امواج ماهواره ای باید به مثابه از دست دادن خبرها و اطلاعات حیاتی از آنسوی مرزها باشد ؟ که در صورت نبود این اطلاعات روال طبیعی زندگی فرد بر هم  خورد و او را بیقرار  سازد، گویی که هیچ برنامه ی دیگری در زندگی او مهم تر از همراهی و مرور برنامه های خاص و مدیریت شده ی ماهواره ای نیست !

 در این میان وابستگی روحی و عاطفی که میان اهالی ماهواره و شبکه های فارسی زبان پیش آمده  آنچنان پر رنگ می نماید که گویی نبود ارتباط با شبکه های ماهواره ای سبب عدم ترشح هورمونهای نشاط آور در  فرد شده و او را  درگیر کلافه گی می سازد !

شاید به نظر اغراق بیاید ولی به ناچار باید پذیرفت که  زندگی لحظه به لحظه با رسانه های مختلف آنچنان انسان امروزی رامدهوش خویش ساخته گویی در هزاره ی سوم آنچه در جریان است  زندگی رسانه ای یا زندگی در رسانه هاست !

در عصر ارتباطات رسانه ها به اندازه ای قدرتمند هستند که فرد را به زندگی در خویش فرا می خوانند تا جایی که اعصاب مرکزی و رفتار فیزیولوژی افراد با آنها هم آوا می شود !

حال با آگاهی از پدیده ی "اعتیاد ماهواره ای" در زندگی پایتخت نشینان ایرانی می توان دریافت که :

  چگونه طوفانی که نان بسیاری را آجر کرد و با خود برد،بازار نصابان ماهواره و متعلقات آن  را سکه کرده است؟ !

نظرات  (۱۱)

پس چرا بمن گفتید شما هم اونجا تشریف داشتید ؟
پاسخ:
به این جهت که بدونم تا چه اندازه از مطلبی که نوشتید آگاهی دارید ؟  

سلام .

خبر اینکه خانم نماینده مذکور ورود کشتی نوح رو تبریک گفتن!

پاسخ:
سلام 
در این مورد اطلاعی ندارم 
نخیر از رسانه میلی خبرش رو پخش کردن !
پاسخ:
خبر چه چیزی ؟ 
  • شهردار باغ
  • خانم صامتی این انتظار من فقط به دست شما حل میشه!

    لطفا درباره فیس بوک که قول دادین که نظرتون رو بگین مطلب بنویسید وهمچنین درباره گفت وگو تون با اون خانم نماینده که تو این پست اشاره کردین که خواهین گفت.


    پاسخ:
    حتما . 
    در برنامه ی زنده ی زن امروز جامعه ی فردا با موضوع آمار بالای زنان و دختران مجرد (زنان بیوه و مطلقه ) (دختران بالای 35 سال ) 
    دو نماینده خانم و دو کارشناس به  صورت حضوری و تلفنی در برنامه شرکت داشتند .
     بین حجه الاسلام علی جعفری و نمایندگان خانم نماینده بحث بالا گرفت ماجرا ازین قرار بود که نمایندگان زن با ازدواج مجدد مردان و متاهل شدن زنان مجرد مخالف بودند درحالیکه جناب جعفری به توصیه ی دین ازدواج مجدد مردان را امری بدیهی می دیدند و به سازو کار و سیاست گذاری ها ی کلان در این زمینه اشاره کردند .بنده به عنوان مجری کارشناس و سردبیر در این برنامه حضور داشتم دو کارشناس را به آرامش دعوت کردم از جناب جعفری پرسیدم جناب جعفری شما حاضرید دختر تان همسر دوم مرد متاهلی باشد ؟ 
    ایشان گفتند :بله ، اگر دختر مت به سن 32 سال برسد و ازدواج نکرده باشد بهتر است همسر دوم مرد متاهلی بشود تا اینکه از افسردگی  به بیمارستان برود ! 
    انقدر فضا و جو برنامه چالشی بود که صدا به صدا نمی رسید رو به خانم نماینده پرسیدم خانم دکتر شما می فرمایید زنان مجرد ، بیوه یا مطلقه نباید با مردان متاهل ازدواج کنند ، از طرفی آمارها به تعداد کمتر جمعیت مردان نسبت به جمعیت زنان اشاره دارد ! شما هم که به برنامه های ده ساله اشاره می کنید  فرض بفرمایید خانم مجرد مطلقه ای که امروز 32 سال سن دارد در ده سال آینده به 42 سالگی می رسد و عملا شانس ازدواج و بچه دار شدنش را از دست می دهد ! 
    حال جمعیت حدود  10 میلیونی زنان بیوه ، مطلقه و بالای 35 سال باید چه کنند ؟ ازداج دایم نکنند ازدواج موقت را هم که رد می کنید پس زنان مجرد چه کنند ؟! شما چه راه حلی دارید ؟
    خانم نماینده فرمودند :  راه حل ، راه حل ، ... نمی دانم شاید بهتر باشد شما از طریق همین رسانه اعلام کنید و از مردم بخواهید راه حل  بدهند .هدیه اش با ما 
    پرسیدم ، خانم دکتر شما نماینده ی مردم هستید ، مرکز پژوهشهای مجلس راه حلی ندارد ؟! بلاخره شما که راه حل دین و آقای جعفری را رد می کنید باید راه حل قابل قبولی اراءه کنید ! نمی شود که این جمعیت عظیم را بلا تکلیف بگذاریم تا هر وقت که مجلس به نتیجه ای رسید !!! 
    ایشان لحن جدی به خود گرفت و گفت :راستش شاید یک راه حل خوب این باشد که  زنان ایرانی مجرد بروند خارج یا از کشور های دیگر مردان مجرد به ایران بیایند ! 
    در استودیو ولوله شد ، آقای جعفری هم تعجب زده گفت  چطور است که حکم دین را با لجاجت رد می کنیم و برای حل مساله باید مردان خارجی وارد کنیم ؟! 
     بنده هم  حیرت زده ...فرصت برنامه هم تمام شد  تنها افسوس خوردم و ضمن تشکر از کارشناسان برنامه خداحافظی کردم 
     بسیار ناراحت کننده است که یک نماینده خانم برای موکلان خود هیچ فکری نکرده راه حل دین را رد می کند و راه حل تخیلی اراءه می کند ! 
    یادمان باشد ما نمایندگان مجلس را انتخاب می کنیم. 
    این موضوع برای اولین بار در برنامه ی زن امروز جامعه ی فردا مطرح شد و جالبتر اینکه در برنامه ی ما و با تحقیقات سرانگشتی بنده به آمار بالای زنان مجرد در ایران رسیدیم که حتی نماینده محترم هم از این مساله بی اطلاع بودند ! 
  • شهردار باغ
  • خانم صامتی منتظریما!
    پاسخ:
    انشالله انتظار شما زودتر بسر آید . منتظر چه چیزی هستید ؟ 
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    نکنه این خانم نماینده، **** **** را میفرمایید که یه روز تو مجلس اجازه گرفت حرف بزنه ورود کشتی حضرت نوح رو به زمین تبریک گفت!!
    پاسخ:
    شما هم اونجا تشریف داشتید ؟
    سلام خانم صامتی عزیز  دلم برای شما تنگ شده بود این چند روز مسافرت بودیم ولی از ترس طوفان همش دلهره داشتیم ! 
    آخه هواشناسی گفته بود طوفان خیلی شدیدتری میاد  گفتیم نکنه ما رو با خودش ببره ی کشوره دیگه !  اینجا که نشد ازدواج کنیم شاید اونجا مشکل حل بشه ! 
    پاسخ:
    سلام عزیزم 
    به نظر میاد حالت از هفته های پیش بهتره خدا رو شکر .
    عزیزم این شیرین زبونی شما  گفتگوی زنده با یکی از نمایندگان خانم در خصوص ازدواج دختران بالای 35 رو یادآوری کرد ،  لطفا یاد آوری کن در فرصت مناسب  برای شما و دوستان بگم که خیلی جالبه !!! حقیقتا جای تاسف داره که ممکنه چه افرادی وکیل من و شما در قوه ی مقننه باشند !
    ☆  این عید رو از طرف همه ی اهالی فرهنگ دوست و هنرپرور به تمامی نصابان ماهواره ، تبریک ، تهنیت و شادباش می گویم  ☆
    پاسخ:
    زحمت افتادید هپی جان !
    یعنی میخاین بگین شما خودتون ماهواره ندارین ؟! 
    آره واقعا...
    این یکی دو روز رو چی کشیدن؟!!!
    با هاشون همدردی می کنم...
    سلام
    شما را به حضور در صالحات، کرسی آزاد اندیشی زن و خانواده دعوت میکنم.

    با افتخار شما در صالحات لینک شدید.
    پاسخ:
    سلام 
    از دعوت شما خرسندم ، موفق باشید 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">