منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

چادر مهربان من!

منصوره صامتی |

نظرات  (۱۲)

برای امنیت 
   خانواده و زندگیت
چادر را به خوبیهایت اضافه کن 🌷
حجاب یعنی
           بی نیازی از هر نگاه
                             جز نگاه خدا 🌸
  • خشکسالی حجاب
  • چادرت را بر سرت بیانداز

    بیرون بیا

    بیا به تماشای فصلــ

    "خشکسالی حجاب "

    بگذار قداست چادرت دستی بکشد بر این "خزان زدگی حیا "

    بگذار کوچه و خیابان زیرگامهای نجیب تو احساس غرور کنند...

    سلام خانم صامتی پایت چگونه است خوب حال باز دوباره عکس بگیر روی حرف دکترها نمی شود اعتماد کرد هر وقت یک نظری می دهندمواظب خودت باش یک تماس با ها بگیر دوست عزیزت خیلی وقت باحات صحبت نکردم   سوگواری امام حسین رابه همه مسلمانان بخصوص شما تسلیت می گوییم
    سلام 
    انتخابهای هوشمندانه شما واقعاّ تحسین برانگیزه  ، همانطور که فرمودید برای تبلیغ چادر الگوهای غیر واقعی مانند بازیگران که هرگز اعتقادی به پوشش ندارند  ویا مانکن نمی تواند الگویی برای تبلیغ این مهمه دین  باشد پس چه خوب که یک بانوی جوان ومتدین که پوشش عادی وراحت  والبته کامل  خود را که بطور مشخص از آن استفاده میکند را نشان دهد . مرحبا ، اجرتون با خدا  که غیر از رعایت مساعل دینی در زندگی  برای فرهنگ ساری دین هم تلاش میکنید .

    خانم صامتی داشتم به این فکر میکردم که اگه بنده سوالی رو که خانم ملتمس نگاه پرسیدند را میکردم مرا به قضاوت عجولانه متهم میکردید؟


    + خانم عکس ششمی از سمت راست شما هستید که روتون رو پوشوندید؟

    سلام خانم صامتی.

    ببخشید من یه سوال برام ایجاد شد.

    یعنی شما با یه خانم چادری که صورتش رو خوب پوشونده و به قول شما رو گرفته مخالفید؟

    پاسخ:
    سلام عزیزم نه اصلا  هر کاری به جای خود ستودنی است . این فرهنگ حیا و عفاف است و در برخی روایات توصیه شده که مستحب است زن هرچه می تواند صورت خود را در مقابل نامحرم بپوشاند . 
    عزیزم در حال حاضر فرصت کمی دارم انشالله یاد آوری کنی مفصل برایت خواهم گفت . رو گرفتن بسیار هم خوب است ولی به خاطر داشته باشیم نباید امر مستحب را واجب جلوه دهیم و به برخی نکات ریز هم توجه کنیم ، به نسل جوان و نو اندیش بیندیشیم به تنوع فرهنگ ها به د هکده ی جهانی به مرزهای شیشه ای دنیای کنونی و مخاطب جوان هوشمند دقیق توجه کنیم تا دچار افراط و تفریط نشویم . 
    سلام بر خانم صامتی چه عکس های زیبایی !  خانم صامتی خوش به حالتون که رفتید زیارت و غذای حضرتی امام رضا رو نوش جان کردید نمی دونم شاید اشتباه کردم ولی به نظرم اون رستوران رستوران حرم امام رضا باشه که خیلی ها برای رفتن سرو دست می شکنن ، قبول باشه . 
    پاسخ:
    سلام خانوم 
    ممنون که به پارادوکس اومدی قربونت برم همینطوره اینجا رستوران غذا حضرتی امام رضا علیه السلام است همان مولای مهربانی که غریب نواز است خدا می داند حتی برای شما نیز دعا کردم هرچند کوچکم و ناچیز .
    مرضیه بانو چه کردی ؟ به دکتر مراجعه کردی عزیزم ؟ با همسرت صحبت کردی ؟ 
  • مهتاب ایرانی
  • واقعا چادرت تحسین برانگیز و غبطه برانگیزه عزیزم.. این همه علاقه تو به این حجاب زیبا فوق العاده ست ...

    همیشه در کنار این حجاب زیبا باشی ان شالله

    پاسخ:
    عزیزم ممنونم . مهتاب جان ! 
    وقتی کلید واژه ای زن ایرانی ، زن چادری ...رو جسنجو می کنی با عکس های هنرپیشه های بی حجاب  ایرانی رو می بینی که با انواع و اقسام  لباس خاص ظاهر می شوند که هیچ ربطی به حجاب اسلامی نداره . اگرچه بعد از حجم زیادی از تصاویر بی حجاب تک عکسی هم از خانم چادری بود ولی آن خانم یا پیربود یا آنقدر رو گرفته بود که باز هم در نظر بیننده ی اروپایی یا آمریکایی نشانی از سخت گیری بود در حالی که در ایران به این معنی نیست .  به همین جهت به این فکر کردم که چطور میشه وقتی کلمه ی زن ایرانی و زن چادری رو جستجو می کنی تصویر واقعی تری از حجاب در ایران نمایش داده بشه . برای کار فرهنگی هم نمیشه به مخاطب امروز بگی بسم الله الرحمن الرحیم ، ما می خواهیم کار فرهنگی انجام بدیم و چادر رو تبلیغ کنیم !
    اتصاویر خاص از چادر در آتلیه رو نمی پسندم بنابراین تصمیم گرفتم تصاویری از یک زن چادری که در پوشش راحت خود در گرما و سرما یا در سفر در کنار دریا ، در حال نماز ، مشغول به کار، زیارت ، غذا خوردن  و یا در بیمارستان پیشنهاد بدم ، که البته به نظرم آمد باید پیشینه ی این زن را هم بشناسم چرا که متاسفانه باب شده برخی برای تبلیغ چادر از هنرپیشه ها و خانم های بی حجاب استفاده می کنند که به نظر بنده مخاطب را پس می زند چرا که مخاطب زیرک وقتی عقبه ی زندگی این زن را می بیند که اصلا چادری نیست  به نظرش چادر یک کالای تبلیغی است ، در حالی که چادر یک خرده  فرهنگ است یعنی وقتی چادر به سر کردی زیر مجموعه ای از رفتار ها و گفتار  و سبک زندگی را پذیرفته ای . اگر دقت کنیم تصاویری که از زن چادری موجود است یا تن مانکن هاست که لبخند مصنوعی و ژست های تبلیغی دارند و یا بر سر خانم هایی است که اخم دارند ، خواستم این تصاویر ، تصاویر زنده ای از یک خانم ایرانی چادری حقیقی باشد که خوشحالی و راحتی را در ذهن مخاطب بیدار کند ووقتی هم به عقبه ی او نگاه می کند حداقل بی حجابی را نبیند . امیدوارم این نیت درونی از سوی خداوند نیز پذیرفته باشد . 
    سلام
    خواهر مهربانم الان یه مطلبی تو اینترنت توجه من رو جلب کرد دوست داشتم به شما هم بگم اون اینکه امروز 19فروردین ازساعت 11صبح تا 11شب شمس الشموس است .خورشید طوری در آسمانن قرار میگیرد که حاجتها برآورده میشود.سوره شمس رابخوانید وبعد از هرآیه بگویید یاشمس الشموس ویا انیس النفوس ادرکنی .وبه آب یا نمک فوت کنید.درستی این مطلب رو نمیدونم 
    پاسخ:
    سلام 
    متشکرم . همینطور است 

    سلام مرا پذیرا باشید خانم صامتی.

    همگی بانوان فامیل بنده چادری هستن.{البته به غیر از چنتا از جوانتر هاشون که در  جوانی هستن و .....}


    من همین چند دقیقه پیش بیرون بودم داشتم تو شهر دور میزدم آدمهای زیادی رو دیدم ولی چن نفر توجه هم را جلب کرد:

    اولیش دوتا دختر بودن که یه نیم روسری که اگه سر نمیکردن بهتر بود سرشون بود با صدای بلند میخندیدند.

    دومی دخترکی چادری بود که داشت گدایی میکرد.

    سومی دختر دیگری بود که همچون شهروندان اسلام گرا ترکیه لباس پوشیده بود{روسری کاملا بسته تا پیشانی وبه موهاش کریپس زده بود ویک مانتوی شیک و زیبا که همه جایش را از چشم نا محرم دور میکرد والبته یک آرایش ملیح که خشکی صورتش را میبرد.}

    چهارمی یک خانمی بود که چادر سرش بود ولی اگر نبود بهتر بود چون موهای رنگی اش را بیرون گذاشته بود و کاملا بدنش را نپوشانده بود.

    پنجمی هم یک دختر یا شاید خانمی بود زیبارو که همچون خانم صامتی پوشش داشت.

    مقصود من از گفتن این حرف ها این بود که جامعه ما از همه چیز تشکیل شده همه نوع پوشش وهمه جور رفتار ولی چیزی که من مورد تاکیدم هست این است که مردان و پسرانی که در خیابان بودند به کدام یک نظر بیشتری داشتند؟

    گدا یانوان چادری ویا.... .

    اگر کمی دقت کنیم ویا حتی اگر از یک کودک هم بپرسید میگوید که .....


    من وقتی عکس های بازیگران را دراینترنت میبینم به یاد حجاب های کاملشان در فیلم ها میفتم.

    به راستی آیا آنها فکر میکنند وقتی آرایش کرده اند زیباترند؟؟؟

    خانم نرگس محمدی با چادر زیبا بود در فصل اول ستایش یا آن عکس های رو صفحات وب؟؟؟؟


    من هم نظر امیر علی عزیز را تکرار میکنم و به آن میفزایم که شما در این چند وقت حضورم ثابت شده هستید و امیدوارم همواره این چنین بمانید.


    پاسخ:
    اللهم إنی أسألک إیمانا لا أجل له دون لقائک أحینی ما أحییتنی علیه و توفنی إذا توفیتنی علیه و ابعثنی إذا بعثتنی علیه و أبرء قلبی من الریاء و الشک و السمعة فی دینک حتى یکون عملی خالصا لک اللهم أعطنی بصیرة فی دینک و فهما فی حکمک و فقها فی علمک و کفلین من رحمتک و ورعا یحجزنی عن معاصیک و بیض وجهی بنورک و اجعل رغبتی فیما عندک و توفنی فی سبیلک و على ملة رسولک صلى الله علیه و آله.

    خدایا ! به من ایمانی ده که پایانش دیدار تو باشد و بر آن ایمان مرا زنده بداری و مرا بر آن ایمان بمیرانی و هم روز رستاخیز بر آن ایمان  مبعوثم کنی . و دلم را از ریا و شک و خودنمایی در دینت پاک کن تا عملم فقط برای تو باشد . خدایا ! بصیرت در دینت و فهم احکامت و ادراک دقیق علمت و بهره دو چندان از رحمتت و تقوایی  که مرا  از گناهان باز بدارد عطایم کن و در پرتو نورت رویم را سفید گردان و رغبت و شوقم را در آنچه نزد تواست قرار ده و مرا در راه خودت و بر آیین رسولت – که درود خدا بر او و خاندانش باد – بمیران .
    سلام
    اصل پوشش  برای خانها امنیت وآسایش بهمراه دارد بشرط اینکه باورش کنی واونو دست و پا گیر ومزاحم ندونی .
    مجموعه عکسهایی که از خودتون قرار دادید بیانگر وقار وشخصیت والای شماست ، بعنوان یک زن مسلمان ایرانی دیده میشوید وبدانید که مفتخریم به همراهی شما  بانو.
    موفق وسلامت باشید .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">