منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

نمی خندی ، اگر بدانی

منصوره صامتی |

...

  • منصوره صامتی

نظرات  (۷)

سلام  به خاطر اینکه به نظرم هر روز وضع فرهنگ بدتر میشه ...وماهواره ها مثل همیشه فعالتراز قبل هستند و فکر میکنم رهبر مانامگذاری هر ساله رامتناسب باوضیعت موجود جامعه نامگذاری میکنن واین نشان دهنده این است که ما به موضوع فرهنگ واقتصاد وکار جهادی توجه ویژه نداشتیم ودر مقابل ما دراین شرایط فقط در مورد موضوع ها صحبت میکنیم وعملکرد خیلی ضعیفی داریم ومثل سال های قبل اول سال سازمان ها جلسه هم اندیشی در مورد سال جدید میگذارند (البته بیشتر به خاطر اینکه بگن ما در مورد موضوع امسال جلسه گذاشتیم!)وبعد از یک ماه فراموش میشه وبدون اینکه عملا کار خاصی انجام بدهند پرونده امسال رو میبندندوالبته به خاطر خیلی موارد دیگه که این ها دربرابرش هیچه...!
« حتی در بازی شطرنج هم ، زدن "سرباز" افتخاری ندارد . » !! 

... از زمانی که به بند اسارت درآمدی ، هربار با خواندن این جمله ، بغض گلویم را می فشرد ... تا انکه خبر آزادی ات را که نه ، خبر عروج مظلومانه ات را شنیدم . آن هم در فضایی که سینه هایمان از داغ مظلومیت های مادرمان زهرا (س) ، خود سنگینی می کرد . خبر ، خبر آزادی ات نبود ؛ 
خبر ، خبر آزادگی ات بود و رادمرد ات .. 

" حتی در بازی شطرنج هم ، زدن سرباز افتخاری ندارد" !! 
نمی دانم که اول بار این جمله را ، که در رثای تو سر داده است ؟! 
اما این تنها جمله ای بود که در فراقت و در تمام این مدتی که نبودی ، همه ی خواهران و برادرنت در سرتاسر ایران ، برای آزادی ات همصدا سرمی دادند .. ولی تو گویی با همین گفته ، جفایی دیگر در حق تو روا می داشتیم که کمتر از جفای اسارت نبود !  چرا که ناخواسته با تکرار آن ، از قدر و منزلتت ، در پیش دشمن زبون و حقیر می کاستیم .. 

ما را ببخش ای افتخار ملت ! 
ما را ببخش ای مایه ی مباهات و فخر میهن ! .. ما را ببخش که در رثای تو اینگونه نوشتیم و اینگونه خواندیم .. آخر علم ما خفتگان دنیازده ی زبون را ، راهی به قدر و منزلت و شآن و عظمتت نبود .. 
مگر نه آن است که تا "سرباز" خوبی نباشی ، "سردار" خوبی هم نخواهی بود ؟؟ .. 

ای سردار میهنم ! ای افتخار کشورم ! 
ای آنکه با "سر" به "بازی" گرفتنت ، به سخره گرفتی کبر دشمنان پست را 
.. و البته نیز برخی از مسئولان "سرمست" را .. 
ما را ببخش که حتی ندانستیم چگونه در فراقت و رثایت مویه سر دهیم که در شآن و قدر و منزلت تو باشد . 

ای سردار ! 
ما را به حقارتمان ببخش ! .. 

قصه است این ، قصه ، آری قصه ی درد است 
این عیار مهر و کین ، مرد و نامرد است 
بی عیار ، شعر محض و خوب ، خالی نیست 
هیچ همچون پوچ ، عالی نیست 
این گلیم تیره بختی هاست 
خیس خون داغ سهراب و سیاوش ها 
روکش تابوت تختی هاست .. 

سردار ! شهادتت مبارک .. 


پاسخ:
سپاس از این متن زیبا .اگرچه از ربوده شدن مرزبانان عزیز بسیار ناراحتم ولی جناب غلامی منابع خبری  شهادت این سرباز عزیز را تایید نکرده اند . 

سلام خانم صامتی.

من فک میکنم منظور شما از این چند کلمه سریال های عید باشه.درسته؟ اگه درسته منظورتون با کدوم سریال بوده؟


راستی اون سه نفرو انتخاب کردید یا هنوز نه؟

اگه انتخاب کردید و براتون مقدور بود نامگذاری اونهارو به نمایش بذارید.

یه پیشنهادم براتون دارم که برای انتخاب اون سه نفر اذیت نشید.اینکه تعداد جوایزو بیشتر کنید!!

پاسخ:
سلام عزیزم ممنون از پیشنهاد خوب شما! 

و "می خندی" ؛ اگر بدانی ... 

کشور ما تو بیشتر عرصه ها موفقه ولی نمیدونم چرا به اقتصاد که میرسیم یه پامون میلنگه .

کاش اهدافی که آقا فرمودند همه تو این سال محققق بشه ...کاششش....

سلام
ازوقتی موضوع این پست روخوندم دایم درحال فکر کردن به بهانه های نخندیدن که تعدادشون هم کم نیست هستم ولی هنر خوب زندگی کردن بهانه ای برای شاد زیستنِ(نه الکی خوشی)یافتن است میشه با کمترین بهانه هم شاد بود .حتماّباید به مشکلات فردی واجتماعی هم فکر کرد ،این فرمایش بزرگان دین است که مؤمن شادیش درچهره واندوهش در دل است پیامبر عزیز ما که  میدانیم الگوی اخلاق برای همه انسانهاست پس اجازه دهید بخاطر ایام عیدطنز به این موضوع بنگریم :نمی خندی اگر بدانی یارانه ات قطع خواهد شد ، نمی خندی اگه بدانی هیچوقت سبد کالا به تو تعلق نمی گیرد نمی خندی اگه بدانی آخرین روزهای بنزین سهمیه ای است نمی خندی اگه بدانی..........بهانه برای غصه بسیار است.
راستی از بهانه شادی زندگی برادر محترمتان پسرکاکل زری قند عسل چه خبر؟خوبن که انشاالله .میشه لطفاّ یه عکس جدید ازش بگیرید اخه عکس قبلی خواب بود دستش روی صورتش بود واز موقع تولد تا حالا صورت هزارماشااله ماه ش رو ندیدیم.ممنون.
سلام وعرض تبریک سال نو خدمت خانم صامتی.خانم صامتی من موضوع نام گذاری امسال درست حدس زدم! و البته این جاست که نباید بخندم چون نامگذاری امسال خیلی درد ها رو به همراه داره!
پاسخ:
سلام 
سپاس و تبریک متقابل . تعداد افرادی که نامگذاری سال 1393 را درست حدس زده اند بیش از حد انتظار بنده روده است . بنابراین شرایط انتخاب 3 برنده اندکی دشوار شده و نیاز به دقت بیشتری دارد . از شما ممنونم که همراهی فرمودید .
بزرگوار چرا نوشتید نامگذاری امسال دردناکه ! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">