منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


نظرات  (۱۹)

  • شهردار باغ
  • این نوار صوتی رو قبلا من گوش داده بودم اون هم مکررر.

    اون چیزی که بنده از این حرف ها استنباط کردم این بود که رهبری در این سال ها موفق بوده اند و جای انتقاد کمتری داشتند و یا در کل انتقادی به ایشون وارد نیست.

    به هر حال این هم نظر آقای عباسی هستش و با نظر بنده مطابقت داره.

    ولی همان طوری که در پیج اول وبلاگم گفتم به نظر من باید هر کسی با دلایل درست ومنطقی از اون کسی که دوس داره حمایت کنه و آقای عباسی تو این سخنرانی این کار رو انجام دادند.

    http://baghshahreiran.blog.ir/page/about-me

  • سجاد غلامی
  • جناب "الف قاف" سلام . 
    حضور سبز و مجددتان را در پارادوکس ارج نهاده و مراتب خرسندی خودم را از این بابت اعلام می دارم . 
    آنچه از مجموع احادیث و روایات به دست می آید این است که 
    همه ی انسانها و بالاخص مسئولین و خاصه حاکم و والی شرع (در درجه ی اولی ) برای ماندن در « صراط مستقیم » و عدم انحراف از اصول و آرمانها و رسیدن به سرمنزل مقصود ؛ نیازمند به « واعظی درونی » و « ناصحی بیرونی » می باشد . 
    اطلاق امروزی « ناصح بیرونی » ، همان گروه « منتقدین آگاه و دلسوز » است .
    در کنار « ناصحان بیرونی = منتقدین آگاه و دلسوز » ، شرع حقی را برای مردم و امت مسلمان در مقابل امام خود به رسمیت شناخته است که از آن به نام « حق النصیحه للائمه المسلمین » یاد می کنند . 

    هرچند رهبری به عنوان انسانی با درجه ای بالا از تقوا و ملکه ی عدالت و تهذیب نفس و تزکیه ی آن قرار دارند و به عنوان انسانی که شاگردی ممتاز در مکتب امام خمینی (ره) و تربیت یافته ی مستقیم به ید بیضایی و نفس مسیحایی ایشان بوده اند ؛  که اکنون سکاندار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند ؛ اما از مراتب تامه ی عصمتی که برای امامان معصوم (ع) قائل هستیم ( که در آن معصوم از هرگونه قصور و نسیان مبری می باشد ) طبیعی است که ایشان همانند همه ی انسانها ، بهره مند و برخوردار نیستند . 
    اما از باب "لایکلف الله نفسا الا وسعها" و از باب جبران این نقیصه ، برای نهاد رهبری در قانون اساسی ، ضمن شرط  "عدالت" ( که به معنی عدم ارتکاب معاصی کبیره و عدم اصرار بر گناهان صغیره تعریف می شود) بازوهای مشورتی قوی همچون « مجمع تشخیص مصلحت نظام » و
     « مجلس خبرگان در امر رهبری » قرار داده اند .
    این دو نهاد ،  ضمن ارائه ی مشورت های خود به رهبر و بعضا انتقال نقظه نظرات و انتقادهای خود به ایشان ؛ در پایان هر شش ماه یک بار (شهریور و اسفند هر سال ) ، برای بررسی عملکرد رهبر نظام ، تشکیل جلسه می دهند که در پایان این جلسات ، حضرات خبرگان که جمله از اساتید حوزه و از مجتهدان طراز اول می باشند ( که بعضا در سنینی بالاتر از خود رهبری قرار دارند ) ضمن تهیه ی گزارش ،به ارائه ی راهکارهای لازم به رهبری می پردازند . 
    در کنار این ، جلسات منظم و همه ی ساله ی رهبری با گروههای مختلف از مرذم ، از جمله جوانان و دانشجویان را می توان اضافه نمود که در آن دانشجویان به صورت آزادانه به ارائه نقطه نظرات خود در تمام مسائل از جمله خود رهبری می پردازند . 
    بنده که خود همواره پیگیر این جلسات بوده ، در جلسه ای که خود افتخار حضور داشته ، از نزدیک شاهد آن بودم که این دانشجویان بودند که در بیان مطالبات خود ، جانب معذورات را رعایت می کردند و به اصطلاح با "رودربایستی" سخن می گفتند که با اعتراض خود رهبر مواجه می شد و ایشان از دانشجویان می خواستند که در دام الفظ گرفتار نشده و بی پرده تر سخن بگویند و هرگاه دانشجویی ، جسارتی بیشتر در سخن گفتن به خرج می داد ، مراتب وجد و سرور در چهره ی ایشان به وضوح هویدا می شد ...

    باب « انتقاد به رهبری » باز است و اصولا نمی تواند بسته باشد . مگر می شود کسی در جایگاه رهبر یک نظام و مسئول اول یک کشور ، باب انتقاد را برروی خود ،ببندد و همچنان در جایگاه خود ، به اعتراف دشمنان و بدخواهان ، موفق عمل کرده و روز به روز بر نفوذ معنوی و پشتوانه ی مردمی آن در همان نظام افزوده شود ؟! 

    اما اینکه جناب "الف قاف" فرمودند « بدخواهان از هر فرصتی استفاده کرده و ذهن مردم را دچار شک و تردید می کنند » ؛ این موضوع به انتقاد یا عدم انتقاد از رهبری برنمی گردد . 
    این موضوع مرا یاد سخنی انداخت که چندسال پیش از این ، درجلسه ای و بنابه مناسبتی رهبری فرموده بودند : چندسال پیش از این ، گروهی از صداوسیما برای تهیه ی مستندی از زندگی شخصی بنده ، مراجعه کرذند بنده به آنها گفتم : سطح زندگی بنده و خانواده ام در حدی است که ترس آن دارم ، با تهیه ی مستند شما ، بسیاری از مردم آن را باور نکنند .. ! 

    این موضوع ( سطح زندگی بسیار ساده و معمولی رهبر ) از موضوعاتی است که به شهادت بزرگانی که با رهبری مرودات نزدیکی داشته اند و در صداقت و سلامت نفس آنها شک و شبهه ای نداریم ، بارها و به مناسبت های مختلف عنوان شده است . البته جای تعجب هم نیست چرا که حضرت علی (ع) فرموده اند : 
    « حاکم جامعه ی مسلمین ، باید سظح زندگی خود را به فقیرترین و بی بضاعت ترین افراد نزدیک بگرداند تا درد فقرا را به خوبی چشیده و با این کار  مایه ی امید مستمندان و موجب قطع طمع ثروتمندان [بدخواه] شود . » 

    اما درمورد آنچه که مرقوم فرموده اید ، به جهت دراختیار نداشتن هرگونه فضای مجازی ( سایت یا وبلاگ ) ، شما می توانید به آدرس ذیل با بنده در ارتباط باشید . 

    sajad.gholami2014@gmail.com
    آقای غلامی سلام
    صحبت شما کاملا درست است که نقد باید کارشناسانه باشد.
    اما آقای غلامی آیا کارشناسان اجازه نقد را دارند؟
    اینکه رهبری سبک زندگی شان بسیار ساده است شکی ندارم. اما شبهه افکنان و بدخواهان از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایشان استفاده کردند و ذهن مردمی که با شبکه های ماهواره خو گرفتند دچار شک و تردید شده است. در مقابل انان چه باید کرد؟
    یک ابهام دیگری هم وجود دارد که باید شخصا برای شما ارسال گردد
  • سجاد غلامی
  • جناب ناشناس ! 
    نکند رهبری را هم فاقد اساسنامه و مصوبه ی مجلس می دانید ! 
    یا اینکه ایشان را فاقد پایگاه و مقبولیت اجتماعی دانسته و یا برای او بحران مشروعیت قائل هستید . 
    شما هرکدام از این موارد را که بر رهبری وارد می دانید ، بفرمایید ؛ شما ابتدا در مسئله "تشکیک" نموده ، آنگاه درخواست "اثبات" نمایید . 

    بنده به صراحت می گویم : من انتقاد به رهبری را (با حفظ موقعیت و جایگاه ایشان و در صورت لزوم و نیاز ) جایز می دانم (البته آن هم از طریق خبره و متخصص و کارشناس این کار ) اما اسقاط رهبری را هرگز . اما تضعیف رهبری را هرگز . 
    چرا می گویم ، نقد باید توسط "کارشناس" که در اینجا خبرگان رهبری است ، صورت بگیرد ؟ چرا می گوییم "کارشناس" و نه همگان ! 

    به این مثال توجه کنید : آیا می شود از شما به عنوان کسی که اطلاعات کافی در زمینه ای مثلا « ورزش فوتبال » ندارید ، بخواهند که به عنوان متخصص و کارشناس این رشته ی ورزشی ، نظر کارشناسی خود را داده و به نقد و بررسی مسائل مربوط به آن بپردازید ؟! 
    قطعا خیر .
    در مورد سایر مسائل ، از جمله مسائل اجتماعی هم ، وضع به همین گونه است . 
    خسته نباشی!
    شما که قبولش داری باید ثابت کنی نه بقیه!
    میبینم چقدر خوب مراقبت کرده!
    دستش درد نکنه!
    کمی گرفتار بودم. البته گاهی سر می زدم.
    در این مدت مخاطبان جالبی پیدا کردید.

    چون سالها بعد ازامام ازانقلاب مواظبت کرده.نایب امام زمان هم هست .هرکس قبول نداردثابت کند باهوش وذکاوت نیست

    چون به او اعتماد دارند.ادم دانای باهوش وذکاوت احتیاجی به انتقاد ندارد

    پاسخ:
    بزرگوار 
    اگر فردی از آنسوی دنیا از شما پرسش کند چرا رهبرتان را باهوش و با ذکاوت می دانید چه پاسخی خواهید داد ؟
    مشکل ما دوستانی هستن که اگر نقد صورت بگیرد آن ها در مظان اتهام قرار خواهند گرفت.
    بنابراین جلوی نقد و نقادی را میگیرند.

    پاسخ:
    سلام 
     مدت هاست ازپیام های مفید شما بهره مند نشدیم . سپاس از همرا هی شما ، 
    درطول تاریخ اسلام ، به اصطلاح دوستان نادان ، متعصب ، متحجر ... همواره سخت ترین ضربات را به پیکر اسلام وارد ساخته اند . آنهایی که در مقابل پرسش های منطقی دشنام دادن را به جای مستدل سخن گفتن انتخاب می کنند . 
    کاملا با حرف شما موافقم که برخی با استفاده از نام ایشان کارهایی انجام می دهند.مانند همون روحانی که فرمودید...
    ولی باور نمی کنم حتی یک نفر بدون اطلاع ایشان به زندان افتاده باشد.همه ی امور زیر نظر ایشون هست.پس اینکه بگیم بی اطلاع بودن کاملا اشتباه است...
    بعد از پایان نامه،زندگی خیلی خوش رنگ شده :)
    یه چیزی تو مایه های آبی آسمانی

    وقتی برای امام حسین(ع) زیارت عاشورا می خوانیم، میگوییم:

    به ابی انت و امی یا ابا عبدالله الحسین: یعنی پدر و مادرم به فدای تو

     

     

    ببخشید که من سلام نکردم...
    با عرض سلام خدمت شما خانم صامتی عزیز..
    معلومه که فایل صوتی رو گوش ندادم،همه می تونن یه فایل صوتی درست کنن و بگن من انسان انتقاد پذیری هستم،مهم اینه که وقتی ازشون انتقاد می کنی چه عکس العملی نشون میدن.
    من ایشون خیلی خوب میشناسم.خیلی هم انتقاد دارم.ولی انتقاد برای آدم انتقاد پذیره،نه برای فردی که منتقداش هنوز که هنوزه در زندان اوین آب خنک می خورن.
    خداروچی دیدین...شاید با این نظر من،منم سر از اونجا در بیارم.
    جامعه انقدر بسته است،دوست عزیز.
    پاسخ:
    قبول دارم که برخی به نام ایشان ظلم کرده اند که خداوند نسلشان را منقرض کند  ولی حق نیست که به نام ایشان بنویسیم 
    اندیشه ی انسان ها در بیان و قلمشان هویداست من تا به حال از ایشان بهترین ها را شنیده ام و خوانده ام. آسمان عزیزم سلام  من روحانی را می شناسم که به نام ایشان خود را نماینده ی ولایت فقیه می نامید و از مردم خمس بدون رسید می گرفت و از ناموس مردم هم نمی گذشت و البته سخنوری بود برای خودش و برو بیایی داشت این مرد ظلم می کرد به نام دوست رهبری به نام ولایت فقیه ...
     شما قضاوت کن 
    مشکل از کیست ؟
    خودمان را لحظه ای به جای دیگران بگذاریم . حداقل فایل را بشنویم و بعد قضاوت کنیم . 
    ممنونم که هستی راستی بعد از پایان نامه زندگی شما چه رنگی شده ؟ 
  • سجاد غلامی
  • اتفاقا بنده در این زمینه با حرف های جناب دکتر عباسی موافق نیستم .
    ما اعتقاد نداریم که پیشوای دینی و رهبر و مقتدای مسلمانان ، حضرت امام خامنه ای همچون انسانی معصوم ؛ از هرگونه خطا ، سهو و قصور مبری می باشند ! 
    به هرحال ایشان نیز همانند همه ی انسانها ( قل انما انا بشر مثلکم .. ، و از جهات فیزیولوژیکی ) در معرض خظا ، نسیان و فراموشی قرار دارند . 
    از ظرفی دیگر ، ما در عصر غیبت انسان کامل و عدم ظهور معصوم و دسترسی مستقیم به ایشان و درک فیوضات مادی و معنوی بی واسطه از او قرار داریم . و از آنجا که آئین تشیع ، آئینی است که تمامی احکام و مبانی آن ، بر اصول عقل ، خرد و درایت تکیه دارد ؛ هرگز نیز به دنبال ولایت و حکومت چنین انسانی ( حکومت انسان معصوم در زمان غیبت ) هم نیست و نمی تواند هم باشد ! 
    مسئله ی ما هم این نیست ؛ مسئله ی ما این است که « چگونه می توان در نبود انسان کامل و توسط کدام مکانیزم و سیستم می توان در ظل حکومت و ولایتی قرار گرفت ( به هرحال جامعه نیاز به جکومت دارد ؛ چه حکومت خوب و چه حکومتی بد ) که کمترین خظا را نسبت به سایر افراد داشته باشد ؟ و نه حکومتی عاری از هرگونه خظا ! » 
    حضرت امام (ره) نیز در پایان وصیت نامه ی خود ، عذر تقصیر آورده و از پیشگاه ملت ، طلب عفو می نمایند ! البته این رفتار نشات گرفته از خوی کریمانه و تواضع و بیانگر ادب و بزرگواری ایشان دارد . اما همگان نیز می دانیم که به فرموده ی رهبری : « حضرت امام ، ثابت نمودند که می توان تا مرزهای عصمت پیش رفت » و هم انسان و جامعه ، و هم فرد و حکومت ؛ با توکل بر خدا و تمسک به دین و آئین آسمانی او ، حرکت نموده و از گزند خطا و دسیسه های شیطان محفوظ بماند . 
    اما با این حال ولایت فقیه در عصر غیبت ، به معنی ولایت و سرپرستی فقه است و نه خود فقیه . فقیه هم تا مادامی که بر مبنای فقه حکومت کند ، نیز در مسند و جایگاه خود قرار دارد . به عبارتی :
    مسند ولایت فقیه ، مسندی مادام العمر نیست . و نه تنها مادام العمر نبوده ، بلکه برخلاف سایر مسندهای مرسوم و متداول در حکومت های امروزی که غالبا ذوره های 4 یا 5 ساله دارند نیز ؛ این چنین نمی باشد . 
    مسند ولایت فقیه ، مسندی لحظه ای و روزانه است . یعنی اگر امروز ولی فقیه بر خلاف فقه حکومت کند ، بنابر تشخیص خبرگان که نمایندگان ملت هستند ، او خلع خواهد شد ؛ گرچه قبل از آن ، خود به خود و در نزد خداوند او خلع شده است . 
    مسئله دیگر اینکه اینگونه نیست که رهبری نقد نشوند و تذکرات لازم را نشوند . 
    خبرگان رهبری در پایان هر شش ماه در سال ، ( در طی یک سال ، ذو بار ) جلسه ی نقد و بررسی عملکرد رهبری را برگزار نموده که در طی آن به عملکرد ایشان در 6 ماه گذشته می پردازند و در پایان این جلسات ، مبادرت به تهیه ی گزارش و صدور رای و نظر می نمایند . 
    قسمت هایی از این گزارشات که منع اطلاعاتی نداشته باشد ، توسط دبیرخانه ی خبرگان رهبری منتشر شده و برای همگان قابل مطالعه می باشد . 
    اما منظق عقلایی نیز حکم می کند که کسی که در راس نظام و به عنوان ستون خیمه ی انقلاب و حکومت قرار دارد ، می بایست تقویت شده و از هرگونه تضعیف نسبت به آن ، دوری کرد . اگر نقدی هم وارد است ، این نقد باید از ظرف اهل آن و از کانال صحیح و درست آن به رهبری منتقل شود به نحوی که مانع از تضغیف جایگاه او چه در داخل و چه در خارج از حکومت نشود . 
    در دین اسلام ، وظیفه ی نقد حکام به عنوان اصل « النصیحه للائمه المسلمین » برای عموم مردم پذیرفته شده و از آنجا که « کلکم راع و کلکم مسئول عن الرعیه » هستند و در باب امر به معروف و نهی از منکر ، بابی تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر مربوط به مسئولین و حکام قرار دارد ؛ این وظیفه (وظیفه ی نقد رهبری ) به این معنا وظیفه ی همگان است اما چون ما به عنوان جامعه ای متمدن و برخوردار از یک سیستم اجتماعی هستیم ، این وظیفه را به شکل تخصصی تر آن ، و با توجه به جوانب امر آن ، به عهده ی نخبگان رهبری ( که برگزیدگان مردم هستند ) قرار داده ایم . 

    در سیره ی حضرت امام نیز بارها ایشان با سعه ی صدر شنوای نظرات منتقدانه ی جناب منتظری بودند ولی از انجا که امام خود را در مقابل خداوند ، خون شهدا و مردم ، مسئول و پاسخگو می دانستند ، در دام رودربایستی و معذورات صنفی و حزبی قرار نمی گرفتند و در راه انجام وظیفه ، به خود خللی راه نمی داند و به نظرات به ظاهر منتقدانه اما در باطن غرض ورزانه ی ایشان وقعی ننهاده که به فرموده ی حضرت علی (ع) اگر تمام دنیا در روبری من قرار بگیرند و من تنها بمانم ، من (در راه انجام امر خداوند ) به آنها پشت نخواهم کرد ؛ امام نیز از در عین نقد پذیری ، از چنین استحکام شخصیتی برخوردار بودند . 
    امام که خود تربیت یافته ی چنین مکتبی است می فرمود : اگر همه ی مردم بگویند "درود بر خمینی" یا بگویند "مرگ بر خمینی" ؛  هر دو در نزد من علی السویه است و برای من فرقی نخواهد کرد . 

    پاسخ:
    سپاس از مطلب متناسب و مفید شما 
     
    چون انتقاد از رهبری = 90 روز انفرادی در اوین
    قانع شدین؟
    پاسخ:
    آسمان جان فایل صوتی رو شنیدی ؟ 
     شما از ایشون چه انتقادی داری ؟ 
    تا اونجایی که بنده می دونم رهبری دانشمند و فاضل همچون آیت الله خامنه ای با انتقاد  نسبت به خودشون  مشکلی ندارند . 
    برای یک انتقاد صحیح باید فرد را بشناسیم و 
    وجدانمان را قاضی کنیم چقدر خود ایشان را می شناسیم ؟
    هر کی دوست داره بره تور کهریزک با فول امکانات انتقاد کنه!
    جانم فدای امام خامنه ای 
    جانم فدای امام خامنه ای 
    جانم فدای امام خامنه ای 
  • ملتمس نگاه..
  • به نام خدا
    سلام به همگی.
    قابل توجه همه:

    دوستان عزیز به سایت رهبری مراجعه کنید به آدرس:KHAMENEI.IR
    و در قسمت **مهم ترین جمله ی رهبرانقلاب در سال 92 چیست؟ ** شرکت کنید.
    اگه توی اون پست برید تمام جملات ایشون مربوط به ماه های مختلف سال 92 دسته بندی شده قرار داده شده که میتونید جملات تمام ماه ها رو یه جا باز کنید و بخونید یا هر ماهی که دوست دارید رو باز کنید. و میتونید هر کدوم رو که خودتون دوست دارید رو انتخاب کنید و در قالب کامنت بفرستید یا پیامک کنید با گوشی.پس هر جمله از رهبری عزیز رو که مهم میدونید(گرچه همه ی جملات رهبری مهم هست)و به دلتون نشسته رو بفرستید.
    سامانه پیامکی هم که از طریق اون میتونید جمله زیبای رهبری رو بفرستید شماره ش اینه:** 20110 ** .یعنی به این شماره پیامک کنید متنتون رو.

    همه دست به کار بشیدا !! خیلیا که چشم دیدن عزت رهبر و محبوبیتشون بین مردمو ندارن همه ی حواسشون به این پیامک های ماست پس همگی کم نمیذاریم. یا علی..شروع کنید
    من خودم این جمله رو فرستادم:
    ***اگر غلطی از آنها [سردمداران رژیم صهیونیستی] سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد. ***

    سجاد اجازه نمیده))))

    چون نمی شود.....

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">