منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

my body my rights

منصوره صامتی |



نظرات  (۱۱)

کاربر محترم

من هیچ اصرای به اینکه شما این قضیه رو باور بکنی یا نکنی ندارم!!!
دوست داری چشماتو رو مشکلات ببندی و قضیه رو جوک فرض کنی، ببند!
مگه من فتوا دادم که بدونم نشستن مرد جای زن یا برعکس مشکل داره؟!
من چمیدونم علما راجع به این قضیه چی گفتن!
اصلآ بحث سر غسل میت یا غسل مس میت نیست که این همکلاسی ما بخواد جواب بده یا نده! (تازه اگه یک سوم جوونا بلد باشن این دو تا رو از هم تشخیص بدن!!!!!!!)
منظور از مرده شوری و غسالخانه هم به نوعی کنایه و تیکه بوده!
این همکلاسی ما میگفت اصلآ چرا یه آخوند اومده مصاحبه اونم تو یه جای صنعتی!!!
یه مهندسی و مدیری چیزی باید مصاحبه میکرد اونم سوالاتی در مورد رشته و صنعت مربوطه نه این چیزا! (حوزه علمیه که نمیخواسته استخدام بشه!!!)
شاید اونجا یا تو اون مقطع زمانی یا اصلآ رفتار مصاحبه کننده اینطوری بوده که همون موقع رد یا قبولی مصاحبه شونده رو بهش میگفته. شما چه میدونی؟!!! مگه از همه جا خبر داری شما؟!!!


نظر مخالفه من مخالفه نظر موافق شماست!!!
قرار نیست چیزی رو که شما خوشت نمیاد یا دوست نداری یا بر خلاف میلته به مسخره بگیری یا فکر کنی طرف از سر بیکاری و دلقک بازی اومده یه چیزی تعریف کرده که همه دور هم بخندن و شاد باشن که وقت بگذره!!!


به هر حال اول هم گفتم این اتفاق که برای من نیافتاده که بخوام اینجا چیزی رو به کسی ثابت کنم و مدرک و شاهد بیارم!
این همکلاسی ما این قضیه رو تعریف کرد. راست یا دورغش هم با خودش!
دوست دارین باور کنین دوست ندارین نکنین!
همه دیگه با اینجور مشکلات تو این مملکت به اندازه کافی آشنا هستن!
من که فکر نمیکنم که قصد این همکلاسی ما از گفتن این مطلب طنز و جوک و صحبت در لفافه و این چیزا بوده باشه!!!!!
چون اصلآ حالت چهره اش و تن صداش اینو نشون نمیداد!
قضیه از اینجا شروع شد که سر کلاس ریاضی بودیم که استاد وسط کلاس برای چند دقیقه رفع خستگی و عوض شدن جو شروع کرد به صحبت در مورد مسائل مختلف و نمیدونم چطوری بحث کشیده شد به خودرو و ایران خودرو و هیوندا و چرا ما تو صنعت خودروسازی پیشرفت نکردیمو و غیره.
بعد همین همکلاسی ما این قضیه مصاحبه اشو گفت و استاد هم چند بار وسط صحبت هاش پرید که مثلآ بگه نه اینطوری هم که میگی نیست، که این همکلاسی ما هم با صدای بلندتر گفت استاد اجازه بده حرف من تموم شه بعد شما حرف بزن!!!!!
بعید میدونم مطلبش اغراق آمیز بوده باشه.
هنوز چهره اش یادم هست. خیلی داغ کرده بود طوری که صداش تا دو تا کلاس اونورتر هم میرفت!
اتفاقآ فکر کنم از بدشانسیش بوده که خورده به پست یه آخوند!
اینطور که داره پیش میره همه جوونا از دین فراری میشن.

منم خیلی وقت پیش ها شنیده بودم که مرد نمی تواند روی جایی که زن ترک کرده و هنوز گرم است بنشیند ؛ چون باعث تحریک مرد می شود! اما خودم به شخصه در هیچ رساله ای نیافتم و نمیدانم که اولین بار این حرف از کجا منشا گرفته ، ولی همین قدر میدانم که اگر بخواهند کسی را در گزینش و مصاحبه مردود کنند معمولا سوالات عجیب و غریب می پرسند.

سلام خانم صامتی از من ناراحتید که هیچ کدوم از کامنت هامو تایید نمیکنید؟من که مطلب بدی نگفتم که غیر قابل انتشار باشه!

یه خاطره درباره سوالات جلسه گزینش که برای خواهرم اتفاق افتاده:خواهرم که برای جذب هیات علمی دانشگاه مراجعه کرده بود یکی از سوالاتشون این بوده که اسم بچت چیه؟ و انگیزت از انتخاب اسم

 "کیمیا" برای دخترت چی بوده و اینکه چرا از اسامی اسلامی نذاشتی؟

  • سجاد غلامی
  • بنده وجود مشکلات در مسایل و امور مربوط به گزینش ( چه مشکلات مربوط به محتوا و چه مسایل مربوط به ساختار و شکل اجرا ) را انکار نمی کنم . 
    اساسا فرمان 8 ماده ای حضرت امام در اوایل انقلاب ،  و اخیرا دستور ریاست محترم جمهور مبنی بر تدوین منشور و حقوق شهروندی ، در راستای حل همین مشکلات صادر شده است . 
    وجود مشکلات و معضلاتی در جامعه ، که همانطور می دانید بخشی از آن مربوط به گزینش (به عنوان یکی از مراحل پایانی در فرآیند استخدام و به کارگیری یک نیرو در بخش های مربوط به دولت و بعد از مراحل : آزمون علمی ، مصاحبه ی حضوری و تست ها و آزمایش های پزشکی است ) ؛ می شود . 
    ولی آنچه کاربر محترم مرقوم داشته اند ، بیشتر به مزاح شبیه می ماند تا واقعیت ( البته اگر نگوییم به تمسخر می ماند ! ) 
    کابر محترم لطفا بفرمایند که : کدام یک از مراجع تقلید در فرض مرقوم ( نشستن مرد بر جای زن ، با وجود باقی ماندن گرمای وی ) حکم به تحریم نموده و آن را به مثابه ی تماس با بدن او می داند ؟!! 
    نکته ی دیگر اینکه سوال کننده از غسل مس میت پرسیده بود و نه غسل میت . پس بنابراین ؛  اظهارات سوال شونده در مقام پاسخ ، مبنی بر :  "من نیامده ام مرده شوری و اینجا هم غسالخانه نیست" !! کوچکترین ارتباطی با سوال مطرح شده نداشته است . چرا که غسل مس میت به عنوان یکی از غسل های واجب بر انسان ، از تماس وی با مرده ای که بدنش سرد شده و از طرفی هنوز هم غسل داده نشده است ؛ بر او واجب می شود . 
    و اینکه در هیچ مصاحبه ای ( خواه مصاحبه ی علمی و یا مصاحبه ی عقیدتی همچون مصاحبه های گزینشی ) فرد مصاحبه کننده در پایان و یا در خلال آن ، مبادرت به صدور و افشای رای و نظر خود و دیگر همکارانش  نمی کند و به صراحت بگوید : 
    "متاسفم ، شما رد شده اید" .. یا "خوشبختم ، شما قبول شده اید" !! 

    به اعتقاد بنده زبان طنز ، زبان تاثیرگذاری است . هم از تلخی و گزندگی لازم در نقد مسایل موجود برخوردار است و هم با لطافتی که دارد ، مانع از کدر شدن بیش از پیش ذهن مخاطب در برخورد با مسایل و مشکلات می شود . 
    اما باید زبان طنز را شناخت و نسبت به موارد مصرف و کاربرد آن ، آگاه بود تا با استفاده ی نادرست و نابهنگام از آن ، در دام لودگی ، هجو و هزل نیفتاد . 

    نظر موافق ! شما چیست ؟؟ 


    به هادی: متوجه منظور شما نشدم؟
    یه کم مورد داره امیدوارم سانسور نشه!!!


    همکلاسی ما میگفت رفته بودم برای مصاحبه.
    بعد دیدم یه آخوند اومد تو اتاق.
    میگفت پیش خودم گفتم آخه آخوندو چه به مشاغل و مکانهای صنعتی؟!
    به هر حال دیدم آخونده از مشخصات و مدارک تحصیلی پرسید.
    منم جواب دادم.
    بعد یه دفعه بدون مقدمه پرسید غسل مس میت بلدی؟!
    میگفت من تعجب کردم!
    پیش خودم گفتم آخه این چه ربطی به خودرو داره؟!!!
    من منتظر سوالاتی درباره ماشین آلات و قطعات صنعتی و نحوه کار با اونا بودم، این چه سوالیه؟!!!
    به آخونده گفتم این چه سوالیه؟ من که نیومدم مرده شوری! اینجا هم که غسالخانه نیست!
    آخونده گفت خیلی خوب، شلوغش نکن ببینم! اینو که جواب ندادی! یه سوال دیگه میپرسم؟!
    آخونده گفت تو فرض کن رفتی میخوای بری جایی و سوار اتوبوس شدی و همه صندلی ها پر شده و جای نشستن نیست بعد از یکی دو ایستگاه یه زن از تو قسمت زن ها پیاده میشه. حالا تو حاضری بلافاصله بری جاش بشینی؟!!!
    میگفت من تعجب کردم. گفتم آخه این چه سوالیه؟ توقع داری من چی جواب بدم؟ خوب شما فرض کن اگه میخواستم زود پیاده بشم نمیرفتم بشینم!!!
    آخونده گفت فرض کن تا مقصدی که میخوای بری راه زیاد بود، حالا چی؟!!!
    گفتم خوب آره میرفتم میشستم!
    آخونده گفت متاسفم، شما رد شدی!!!!!
    گفتم چرا؟!
    آخونده گفت چون بعد از اینکه اون زن از روی صندلی بلد شد هنوز مقداری از گرمای بدن زن روی صندلیه و شما باید صبر کنی که اون گرما از روی صندلی بره و بعد بشینی روی صندلی، چون اگه اینکارو نکنی حکم تماس بدن اون زن با شما رو داره و این مفسده داره!!!!!!!!!!
    این همکلاسی ما هم میگفت منم تو اون لحظه اینقدر عصبانی شدم میخواستم آخونده رو همونجا خفه کنم. شروع کردم به داد و بیدا که زنگ زدن به حراست و منو انداختن بیرون!!!
    به همین راحتی!


    البته کم و کاست قضیه درست یادم نیست ولی کلیت ماجرایی که تعریف کرد همین بود!


    اینم از مملکت ما!
    بعد میگن چرا جوونا بیکارن!
    من موندم حتی اگه یکی بی دین و لائیک هم باشه نباید نون بخوره؟ نباید کار کنه؟ باید بره دزدی؟
    بعد خود همین آقایون بچه ها و فک و فامیل و آشناهاشونو با هزار جور پارتی بازی میبرن سر کار!
    دیگه نمیدونم چی بگم!
    پاسخ:
    آنچه شما مرقوم فرمودید اندکی اغراق آمیز است ، به نظرم دوست شما خوش شانس بودند که یک روحانی از ایشون پرسش کردند در برخی سازمان ها که چه عرض کنم ! البته حتما شما هم تایید می کنید که همه جا اینطور نیست و حقیقتا در بسیاری از فضاها افراد متدین و مقیدی داریم که از سر مهر با مصاحبه شوندگان برخورد می کنند البته اگر فرد سفارش شده باشند با لطافت بیشتری برخورد خواهد شد .
    موضوعی که در مورد نشستن روی صندلی فرمودید به نظر طنز می آید ولی تا به حال چنین پرسشی را از مرجع تقلید  نپرسیدم ، اگر درست باشد حتما منطقی دارد 
    فقط نکته ای را متوجه نمی شوم و آن این است که اینطور که پیش می رود جامعه ی ایران در آینده از نظر اعتقادی دچار تحولات خاصی خواهد شد و بجاست که شیوه ی گزینش افراد نیز تغییر کند و گرنه  تعداد اندکی در معیارهای گزینشی پذیرفته می شوند و این یعنی یک نفر باید در چند رشته متخصص باشد و در چند رشته فعالیت کند 
    آقای امیر مگه غیر از اینه ؟!!!!!!
    اینکه چیزی نیست
    یکی از بچه های دانشگاه قضیه گزینه ش و مصاحبه اشو که برای ایرانخودرو یا سایپا بود تعریف کرد. من هم داشتم میخندیدم و هم اعصابم خورد شده بود از این همه حماقت!
    نمیدونم چطوری تعریف کنم؟
    اصلآ میشه اینجا تعریف کرد؟
    پاسخ:
    بفرمایید
    سوالات جالب گزینش برخی سازمان ها!


    از ابتدای انقلاب اسلامی، سازمان ها و موسسات دولتی کشور جهت استخدام نیروهای کاری، در کنار آزمون ها و سنجش صلاحیت های فنی و حرفه ای، اقدام به برگزاری مصاحبه های عقیدتی-سیاسی نیز می کنند.

    به گزارش ایسنا، پارسینه در ادامه نوشت: این مصاحبه ها گاه شامل سوالات کلی برای سنجش اطلاعات عمومی دینی و سیاسی فرد متقاضی است و گاه وارد حوزه های شخصی تر و خصوصی تر نیز می شود. به طور مثال، یکی از کاربران فارسی زبان مدتی پیش پس از انجام مصاحبه عقیدتی-سیاسی استخدام بانک مسکن، سوالات آن را بدین شرح اعلام کرد:

    معرفی خودتون و خانواده (شغل پدر، مادر، برادر، خواهر).

    اوقات فراغت چکار میکنی؟

    عضو نهادی هستی مثل بسیج و ...؟

    مراسم مذهبی شرکت میکنی؟

    روزنامه میخونی اسمش؟

    اخبارو پیگیری میکنی؟ از کجا؟

    اخبار روز کشور چیه؟

    آقای مصلحی چی شد؟

    اختلاف مجلس و دولت چطوری حل میشه؟

    رهبر چطور انتخاب میشه؟

    اعضای مجلس خبرگان چطور تعیین می شوند؟

    انقلاب چطوری بوجود میاد؟

    چی انقلاب را از مسیرش منحرف میکنه؟

    آینده انقلاب اسلامی را چطور میبینی؟

    واسه حفظ انقلاب چه راهکاری میدی؟

    نماز جماعت میخونی؟

    نماز جمعه میری؟ امام جمعه تون کیه؟

    چرا کشورهای عربی به هم ریخته؟

    قضیه صلح فلسطین چیه؟ (سوالی بود که جوابشو نمیدونستم)

    یه نماز سه رکعتی را چطوری میخونی؟

    تشهد و سلام را بخون؟

    اگر تو نماز سه رکعتی شک کنی باید چکا کنی؟

    تقلید در احکام را توضیح بده؟ خودت تقلید میکنی. مرجع تقلیدت کیه؟

    قبلا جایی کار کردی؟

    قبلا جایی گزینش شدی؟

    چه ویژگی هایی داری که فکر میکنی واسه بانک خوبه؟

    به نظر خودت به درد بانک مسکن میخوری؟

    کارمند بانک چه ویژگیهایی باید داشته باشه؟

    وضعیت ظاهرت همیشه همینطوره؟

    تا حالا تو شرایطی قرار گرفتی که نماز آیات بخونی؟

    سفر خارجی رفتی؟

    ولایت فقیه چیه. توضیح بده؟

    سوالات عقیدتی-سیاسی دیگر سازمانها نیز شبیه به این سوالات است. در این میان، طبق گزارش های رسیده به پارسینه، مسئولان دانشکده صداوسیما در بخش مصاحبه عقیدتی-سیاسی پذیرش دانشجویان، علاوه بر سوالاتی مشابه سوالات فوق، از دانشجویان سوالات جزئی دیگری نیز می پرسند. یکی از این سوالات که تعجب برانگیز است و قطعا مصداق تفتیش عقاید محسوب می شود، "پرسش از رای متقاضی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 و دلیل آن" بوده است! این در حالی است که طبق قانون "رای مخفی است" و کسی حق پرسش از آرای انتخاباتی دیگران را ندارد.


    منبع: ایسنا
    پاسخ:
    بنده رفتم گزینش سازمان پرسیدن شما 2 میلیون وام از کمیته امداد گرفتی ؟ چه فردی ضامن  شما شده ؟!!! 
    ماشین 206 تون و چطور خریدید؟!!! 
    بعد شماره ی تلفن 40 نفرو  برای تحقیق گرفتن جالب اینجاست که حتی با یکی از اون افراد هم تماس نگرفتن ؟!!!
     خدا حفظ کنه بچه های بالا رو !

    تراکت علیه ظریف در نماز جمعه تهران



    تراکت های مصوری که موضوع توزیع سبد کالا و توافق ژنو را دستمایه اعتراض علیه دولت قرار داده در حاشیه نماز جمعه دیروز تهران توزیع شدند.

    به گزارش ایسنا، روزنامه ایران در ادامه خبر خود در ستون دیگه چه خبر نوشت: در یکی از تراکت ها با کنایه به محمد جواد ظریف، او در حال آتش زدن اورانیوم های غنی شده در مقابل باز پس گیری اموال بلوکه شده ایران تصویر شده است. در تصویری دیگر توزیع سبد کالا دستمایه مطالب اهانت آمیز قرار گرفته و از آن به عنوان ریختن آبروی مؤمنان یاد شده بود.(؟!) توزیع کنندگان این تراکت ها همچنین در تصویری دیگر به این موضوع که چرا بالای برج میلاد گنبد و گلدسته ساخته نشده است انتقاد کرده اند. این اقلام تبلیغاتی در حالی توزیع شد که پیش از این حرکتی مشابه علیه دولت و مذاکرات هسته ای در سطح تهران به راه افتاد. طراحان آن حرکت نیز با استفاده از روشهای گرافیکی و با مضامین اهانت آمیز مذاکرات هسته ای را گفت و گو با شیاطین تعبیر کرده بودند.


    منبع: ایسنا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">