منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

نفاق رسانه ای !

منصوره صامتی |

در میان همه ی واژه ها به این واژه ی ترکیبی هم بیندیش 


نفاق+رسانه

نظرات  (۸)

http://www.zigil.ir/archive/22274/hats-actress-besides-unveiling/

http://www.zigil.ir/archive/22345/oddly-dressed-female-artist/
  • یک بنده خدا
  • میشه توضیح بدید؟!
    پاسخ:
    مطلب جناب علیرضا مطلب متناسبی است  مطالعه بفرمایید متوجه خواهید شد 
    نوشته از:بهمن هدایتی (مدر مسوول سایت پارسینه)
    از امام جعفر صادق(ع) نقل شده است که "احادیث ما اهل بیت، دلها را زنده می کند"، گاهی یک حدیث چنان عمیق و پرمعنا است که به قول جوان های امروزی، می شود حقیقتا با آن "زندگی" کرد، زندگی و زنده کردن در مقابل مرگ و میراندن است و البته "مرگ دل" سخت ترین مرگها است...

    امروز بطور اتفاقی این حدیث از امیرالمومنین امام علی(ع) را دیدم که «کثرة الوفاق نفاق و کثرة الخلاف شقاق .»(فراوان موافقت کردن نفاق است و بسیار مخالفت کردن دشمنى است).

    هرکس در موقعیت های گوتاگون اجتماعی و فرهنگی می تواند از این حدیث برداشت و نصیبی داشته باشد، اما برای ما اهالی رسانه این حدیث طعم دیگری دارد، حقیقتا این حدیث شریف دلم را "زنده" کرد و چند روز است که مدام به آن می اندیشم و این سطور حاصل تامل این حقیر درباره این حدیث شریف است که امیدوارم مخاطبان عزیز ایرادات آن را بگویند و بنویسند.

    خواستم بگویم انگار مولا این کلام را برای این روزهای ما گفته اند... دیدم نه! "قطعا" برای امروز ما گفته اند، قطعا اغراق نیست اگر ادعا شود همین یک حدیث کوتاه و یک خطی امیر سخن و تقوی می تواند "منشاء و محور" نظام رسانه ای ما قرار گیرد، نظام رسانه ای کشور ما که سالهاست متاسفانه سامانی ندارد و همه از عوام و خواص نقائص آن را درک کرده ایم و بدتر از همه به این آفات زشت، عادت هم کرده ایم.

    کارکرد "رسانه" را می توان با این حدیث به این صورت تطبیق داد که اگر از رسانه ها خواسته شود که مدام "موافقت" کنند (هرچند ممکن است آسایش و آرامشی کاذب پدید آید) اما در نهایت این باعث "نفاق" می شود و در آموزه های ما چه چیز بدتر از "نفاق" است؟ و چه چیز بدتر از "نفاق رسانه ای" که نفاق و دورویی را مثل نهری آلوده در افکار و اذهان عموم هم منتقل می کند؟

    از آن سو اگر رسانه ها، انصاف و واقع بینی و استدلال را کنار بگذارند و مدام بر طبل "مخالفت" و "مخالف خوانی" بکوبند و فقط به دنبال زشتی ها و پلشتی ها باشند، و ثمره آن ایجاد دشمنی در سطوح مختلف جامعه است، نتیجه هم معلوم است آن اخوت الهی و قرآنی مومنین خدشه دار می شود، ثمره اش این می شود که مچ گیری و "دشمنی" و "دشمن آفرینی " و "دشمن یابی" و "دشمن کوبی" گفتمان و حرف اصلی رسانه و البته جامعه می شود...و چه هدیه ای به دشمن خارجی بالاتر از جوشیدن مدام دشمنی و مخالفت و تنش در داخل؟

    برادران شیعه و مسلمان! از چپ تا راست ... " تعالوا الی کلمة سواء بینناء و بینکم" در هرچیزی که اختلاف داشته باشیم، "علی" را که همگی قبول داریم؟ : "کثرة الوفاق نفاق و کثرة الخلاف شقاق"

    پاسخ:
    سپاس . بمتن بسیار مرتبط و متناسب انتخاب شده است 
    سلام خانم شما خیلی سطح بالا می اندیشید ما فوق لیسانس داریم عقلمون قد نمی ده !
    پاسخ:
    نفاق + رسانه=؟
    http://www.onepic.r98.ir/post/98
    فیش حقوقی محمد جواد ظریف

    http://mihankade.ir/wp-content/uploads/585858.jpg
    http://www.8pic.ir/images/06264428496713901993.jpg

    http://www.8pic.ir/images/11679239066790679190.jpg

    http://www.8pic.ir/images/04177473193267605617.jpg
    رسانه نفاقی!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">