منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

نظر شما چیست؟

منصوره صامتی |



برای شروع توضیح نمی دهم تا بدون هیچ پیش فرضی نظر خود را مطرح کنید


خوب به تصویر و شعار آن توجه کنید

نظر شما در خصوص این شعار چیست؟

چه کلید واژه هایی به نظرتان می رسد ؟

به نظر شما زیر شاخه های ارتباطی با این شعار چیست؟




                                               

نظرات  (۹)

اگــر انسان هــا

قادر بودن روزی ۵ دقیقه عاشق باشـند

حسرت بهشت جـــک میشد و کرکــره جهنــم پایین بود
به نظر می رسد که در تفسیر و تبیین یک کلام و جمله ، باید به خاستگاه فکری و محیط پیدایش آن جمله نیز توجه نمود .
ما اگر خاستگاه فکری این جملات را فرهنگ امروزی غرب بدانیم ، آنگاه باید به این نکته توجه نماییم که در فرهنگ امروزه ی غرب ، واژه ی « بدن » که به صورت پررنگ در مقابل واژه ی « روح » مطرح می شود ؛ مفهومی برابر با مفهوم « برتری اصالت ماده در برابر اصالت روح دارد » .
وقتی واژه ی « بدن » در قالب یک جمله ، چنین بیان می شود که « من ، بدن خود را دوست دارم » ؛ ضمن عنوان شدن « مکتب اصالت ماده » ، در واقع و همزمان با آن ،
« مکتب اصالت سود » نیز ، مطرح می شود . و می دانیم که منظور از سود در اینجا ، یعنی « سود مادی »
در چنین تفکری آنچه مطرح است ، تنها توجه به « فردیت » ، « منیت » و « مادیت» است که این سه ضلع ، اساس تفکر « انسان محوری یا اومانیسم » را تشکیل می دهد ، که این « اومانیسم » خود ، هسته ی اصلی تمام تفکرات تشکیل دهنده ی مکتب های فکری ، در حوزه های مختلف دنیای امروزی غرب را تشکیل می دهد .
از مکتب « کاپیتالیسم » در اقتصاد گرفته ، تا مکتب « لیبرالیسم » در فرهنگ و «سکورالیزم » در سیاست و «پلورالیزم » و « اگزستانسیالیسم » در علم و پدیده شناسی و غیره ..
اما اگر بخواهیم بر اساس مکاتب ناب الهی ، به تفسیر این سخن ، بپردازیم ؛ آنچه که خانم « یلدا » به زیبایی مطرح نمودند ، تفسیری رسا و گویا از این سخنان است .

با این حال و به حسب آنکه ، در تصویر ، اشکالی از « نماد خانواده » نیز همراه با جملات اصلی آمده است و به جهت رعایت اصل « خوش بینی » و پرهیز از بدبینی ؛ بنده تفسیر خانم یلدا را بر تفسیر خود ، ارجح دانسته و آن را بیشتر می پسندم .

تا نظر سایر دوستان دیگر چه باشد .
دختران روسپی در خیابان های تهران


سلامت نیوز: در پی دستگیری بالغ بر دو هزار زن خیابانی و بررسی وضعیت آنها، مشخص گردیده ۶۰۰ نفر از آنها روسپی گری را به عنوان شغل خود انتخاب کرده اند و ۱۴۰۰ نفرشان از طریق شبکه های مجازی به این دام افتاده و اقدام...

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز، در پی دستگیری بالغ بر دو هزار زن خیابانی و بررسی وضعیت آنها، مشخص گردیده 600 نفر از آنها روسپی گری را به عنوان شغل خود انتخاب کرده اند و 1400 نفرشان از طریق شبکه های مجازی به این دام افتاده و اقدام به ارتباط گیری با مردان هوسران می کرده اند.

این در حالی است که بر اساس آمارهای موجود، هم اکنون بالغ بر 5/1 میلیون نفر زن بیوه و مطلقه در کشور وجود دارد و روزانه نیز 160 نفر به این آمار اضافه می شود. از سوی دیگر حدود 5/4 میلیون نفر دختر نیز وجود دارند که هنوز ازدواج نکرده اند. نکته درخوره توجه اینکه بین سن بلوغ و ازدواج در کشور به شدت بالا رفته است، به طوری که بین سن بلوغ با ازدواج دختران 18 سال و پسران 15 سال فاصله افتاده است.

خبر دیگری در این زمینه حاکی است قبل از اجرای طرح جدید نیروی انتظامی تحت عنوان «امنیت اخلاقی» برای برخورد با پدیده بدحجابی و بدپوششی در کشور، طی یک دوره یک ماهه تعدادی از زنان و دختران بدحجاب دستگیر شدند که وضعیت آنها در ابعاد مختلف بدین شرح است:

1- از نظر گروه سنی بالغ بر 78/9 درصد از یادشدگان زیر 15 سال. 9/46 درصد آنها بین 16 تا 20 سال، 5/31 درصدشان بین 21 تا 25 سال و 8/13 درصدشان 26 تا 30 سال سن داشته اند.

2- به لحاظ وضعیت تاهل بالغ بر 6/84 درصد از یادشدگان مجرد، 1/13 درصد از آنها متاهل و 3/2 درصدشان مطلقه بوده اند.

3- از نظر میزان تحصیلات بالغ بر 9/46 درصد از یادشدگان دارات تحصیلات متوسطه و دیپلم، 7/27 درصد آنها فوق دیپلم و لیسانس و 4/25 درصدشان بالاتر از لیسانس
بوده اند.

4- به لحاظ داشتن شغل بالغ بر 4/25 درصد از یادشدگان محصل، 3/19 درصد از آنها دانشجو، 4/15 درصدشان دارات شغل آزاد، 5 درصد کارمند بخش خصوصی، 5/11 درصدشان خانه دار و 17 درصد کارگر یا بیکار بوده اند.

5- از نظر نحوه زندگی بالغ بر 5/38 درصد از یادشدگان با والدینشان و 7/17 درصد از آنها با یکی از والدینشان زندگی می کنند و 88/44 درصدشان از پاسخ گویی به این سوال خودداری کرده اند.

6- به لحاظ سابقه دستگیری بالغ بر 5/87 درصد از یادشدگان سابقه دستگیری نداشته اند، 5/7 درصد از آنها برای بار دوم دستگیر شده اند و 5/5 درصدشان از پاسخ گویی به این سوال خودداری کرده اند.
پاسخ:
اگرچه برخی اعداد اشتباه اعلام شده است ولی بسیار قابل توجه و تکان دهنده است .
نظر من عکس نظر دیگران است
به نظر من ، یعنی بدن من حق و حریم است و من ان را دوست دارم ( منظورم ترجمه متن نیست )
یعنی بدنم را به هرکس که امد نسپارم
یعنی بدنم را نفروشم ، یعنی حق و حریمم را نفروشم
یعنی بدن را دوست داشته باشم ، حق و حریمم را دوست داشته باشم ، یعنی آن را با دستان خودم نابود نکنم ، خودم را نکشم و حقم را حفظ کنم .
یعنی وقتی به حق خودت عشق بورزی ، به حق دیگران هم کمکم عشق می ورزی و برای حفظ حریم انها هم می کوشی
یعنی کمکم به جامعه ای که زنان حیای فاطمه ( س ) و مردان غیرت علی ( ع )را داشته باشند ، نزدیک می شویم

ساختار بدن من ، حق و حریم من است.

اگر کسی خود را مالک حیات و زندگی خویش بداند ممکن است این حق را برای خود قائل باشد که خودکشی کند، یا اگر خود را مالک بدن خویش پندارد، این را حق مسلم خود می داند که آن را بفروشد یا به رهن و اجاره دیگری در آورده و تن به بزهکاری دهد.
ولی اگر کسی خود را امانت دار حیات و زندگی خویش بداند ، چنین انسان امانت داری نمی تواند سرنوشت خود را به دلخواه خود مالکانه رقم زند، یا چنین حقی برای خود قائل باشد که درباره ادامه حیات و سرنوشت خویش تسلیم قوانین خود ساخته گردد، بلکه او هر گونه تخطی از حقوق الهی را درباره جان و مال و ناموس خویش، گناهی نابخشودنی می داند و هرگز خویش را مالک محض عزت و شرف خود ندانسته و با آن برخورد مالکانه نمی کند.
تصویر کاملا گویاست: و آن اینکه روابط بین مرد و زن را عشق رهبری می کند و آمیزش بین دوجنس مخالف بایستی براساس عشق و انگیزه تشکیل خانواده و ازدیاد نسل سالم باشد.
همه اینها موارد قبول. اما واقعیت این است که عواملی دراطراف ماهستند که مسیر این قوانین را تغییر می دهند و انسان را دچار سردر گمی می کنند. متاسفانه مردان ما ایده آل گرا هستند. آنها زیبایی ، پاکی، صداقت ، شخصیت ، اصالت خانوادگی ، جایگاه اجتماعی و حتی فاصله سنی زیاد را باهم می خواهند. پس تکلیف دختران چه می شود؟ که بعضا به انگیزه ازدواج و یا از فرط نامیدی و تنهایی رو به روابط ناسالم می آورند.
ولی از همه اینها گذشته ازدواج و تشکیل خانواده بر پایه عشق و تفاهم بسیار زیباست.
پاسخ:
ممنون عزیزم 
اگر توجه کنیم عبارت را می توان اینگونه  هم خواند : من دوست دارم بدنم را ، من دوست دارم حقوقم را 
چند جمله ی ابتدایی توضیح شما بسیار درست است اگر اینگونه بخوانیم تعبیر شما چیست و یا هر توضیح دیگر که مناسب می بینید 
یعنی اومانیسم ...

(راهنمایی کنید لطفا )
یعنی منیت .. فردیت ... مادیت ..
اصلا معناش رو نفهمیدم. منظورش چیه
و اینک "آخر الزمان" ... !!
پاسخ:
!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">