منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
"اینترنت پر از واکنش های طنز آمیز به انتصاب شوک آور یک زن به عنوان وزیر دفاع آلمان است به ویژه که وزیر جدید هنوز تفاوت میان درجه های نظامی را نمی داند."

آنگلا مرکل پس از انتخاب به سمت صدراعظم (نخست وزیر) آلمان برای سومین دوره متوالی، برای نخستین بار در تاریخ این کشور، وزارت دفاع کابینه را به یک زن سپرده است.
 به گزارش عصر ایران، خانم "اورزولا فون در لاین" وزیر سابق کار و امور اجتماعی آلمان در کابینه جدید به عنوان وزیر دفاع معرفی شده است. بسیاری از رسانه های آلمانی این گمانه را مطرح کرده اند که این وزیر زن، جایگزین احتمالی مرکل در آینده خواهد شد. خانم لاین 55 ساله یکی از محبوب ترین سیاستمداران آلمانی است. او چهره یک زن مدرن آلمانی را نشان می دهد که می تواند کارهای خانه را با مشاغل بیرون از خانه هماهنگ کند. او مادر 7 فرزند است اما در عین حال توانست پیروزی سیاسی درخشانی را از طریق فعالیت در حزب اتحادیه دموکرات مسیحی به نمایش بگذارد. در نظرسنجی سال 2010 نشریه بیلد خانم لاین توانست نظر مثبت 43 درصد از سؤال شوندگان در نظرسنجی را کسب کند.


تنها خانم "شتیفی گراف" بازیکن مشهور تنیس توانست نسبت 45 درصد را به خود اختصاص دهد و مرکل با 34 درصد در جایگاه سوم قرار گرفت.

خانم "لاین" وزیر دفاع جدید آلمان به همراه همسر و 7 فرزندش سوابق وزیر دفاع جدید آلمان به این شرح اعلام شده است: -

فارغ التحصیلی از دانشگاه هانوفر در سال 1987 و آغاز فعالیت به عنوان پزشک زنان و زایمان - عضویت در حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان در سال 1990 - ورود به فعالیت های سیاسی در سطح محلی در منطقه هانوفر و انتخاب به عنوان عضو شورای محلی هانوفر در سال 2001 - انتخاب به عنوان وزیر کابینه ایالتی ساکسونیا در سال 2003 - فعالیت به عنوان وزیر امور خانواده، سالمندان، زنان و جوانان در کابینه ملی آنگلا مرکل در سال 2005 - پیروزی در انتخابات پارلمان ملی آلمان - ورود دوباره به کابینه آلمان و برعهده گرفتن مسؤولیت وزارت کار و امور اجتماعی کابینه ملی در سال 2009 او علاوه بر پزشکی تحصیلکرده اقتصاد نیز هست. پدرش ارنست البرخت سابقه نخست وزیری را در ایالت ساکسونیا دارد و از اعضای ارشد حزب اتحادیه دموکرات مسیحی به شمار می رود.
 خانم "لاین" وزیر دفاع جدید آلمان به همراه همسر و 7 فرزندش لاین در سمت وزیر کار و امور اجتماعی دست به اقدامات مهمی زد که محبوبیت او را به میزان زیادی افزایش داد. از جمله این اقدامات می توان به برنامه مدرسه های مهدکودک با اختصاص میلیاردها یورو از سوی دولت، تحمیل سهمیه بندی برای زنان در هیات مدیره شرکت های آلمانی، اختصاص کمک های مالی برای زنان به هنگام تولد فرزند معادل 67 درصد از حقوق اصلی خود اشاره کرد. عملکرد مثبت لاین در وزارت کار باعث افزایش محبوبیت حزبش شد. بسیاری نقش او را در پیروزی حزب اتحادیه دموکرات مسیحی در انتخابات پارلمانی اخیر آلمان مهم می دانند. گفته می شود او در ابتدا قرار بود وزارت بهداشت به لیین برسد اما در نهایت وزارتخانه مهم و مردانه "دفاع" به یک زن رسید.

او در این باره می گوید: در ابتدا شوکه شدم اما سپس گفتم که از برعهده گرفتن این ماموریت جدید خوشحالم. در این لحظه وارد دنیای جدیدی می شوم. شبکه ای آر دی آلمان نیز نوشت: اینترنت پر از واکنش های طنز آمیز به انتصاب شوک آور یک زن در کابینه ائتلافی آلمان است به ویژه که وزیر جدید تا زمان معرفی به عنوان وزیر دفاع تفاوت میان درجه های مختلف نظامی را نمی دانست. خانم لاین گفت: سپردن مسؤولیت وزارت دفاع به یک زن نباید کسی را ناراحت کند. ارتش ملی آلمان، ارتش کارآمدی است و باید با بسیاری از کارفرماهای غیرنظامی دیگر رقابت کند. ارتش باید کارفرمای جذاب باشد. خانم "لاین" وزیر دفاع جدید آلمان به همراه همسرش نبود تعداد کافی از افراد متمایل به عضویت در ارتش آلمان یکی از بزرگترین مشکلات این نهاد به شمار می رود. "عقب نشینی ارتش آلمان از افغانستان" و "جلوگیری از زیاده روی در هزینه های تسلیح ارتش" دو موضوع مهم در ارتباط با ارتش آلمان در حال حاضر است. در صورتی که این زن بتواند خود را در سمت وزیر دفاع ثابت کند قطعا موضوع جانشینی مرکل در آینده با واقعیت نزدیک خواهد شد.


نظرات  (۱۹)

ایشالا...
ایشالا خدا به شما هم عمر با عزت بده و دخترتون رو براتون حفظ کنه.
راستی دخترتون هم با ما همراهن؟
پاسخ:
ممنون خانم 
گاهی با علاقه موضوعات رو دنبال می کنه ، خیلی فرصت همراهی نداره عزیزم . مهمترین مسءولیت یک دانش آموز درس خوندنه  و حضور در نت مگر به ضرورت برای دانش آموزان توصیه نمی شود . 
با سبد آب نمیبرن، با آبکش آب میبرن!
پاسخ:
اخیرا با سبد آب میبرن ! 
اوا !!(مثل زیور گفتم)خانم صامتی مگه حتما باید سنم زیاد باشه یا مزدوج شده باشم که اینارو بدونم؟!!!!!!!!

دور و وریای نزدیک بچه دار شدن(دختر خاله و ...) دیدم دیگه!
پاسخ:
خیلی خوبه که انقدر با دقت همه چیز رو رصد می کنی . انشالله شیرینی فارغ التحصیلی شما بعدشم انشالله ازدواج و یک همسر صالح و سالم .اگر ما زنده بودیم پارادوکسی ها رو هم دعوت می کنیم با سبد برای عروس و داماد آب بیارن ! 
خانم صامتی میخوام در مورد مطلبی براتون کامنت بذارم که ازتون میخوام تا اونجایی که میتویند بذارید پست اول و کلی در موردش بحث کنیم.چون یه مشکل بزرگ و جدیه.

امروز کافه سوال رو دیدین؟؟
یه پزشکیرو دعوت کرده بودن که شروع کرد به صحبت در مورد الودگی هوا.اما حرف و بحث مهمش در مورد همه ی نوع الودگی ها بود مخصوصا ریزگردها.
میگفت مردم غرب کشور خیلی در معرض آسیبن که گاهی این ریزگرد ها حتی به تهرانم میرسه.میگفتش که توی جنگ عراق و امریکا بمب های شیمیایی زدن که خیلی خطرناک بوده.و حالا اورانیوم های اون باقی مونده به صورت ضعیف.که عمرشون بسیار بالاست نزدیک به هزاران یا حتی میلیارد ها سال.حالا این اورانیوم ضعیف شده از خودش الفا تشعشع میکنه که باعث انواع سرطان میشه.من جمله سرطان ریه.البته در مردها باعث سرطان پروستات هم میشه.اما در زنان(بدبخت به ما)انواع و اقسام سرطان رو باعث میشه علاوه بر ریه.مثل سرطان گردنه رحم سرطان خود رحم و...
میگفت سازمان انرژی اتمی زحمت بکشه و بررسی کنه و ازمایش کنه و ببینه که اینا تو ایران هست.(که من مطئنم هست)میگفت خدا کنه که نباشه.
میگفتن که این اصلا شوخی بردار نیست.مثل الودگی هوا نیست که بگی حالا دو روز بیاد ریه مون اسیب ببینه یه روز بارون بیاد هوا پاک بشه یا مثل سیگار کشیدن نیست که بگی از 100 در صد احتمالش هست که مثلا 70 درصد سرطان ریه بگیرن.میگفتن این 100 در صد باعث سرطان میشه اونم انواع سرطان.وباید جدی گرفته بشه و انقدر مردم تحقیق کنن و دنبالش رو بگیرن که دولت یه کاری بکنه.

میگفت فقط بحث اینجا بحث الودگی هوا نیست ما انواع الودگی هارو داریم.مثل الودگی هورمونی(که خیلی بازش نکرد.اما در مورد همین مرغ و گوشتایی که مصرف میکنیم یا این میوه هایی که سمومی که بهش میزنن همه سرطان زاست)

خلاصه خیلی میترسم و استرس شدید پیدا کردم.من خونوادم رو دوست دارم دلم نمیخواد....

تورو خدا شما کاری بکنید و پست بذارید براش. شما که تو رسانه اید اینو رسانه ایش کنید و یه حرکتی کاری چیزی انجام بدید.

پدرم خونه نبود بعد که اومد براش گفتم.ایشون گفتن این ریزگردا خیلی جدیه و خطرناک.رسانه نمیخواد بازش کنه و بهش بپردازه.چون یه موج روانی تو کشور درست میشه.میگفتن حتما حتما هست تو ایران.حالا نمیگن به مردم.


بگید باید چیکار کرد من خیلی میترسم...........................
پاسخ:
شمیم خانم در ایران بعد از جنگ تحمیلی مرگ را به گونه ای برای مردم توصیف کردند که گویی همه ی ما حق مردن داریم ! و گویا از اساس چیزی که حق ما نیست زندگیست و هزار تاسف که مردم ما هم گویا عاشق مردن هستند تا زندگی  البته دور از جون خیلی ها.
به روی چشم 
کسایی که ازدواج میکنن یا میخوان بچه به دنیا بیارن میرن شبکه بهداشت و درمان توی شهرشون.اونجا براشون پرونده تشکیل میدن که بعدش توش برگه های واکسن بچه شون و ...رو میذارن.یه پوشه ست در واقع.که پشتش عکس یه مادرو کشیده که بغلش یه نی نیه!زیرشم نوشته فرزند کمتر زندگی بهتر.
پاسخ:
عجب ! خانم دکتر آینده این اطلاعاتو از کجا آوردی ؟ درسته کارت بهداشت همینه ولی شما از کجا میدونی ؟ چند سالتونه شما ؟!
من هم با نظر ***راستین***موافقم.
به نظر من غربی ها برای هر کاری و فعالیتی و حرکتی و هر پست و مقامی که به هر کس میدن نقشه از پیش تعیین شده دارن.
این که این خانم به این پست رسیده بدون اینکه حتی درجه های نظامی رو هم درست تشخیص بده اونم برای کشوری مثل المان که قدرت و خیلی چیزای دیگه براش مهمه مشکوک نیست؟؟!
اونا هدف دیگه ای از پسش دارن.شاید فرمالیته این خانم بشه وزیر اما در اصل یکی دیگه این سمتو اداره میکنه.
نمیدونم هدف واقعیشون چی بوده.اما به نظر من سمت وزیر دفاع برای یک زن اصلا درست نیست که بخواد الگو برداری بشه.اونم از این لامذهبا!شاید میخوان بگن تو ایران زن هیچ کاره ست اما تو کشور ما مهم ترین سمت ها به زنان داده میشه و یه جنگ روانی علیه ما تو رسانه ها راه بندازه.یا هدفشون دور کردن زن از وظیفه ی مهمش یعنی تربیت فرزند باشه.اونم با این تعداد بچه.
جمله ی امام خمینی همیشه تو ذهنمه که فرمودن:(حالا به تعبیر خودم میگم چون دقیق یادم نیست)فرمودن که از دامن پاک شما مادران بچه هایی با غیرت و با ایمان رشد میکنن و میان تو جامعه.یعنی امام میخواد بگه که ارزش و جایگاه زن شاید از مرد هم بالاتره.چون یه مادره که تو دامن پاکش یه بچه رو پاک و ازاد مرد و غیرتمند و با ایمان بار میاره و تحویل جامعه میده و اون مرد و مردها تو جامعه حضور پیدا میکنن و کار میکنن و فضای جامعه رو سالم نگه میدارن.اگه مادر پاک و دامن پاکش نباشه پس این مرد ها هم وجود ندارن.پس شاید میخوان زن هارو هوایی کنن برای اینکه اونام بیان برن دنبال این سمت ها که کلی تلاش میخواد و باید خیلی براش وقت بذاری و از خونواده دور باشی.
شایدم هدفشون متزلزل کردن بنیان خانواده ست.و اهداف بی شمار دیگه ای که خدا عالمه.فقط تنها حسنش اینه که بچه زیاد داره.
فرزند زیادم به نظرم یه امر واجبه.چون قدرت یه کشور به جمعیت زیادشه.که متاسفانه تو کشور ما به دلایل زیادی داره عکسش یعنی فرزند کمتر اتفاق میفته.
یکی از مواردی هم که تو رواج این امر تاثیر خیلی زیادی داشته همین رسانه ست.
دیدین تو پیام بازرگانیا همیشه پولداراو تحصیل کرده ها فقط یه بچه دارن!یه پسر یا یه دختر!خیلیم هنر کنن یه پسر و یه دختر دارن.اما در عوض خونواده های کم سواد بچه زیاد دارن تو فیلما همیشه اینو نشون داده.
یادتونه وقتی کوچیک بودیم توی کتاب اجتماعی(البته با توجه به سن من.شماهارو نمیدونم چون اکثرا سنتون بالاتره و احتمالا از 30 بالاترین) همیشه مینوشت خانواده پرجمعیت و خانواده کم جمعیت و در تضاد باهم مقایسه میکرد و در اخر نتیجه میرفتیم که خونواده کم جمعیت برتره.حالا همون نسل بزرگ شدن و بچه کمی میارن به دنیا.
یا پشت پرونده های شبکه بهداشت هنوزم که هنوزه نوشته فرزند کمتر زندگی بهتر(شعار انگلیسی های چندش)
خب معلومه که با این همه شعار به صورت مستقیم و غیر مستقیم از این ور و اون ور همه بچه کم به دنیا میارن.
البته مشکل گرونی هم قوز بالا قوزه..
باید چاره ای اندیشید
پاسخ:
پروننده ی شبکه بهداشت؟
باز هم سلام
ولی به نظر من اینجا سمت این زن پر رنگ تر است. والا زنهایی هستند که چندین برابر این بچه دارند و در رسانه های مختلف دنیا معرفی می شوند ولی مطبوعات ما که آلوده به فمینیسم شده مثل سایتهای تحلیلی و خبری چنین سوژه ای را انتخاب کرده اند. این دقیقا با سیاست مطرود کردن زنان خانه دار و بالا بردن زنان فعال سیاسی انجام شده است. زیرا فعالان حقوق زن که نهایت آمالشان بیرون کشیدن زنان از خانه است با توجه به شکل گرفتن شعار افزایش موالید در کشور ترسیده اند که زنان بخاطر فرزند دار شدن از فعالیت های افراطی در جامعه دست بکشند. بخاطر همین چنین سوژه هایی را انتخاب کرده اند. این قبیل سوژه ها معمولا بسته های فرهنگی مخرب غرب برای میدا ایستی هاست. زیرا فمینیسم در میدل ایست نوپاست. در حالی که امروز فمینیست های غربی از شعارهای خود دست کشیده اند و شعار بر خانه محوری است. اما فعالین حقوق زن در ایران آنقدر که روی کار و تحصیل و بیرون روی زنان تاکید دارند روی خانواده محوری تاکید ندارند و این بسیار بد است
پاسخ:
توضیح شما رو هم تایید می کنیم که مخاطب هوشمند با جمع همه ی نظرها بهترین را برای زندگی انتخاب کند 
لطفا بنوسید وزیر جنگ و غارت، دفاع از نظر این ها یعنی حمله و غارت کشورهای ضعیف تر و یتیم کردن کودکان برای آبادانی کشور خودشون، دفاع از نظر این ها یعنی راضی نگه داشتن مردم کشور خودشون به قیمت ویرانی کشورهای دیگه!

در مورد این بحث بچه آوردن و تعداد بچه ها:
نظر اسلام تربیت فرزند صالح هست. مسئله کیفیتی است و نه کمیتی!
در مورد کاشت نهال و جنگل کاری صحبت نمی کنیم! متاسفانه دید مسئولین همیشه کمیتی بوده و هست ولی این نظر اسلام نیست.
خوش به حالشون 15 سال عروسی کردم بچه نداریم مشکل از شوهرمه ولی درمان نمی کنه می گه اگر خدا بخواد خودش بچه میده نباید تو کار خدا دست برد
پاسخ:
خداوند به اسباب و علل نظام هستی را اداره می کند
 به نظرم بهتره همسر شما هم از طریق پزشک متخصص اقدام کنند.این بی انصافی است که شما هم به خاطر ایشون فرزندی نداشته باشید.
سپاس که پارادوکس را محرم دانستید
خانم صامتی عزیز مردانه این نظر را نشان دهید:
من به تعداد فرزندان اعتراضی ندارم. اصلا اعتراضم روی این موضوع نیست. فکر کنم منظور بنده را اشتباه متوجه شدید!
آیا همه زنان ایرانی باید اینقدر از وقتشان بزنند و از خانواده دور باشند تا به پست و مقام برسند؟ گور کله شوهر وبچه؟
اگر همه زنان دنبال چنین اهدافی باشند باید غزل خانواده را خواند. مگر در کل دنیا اصلا چند درصد از زنان و یا حتی مردان به این کارها مشغول می شوند؟
من هرگز به مادر بزرگ هایمان توهین نمی کنم. مادر بزرگ های ما زنان خانه دار بودند. اولویت اولشان کودکان و شوهرانشان بود.
مساله من با تعداد فرزندان این زن نیست.
چرا منظور من را متوجه نمی شوید؟!!!! منظور من این است که یک زن فعال سیاسی که پس از سالها چنین پستی پیدا کرده باید بابت رسیدن به این پست زمان زیادی صرف کند. چقدر برای کارهای سیاسی باید از خانواده دور باشد؟ چقدر باید شوهر و فرزندانش دوری و مردگونه بودن او را تحمل کنند!

خدا نکند زنهای لطیف و زیبای ایرانی مثل این زن آلمانی چهره خشن و مردانه پیدا کنند و ظرافت و لطافت زنانه شان را از دست بدهند و خودشان را شبه مرد کنند!

جانم فدای مادرم که بخاطر من از خودخواهی و فردگرایی خودش گذشت و رسیدن به جایگاه اجتماعی در بیرون از خانه را به من ترجیح نداد و من حالا جانم فدای او و لعنت خدا بر زنانی که با در آوردن ادای مردان و رسیدن به پست و مقام و فعالیت مفرط اجتماعی نسلهایی بیمار و عقده ای تحویل جامعه می دهند. و این تصاویر تنها شویی بیش نیست و برای فریب افکار عمومی است.
منظور من این بود که در ایران یک زن اگر بخواهد این تعداد بچه داشته باشد و همزمان هم بخواهد فعالیت کثیر اجتماعی و سیاسی بکند به دلیل نبودن پیش خانواده مجبور است از جیب مبارکش خرج کند و کلی هزینه نگهداری کودکان را بدهد که اصلا امکان پذیر نیست گذشته از این که در قانون ایران و شرع اسلام هزینه نبود زن و هزینه های خانواده با مرد است و در آمد زن سهم خودش می شود. یا اینکه شوهرش مثل زن خانه نشین شود؟! توجه فرمایید که لفظ خانه نشینی برای مردان کاربرد دارد نه زنان! چون اصلا اصطلاح خانه نشینی برای زن تعریف خارجی ندارد. هر چند فعالین حقوق زن برای بیرون کشیدن زنان و تبدیل آنها به یک زن اروپایی تمام عیار با سعی در جا انداختن چنین واژه های نامانوسی برای تحقیر خانه داری استفاده می کنند. تقریبا در رسانه ها و سایت های زنان و روزنامه ها هر موقع زن خانه دار نشان داده می شود زنی است چادری،چاق،کم خرد،کم سواد. و در ازای آن زن شاغل زیبا،خوش اندام و با تدبیر!!!! به نظر شما اینها تحریف نیست خانم صامتی؟
خانم صامتی شما در رسانه دست دارید وظیفه شما این است که زن خانه دار تحصیلکرده و زیبا و دانا را به تصویر بکشید. و کمک کنید این تصاویر از گوش و چشم مردم پاک شود. خانه داری بزرگترین ارزش برای یک زن است و هیچ چیز ثواب آن را ندارد.
پاسخ:
سلام
در خصوص تکریم جایگاه ارزشمند زن خانه دار بنده با شما موافقم.ولی آنچه در این متن برجسته است فرزند آوری این خانم است
یک چیز دیگر برای این کنار بچه نبودن ها پول خوبی هم باید خرج شود البته. فکر نکنم در تمام آلمان چند زن اینطوری بیشتر وجود داشته باشد. بیخود نیست اکثر آلمانی ها خشک و عقده ای هستند از بس خانواده ها دور هم نیستند
پاسخ:
یعنی زنان ایرانی نمی توانند نصف این بانوی آلمانی هم فرزند داشته باشند؟ 
احتمالا می  فرمایید تمام ز نان ایرانی باید در جلوی آیینه ایستادن و پیچ و تاب دادن بدنشان باشد ... و یا شایدم تمام هنرشان عروسک بودن است و منشی بودن و شارژر بودن و ...
شما فکر می کنید چنین مادری چقدر از وقتش را در کنار فرزندان و خانواده سپری کرده است؟
احتمالا فقط سر زایمان در کنار فرزندانش بوده و هر بار که فرصت کرده در کنار شوهرش باشد موفق شده صاحب یک فرزند شود که جمعا در طول سالهای زندگی اش 7 مرتبه پیش شوهرش بوده است و کاملا مشخص است که در این تصاویر دارد شو اجرا می کند تا سوژه خبری باشد و تنور فمینیست ها را گرم کند
پاسخ:
این نوع نگاه شما توهین به مادربزرگها و یا مادران مان است ، اینطور نیست ؟! چه خوب که انسانهای خوب تکثیر شوند و به توان برسند و صد البته انتخاب همسر مناسب و زایا بسیار در این امر موثر است 
جالب است که هنوز نمی دانید که دادن این پست ها و مقام ها به زنان غربی تماش سوری است و برای ویران کردن خاور میانه؟ هنوز نمی دانید اینها نمایش و شو است و اینها مترسکی بیش نیستند؟ هنوز نمی دانید نمی شود مادر 7 بچه بود و از این غلط ها کرد؟
پاسخ:
آیا مادر 7 فرزند بودن به نظر شما یک افسانه است؟ 
  • به به به ناشناس!
  • نون ننه بابای شما سنگک 500 تومن (به روایتی 700 تومن!) یا تافتون 300 تومن نبوده! آره همش نون. همین نون نباشه دین از یه در دیگه میره بیرون. حالا خوبه خودتم میگی یه دونه! همه تو تربیت همون یه دونه اش هم موندن. اون مفتی هم حرف مفت زیاد میزنه شما جدی نگیر، اونا رو نفت خوابیدن. یعنی الان دختری تو ایران پیدا میشه که با 3 تا هوو زندگی کنه!؟ اگه هست معرفی کن، در خدمتیم!!! نه احتیاجی به چک سفید امضاء خدا نیست همین مثلآ بنده هاش چکهایی (قول هایی) که میدن رو پاس کنن، پیشکش! ادامه نسل که به چه قیمتی؟ وقتی بچه ات بزرگ شد نه زندگی داشت، نه کار، نه آینده، نه هیچ چیز دیگه، بعد به تو گیر بده که چرا منو به دنیا آوردی! شما سومالی رفتی تا حالا!؟ احتمالآ به خاطر عدم پیشگیری بوده!
    سلام .شب بخیر
    تو این متن میشه به سن این خانم آقا هم توجه کرد. بچه کوچیکشون فکر میکنم 3 یا 4 ساله هست .جالبه
    از نظر روانشناسان افراد سالم از لحاظ روحی به دلیل اینکه تمایل به زندگی وسرزندگی وادامه حیات دارند
    میل ببه داشتن فرزند دارند. کسانی که احساس خوشبختی بیشتری میکنند
    تمایل به داشتن فرزند بیشتر دارند همانطور که کسی که پول دوست دارد بیشتر کار میکند
  • شیعه سنی مسلمان
  • رسول اللّه :

    شَرُّ الناسِ مَن باعَ آخِرَتَهُ بِدُنیاهُ،و شَرٌّ مِن ذلک مَن باعَ آخِرَتَهُ بدنیا غَیرِهِ ( میزان الحکمة ،ج5،ص495)
    بدترین مردم کسى است که آخرتش را به دنیایش بفروشد و بدتر از او کسى است که آخرت خود را براى دنیاى دیگران بفروشد.
  • به به ناشناس
  • نون مامان بابای ما رو کی داده .همش نون .شما ی دونه بیار اما آدم تربیت کن .مفتی وهابی فتوا میده واجبه شرعی هر مرد 4 تا زن واز هر زن حداقل باید 5 تا بچه داشته باشه .اونوقت ما که شیعه هستیم حتما خدا باید ی چک سفید امضا بده که باور کنیم هست .شما ی دونه بیار .هدف رو باید از ادامه نسل بدونیم .توی عربستان وعراق و سومالی هم همه حداقل 3 یا 4 تا رودارن .نمیگی اونجا سومالیه سومالی.
    شما نونشونو میدی؟
    حتمآ الان تو جواب میگی هر آنکس که دندان دهد نان دهد!
    عزیزم اونجا آلمانه! آلمان!
    جالبه .خوبه خانم های ایرانی بخونن و خودشون رو از داشتن بچه های بیشتر محروم نکنن .الان دیگه همه تک فرزند شدن و همش گله می کنن که نمی تونیم از عهدش بر نمیایم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">