منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

اهل دانشگاهم!

منصوره صامتی |

به مناسبت فرا رسیدن ایام امتحانات در دانشگاهها و به احترام به نظر مخاطبین در این رسانه که اکثرا یا دانشجو بوده و یا در سنین دانشجویی به سر می برند ؛ شعر زیر تقدیم می گردد :

 با آرزوی موفقیت برای دانشجویان عزیز ، آینده سازان فردای ایران بزرگ اسلامی ؛

اهل دانشگاهم !

 روزگارم خوش نیست ؛ ژتونی دارم ، خرده پولی ، سر سوزن هوشی

 دوستانی دارم بهتر از شمر و یزید ! 

دوستانی همچون من مشروط و اتاقی که همین نزدیکی است ، پشت آن کوه بلند

اهل دانشگاهم !

 پیشه ام گپ زدن است گاه گاهی هم می نویسم تکلیف ، می سپارم به شما تا به یک نمره ی ناقابل بیست که در آن زندانی است ، دلتان تازه شود _ چه خیالی_ چه خیالی می دانم که گپ زدن بیهوده است . 

خوب می دانم دانشم کم عمق است .

اهل دانشگاهم!


قبله ام آموزش ، جانمازم جزوه ، مهرم میز ، عشق از پنجره ها می گیرم .همه ذرات مخ من متبلور شده است . درس هایم را وقتی می خوانم که خروس می کشد خمیازه ، مرغ و ماهی خوابند . 

استاد از من پرسید : چند نمره زمن می خواهی ؟ من از او پرسیدم : دل خوش سیری چند ؟!پدرم "استاتیک" را از بر داشت و کوءیز هم می داد .

 خوب یادم هست ، مدرسه باغ آزادی بود .درس ها را آن روز حفظ می کردم در خواب ، امتحان چیزی بود مثل آب خوردن . درس بی رنجش می خواندم ، نمره بی خواهش می آوردم . تا معلم پارازیت می انداخت ، همه غش می کردند . و کلاس چقدر زیبا بود و معلم چقدر حوصله داشت ، درس خواندن آن روز ، مثل یک بازی بود .

 کم کمک دور شدیم از آنجا ، بار خود را بستیم . عاقبت رفتیم دانشگاه ، به محیط "خس" آموزش .رفتم از پله دانشکده بالا ، بارها افتادم . در دانشکده اتوبوسی دیدم یک عدد صندلی خالی داشت . وه ، من کسی را دیدم که از داشتن یک نمره 10 دم دانشکده ، پشتک می زد . دختری دیدم که به ترمینال نفرین می کرد . اتوبوسی دیدم پر از دانشجو و چه سنگین می رفت . اتوبوسی دیدم کسی از روزنه ی پنجره می گفت «کمک» ! 

سفر سبز چمن تا "کوکو" ، بارش اشک پس از نمره ی تک ، جنگ اموزش با دانشجو ، جنگ دانشجویان سر ته دیگ غذا ، جنگ نقلیه با جمعیت منتظران ، حمله ی درس به مخ ، حذف یک درس به فرماندهی رایانه ، فتح یک ترم به دست ترمیم ، قتل یک نمره به دست استاد ، مثل لبخند در آخر ترم ، همه را من دیدم . 

اهل دانشگاهم ! اما نیستم دانش جو .کارت من گمشده است ..من به مشروط شدن نزدیکم . آشنا هستم با سرنوشت همه ی دانشجویان ، نبضشان را می گیرم ...

نظرات  (۴)

  • سجاد غلامی
  • پیامک زد شبی لیلی به مجنون
    که هر وقت آمدی از خانه بیرون
    بیاور مدرک تحصیلی ات را
    گواهی نامه ی پی اچ دی ات را
    پدر باید ببیند دکترایت
    زمانه بد شده ، جانم بدایت !
    دعا مدرکت جعلی نباشد
    زدانشگاه هاوایی نباشد
    وگرنه وای بر احوالت ای مرد
    که بابایم بگیرد حالت ای مرد
    چو مجنون این پیامک خواند ، وا رفت
    به سوی دشت و صحرا کله پا رفت
    اس ام اس زد زآنجا سوی لیلی
    که می خواهم تو را قد تریلی !
    دلم در دام عشقت بی قرار است
    ولیکن مدرکم ، بی اعتبار است
    شده از فاکسفورد این دکترا فاکس
    مقصر است در این ماجرا ، فاکس
    چه سنگین است بار این جدایی
    امان از دست این "مدرک گرایی"

    💔 💓 💔 💓 💘
    پاسخ:
    امان از مدرک گرایی!
    مشکلات نوشتن پایان نامه که خیلی زیاده....از انتخاب موضوع شروع میشه،تا نوشتن پروپوزال،نوشتن فصول پایان نامه و غول مرحله ی آخر که دفاع کردنه...تو همه ی این مراحل استاد راهنما کمرنگ ترین آدم در اطرافمونه.اونقدری که همسرم کمکم کرده(در صورتی که رشته اش با من یکی نیست)،استادم کمکم نکرده!

    در مورد عکس،اتفاقا بیشتر نظرم سوژه ی عکسه...دست خدا درد نکنه!!!معلومه خیلی وقت گذاشته ها :)
    پاسخ:
    موافقم همه ی مراحلش نیاز به دقت زیادی داره البته به نظر من که حرف زدنم بهتر از نوشتنمه دفاع از همه ی مراحل راحت تره! فکر می کنم استاد راهنمات رو با دقت انتخاب نکردی .یک نکته ی درگوشی : اینکه استاد راهنمات کی باشه در مصاحبه ی دکترا هم خیلی تاثیر داره ...خیلی.

    ممنون عزیزم .می دونی هرچیزی اندازش خوبه حتی زیبایی .البته ویژگیهای ظاهری خوبی که با اونها آفریده شدی تنها می تونه مایه ی شکر باشه نه مایه ی فخر ،معتقدم به خوبی هایی که در مسیر زندگی آگاهانه کسب کردی میشه افتخار کرد نه به خوبی هایی که به رسم طبیعت به تو داده شده .
    من خودم هم به راحتی احساسم رو در مورد زیبایی افراد یا رنگهایی که انتخاب کردند میگم تا انرژی بگیرن همه ی انسانهای دنیا محبوبیت رو دوست دارن .
    چشم در خصوص پایان نامه هم مطلب می نویسم ولی خودت هم کمک کن
    سلام خانم صامتی عزیز...
    لطفا درمورد کسانی که پایان نامه دارن و هرچه زودتر باید تحویل بدهند هم بنویسید :(

    راستی،این موضوع خیلی وقت بود می خواستم بگم،همش یادم میرفت : عکسایی که میذارین خیلی ی ی ی خوشکله.هم عکاس فوق العاده خوبی دارین،هم عکاستون سوژه ی بسیار زیبایی داره.کلا خیلی خوبه
    پاسخ:
    سلام خانم
    آسمان جان خود شما چه مشکلاتی برای نوشتن پایان نامه و یا انتخاب موضوع و استاد راهنما دارید؟
    چشم های شما زیبا می بینه بی تعارف خوشحال شدم که تعریف کردی! البته بیشتر منظور شما عکاس خوب بوده و خیلی هم ربطی به سوژه ندارد!
    اهل دانشگاهم
    اهل دانش:"گاهیییییی"!!!!
    مینویسم جزوه
    میخوانم سالی
    اهل دانش بودم
    دانشم گم شده است
    رفته است پشت سرم
    روی برگه ی همشاگردی!!!
    چشمهایم پر برق
    گوشهایم تیز است
    پچ پچ وهمهمه ها نزدیک است
    ارزویم اینست
    عضو شورا.مجلس
    ریاست جمهوری
    آرزویم اینجاست
    روی این برگه نحس
    بیست باید گردم
    تا شوم عضو هیئت علمی!!!!
    پاسخ:
    مبارکه!طبع شعر خوبی هم دارید 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">