منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

به وزن واژه هایی همچون کتاب و فرهنگ در شکل دهی ساختار یک جامعه بیندیشیم

آخرین کتابی که مطالعه کردید چه نام دارد؟

چه مدت زمان از مطالعه ی آخرین کتاب می گذرد؟

در آغاز تصور می کردم معرفی کتاب کار آسانی است!


نظرات  (۲۶)

  • چقدر خوبیم ما
  • خبرنامه دانشجویان ایران : وقتی اینترنت جای هیچ سوالی را برای کسی باقی نمی‌گذارد، وقتی ساعات فراغت دانشجویان به خاطر کارکردن و پول توجیبی درآوردن به نصف نصف نصف ده سال قبل رسیده است، وقتی شبکه های اجتماعی باقیمانده همین یک هشتم وقت باقیمانده را هم میگیرند با اطلاعات سطحی پس کتاب نه تنها گزینه اصلی نخواهد بود بلکه حداقل در بیشتر موارد، آلترناتیو هیچ کدام از امکانات موجود هم نیست.

    به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتشارات مروارید به تازگی کتابی را با عنوان «چقدر خوبیم ما» نوشته ابراهیم رها روانه بازار کتاب کرده است؛ کتابی که نویسنده‌اش متن آن را حاصل تاملات خود در نقد رفتارشناسی ایرانیان در قالب بیانی طنزآمیز عنوان کرده است.

    در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

    یعنی اگر داغ و درفش مان کنند و به میخ و سیخ مان بکشند و از دروازه ی شهر آویزانمان فرمایند و... اگر سر به سر تن به کشتن دهیم عمرا که کتاب بخوانیم. ما اصلا یک جور مقاومت عجیبی در برابر کتاب خواندن داریم که تفلون در برابر چسبیدن غذا به ماهی تابه ندارد. چنان نسبت به کتاب خواندن نفوذ ناپذیریم که ایزولاسیون هیچ پشت بامی نسبت به باران و برف چنین عایق نیست. یعنی حاضریم وقت مان را با خاراندن پسِ سر و شمردن شوره های روی شانه مان تلف کنیم اما دو صفحه یا چهار خط کتاب نخوانیم.
    یکی از بارزترین خصوصیات ما ایرانیان که دارد به شناسنامه مان تبدیل می شود و اوراق هویتی و شاخصه ی ممیزه ی ماست همین کتاب نخواندن ماست ....
    واقعیتی که موجود است نبود مجری خانم مسلط در رسانه است که به معضل بزرگی مبدل شده.به عنوان مثال: شبکه تخصصی !قرآن از مجری خانمی دعوت به همکاری کرده که برنامه های عمدتا اجتماعی و آشپزی !را اجرا میکند.یا خانمی که در بخش گفتگوی خبری اجرا دارندبسیار مبتدی عمل میکنندو یاهمین خانم منتخب درشبکه آموزش برنامه اجتماعی را اجرامیکنند و در هیچ کدام ازین برنامه ها نوآوری دراجرا نیست وهمه شبیه به هم و کسل کننده است.
    امید که مدیران دلسوز!به فکرباشند
    اینهایی که گفته شد اشکال نیست؟؟
    به نظر من مجریهای معارفی مرد عملکرد بهتری داشتند.البته فقط دو تا مجری مرد نامزد بودند!
    پاسخ:
    عملکرد مجریان مرد را باید به نسبت آنتنی که داده می شود سنجید. هنگامی که تهیه کننده برای تلطیف برنامه از یک مجری خانم استفاده می کند بنابراین در بحث های جدی عملا فضایی برای مجری خانم باقی نمی ماند
     حالا باید خدا رو شکر کنیم که یک مجری خانمدر بحث های کمی جدی  شایسته ی تقدیر شناخته شد!
     اندکی بیندیشیم اگر همین یک مجری معارفی خانم هم شایسته ی تقدیر شناخته نمی شد از کدام بخش می شد مجری خانم شایسته انتخاب کرد ؟!
    توجه شمارو به مصاحبه های این خانم جلب میکنم که دریکی از مصاحبه ها گفته بود.صداو سیما به من احتیاج داره!!
    از خود ایشون بپرسید به بیننده چه ارتباطی داره که به ایشون توجه میشه؟
    باید رو آنتن زنده این حرف رو بزنه و بعد منتخب هم بشن.
    تاسف برای مرگ اخلاق در دانشگاه صدا و سیما!
    پاسخ:
    البته  به یقین مناسب بودن نسبی است اگر بنده می نویسیم انتخاب مناسب  به همین نسبی بودن اشاره دارد در حال حاضر با توجه به شرایطی که مجریان خانم دارند انتخاب ایشون برای این دوره قابل پیش بینی بود . البته حرف بسیار است ولی اگر بنده بنویسم ممکن است گفته شود حسادت و یا شبهات بی ارزشی که نمی خواهم فرصتمان را ضایع کند بنابراین بپذیریم که در میان این همه مجریان معارفی مرد یک زن انتخاب می شود و این خوب است صرف انتخاب شدن یک بانو که کمترین اشکال در اجرای معارفی ایشون وجود داشته و صد البته اگر ایشون مجری اجتماعی بودند بنده نمی نوشتم انتخاب مجری خوب بود چرا که ایشون یک مجری اجتماعی نیستند ایشون یک مجری معارفی هستند و خوب هم حوزه ی تخصصی شون رو انتخاب کردند
    همین خانم مجری معارفی منتخب تو یکی از برنامه هاش به کارشناس برنامه گفت:تو محیط کار به من خیلی توجه میشه!!(برنامه شب آسمانی،کارشناس برنامه خانم افخم سادات حسینی)
    پاسخ:
    لطفا کمی توضیح دهید ، بنده متوجه منظور شما نشدم 
    همون مجری خانمی که درست انتخاب شد یکی دو هفته پیش تو برنامه اش گفت تو سایت ها و وبلاگ هاتون پشت سر بقیه حرف نزنید!
    پاسخ:
    ایشون در مقام" یک مجری خانم  معارفی گفتگو محور" مناسب انتخاب شد نه به عنوان یک مجتهد جامع الشرایط !
    سلام خانم صامتی.
    حال و احوالتون چطوره؟
    شما هم دیشب مراسم اختتامیه بودین؟
    اگه نبودین دیدین؟
    نظرتون چیه؟
    نظرتون در مورد اجرا ؟!
    پاسخ:
    سلام
    شمیم عزیز نیمی از  برنامه رو دیدم .تقدیر از خانواده ی شهدا ء خوب بود. برخی از تقدیر ها مناسب و بجا بود از جمله  مجری خانم در برنامه های معارفی به درستی انتخاب شد

    کمی باید در خصوص حامی نفتی همایش با توجه به وضعیت نامناسب مالی بیندیشیم .

    نکته ی قابل توجه اینکه جناب ضرغامی خرداد 93 به همراه مدیران گرانقدر خویش بار سفر را از صدا و سیما می بندند و تشریف می برند ولی این اعوان و انصار هرگز در مینی بوس و اتوبوس جا نمی شوند به نظرم باید هواپیمای خصوصی بگیرند و با دوستان منتقل شوند !
    باید در نظر داشت این همایش آخرین همایش و جشنی است که در زمان ریاست جناب ضرغامی برگزار می شود و در واقع ایشان جشن الوداع گرفتند و از دوستان و بزرگوارانی که در این 10 سال تشکر کردند... ما بقی سخن بماند برای بعد
    خود شما درباره این جشن و تقدیر ها چه فکر می کنی؟
    با سلام
    من کتاب ساعت سازنابینا و جهان های موازی را به تازگی خوانده ام و دوست داشتم .
    کتاب تاریخچه کوانتوم هم زیبا بود . در تمام این کتاب ها علم به زبان ساده بیان شده است .
    البته بیاید بدون توجه به نام نویسنده ، تنها کتاب را بخوانیم و از آن لذت ببریم
    زن رقاصه ای که در حرم امام رضا (ع) محجبه شد + عکس


    http://www.manita.ir/images/news/1392/10/25/1389773617.jpg


    “فاطمه فتحعلی اوا” خانمی که حرفه رقاصی داشت پس از بازگشت از مشهد و زیارت امام رضا (ع) به کشورش، گفت: من نزدیک تر شدن به خدا را درک می کنم. لازمه این کار ترک حرفه ام است و من تصمیم قاطع و راسخ خود را در این باره اتخاذ کرده ام.

    وی افزود: دیدار از مشهد و زیارت یکی از بزرگترین رویاهای من بود. اکنون مردم مرا “مشهدی خانم” صدا می کنند… و من احساس خوشحالی بسیاری می کنم.

    وی همچنین گفت: که در هنگام نماز از خداوند خواسته است تا برای کنار گذاشتن شغلش به او کمک کند.

    فاطمه فتحعلی اوا افزود: شاید این درخواست من تعجب ها را برانگیزد اما من از خداوند خواستم تا بابی جدید را در برابر من باز کند تا دیگر به کار قبلی خود ادامه ندهم.

    “فتحعلی اوا” ابراز امیدواری کرد که دیگر آذری ها هم شانس و فرصت زیارت حرم امام رضا (ع) را داشته باشند تا بتوانند به باور کامل خدا برسند.


    منبع: عرش نیوز
    بله چند جایی گفتن از علی شریعتیه و چند جایی هم رد کردن و گفتن نویسنده اش ناشناسه
    همین که زهرا تو کامنت قبل نوشته
    این متن از دکتر شریعتیه
    پاسخ:
    کدوم متن؟
    قرآن کتابی است نام بیش از 70 سوره اش از مسائل انسانی گرفته شده است و بیش از 30 سوره اش ازپدیده های مادی و تنها 2 سوره اش از عبادات!آن هم از حج ونماز
    کتابی است که شماره آیات جهادش با آیات عبادتش قابل قیاس نیست...
    این کتاب از آن روزی که به حیله دشمن و جهل دوست لایش را بستند،لایه اش مصرف پیدا کرد و وقتی متنش متروک شد ،جلدش رواج یافت و آن هنگام که این کتاب را -که خواندنی نام دارد-دیگر نخواندند و برای تقدیس و تبرک و اسباب کشی بکار رفت،
    از وقتی که دیگر درمان دردهای فکری و روحی و اجتماعی را از او نخواستند،وسیله شفای امراض جسمی چون درد کمر و...شد و چون در بیداری رهایش کردند ،بالای سر در خواب گذاشتندو بالاخره اینکه می بینی ،اکنون در خدمت اموات قرارش داده اند و نثار روح ارواح گذشتگانش و ندایش از قبرستان های ما به گوش می رسد.
    قرآن من شرمنده توام اگر تو را از یک نسخه عملی به یک افسانه موزه نشین مبدل کرده ام.
    یکی ذوق می کند که تو را بر روی برنج نوشته،یکی ذوق می کند که تو را فرش کرده،یکی ذوق می کند که تو را با طلا نوشته یکی به خود می بالد که تورا در کوچکترین قطع ممکن منتشر کرده
    آیا واقعا خدا تو را فرستاد تا موزه سازی کنیم؟
    قرآن من شرمنده توام اگر حتی آنان که تو را می خوانند و می شنوند آنچنان به پایت می نشینندکه خلایق به پای موسیقی های روز مره می نشینند
    اگر چند آیه از تو را به یک نفس بخوانند مستمعین فریاد می زنند(احسنت)!گویی مسابقه نفس است...
    شرمنده توام اگر به یک فستیوال مبدل شده ای حفظ کردن تو با شماره صفحه،خواندنت از آخر به اول،یک معرفت است یا یک رکورد گیری؟
    ای کاش آنان که تو را حفظ کرده اند،حفظ کنی تا این چنین تو را اسباب مسابقات هوش نکنند

    خوشا به حال هرکس که دلش رحلی است برای تو
    آنان که تورا می خوانند چنان حظ می کنند گویی قرآن همین الان به ایشان نازل شده است. آنچه ما با قرآن کردیم تنها بخشی از اسلام است که به صلیب جهالت کشیدیم..
    نویسنده متن بالا ناشناس است
    پاسخ:
    ممنون از انتخاب خوب شما متن بسیار خوبی است
    این کتاب که من اسم بردم کتاب قطوری نیست واقعا هر چقدر فکر می کنم نمی تونم خلاصه اش کنم از یک سطرش هم نمیشه گذشت
    من البته فرصت کتاب خوانی ندارم ولی به هر مسئله ای بر می خورم سرچ می کنم و مطالب رو مطالعه می کنم..

    کتاب انسان در جستجوی معنا
    نویسنده اش فرانکل متاسفانه خلاصه نویسی بلد نیستم..
    یک معلم جان خانم صامتی گفتند آخرین کتابی که مطالعه کردید..کتابای کتابخونه محلتون رو لیست کردین آخه

    پاسخ:
    سلام زهرای عزیز
     جناب یک معلم لطف کردن و برای 1 سال آینده کتاب های پیشنهادی ود رو نام بردند . ای کاش شما دوستان در حد 10 خط یک کتاب رو خلاصه نویسی کنید . فواید بسیار زیاد شخصی و اجتماعی داره . راستی زهرا جان در صلوات نذری مشارکت نمی کنی ؟
    من آخرین کتابی که درست و حسابی خوندم "نش‍ت نش‍ا: جس‍تاری در پدیدهٔ فرار مغ‍زها" بود از "رضا امیر خانی"

    کتاب "موج سوم" از "آلوین تافلر" رو هم به صورت خلاصه در اینترنت خوندم.

    متاسفانه این کتاب هارو در حدود 7ماه پیش خوندم.
    و امادرجواب دوسوال شما،بایدعرض کنم که درطی چند ماهه ی اخیر تا به حال،کتابهایی را به فراخورنیاز وعلاقه ی شخصی فهرست کرده،
    مطالعه نموده ام،بدلیل علاقه مندی
    بسیارزیادم نسبت به مطالعه دررشته ها ی گوناگون ،این فهرست طیف های مختلفی ازموضوعات رادربرمی گیرد.

    نام تعدادی ازکتاب های مطالعه شده بنده درچندماهه قبل تاماه آذر 92 شامل:

    کتاب " دا "خاطرات سیده زهراحسینی-خاطره نگار:سیده اعظم حسینی
    ***کتابی بسیار تاثیرگذاری درحوزه دفاع مقدس؛که درسه روزبی وقفه،اگرآب دستم بود!زمین نگذاشتم ،تاتمامش کنم. درچندجای
    این کتاب،ازشدت تاثرگریه کردم .بامطالعه ی این
    کتاب، اطلاع انسان ازسالهای جنگ تحمیلی ونحوه ی دفاع مردم ازکشور،" عمق " پیدا می کند.
    کتاب "شرح مراتب طهارت "نوشته ی حجه الاسلام داودصمدی آملی(ازشاگردان حضرت علامه حسن زاده آملی)
    کتا ب "شرح دفتردل "علامه حسن زاده آملی،نوشته ی حجه الاسلام داودصمدی آملی
    ***دوکتاب معرفتی،که سطح آگاهی معارفی خواننده رابطورشگرفی بالا می برد.قبلادوبارخوانده بودم،وبرای سومین مرتبه توفیق پیداکردم بخوانم.
    کتاب" خزائن الاسرار" نوشته آقای ایوب صادقی نژاد
    کتاب "غزلیات سعدی"
    کتاب "عجایب ومعجزات شگفت انگیزازامام صادق علیه السلام" نوشته ی واحدتحقیقاتی گل نرگس
    کتاب "یاسین،کلیدقفل های شکسته" نوشته ی روح الله لک علی آبادی
    کتاب "دیوان حافظ"
    ***که زیاد به آن رجوع می کنم.
    کتاب "آثاروبرکات صلوات" نوشته ی محمدرضاجعفری نیا
    کتاب" بوی باران" نوشته ی حسن قدوسی زاده
    کتاب "حسنی به مکتب نمی رفت و19 ضرب المثل دیگر" نوشته محسن یوسفی
    کتاب "لذات فلسفه "نوشته ی ویل دورانت
    ***که آن راازبرادرم امانت گرفتم؛مباحث فلسفی مفیدوجالبی رادرحوزه ی مسائل اجتماعی مطرح نموده است.به خصوص فصولی رااختصاص
    داده به موضوع" زن"و "عشق" و
    ...،که توصیه میکنم برای عمق بخشی به اطلاعات خود این کتاب رابخوانید.
    کتاب "دیوان صائب تبریزی"
    کتاب "زندگی نامه سیدعلی خامنه ای"
    کتاب "طوبای محبت" مجموعه سخنان حاج محمداسماعیل دولابی
    کتاب "آسمانی ترین مهربانی(سرگذشت هایی ازامام جواد علیه السلام)نوشته ی سیدمهدی شجاعی
    کتاب "تاریخ ایران" سال دوم متوسطه
    ***یکی ازتوصیه های رهبرعزیزانقلاب،مطالعه تاریخ معاصراست؛متاسفانه کتابهای درسی کنونی مقداری " رقیق "شده، به همین خاطر
    این کتاب راکه در دهه هفتادچاپ
    شده،ازخواهرم گرفتم و دو بارخواندم.
    کتاب "سید عزیز"(زندگی سیدحسن نصرالله)نوشته ی حمیدداودآبادی
    کتاب "جانستان کابلستان" نوشته ی رضا امیرخانی
    *** معتقدم آقای امیرخانی یک- سفرنامه نویس- بسیار خوبی است؛درهنگام مطالعه این کتاب،در دو جا ،دو بار –بشدت-و ازته دل
    خندیدم!!یا بهتربگویم ریسه رفتم!!بیست دقیقه تانیم ساعت به
    قدری خندیدم که نفسم کم مانده بود بندبیاید!! حتی یک دستم راروی شکم گرفته وبا دست دیگرم جلوی دهانم رامحکم گرفته بودم
    که صدای خنده ام را که بعدازده دقیقه تبدیل به قهقهه وفریاد وجیغ ازنوع
    کشیده اش!!شده بود؛بلند نشود.خداخدامی کردم کسی ازخانواده یاهمسایه ها، صدای ریسه رفتنم!رانشنودو اشتباهی فکرنکند
    که خبری شده، که دارم گریه
    می کنم!خلاصه آنقدرخندیدم که واقعا اشک ازکنارچشمهایم جاری شد.
    اینکه کدام موضوع مطرح شده، دراین کتاب مرابه آن طرزفجیع خنداند،رانمی خواهم بگویم؛به دو دلیل :اول سیرماجراهای سفربرای
    کسانی که این کتاب را نخوانده
    اند،اصطلاحا- لو –نرود. دوم چون درک ومحرک هیجاناتی مانند خنده، ازانسانی به انسان دیگرمتفاوت است؛شایدچیزی که مراخندانده
    ،دیگری رابه خنده نیندازد.
    کتاب"ارمیا" نوشته ی رضا امیرخانی
    ***آقای امیرخانی غیرازسفرنامه نویسی،رمان هم می نویسد.گرچه"بنده" سبک رمان نویسی ایشان را نمی پسندم ومعتقدم که
    برخلاف سفر نامه نویسی اش-که
    روایتی روان ،جذاب ودلنشین دارد-دررمان نویسی،روایتی سخت،غیرقابل انعطاف وفاقدجذابیت دارد.
    به هرحال،این کتاب را که اولین رمان ایشان است،خواندم ونپسندیدم ؛حتی
    برای اینکه درقضاوت شخصی ام شتابزده عمل نکنم،رمان های دیگراین نویسنده راهم دستم گرفتم که بخوانم ،بعد ازچند صفحه
    دیدم نمی توانم ادامه بدهم.البته ازدو
    خواهرم که این کتاب راخوانده بودند،نظرشان راپرسیدم وهردو ازکتاب" ارمیا"بسیار خوششان آمده بود .حتی خواهرکوچکم این کتاب
    رابهترین اثر امیرخانی
    میداند. دخترعموی بنده هم سال هاعاشق این کتاب بود.درنهایت بایدبگویم که-اقلا،درخانواده ی ما- این رمان آقای امیرخانی،بیشتر،مورد پسند- دختران-
    قرارگرفته است.
    کتاب "خاک های نرم کوشک"(زندگی شهیدبرونسی)نوشته ی سعیدعاکف
    ***که لحظات خوشی هنگام خواندن این کتاب داشتم.
    کتاب "آن ها"نوشته ی فاضل نظری
    کتاب" اشکانه"نوشته ی ابراهیم حسن بیگی
    ***کتابی- درسطح متوسط- درموردزندگی خانواده ی یک جانباز،که پایان تلخی دارد؛واگربنده نویسنده ی کتاب بودم،آن راامیدوارانه تر به پایان می رساندم.
    کتاب" نیمه ی پنهان ماه"جلد14:اصغری خواه به روایت همسر شهید
    کتاب "اینک شوکران"جلد3:ایوب بلندی به روایت همسرشهید
    ***من هم بانظردوخواهرم موافقم دراین که ،این کتاب باوجود حجم کم،جذاب،دلنشین ودوست داشتنی است. خواستگاری،ازدواج،وزندگی پس ازازدواج این جانباز
    شهید،مشحون ازلحظات ناب وخالصانه ای است،که بنده هم باخنده ی آنها خندیدم وباگریه هایشان،متاثرشدم.از خواندن این کتاب کوچک هرگزپشیمان
    نمی شوید؛بلکه درطی این کتاب،به" درک مشترکی" با همسربزرگوار این شهیدخواهیدرسید."درکی" که ازبهت وحیرت ناشی ازخواستگاری غیرمعمول! یک جانباز-
    خاص(که خواننده از خنده منفجر خواهدشد!!)-شروع شده،وبه لحظات غم انگیزفراق منتهی می شود.توصیه می کنم این کتاب را هم اگرنخوانده اید، بخوانید.
    کتاب"سلام برابراهیم"-زندگی نامه وخاطرات شهید ابراهیم هادی

    کتاب "دخترشینا":خاطرات قدم خیر محمدی کنعان-همسرشهیدحاج ستار ابراهیمی-خاطره نگار:بهناز ضرابی زاده

    ***که خیلی خیلی ازمطالعه این کتاب" عاشقانه" لذت بردم.یکی ازبهترین وزیباترین خاطره نگاری های دفاع مقدس،که شرح دلدادگی دو زوج آذری زبان همدانی
    است.بسیار بسیار لذت بخش بود،لحظاتی که بااین کتاب به سربردم.ما این کتاب راخانوادگی خواندیم.دست هرکداممان که بود،درسکوت وبااشتیاق می خواندیم
    وناگهان صدای - مثلا- خواهرم ازاتاقش می آمدکه فریاد می زد :وای...!! صمد. . . . . . . . . .شد.(ادامه جمله رانمی نویسم! ؛مطمئنم هرکس این کتاب
    راشروع به خواندن کند،اوهم به این قسمت ازکتاب برسد، این جمله رابرزبان جاری خواهدکرد! و . . .)
    وباز هم میگویم که "کتاب دخترشینا"،زیباترین احساسات عاشقانه رابه خواننده خود هدیه خواهدکرد. کتاب تمام می شودولی "لذت عشق" ،هرگز!

    کتاب هایی که درحال حاضر- ازماه آذر و دی -دردست مطالعه دارم به شرح زیراست:

    کتاب"21رمزموفقیت میلیونرهای خودساخته" نوشته ی برایان تریسی
    کتاب" مدیریت موفق "نوشته ی محسن کتابچی
    کتاب" گفت وگوبامدیریت یک دقیقه ای "نوشته ی کنت بلانچارد و رابرت لاربر

    و

    کتاب هایی که برای ماه های بعدمیخواهم –ان شاءالله-بخوانم:

    کتاب "پایی که جا ماند "نوشته سیدناصرحسینی
    کتاب "دن آرام "نوشته ی میخاییل شولوخف
    کتاب از"معراج برگشتگان "نوشته ی حمید داودآبادی
    کتاب "روانشناسی پرورشی" نوشته ی دکتر علی اکبرسیف
    کتاب "مدیریت رفتارسازمانی" نوشته پاول هرسی وکنت بلانچارد
    کتاب" شما عظیم تر ازآنی هستید که می اندیشید"نوشته ی مسعودلعلی(که یکی ازشاگردانم به بنده هدیه داده است)
    و. . .

    لحظاتی سرشار ازرضایت مندی،لذت ومعنویت،
    وزندگی توام باسعادت وسرفرازی را برای شما بانوی گرامی،آرزومندم.
    پاسخ:
    بسیار سپاسگزارم که تجربه های کتابخوانی خویش را با ما در میان گذاشتید .
    بزرگوار برخی از کتابهایی که نام بردید مطالعه کرده ام ولی به کتاب دختر شینا که رسیدیم بنده هم دلم نمی آید از زیبایی و در عین حال سادگی و روانی این کتاب نگویم .از قضا بنده کارشناس نقد این کتاب هم بوده ام و در کنار دختر شهید بزرگوار و سرکار خانم ضرابی و همینطور خانم تاجر و دیگر دوستان در جلسه ی نقد و بررسی خاطرات بسیار جذاب دیگری هم ضمیمه ی شیرینی مطالعه ی کتاب شد.
    راستش را بخواهید به شرایط شما که فرصت مطالعه ی کتابهای بسیار خوبی را دارید غبطه خوردم . برای بنده هم دعا کنید تا با کتاب بیشتر مانوس باشم . البته کتاب های خوب آنقدر مرا مجذوب خود می سازد که گاهی یک کتاب قطور را بی وقفه در یک هفته می خوانم و همین اشتیاق روی برنامه های دیگر زندگی ام تاثیر دارد که از قضا تاثیر مثبتی هم نیست !


    سلام به محضرمبارک شما بانوی گرامی؛...
    درهرهفته،درکناربازدیدازسایت هاو وبلاگ های مختلف،ازوبلاگ زیبا وپربارشما هم بازدید می کنم.
    با اینکه بهانه ی خوبی نیست؛ولی بدلیل فشردگی وخستگی ناشی ازکار،به خواندن واستفاده بردن ازمطالب مفیدوتلنگرآمیزشمااکتفامی کنم وازاینکه نمی توانم سرموقع وبافرصت
    درنظرخواهی هاشرکت کنم،عذرخواهم!
    اما موضوع فرهنگ وکتاب وکتاب خوانی،ونقشی که این دو(وشایدهم این سه!!)درشکل دهی به ساختار یک جامعه ایفا می کنند،حقیقتا غیرقابل انکاراست.کتاب به مثابه یک رسانه ی
    قدرتمندوماندگار-که علی رغم پیدایش رقبایی
    همچون :رادیو،تلویزیون،سینما،اینترنت وماهواره هنوزجایگاه ومحبوبیت خودراازدست نداده است-ازچنان ارزش وقابلیتی برخورداربوده که خدای متعال معجزه جاوید وابدی آخرین
    فرستاده ی خود-حضرت محمدصلی الله علیه وآله-رادرقالب کتاب نازل فرموده است.
    و حتی قبل از پیام آوراسلام،تعدادزیادی ازفرستادگان الهی، پیام خداوندرا درقالب کتاب دریافت کرده وبه مردم ارائه می کردند.
    باکمی تامل وتدبردرآیات زیر:
    بسم الله الرحمن الرحیم الم ذالک "الکتاب" لاریب فیه هدی للمتقین:به نام خداوندرحمتگربخشایشگر،الم،آن "کتابی"است بدون شک وتردید؛ که مایه هدایت پرهیزگاران است....
    و
    بسم الله الرحمن الرحیم اقراء...:به نام خداوندرحمتگربخشایشگر،"بخوان"...
    و
    بسم الله الرحمن الرحیم ن والقلم ومایسطرون :به نام خداوندرحمتگربخشایشگر،ن وسوگندبه" قلم" و"آنچه می نویسد".
    و
    هوالذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم آیاته ویزکیهم ویعلمهم الکتاب والحکمه وان کانوامن قبل لفی ضلال مبین:اوکسی است که
    درمیان امیین پیامبری ازخودشان
    برانگیخت،که آیاتش رابرآنها "بخواند"وآنهاراپاک وتزکیه کندوبه آنان" کتاب" وحکمت بیاموزد،هرچندپیش ازآن درگمراهی آشکاری بودند.
    ،درمی یابیم که اراده ی خداوندبرای ساختن وایجادیک جامعه آرمانی درزمین،ازطریق کتاب وکتاب خوانی وبسط فرهنگ انس باکتاب ،صورت گرفته
    است.
    هرچند مصداق حقیقی وکامل" کتاب" درآیات پیش گفته،خود"قرآن" است،وتمام کتاب های مفیدوآموزنده، رقائق وسایه هایی ازنوروجودی قرآنند؛
    امانوع قالب وابزاری که موردانتخاب خداوندحکیم برای انتقال پیام به انسان ها قرارگرفته است،
    نشان دهنده ی میزان: 1- برد ،2-عمق ، 3-وسعت ،4-اهمیت ،5-تاثیرگذاری و6- ماندگاری عنصر"کتاب" است.
    تااینجای بحث به جایگاه و اهمیت" کتاب " اشاره کردم؛ امامعضلی که درکشورماوجوددارد،کتاب نخوانی!یا پایین بودن آمار کتاب خوانی است.
    چرابااینکه بیشترمردم –از قشرهای
    فرودست تا قشرهای متوسط وحتی فرادست-می دانندواگرازایشان هم بپرسیم ،به اهمیت وتاثیرگذاری وآموزندگی کتاب اذعان می
    کنند،بازدرعمل آمار مطالعه درکشورماخیلی پایین
    است؟؟
    شایداولین پاسخی که به ذهن ماخطورکند،"نبودفرهنگ" کتاب خوانی ومطالعه درکشورباشد.
    شما خود،-بحمدالله-کارشناس هستیدواستاد؛
    ومی دانیدکه اکتفاءصرف به اصطلاح"نبود فرهنگ مطالعه"
    نمی تواندبه درستی وبه طورکامل مقصودپرسش راافاده وبیان کند.
    اگرفرهنگ را یک ساختمان فرض کنیم که برپایه ستون هایی استوارگشته،وبقا وفنای آن وابسته به بقا وفنای آن ستون هاباشد؛آنگاه
    بایداز"مولفه های فرهنگ ساز" سخن به میان آوریم.
    انگیزش-1 ، احساس نیاز-2 ، الگوها-3 ، باورها-4 ، اولویت ها-5 ، لذت -6،ارزش و رقابت -7، جهان بینی-8 ، رضایت مندی-9 ، اهداف- 10،
    برنامه ها -11 و . . . بخش هایی ازاین مولفه ها به شمارمی روند.
    برای رسیدن به پاسخ پرسش نخستین، ابتدا بایدپرسش های دیگری رامطرح کرده وپاسخ بدهیم تادرنهایت به جواب کامل وقانع کننده ودرعین
    حال راهگشا دست یابیم.
    پرسش هایی مانند:
    آیامردم انگیزه ی کافی برای مطالعه دارند؟اگردارند،آن انگیزه هاچیست؟ واگرانگیزه ندارند،چراندارند؟
    آیا مردم نسبت به مطالعه وکتاب خوانی احساس نیاز میکنند؟اگرآری،چگونه؟ واگرنه ،چرا نه؟
    آیا مردم برای مطالعه کردن الگویی دارند؟اگردارند،آن الگوها چه کسانی هستند؟ واگرندارند،چراندارند؟
    مردم چه باورهایی درمورد کتاب وکتاب خوانی دارند؟اگردارند،آن باورها چیست؟واگرندارند،چراندارند؟
    اولویت های مردم درزندگیشان چیست؟(دراین موردمی دانیم که همه مردم حتما اولویت هایی دارند!)
    مردم ازچه چیز هایی لذت میبرند؟آیامطالعه ی کتاب برای مردم لذت بخش است؟اگرآری،چگونه؟ واگرنه چرانه؟
    آیامطالعه ی کتاب آن قدربرای مردم "ارزش"داردکه برسرآن باهم به رقابت بپردازند؟اگرآری، ماهیت آن" ارزش" چیست؟مادی
    است؟یامعنوی؟یاهردو؟- واگرنه ، ،چرا ارزش ندارد؟
    قشر های مختلف مردم چه نوع جهان بینی ای دارند؟دراین جهان بینی ، جایگاه مطالعه وکتاب چگونه است؟
    آیا مردم ازکتاب خوانی رضایت مند هستند؟اگرآری،دلیلش چیست؟واگرنه ،چرا نه؟
    قشرهای مردم چه اهدافی درزندگی دارند؟وآیا مطالعه ی کتاب جایی دربین هدف های مردم دارد؟
    و
    مردم چقدربرای مطالعه وکتاب خواندن،–به معنای واقعی کلمه- برنامه ریزی می کنند؟واصولا چه تعدادی ازمردم بامفهوم برنامه ریزی آشنایی
    دارند؟
    و قس علی هذا. . .
    شایددومین پاسخ به پرسش نخستین،"وجودمشکلات اقتصادی ومالی"درکشور باشد.
    می دانیم که انسان هایک نیازاولیه دارند ویک نیازثانویه؛نیازهای اولیه،درحیطه ی حفظ بقای زیستی وجسمی اوتعریف می شوند.ونیازهای
    ثانویه،در حیطه ی بقای معنوی وروحی او.
    وبیشترانسان هادربین دونیازمذکور،به طورغریزی،ابتدابرآورده شدن نیازهای اولیه رابرمی گزینند.ودرمرحله ی بعدنیازهای ثانویه موضوعیت
    پیدامی کند. . .

    سومین پاسخ ،نقش حکومت ومسئولان حکومتی می باشد.
    . . .
    چهارمین پاسخ ،نقش نهادهای مردمی وبه تعبیری سازمان های مردم نهاد-سمن- است.
    . . .
    پنجمین پاسخ،نقش رسانه های عمومی-صداوسیما،اینترنت،شبکه های ماهواره ای،مطبوعات،و...- است.
    . . .
    ششمین پاسخ،نقش نهادهای مذهبی ودینی-حوزه های علمیه ،جایگاه های نمازجمعه،و...- است.
    . . .
    هفتمین پاسخ، نقش،تعداد،اختیارات ومشکلات صنفی وحقوقی وقانونی" ناشران" وسایرعوامل پدید آورنده ی کتاب-نویسنده ،ویراستار ،
    چاپخانه ها ،و...می باشد.
    . . .
    هفتمین پاسخ ،وضعیت شرکت های "توزیع کتاب" درسراسرکشور می باشد.
    . . .
    هشتمین پاسخ،"قیمت کتاب" می باشد.
    . . .
    و. . .
    پاسخ:
    استاد بزرگوار سپاسگزارم که لطف خود را از بنده و مخاطبان این رسانه دریغ نفرمودید و از مطالب ارزنده ی شما بهره مند شدیم
    همه ی آنچه ذکر کردید قابل تامل است. اگر چه شما رسانه را در الویت پنجم نام بردید ولی تصور می کنم در عصر رسانه قدرت تاثیر گذاری رسانه و مطبوعات در ایجاد و متداول گشتن  فرهنگی خاص و یا حتی منسوخ شدن آن بسیار عظیم است   که بی شک در بعد تاثیر گذاری بنده رسانه را ظرف همه ی موارد دیگر  و در الویت می دانم
    امیدوارم که بیش از این ما را از نظرهای خود بهره مند کنید
  • سجاد غلامی
  • کتاب ؛ دروازه ای به سوی جهان گسترده ی دانش و معرفت است . و کتاب خوب ، یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است . کسی که با این دنیای زیبا و زندگی بخش ، یعنی دنیای کتاب که بر طبق احادیث "بوستان دانشمندان" است ، ارتباط نداشته باشد ؛ بی شک از مهمترین دستاورد انسانی و نیز از بیشترین معارف الهی و بشری محروم است .
    برای جامعه ، این خسارتی بزرگ است که افراد آن ، با کتاب سروکار نداشته باشند . همچنان که برای فرد ، توفیقی بزرگ است که با کتاب مانوس و همواره در حال بهره گیری از آن ، یعنی آموختن چیزهای تازه باشد .از مرحوم حسابی پرسیدند "زندگی یعنی چه؟" فرمود : زندگی یعنی آموختن چیزی نو !
    در صفحه ی اول از تمامی کتاب هایی که از یک ناشر به چاپ می رسد ، همواره این جمله ی حکیمانه با البته با ادبیاتی صمیمانه به چشم می خورد که خواندن آن همیشه برای من تارگی دارد .
    "مساله این نیست که خریدن کتاب چقد گرون تموم می شه ، مساله اینه که اگه کتاب نخونی ، چقد برات گرون تموم می شه !"
    سلام
    آخرین کتابی که خوندم قلعه ی حیوانات به نظرم جالبه .منم به پیشنهاد یکی از دوستانم خوندم .کتاب بسیار سیاسیه ولی ماجرا ها بین حیوانات یک مزرعه اتفاق می افته پیشنهاد می کنم مطالعه کنید
    پاسخ:
    سلام سپاس از شما . این کتاب سیاسی است ولی باید با دقت مطالعه شود 
    خوبه به بهانه ی شب یلدا دور هم باشیم و به بزرگترها سر بزنیم
    یک نکته لطفا توجه کنید
    دختره تازه فوق دیپلمش رو تو رشته پرورش تخم پرندگان اهلی از دانشکده غیر انتفاعی و غیر حضور ی تو قریه ی مسلم آباد از توابع یاقوت شهر سفلی ممسنی به زور سه ترم مشروطی و دو جلسه تشکیل شورا و نامه از امام جماعت مسجدشون گرفته ( نفسم گرفت )اونوقت برگشته میگه:از این مملکت باید رفت، سقف اینجا واسه من کوتاس!
    آخرین کتابهایی که خوندم:
    1- کدوی قل قله زن
    2- شنگول و منگول
    3- حسنی نگو یه دسته گل

    خخخخخخخ
    کتاب دا هم به نظرم کتاب خیلی خوبیه..البته من این کتاب رو کامل مطالعه نکردم ولی همون بخشایی رو که خوندم واقعا تاثیر گذار بود
    پاسخ:
    کتاب دا در موضوع خودش فوق العاده است
    بهترین کتابی که خوندم انسان در جستجوی معنا بوده
    درست تو یه دوره ای که زندگی برام هم زجر آور و هم پوچ شده بود منو زنده کرد..هر وقت دوباره صفحاتش رو ورق می زنم به حال و هوای روزی که برای اولین بار خوندمش برمی گردم..
    پاسخ:
    زهرای عزیز لطفا نویسنده مترجم و انتشارات رو معرفی کن تا دوستان به دلخواه تهیه و استفاده کنند. 
    لطفا خلاصه ای از کتاب در 10 سطر رو در کامنت بگذار تا در صفحه ی اصلی استفاده کنیم . چه قدر خوب که اندیشه ای که حال شما رو بهتر کرده به دیگران پیشنهاد بدی
    یلدا بلندترین شب سال نیست، بلکه دخترکی است که در خیابان‌ها فال می‌فروشد تا بلکه بخت سیاه خود را روشنایی ببخشد.
    مثل اینکه این پاپاراتزی ها دست از سر شما ور نمیدارن!!!
    پاسخ:
    چه می شود کرد عصر عصر رسانه است و عکس ساده ترین و متداولترین رسانه!
    نام آخرین کتابی که شما مطالعه کردید چیست ؟
    بفرمایید تا انگیزه ای باشد برای مخاطبان تا تهیه و استفاده کنند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">