منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

بوی کباب می‌آید یک عبارت است با دو مفهوم مختلف، یکی در عیش و نوش بساط شادی و سفره کباب گسترده و درست همسایه کناری از بوی کباب او کباب می‌شود ، واضح‌تر بخواهید بنویسم می‌گویم حکایت آگهی بازرگانی صدا و سیما را ببین ، که با نشان دادن انواع خوراکی‌ها چه بلایی بر سر فقرا یا همان ولی نعمتان بدور از نعمت جامعه می‌آورد.

به گزارش ایسنا، الف در ادامه نوشت: از محاسن فصل سرما این است که می‌شود درها و پنجره‌های منزل را به بهانه فصل پاییز محکم بست اینطوری هم خود راحتی هم در برابر همسر و فرزند شرمسار نمی‌گردی پس استراتژی مناسبی به شمار می‌رود زیرا در تابستان هر کاری می‌کردی کولر بی‌رحم و بی‌جان یک راست دود کباب برخاسته از خانه همسایه را می‌بلعید و درون خانه جمع می‌کرد

 خلاصه اینکه با همسایه هماهنگ بودیم الحمدلله هر جمعه آنها کباب می‌خوردند و ما بوی کباب.این روزها دیگر منت‌کش همسایه نیستیم زیرا تلویزیون مابین سریال‌های تکراری که تمام صحنه‌ها و دیالوگ‌هایش را مانند شعر باز باران حفظ کرده‌ایم برنامه خود را قطع می‌کند و برای کباب‌پزی مجهز به شش سیخ کوبیده و شش سیخ مخصوص جوجه که با باطری هم می‌گردد تبلیغ می‌کند ؛ به بهانه اینکه ببینیم شبکه‌های دیگر چه دارند کانال تلویزیون را عوض می کنم اما آنجا هم می‌گوید با ماهیتابه دو طرفه می توانید چند جور غذا بپزید و مرغ و ماهی سوخاری را نشان می‌دهد پس وضع اقتصادی ما بهتر شده زیرا می‌توانیم بگوییم از بوی غذا به رنگ غذا ارتقاء یافته‌ایم.

مطلب بالا طنز نبود و با این کار میانه‌ای ندارم اما همیشه برایم این سئوال بوده که شورای سیاست‌گزاری صدا و سیما درآمدزایی را با چه قیمتی می‌خواهد که کودکی یتیم و زنی بی‌سرپرست یا خانواده‌ای مستمند را به بهانه کسب درآمد لگدکوب می‌کند و کسانی که جای طعام سیلی خورده‌اند در برنامه‌ریزی رسانه ملی جام زهر و خون دل می‌خورند و می‌نوشند.این اهل سیاست چه میزان کیاست دارند تا بفهمند تبلیغ انواع اطعمه و اشربه در برابر دیدگان کسانی که محتاج شام شب هستند و کارگران و کارمندانی که حقوق ۳۰ روزه خود را ۳ روزه خرج می‌کنند رنجی مضاعف به شمار می‌رود.سخن دلم را ساده و بدون کلمات پرطمطراق نوشتم تا نگویند جان کلام در لابلای واژه‌های ادبی و پیچیده گم گردید ؛ من یک ایرانی و یک معلم هستم و می‌دانم دانش آموزی که با کفش‌های تابستانی به کلاس می‌آید و لباس مندرس سال قبل را می‌پوشد در مقابل تلویزیون ذره ذره زرد شدن رنگ رخسار والدینش را بسان برگ‌های پاییزی دیده است.

برادر گرامی جناب آقای ضرغامی بدانید و آگاه باشید در جامعه ما کسانی که فقط می‌خواهند زنده بمانند در مقابل کسانی که زندگی می‌کنند را نباید با یک مقیاس سنجید زیرا دو طیف مختلف هستند ، آنانکه می‌خواهند زنده بمانند همه ساله کاشتند و داشتند اما در نهایت کسانی که زندگی می‌کنند محصول را برداشتند پس شما باید تفاوت را از همین جا درک نمایید.نمی‌خواهم بگویم تبلیغات تلویزیونی که در تمام دنیا مرسوم است را شما منسوخ کنید اما این استنباط هم که برای ساختن خانه‌ای بزرگ باید آشیانه‌ای را ویران کرد معقول نمی‌باشد . کسی منکر این نیست که تبلیغات هم به نفع خریدار است هم فروشنده به شرطی که متناسب باشد البته آن هم نه به سبک کرم حلزون که اول تبلیغ شد بعد دنبال مجوز گشتید و معلوم نشد درآمد ۳۰ میلیاردی آن کجا رفت.؟!

  • منصوره صامتی

نظرات  (۲۱)

چی بگم؟

http://www.8pic.ir/images/26094846384265392901.jpg
  • سجاد غلامی
  • آیین چراغ ، خاموشی نیست .
    اسلام دین جامعی است و این نه به معنی التقاط است . دین کاملی است و این نه به معنی دگماتیسم است . در اسلام هم مقاومت هست و هم تعامل مسالمت آمیز . نه مقاومت به معنی بی تدبیری است  و نه تعامل به معنی دست کشیدن از آرمانها و اصول . و نه این دو در کنار هم ، به معنی یک بام و دو هوا بودن . 
    اما آنچه که شرایط را ، زمانی آماده ی مقاومت سرسختانه می کند و گاهی پذیرای تعامل هنرمندانه ؛ توجه به "شرایط زمان"است که این بحث ، تحت مقوله ی "اسلام و مقتضیات زمان" نگریسته می شود .
    در تعریف عمل صالح گفته اند : انجام کار خوب در زمان خوب . پس باید به شرایط و ظرف زمان و مقتضیات آن توجه کرد . پس  جناب امیرابوالفضل و سایر دوستان ، سعی کنید به توافق اخیر در حوزه ی دیپلماسی به رسم تفال نیکو ، به دیده ی مثبت بنگرید و البته می دانید که این هم به معنی خوش خیالی و ساده لوحی نیست . 
    بازی رو که دیدی
    پشت پرده اش هم ببین

    http://jahannews.com/vdcexv8xvjh8wxi.b9bj.html
    ما که نفهمیدیم دنیا دست کیه!!!
    ولی دست هر کی هست، خب لامصب دست به دست بچرخون که به دست همه برسه!
    اگر تنهاترینه تنهایان شوم
    باز هم "خدا" هست
    او جانشین تمام نداشته ها در زمین است
    دقت کردی...
    شما اگه یه پولدار رو مسخره کنی عمرآ پولدار نمیشی...
    ولی فقط کافیه به یه کچل لبخند بزنی...!
    ﻫﻤﻪ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎ ﮐﻼً ﻓﻘﻂ ﻧﯿﮕﺎ ﻣﯿﮑﻨﻦ
    ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺑﺎﺷﻪ ﻧﯿﮕﺎ ﻣﯿﮑﻨﻦ...
    ﺩﻋﻮﺍ ﺑﺎﺷﻪ ﻧﯿﮕﺎ ﻣﯿﮑﻨﻦ...
    ﺗﺼﺎﺩﻑ ﺑﺎﺷﻪ ﻧﯿﮕﺎ ﻣﯿﮑﻨﻦ...
    ﻃﺮﻑ ﺑﺎ ﺯﻧﺶ ﺑﺎﺷﻪ ﻧﯿﮕﺎ ﻣﯿﮑﻨﻦ...
    ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻗﺮﺍﺿﻪ ﺳﻮﺍﺭﺷﯽ ﻧﯿﮕﺎ ﻣﯿﮑﻨﻦ...
    ﮔﺮﻭﻧﯽ ﻣﯿﺸﻪ ﻧﯿﮕﺎ ﻣﯿﮑﻨﻦ...
    ﮐﻼً ﻫﺮ ﭼﯽ ﺑﺎﺷﻪ ﻧﯿﮕﺎ ﻣﯿﮑﻨﻦ
    پات کجا گیر کرده بود؟

    خدایش اون حرکتشون که رفتن شیرخوارگاه آمنه خیلی ارزش داشت
    پرسپولیس - میلان

    http://isna.ir/fa/imageReport/92090705132/%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%DB%8C%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D9%BE%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%B3-%D9%88

    دیدی بازی رو؟
    پاسخ:
    بله این بازی تفریح ما رو خراب کرد یک چشم به صفحه ی نمایش و یک پا در ...
    اگر کامنت خانم اتنا درست وصحیح باشه باید برای صداوسیما یک فاتحه خواند
    ضمنا خانم صامتی فکرمیکنم جواب خانم منصوره را اشتباه دادی یکبار دیگر کامنت منصوره خانمو مرورکنید
    پاسخ:
    کدوم بخش به نظر شما اشتباه پاسخ داده شده است؟
    همونطور که پدر مادر با سونوگرافی در مورد “جنسیت” بچه تحقیق می کنند،
    نوزاد هم باید می تونست درباره “ملّیت” پدر و مادر استعلام کنه!
    پاسخ:
    خیلی ها به این نکته توجه نمی کنند 
    ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﻟﻐﻮ ﺗﺤﺮﯾﻤﺎ؛ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮ 6 ﻣﺎﻩ ﻭﻓﻮﺭ ﻧﻌﻤﺖ ﺗﺎ ﻣﯽ ﺗﻮﻧﯿﻢ ﺍﻧﺒﺎﺭ ﮐﻨﯿﻢ، ﺑﺮﺍﯼ 60 ﺳﺎﻝ ﻗﺤﻄﯽ ﺁﯾﻨﺪﻩ!
    پاسخ:
    لطفا در خصوص علل توضیح دهید.چطور به عدد 60 سال قحطی رسیدید؟و بفرمایید چه کالایی را انبار کنیم ؟

    شش سال پیش یه دستگاه خارجی به اسم “توتال کور” خریدیم واسه
    دراز و نشست، امروز توی تلوزیون خودمون گفت که این دستگاه اسم
    اصلیش “تن تاکه” و تازه تو ایران هم اختراع شده!!!
    هیچی دیگه، منم به فکر افتادم برم لامپ رو اختراع کنم!
    پاسخ:
    به طور کلی خلاقیت تمدن ساز است 
  • سجاد غلامی
  • به فرصت ها دست دهیم ... چیزی از دست ندهیم ... تا تحت تحصیل چه باشیم و تحت تاثیر که ... بی تردید (در گذر زمان) قیافه را می بازیم .. بی تدبیر قافیه را می بازیم ... تا برنامه "ریزی" نداشت ... برنامه درشتی نداشت ... 

    درباره بابک زنجانی و ثروت افسانه ای او


    http://isna.ir/fa/news/92090604799/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%A8%DA%A9-%D8%B2%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AB%D8%B1%D9%88%D8%AA-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%88
    صدا و سیما اونقدر سرگرم کننده شده که ترجیح میدم بشینم رو تلویزیون کاناپه رو نگاه کنم!
    پاسخ:
    خوشا به حال شما که می توانید روی کاناپه بنشینید و تلویزیون نگاه کنید چرا که برخی روی کاناپه می ایستند و تلویزیون تماشا می کنن!
  • امیرابوالفضل علوی
  • معاون سازمان صداوسیما دستور داده تا نام نوه اش را روی یکی از سریال های فاخر در حال ساخت در رسانه ملی بگذارند!
     
    به گزارش عصرایران ، آقای معاون به یکی از شبکه های تلویزیونی دستور داده تا نام این سریال که بیش از 100 قسمت دارد را از نام مقدس یکی از ائمه معصوم به «کیمیا» تغییر داده و حتی شخصیت اصلی این فیلم نیز که «فاطمه» نام داشته به «کیمیا» تغییر کند تا خواسته دختر آقای معاون فراهم شود.


     وی همچنین خواسته است این سریال طوری ساخته شود که «کیمیا» جای «اوشین» را بگیرد!
     
    دخالت های این معاون و خانواده محترم وی در امور تخصصی صدا و سیما بسیار گسترده است، از جمله فرزند وی که دانشجوی سال دوم دانشگاه است تاکنون در چندین شورای صدا و سیما عضو شده و داماد وی نیز - که پدر همان کیمیاست - روز به روز بر فعالیت هایش در  صدا و سیما می افزاید!
     
    همچنین یکی از مسئولان عالی رتبه که از مدیران دلسوز و متعهد رسانه ملی است، به آقای معاون درباره برخی از مسائل مالی حوزه کاری وی و سپردن کارها به افراد خاص و بی تجربه هشدار داد که در نهایت به برکناری این مدیر دلسوز منتهی شد.
     
    از آگاهی یا عدم آگاهی عزت الله ضرغامی از مسائل ذکر شده اطلاعاتی در دست نیست.

  • نویسنده کلبه آزاد اندیشی
  • سلام خانم صامتی

    مطالبتون جالب هست

    توفیقاتتون روزافزون و عاقبتتون بخیر باد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">