منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

گاهی وقتها دلت می گیرد...

 شفاف میشوی و صیقلی 

می نشینی پای سفره ی دلت ، و از پس لرزش شیشه ای اشک گذشته را مرور می کنی 

بامداد است و لحظه است و نفس های هق هق و...

 و نیستی توکه خاطره را نورانی کنی که من درگرگ و میش تیرگی در مرز سپیده در خودم گم شده ام 

آنگاه که ناگاه برگشتم  و دستانم در دست تو نبود و چشمانم در ادامه ی افق تو را نمی دید که من عصر حضورم را پیدا نمی کنم 

که پای آمدنم می لنگد و حتی رویا نیز مرا به مقصد نخواهد رساند که نشانی مسیر راجایی که نمی دانم  گم کرده ام

.

.

شفافیت سپیدی این بامداد برفی در بلندای استقامت  کوه  به آشنایی کهف الشهداء تقدیم شما که به تازگی نسیم در خنکای صبحدم و به تنیدگی جان تازه در کالبد بی جانید   

قلبم فشرده است ، تنم آتش گاه انتظار مرگ است و نبض گلویم نوای نیستی را می نوازد...  د ستان کم توانم را در امتداد نور به سمت شما بلند می کنم و در هجوم سایه ها تسلیم می شوم ، زانو انم بر زاویه ی تند می نشینند و پیشانی ام بر سایه سار شکوه ابدیتان تا ابد خم می شودتا زمین را در زمانه ی شما بوسه باران کنم

صد حیف و هزاران افسوس ! 

صد حیف و هزاران افسوس  که هیچ گاه به قدر شما التزام عملی به اسلام نداشته ام ...

بسم رب الشهداء و الصدیقین ...

  • منصوره صامتی

نظرات  (۱۴)

  • امین محمدپور
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    بنده یکی از نخبگان کشوری هستم...چند کار تحقیقاتی و علمی در حوزه های فرهنگی دارم که میخواستم با شما مطرح کنم...لطفا به من زنگ بزنید ***********
    ایران عزیز 34 سال تحریمی از دنیای مادی ای که غرب نشانت میداد. و میخواست تا تورا نیز مادی کند. اگر تو هم توحش وغارت وجنگ وقانون تنازع به خاطر بقا را بپذیری .آنوقت اندیشه ای نیست که خدارا. معنویت را و عشق به ذات الله را در نظر جهانیان یادآور شود. تو هم ایران جهان ن ن ن را تحریم معنوی کن .تا دنیا یکدست شود تا همه به دنبال یک لقمه باشند که هرگز آن نمیرسند. تو هم دست از سر خدا بردار و کمونیست را فریاد بزن .به امپریالیسم با چشم طمع بنگر. بگذار جهان مادی گرایان ودنیا خواهان وربا کنندگن نفس راحتی بکشد. تو وامثال تو مثل مصر یمن سوریه باید که نباشید. باید که بگذارید جهان وحشی گری را به اوج برساند. نرم شو .تو هم بپذیر که باید با همسایگانت بد باشی. بفهم!!!باید یک میلیارد ونیم فقیر مطلق داشته باشیم آنهم در غنی ترین سرزمینها. بفهم که اگرنپذیری که باید جنگ باشد تا نان باشد تحریمی از آن چیزهایی که حقیقتا حق مادی هر انسانی است بر روی زمین که خدا حلالش کرده.آزادی .تجارت .پس انداز.مراودات بین المللی . ایران اسلامی نباش تا دنیا باشد.بعد از توافق ژنو دیدی که چند بار به سفارتخانه هایت حمله شد .مگر نه اینکه سفارت خاک یک مملکت است .از آرمانهایت دست بردار تا مردمت بفهمند شیطان همیشه آرزوهای تورا نشانت میدهد اما آنکاری را میکند که هزار بار پشیمان شوی از دست دادن با شیطان. بگذار تکفیری ها کینه قرنها هدایت کردن تو به سمت راه آزادی بشریت را از تو بگیرد. امریکا انتقامش را از روسیه با به توپ بستن تو بگیرد. بگذار اسراییل که بعد از تو تنها کشوری است که بنام دین بر پا شده است یکه تاز خاور میانه ات باشد. بگذار انتظاراتت از زیستن در حد یک لقمه نان وحقوق کارمندانت وخدمات درمانی باشد .تو وبرخی مردم را چه به آرمانهای بلند بشریت .به بت شکنی خلیل ا.. و یوسف وارگی تو در پاکی و عدالت علی ع . تو را چه به یاری کردن مهدی موعود ع. . مگر نمیبینی فلیپین .هندوستان وکشور های دیگر از آنروز که با امریکا هم پیمان شدند بهشت برین گشته اند .مگر نمیبینی که در دنیا درد ودرد مندی نیست جز تو. مگر نمیبینی که فقط تو بهشت رانده شده ای. بفهم . بگذار شهدایت سرزنش شوند. به بهشت امریکایی برو .بگذار نوامیست بی اراده به تاراج روند و خاکت ونفتت را ببرند وبه تو لوسترو کیف .اسباب بازی برای مردمت بیاورند تا احساس کنند آنها هم خارجی هستند وعقب افتاده نیتند و بار دارند وشادند. بگذار تو هم نباشی تا دیگر مقاومتی در برابر شیطان نباشد. تا بسم ا.. برود ونام شیطان که تنها در دنیا میتواند باشد طنین انداز گردد. چه کنیم که طرفداران حق همیشه قلیلند وپیروان باطل زیاد .این وعده الهی است هر که با او هم پیمان شود باید آزمون شود تا وقتی بهشت حقیقی هم در دنیا وهم در آخرت به او داده شد گنهکاری نباشد که بهانه دستش باشد. نباش ایران اسلامی.ایران !اسلامی نباش!
    ایرانی !شیعه علی ع نباش! . .
    به بهانه ی بهانه هایی که می آورند برای ژنو 2کل جهان بعداز مذاکرات ژنو.که بهای آرمانهای اسلام همین است رو کردن دست شیطان ونشان داده شدن طریقت به اهلش و برداشته شدن حجابها از اهل دلان و یقین یافتن محض که خدایی میماند وشیطان در جهنم اندیشه خود میسوزد...اگر میشود با تیتر ایران نباش کار بشود

    http://dana.ir/News/31669.html
    تقلید روحانی از اوباما
  • سجاد غلامی
  • با شما ناشناس عزیز موافقم . 
    التزام عملی به اسلام و عدم التزام عملی به اسلام با چه معیاری اندازه گیری می شود؟ که یک روز در جامعه ی اسلامی خط کش را بر داشتند و به قامت  امام معصوم (ع) اندازه گرفتند و در همین جامعه ی اسلامی آنان به ظن خود مسلمان واقعی بودند قرآن را به تمامی از حفظ بودند و از فرط نماز گذاردن زانوهایشان آب آورده بود حسین سلام الله علیه  را خارجی از دین معرفی کردند ؟! 
    به نظر می رسد در جامعه ی ما نیز در بسیاری اوقات از این بند به ظاهر قانونی ،غیر قانون الهی استفاده می شود .با چشمان خود دیدم که یکی از همکارانم را که در مسلمان بودن او تردیدی نیست و به جهت اعتقاد قلبی و عملی به اسلام هزینه هایی را هم متحمل شده بود  با استفاده از این بند رد گزینش و قطع همکاری شد .بعد از مدتی متوجه شدیم  که این بنده خدا برخی موارد را به رییس آن اداره ی خاص متذکر شدند و در نهایت همکار ما قطع همکاری شد این چه اسلامی است که به جامعه معرفی کرده ایم ؟ این چه خط کشی است که مسلمان را غیر مسلمان ،عرفی می کند .این که در جامعه ی اسلامی به حکم اسلام انسان حقیقت طلبی را از معیشت خود ساقط کنیم و او را به خاک سیاه بنشانیم اسلامی است؟ مورد رضایت خداوند است ؟ چرا نمی ترسیم و نگران نیستیم از سرنوشتی که در تاریخ گریبان متظاهرین و منافقین را گرفت ! چرا به خود نمیاییم . خداوند به جمهوری اسلامی چک سفیرد انضا نداده که به هر دلیلی از ما حمایت کند . روزی یکی از دوستان مومنم گفت می خواهم از ایران بروم گفتم آقا شما دیگر چرا ؟ فکر کردی این همه زحمتی که برای مسلمانی فرزندانت کشیدی تباه می شود؟ 
    گفت اشتباه نکن می روم به انگلستان تا فرزندانم مسلمان بمانند در ایران امروز تنها رنگی از اسلام باقی مانده اسلام حقیقی آنطرف است !
    آنروز متعجب بودم ولی امروز تعجب نمی کنم با چشمان خودم دیدم که انسان شرافتمندی را آبرو بردند واز کار بی کارش کردند  و به او تهمت زدند و التراضش نیز به جایی نرسید . ...
    به جرم عدم التزام عملی به اسلامی که برخی مسولین می گویند اسلامی که آنها می پسندند و مسلمانی که آنها تشخیص می دهند جهت باد است  نه حقیقت اسلام
  • سجاد غلامی
  • التزام عملی به اسلام : حقیقت امر ؛ واقعیت امر .

    التزام عملی به اسلام یا همان پایبندی در عمل به اصول دین اسلام .
    به نظر شما ، این گزاره  در "حقیقت" به چه معناست ؟
    در عالم "واقعیت" چه ؟ به بیانی دیگر ، چه تعریفی از آن در زندگی واقعی ما وجود دارد ؟

    آیا آنچه که در "عالم واقع" ، به عنوان التزام عملی به دین اسلام ، معرفی می شود ؛ همانی است که حقیقت آن را نیز تشکیل می دهد ؟!

    به نظر می رسد که در مواردی جواب این سوال منفی است !
    باید بدانیم که به هر میزان "واقعیت این امر" به دور از "حقیقت آن" باشد ؛ به همان میزان ، ما راه را اشتباه رفته ایم و در این کجروی ، راه را نیز برای برخورد سلیقه ای _ از جانب تنگ نظران_ و برخورد های حزبی و سیاسی _از حانب مغرضان_ با این مقوله ،  باز نموده ایم .

    مثلا شما تصور کنید در لایه هایی از "واقعیت" این موضوع ، در جایی از جامعه ، ظاهر یا پوششی خاص و یا حتی ادبیاتی خاص و یا اینکه صرف عضویت در نهاد یا سازمانی خاص ، به عنوان التزام عملی به دین اسلام معرفی شود ! و به همان هم اکتفا شود . این سرچشمه ی انحراف است

    اما حقیقت التزام عملی به دین اسلام چیست ؟ در فقه می گویند هرکس شهادتین بگوید ، مسلمان است و جان و مال و حرمت و سابر حقوق حقه او ، همچون دیگر مسلمانان محترم بوده و از همان حقوق ، بهره مند می باشد خواه در درون مومن باشد ، خواه کافر !
    اینجا جایی نیست که دایره مسلمانان را تنگ ومحدود کرد و دست به تفتیش عقاید زد و بین مخالف با معاند ، تفاوت قائل نشد .
    حدیثی است از پیامبر که می فرماید : آموزه های دین من ، بر آسان گیری بنا شده ، نه سخت گیری چرا که اسلام دینی است که به فطرت انسانها تکیه دارد .
    یوم لاینفع مال و لا بنون الا من اتی الله بقلب سلیم . قلب سلیم یا همان فطرت سالم ، دو مشخصه ی اساسی دارد که بارزترین نشانه ی شخصیت هر انسان را تشکیل می دهد . صداقت و امانت .
    این دو از یک ریشه ی مشترک منشعب می شوند زیرا راستگویی چیزی جز ادای امانت در ادای سخن نیست و امانت هم چیزی جز صداقت در عمل نمی باشد . ازین روست که حتی آثار اجتماعی این دو هم یکی است .
    شاید به همین ملاحظه است که در کلمات پیشوایان بزرگ اسلام "صدق الحدیث" و "اداء الامانه" با هم ذکر شده و در ادبیات ما نیز "راستی و درستی" همواره با هم ملازمه شده اند .
    در حدیثی است که امام جعفر الصادق می فرمایند : هرگاه خواستی به میزان تقوا و تعهد یک فرد پی ببری ، به کثرت عبادات او ، نگاه نکن . ببین که آیا در او صداقت و امانت هست ؟
    به نظر می رسد ، برای مشخص شدن میزان پایبندی یک فرد به اسلام ، بیشتر باید به این دو ، تکیه شود و کسی که برخوردار از صداقت و امانت بود و البته با اصول اسلام نیز سر ستیز و عناد نداشت را فردی ملزم به اصول اسلام در عمل بدانیم ؛ هرچند که این فرد مسلمان هم نباشد .

    ببینید دوستان ! این بحث ، یک بحث کلامی نیست که ما در اینجا بخواهیم از حقانیت اسلام و برتریی آن بر سایر ادیان صحبت کنیم . بحث ما یعنی التزام عملی به اسلام ، یک بحثی است که در فقه حکومتی گنجانده می شود و موضوع آن به نحوه ی رفتار حکومت اسلامی و تعیین شاخص ها و معرفی معیار ها برای تنظیم رابطه ی متقابل حکومت با افراد جامعه بر می گردد .


    شما خیلی لطف دارین خانم صامتی عزیزم...اینجارو خیلی دوست دارم.
    شمارو هم نشناخته دوست دارم..
    یه روز که خیلی دلم گرفته بود رفتم کهف الشهدا،یه حس خیلی خوب پیدا کردم.
    تا زمانی که مثل جاهای دیگه،یه مکان تبلیغاتی نشه،جای خیلی خوبیه.
    پاسخ:
    عزیزم 
    به قلبهایمان که رجوع کنیم بی گمان یکدیگر را خواهیم شناخت ،همه ی ما از یک هسته ایم که ناگزیر از هم دور مانده ایم . با همه ی احساسی که از قلبم تراوش می کند تو را می بوسم و بهترین ها را برایت آرزو دارم خواهر اینترنتی من!
    پاسخ:
    سپاس 
    با سلام مجدد...
    منظورم داستانی که در مورد مکان دفن شهدا نقل شده.میگن که می خواستن شهدا رو در منطقه ی ولنجک دفن کنند،ولی مردم مخالفت کردن.تا اینکه یه نفر خواب میبینه که بالا ی کوه یه حالت غار مانند وجود داره و این میشه که میان اینجا شهدارو دفن میکنن..
    البته من این از کسی شنیدم،می خواستم ببینم واقعیت داره یا نه!
    در مورد اون مادر هم من فقط وبلاگشون دیدم،شماره ازشون ندارم.ولی فکر کنم با همون وبلاگ بشه باهاشون تماس گرفت.
    واقعا خدا خیرتون بده
    پاسخ:
    عزیزم سلام 
    اطلاعی از این ماجرا ندارم .امیدوارم دوستانی که مطلع هستند با ما در میان بگذارند.
    خداوند شما را هم خیر بدهد
    به طور کلی خوشحالم از این که با ما همراهی آسمان عزیز
    سلام میشه بفرمایید التزام عملی به اسلام یعنی چه ؟ 
    من هر چه نگاه می کنم در این مملکت التزام ملی به دین اسلام نمی بینم؟
     در زمان جنگ خیلی ها اتفاقی شهید شدن حالا ما بییم بگیم اینا التزام ملیشون به اسلام بیشتر بوده درسته؟
    نمیخام به کسی بی احترامی کنم این سوالی که پیش اومده امیدوارم در گفتگوی آزادی که ادعاشو دارید بلاخره معلوم بشه التزام عملی به اسلام یعنی چی ؟
    پاسخ:
    به عقیده ی بنده التزام عملی به اسلام در اعمال رفتار و گفتار عملی او هویداست .البته افرادی هم به راحتی تظاهر می کنند امروزه خیلی نمیشه مطمعن بود فردی که امروز التزام داره فردا هم داشته باشه و یا فردی که تصور میشه التزام تداره فردا نداشته باشه .
     و هیچوقت هم نفهمیدم که مثلا برای انتخاب نماینده ی مجلس چطور میشه این رو به طور کامل تشخیص داد و اگر تایید شد پس این تعداد مسولینی که در دوره ای التزام عملیشان به اسلام تایید شد بعد مساله دار شدند از کحا آمدند ؟ 
    امیدوارم دوستان در بحث و گفتگو در خصوصپرسش شما شرکت کنند
    سلام خانم صامتی عزیز..
    شما داستان کهف الشهدا رو میدونین؟به نظرتون واقعیت داره؟
    پاسخ:
    سلام عزیزم 
    مطالبی شنیدم ولی لطفا شما بفرمایید منظورتون چه داستانی از کهف الشهداء رو شنیدید ؟
     آخرین مطلبی که می دونم تشخیص هویت شهید بزرگوار ابوطالبی از طریق دی ان ای بوده که از شهداء گمنام کهف الشهداست
     راستی در خصوص مطلب پیشنهادی شما یکی از مخاطبان پیام خصوصی گذاشته که می تونه کمک کنه اگر می تونی شماره ای از اون مادر بده با ایشون گفتگو کنیم انشالله از چشم انتظاری در بیاد
  • سجاد غلامی
  • سلام . 
    می خواستم راجب تفاوت دو واژه توضیحی مختصر بدهم . 
    ما اصولا تفاوت غیبت و تهمت را می دانیم . صرفنظر از نکات جزیی ، در تعریفی کلی ، غیبت آنست که بگویی آنچه را که در شخص مورد نظر وجود دارد ولی تهمت آنست که بگویی آنچه را که در شخص مورد نظر ، وجود ندارد . یعنی نسبت خلاف واقع . خب ؛ این را همه ی ما می دانیم . اما صحبت امشب من راجب دو واژه لعنت و فحش است . 
    دوستان ! این دو با هم فرق می کند . آنچه اسلام از آن نهی کرده ، فحاشیدو هتاکی است بقول دوستمون ختی نسبت به کفار . ولی آیا در مورد لعنت هم همینطور است ؟ 
    خیر . در زیارت عاشورا که در صحت سند آن شکی نیست که از ناحیه ی معصوم آمده است ، در قرآن که کلام وحی است ، لعنت آمده است . 
    ما باید معنی لعنت را بدانیم تا آنرابا فحاشی و هتاکی که تنها نشان انسان نابخرد و بدور از ادب است ، اشتباه نگیریم . 
    لعنت که در مقابل رحمت می آید در زبان پارسی از آن به نفرین تعبیر کرده اند که نزدیک ترین معنی را به آن می دهد . نفرین در واقع "نه آفرین" است یعنی آنچه که در مقابل آفرینش قرار می گیرد . هرآنچه که در مقابل رحمت الهی قرار بگیرد ، گویی درخارج از دایره ی آفرینش قرار گرفته است . چرا که رحمت الهی ، "وسع کل شی" است . به بیانی دیگر هرگاه مخلوقی ذی اختیار همانند جن یا انس که قهرا برخوردار از هدایت تکوینی است ، با عمل ناصواب خود ، از دایره هدایت تشریعی خارج شود ؛ تو گویی در مقابل هدف خلقت و آفرینش خود قرار گرفته و از این باب است که می گویند نه آفرین . یا همان نفرین . و در این صورت با خارج شدن از دایره ی هدایت تشریعی ، از رحمت الهی خارج می شود و هر آنچه که خارج از رحمت الهی قرار بگیرد ، لاجرم در نقمت و عذاب و لعنت الهی وارد خواهد شد . 
    این یک نکته . نکته ای دیگر . اسلام مسلمانان را از بدخواهی و کینه توزی نهی داده است . لعنت یک مسلمان نسبت به یک کافر ، نه نشانه ی بدخواهی اوست . چرا که ، چه ما لعنت بکنیم ، چه ما لعنت نکنیم ، امری که خارج از رحمت الهی قرار بگیرد ، مشمول لعنت است . لعنت یک مسلمان تنها از باب اعلام براءت و اعلام موضع خود است . یعنی من اعلام می کنم فلان امر یا فرد ، در مدار آفرینش قرار ندارد ، خارج از دایره ی رحمت الهی بوده و من ضمن اعلام از آن بیزاری می جویم . 
    پس دوستان لعنت و نفرین را با فحاشی و هتاکی یکی ندانید . آری اسلام در هر صورت از فحاشی حتی نسبت به کفار نهی نموده است . 
    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعداءهم من الآن الی یوم الدین . 
    گرفتی باباجان ؟!

    عاشق که شد که یار به حالش نظر نکرد
    ای خواجه درد نیست وگرنه طبیب هست...
    سلام
    از موارد التزام عملی به اسلام:
    1- به دیگران فحش ندهید (مرگ, حرام زاده...) حتا به کفار
    2- دروغ نگویید. غیبت نکیند. تهمت نزنید. ریاکاری نکنید...
    3- حق الناس را رعایت کنید و دست درازی به بیت المل نکنید
    4- تجسس نکنید, تفتیش عقاید نکنید (اصل 23 قانون اساسی ج ا ایران)
    باز هم بگویم
    با خودتان لااقل روراست باشید لیدی آیا مدعیان که خودتان بهتر میدانید کیست التزام عملی به اسلام دارند. اسلام تبدیل کردند به نمایشگاه کمدی-تراژیک تروریسم و ظلم و غارت...
    پاسخ:
    سلام
    بزرگوار! 
    لطفا  هدف مطلب خود رابا توضیح بیشتر منعقد سازید ، آشکار است که مقصود شما روشنگری است آن هم بدون غرض ولی اندک نوشتید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">