منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

جای شما خالی

منصوره صامتی |
مخاطبان!بزرگواران!آشنایان!دوستان!فامیل های دور ! فامیل های نزدیک ! اونایی که بعدا فامیل  خواهید شد!مهربانان!
سلام
عرض ادب، احترام،ارادت خالصانه و صمیمانه بنده را بپذیرید
پس از ایامی چند در حال حاضر دوره ی نقاهت را سپری می کنم ،
بحمدلله والمنه خواست خداوند بر پیش بینی طبیب سبقت گرفت و تا این لحظه که پای بنده قطع نشده است ! البته توکل و روحیه ی ورزشکاری سرکار خانم بیمار را هم نباید فراموش کرد که با درد فراوان  حرکتهای خاص فیزیوتراپی را به خوبی انجام داده و به رسم خوش خوراکی  به هیچ غذایی ذست رد نزده و در حد ظرفیت از غذاهای اصیل و گوارای اصیل ایرانی  از قبیل کله پاچه ، ژله ی مرغ ، معجون هفت مغز (یک ترکیب معجزه آسا)آبگوشت و... تناول فرموده و  قوای تحلیل رفته را بازیافته  سرحال آمده،اگرچه درد استخوان استمرار دارد.
 این بار هم این درد را به حساب شوخی روزگار می گذارم که شاید بدتر از این انتظارم را می کشید   ولی از آنجا که در منظر دیگران مادر عزیز تر از جان از بنده راضی هستند و دعای خیرشان همواره مرا همراهی می کند خداوند رحم فرموده و مرا با لطافت طبعشان شرمنده ساختند و لخته ی خون و توده ی وسیع و سخت پشت زانو بیش از آن که انتظار می رفت باز شد به حدی که طبیب محترم از تعجب به دنبال توجیه علمی بودند که خیالشان را راحت کردم :جناب طبیب گاهی برخی مسایل توجیه و توضیحی جز خواست خداوند ندارد که ایشان هم به علامت تاکید و تایید سر تکان دادند.
القصه چند روزی از همهمه و مشغله ی روزمرده گی های شهری دور بودم وتصمیم های جدیدی هم برای گذران زندگی گرفتم از...  تا عزیمت به آنسوی مرزها برای ادامه ی تحصیل !البته این آخری را خیلی جدی نگیرید.  این ایام نقاهت عجیب مرا به حاصل روزهای گذشته متوجه ساخته و می پسندم که ثانیه های باقی مانده را نفس بکشم و جانی تازه کنم بی دغدغه ی روزهای نیامده و تلاش بی ثمر برای مقاصد دنیایی صرف که نه آب است و نه نان است و نه نام .خلاصه بناست سری به پرونده ی دو دهه تلاش بزنم و ورق پاره های سنگین و کدر ی را که تنها سنگینی این پرونده را سبب شده اند برای همیشه دور بریزم  و انباری ذهنم را چونان به دست طوفان حوادث بسپارم که مرا با تمام حواشی خویش همچون برف پیرالسال تنها بگذارند...


باز هم خواهم نوشت
ولی در این مجال  خالی از لطف نیست اگر طعم اینترنتی آبگوشت اصیل دور همی یک روز تعطیل را باهم بچشیم یک آبگوشت حرفه ای و گوشت کوبیده ی فوق حرفه ای مملو از گوشت تازه ی گوسفندی که حتی با سرازیر کردن ظرف  جدا نمی شود و فرود نمی آید  و صد  حیف و هزاران افسوس که  به فرمان جناب بهداشت ، مصرف سبزی خوردن و ترشی محلی درمکان مزبور حرام اعلام شده است! ولی جان صفا می گیرد با عطر خوش پیاز اصیل که با مشتی چند از میان دریده شده ونان سنگگ تازه ای که روح را نوازش می کند...!
البته این مهم تنها و تنها در جهت روحیه بخشی به مخاطبان عزیز صورت می گیرد تا طعم روزهای دردناک تعلیق و تردید غیبت مدیر رسانه کمی تا قسمتی به شیرینی  و لبخند بگراید
  • منصوره صامتی

نظرات  (۱۷)

سلام  بانو جان ممنونم که گفتید خاصم و کمیاب 
راستی 
من اصلا از غذاهای گوشتی خوشم نمیاد :(
مادرم درست میکنه نمیخورم 
کلا با گوشت و مرغ زیاد رابطه ای ندارم 
ولی تا دلتون بخواد عاشقه پیتزام خیلی پیتزا سفارش میدم پیتزایی برام هدیه میخره اینقدر مشتری پرو پا قرصش هستم :)
پاسخ:
سلام عزیزم
اگر به این روش ادامه بدی به زودی دچار کم خونی خواهی شد و از عوارض کم خونی عصبانیت و تمرکز بسیار پایینه .حتما آزمایش کم خونی بده شاید الان دیر هم شده باشه بانو.اگر دوست داری که بچه های سالم به دنیا بیاری باید و چاره ای نیست جز اینکه از همه ی نعمتهای خوراکی مفید بویژه گوشت قرمز میل بفرمایید اونوقت همسر مهربانتری هم خواهی شد.
ازدواج کمترین و عشق  بدیهی ترین حق یک انسان بویژه یک زن است تا همه ی ظرفیتهای وجودی خویش رو در دایره ی هستی به رخ موجودات دیگر بکشد .تا باد همین بادا!
خوش به حالتون که اینقدر پولدارین و وضعتون خوبه که می تونین از این غذاها بخورین .با گوشت کیلویی 20-30هزارتومن کی میتونه آبگوشت بخوره ؟
پاسخ:
جدی می فرمایید؟! پس
 خداوندا! تو را سپاس که با این اوضاع هنور طعم گوشت را می چشیم
  • دوست(مهتاب)
  • عکستون حال و هوای زیبایی داره.چهره تون هم بازتر و زیباتر افتاده . کلا من با حس عکسهایی که حواس سوژه به عکاس نیست خیلی موافق ترم ...

    خدا بهتون رحم کرده . شایدم همونطور که گفتین به مادرتون!...

    خداروشکر که بازم می نویسین.

     

    پاسخ:
    تشکر مهتاب مهربان
    به به سلا ملکم......
    خداروشکر که بهترید.....رفتین ابگوشت زدین تو رگ دیگه؟؟؟با دیدن عکساتون و مطلبتون حسابی دهنم اب افتاد برم یه چیزی بخورم......
    پاسخ:
    سلام 
    عکس ها دقیقا به منظور تبلیغ غذای اصیل ایرانی یعنی آبگوشت گرفته شده است ،بخورید و لذت ببرید و خرسند باشید از اینکه به عنوان یک ایرانی شانس امتحان چنین موهبت لذیذی را دارید.
    خوشحالم که حالتون خوبه
    خوب بمونید لطفآ
    پاسخ:
    Thanks alote...
    مثل اینکه این معجون هفت مغز دیگه رمقی برای بحث با دیگران براتون نزاشته!
    پاسخ:
    Exactly you are right
    سلام....خداروشکر حالتون بهتر شده خوشحال شدم
    پاسخ:
    سلام
    سپاسگزارم
  • دوست (مهتاب)
  • سلام خانم صامتی جان .

    این عکستون رو خیلی دوست دارم .

    خداروشکر که بهتر هستید .

    مواظب سلامتی تون باشید

    پاسخ:
    سلام عزیزم 
    میشه بفرمایید چرا این عکسو دوست داری دوستم؟
    چشم بیشتر مراقب خواهم بود ولی باور کنید در راه رفتن به باشگاه ورزشی بودم تا برای 1 ساعتم شده به دور از مشغله ی روزانه باشم که اینطور شد !
     البته خدا به مادرم رحم کرد اگر ماشین پشت سر نبود با توجه به شیب خیابون ماشین از روی خودم رد می شد بعد هم می رفت وسط خیابون اصلی و معلوم نبود چی میشد  فکرش رو هم می کنم همه ی تنم می لرزه!
  • سجاد غلامی
  • خدا را شکر ، خدا را شکر .. نوش جان ! .. گوارای وجود !

    سلام

    خانم صامتی عزیز و دوست داشتنی دعا کمترین کاری بود که میتونستم برای شما انجام بدم.

    بانو کار که همیشه هست سلامتی انسان هست که با کوچکترین غفلت به خطر میفته

    اول به فکر سلامتیتون باشید استراحت کنید کار هم ایشالا به وقتش...

    خداروشکر بهترین
    پاسخ:
     خدایا شکر
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام خانم صامتی امیدوارم خوب باشید .............


    نوشته های شما به عنوان یه خانوم حزب اللهی همیشه مد نظر من بوده و دلم می خواد این نوشته ها هر چه بیشتر دیده بشه و..............شبکه مجازی راه اندازی شده به ادرس https://www.centralclubs.net/ با امکانات مشابه فیسبوک اگه دوست داشتید در اونجا هم عضو بشید و مطالبتون رو منتشر کنید
    اگه سوالی داشتید ** ** **** ***** ****************** ** ** **** ***** ***********  بپرسید در خدمتتون هستم .

    ببخشید این درخواستمو اینجا مطرح کردم چون راه ارتباطی دیگه ای با شما نداشتم ................ اگه ایمیلتون را داشتم براتون دعوت نامه ارسال می کردم D:

    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    سپاس .از نظر روحی بسیار حالم بهتر است تا از نظر جسمی.لطف کردید با اجازه آدرس شبکه ی مجازی رو می گذارم تادوستان هم ببینند و استفاده کنند
    بانو جان شما از اول هم زیبا بودید گفتم زیبا تر شدید ماشالا
    به جای خاصی بحث ما نرسیده بانو جاان چون مورد من خاصه
    و نمیتونم زیاد توضیح بدم بخشید 
    مواظب خودتون باشید 
    بانو جان شما از اول هم زیبا بودید گفتم زیبا تر شدید ماشالا
    به جای خاصی بحث ما نرسیده بانو جاان چون مورد من خاصه
    و نمیتونم زیاد توضیح بدم بخشید 
    مواظب خودتون باشید 
    پاسخ:
    ممنونم عزیزم . البته اینطور که پیداست خود شما هم خاصی البته از نوع کمیابش!

    سلام بانو ...

    وااااای خانم صامتی خدا میدونه که چه قدر خوشحال شدم که این پست زیبا و دل نشین شما را دیدم و خوندم.

    خدا را شکرخطر رفع شد...

    باور کنید این چند روز کلی تو فکرتون بودم و برای سلامتیتون دعا کردم...بازم خدا را شکر....

    پاسخ:
    سلام
    قربون احساسات پاک شما بانوی شرقی
    ممنون که دعا کردی باور کن می دونم که در اثر دعای دوستان خداوند به این بنده ی کمترین رحم کرد . البته هنوز نیاز به استراحت هست و تا مدتی فعالیتهای روزانه دچار اختلال شده که انشالله بتونم تحمل کنم و طاقت بیارم که با این همه کار استراحت کنم.
    سلام مجدد خواهش میکنم بانو ممنوو
    ببخشید در عکس جدیدی که گذاشتید
    ماشالا زیباتر شدید برای همین پرسیدم 
    با آرزوی بهترینها برای شما 
    پاسخ:
    این درد پایی که قسمت شده گویا اثرات مثبتی هم داشته ! چشمان شما زیباست بانو. البته خداوند از همان اوان کودکی روحیه ی شوخ طبعی را در وجود بنده به عنایت قرار داده که علیرغم این که بسیار جدی زندگی می کنم ولی آموخته ام که خیلی هم سخت نگیرم شاید به همین دلیل است که عکس های جدید هم قدیمی به نظر می رسند!
    راستی بحث شیرین ازدواج به کجا رسید؟
    سلام بانو صامتی عزیز 
     خب خداروشکر حالتون بهتره خوشحال شدم 
    حسابی نگراتون بودم 
    از این به بعد بیشتر مواظب خودتون باشید 
     نوش جان 
    ولی من که اصلا از این غذاها دوست ندارم :)
    راستی ببخشید فضولی نباشه این عکس زیبا جدیده بانو جان 
    پاسخ:
    سلام رویا جان
    ممنون از لطف شما.باور کنید نیمی از عمرتون بر فناست لطفا امتحان کنید.تا جدیدرو چی تعریف کنیم و قدیمی چی باشه؟
    این عکس قدیمی نیست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">