منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

به یقین تمامی دوستان وبلاگ نویس که در ایام انتخابات دردنیای مجازی به اطلاع رسانی پرداختند در مشارکت مردمی انتخابات سهمی غیر قابل چشم پوشی دارند  چرا که اینان نیز همچون سربازان خط مقدم با قلم و آبروی خویش به میدان آمدند و گستره ای از اطلاعات و دامنه ای از انتخاب را فراروی مخاطب قراردادند،که صد البته هریک بر حسب وظیفه آمدند وتا انتها ماندند. به راستی  که علاقه ای نبود جز رضایت حضرت حق و سربلندی ایران و ایرانی. هرچند کم ولیکن به قدر یک سرباز کوچک وطن خرسندم که بودم اگرچه قرعه ای هم به نامی یادگار شد.
ز ا

  • منصوره صامتی

نظرات  (۱۱)

سلام

براتون ارزوی موفقیت می کنم. خیلی خوشحالم که ادمهای محکمی مثل شما هنوز هستن و روی عقایدشون استوار ایستاده اند.

خدا بهتون صبر و اجر بده .

تبریک می گم و امیدوارم بزودی یه برنامه خوب و سازنده ازتون توی تلوزیون ببینیم . راستی چرا برنامه سازی تلوزیونی نمی کنید . من ایده های زیادی دارم و خیلی دوست دارم زمانی برای نوجوونای همسن شاگردهای خودم یه برنامه تلوزیونی اموزشی  درست وحسابی بسازم .

پاسخ:
سلام و سپاس
تصور می کنم با این اوضاع و احوال خودمان باید برویم شبکه ی تلویزیونی راه اندازی کنیم تا برنامه بشود همانی که می خواهیم.اگر افرادی سرمایه گذاری کنند بنده حاضرم
الان مثلآ این عکسو گذاشتی که بگی خیلی کارت درست بوده ازت تقدیر کردن؟
پاسخ:
بزرگوار
این عکس و انتخاب کردم برای خوشحالی شما
چه خوب که اینگونه هستید
شما قبلا از نظرات مردم مدال و لوح خود را گرفته اید.
نه تشویق های اینگونه موجب دلخوشی تان شود
و نه توهین و بی تفاوتی موجب دلسردی شما
هدف مشخص است
انشالله همه ما با توجه به هدف پیش برویم

پاسخ:
سلام 
همانگونه است که فرمودید ولی نمی دانم چگونه است که عتاب و سرزنش اغیار انگیزه ام را صد چندان می کند و سختی راه را هموارتر و شیرین تر .البته تعصبی در حاشیه ها وجود ندارد و همچنان امید هدایت از جانب خداوند آرزوی نفسهایم است.
همکار گرامی تبریک می گم شما شایسته ی تقدیری هرچند دورا دور می دانم چه ظلمی در حق شما روا داشته شده .با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما
  • سجاد غلامی
  • "لشکر خوبان"

    چگونه کودکانمان را به مطالعه علاقه مند کنیم ؟؟

    درباره اهمیت مطالعه و نقش آن در پرورش شخصیت افراد و رشد دانش و فرهنگ عمومس جامعه ، مقاله های زیادی نوشته شده و می شود .
    با این وجود هرچه در این زمینه گفته یا نوشته می شود ، بازهم کم است !

    در اینجا روی سخنم عمدتا با پدران و مادران ، مربیان و معلمان ، کارشناسان و دست اندر کاران تعلیم و تربیت و فرهنگ و جامعه است .

    اصل را بر این قرار می دهیم که "اهمیت موضوع مطالعه و کتاب و کتابخوانی بر مخاطب ما روشن است و مخاطب با قبول اصل قضیه و توجه به آن ، حال مایل است که بداند کدام شیوه ها و روش ها ، هرچه بهتر و بیشتر کودکان را به مطالعه علاقه مند می کند .

    الف ) در خانواده :

    1. در اختیار قرار دان کتاب در دسترس کودک با توجه به سن او .

    در دوره طفولیت یعنی دوران یک تا سه سالگی :  استفاده از کتاب های مصور رنگی با موضوعاتی از زندگی روزانه ، حیوانات ، اشیاء ، و غیره .

    در دوره واقعیت و خیال یعنی دوره چهار تا پنج سالگی : می توان از کتاب هایی استفاده نمود که آمیزه ای از داستان های واقعی و تخیلی باشد .

    در دوره خیال پردازی منطقی یعنی دوره شش تا هشت سالگی :
    در این مرحله کتاب کودک به دو بخش تقسیم می شود ، نخست کتاب هایی که خود کودکان می خوانند و باید ساده و حاوی جملاتی زیبا و کلمات آن نیز درشت باشد . و دوم کتاب هایی که شما برای کودک خود می خوانید .

    2. داستان گویی و داستان خوانی  (کتابخوانی برای بچه ها ) : از همان کودکی تا محدوده سنی دوازده سالگی .

    3. اهل مطالعه بودن سایر اعضای خانواده مخصوصا پدر و مادر که الگوهای ذاتی کودک هستند .

    4.هم صحبتی با کودکان : کودکانی که حرف زدنشان پیشرفته تر است ، اغلب در سالهای اولیه دبستان ، بهتر و راحت تر از دیگران می توانند خواندن و نوشتن را شروع کنند . بنابراین گوش دادن صبورانه به حرف های بچه ها و دادن اجازه سخن گفتن و ابرار وجود ، خصوصا توجه به پرسش های آنها و دادن پاسخ در حد فهم او ، و نیز صحبت کردن صحیح و سلیس با ایشان ، می تواند یکی از گامهای اولیه در امر علاقه مند کردن کودکان به مطالعه باشد .

    5. خواندن شعر برای کودک و تشویق به از بر کردن اشعار .

    6. تشویق کودک به صحبت در باره کتاب و موضوع آن . تشویق به خلاصه نویسی ، بازگو کردن خلاصه ای از کتاب به صورت شفایی برای شما و سایر اعضای خانواده ، انجام مسابقات کتابخوانی در منزل و ..


    ب) در مدرسه :

    1) داستان گویی و کتابخوانی .

    2) بردن کودکان به کتابخانه .

    3) بردن کودکان به موسسات انتشاراتی .

    4) دادن موضوع تحقیق و انشاء راجع به کتاب .

    5) در ست کردن دفتر شرح احوال نویسندگان و شاعران به جهت آشنایی با آثار آنان .

    6) معرفی کتاب به مناسبت روز های خاص .

    7) گنجاندن درس داستان نویسی و آموزش  مهارت های نویسندگی و فنون سخنوری در برنامه های آموزشی دبستان ها .

    8) اجرای نمایشنامه توسط کودکان بر اساس داستانهای مطالعه شده از کتاب ها . از بچه ها خواسته که برای این منظور ، گروه های کاری تشکیل داده و ضمن آموزش فرهنگ کار دسته جمعی (team working) به تعاون و همکاری با هم بپردازند .

    9) دادن فهرست های مناسب کتاب ، در گروههای سنی مختلف از موضوعات مختلف .

    10) معرفی کتابخانه ها .

    11) تهیه نشریه دیواری و تقسیم و شرح وظایف هر یک از اعضا از سردبیری تا مقاله نویسی و ویراستاری و ..

    12) تشکیل جلسات نقد و بررسی کتاب .

    13) برگزاری نمایشگاه کتاب : می توان به صورت فصلی ، نمایشگاهی از آثار خوب گذشته و آخرین آثار چاپ شده ی مناسب بچه ها ، در مدرسه یا مسجد محله ترتیب داد و ..

    در اینجا به نقش سایر نهاد های فرهنگی جامعه از قبیل صدا و سیما ، نشریات و وزارت فرهنگ و ارشاد اشاره ننمودم که دوستان می توانند در این زمینه نظر دهند .

    در پایان این نکته را متذکر می شوم که "مسئله این نیست که خریدن کتاب چقدر گران تمام می شود ، مسئله اینست که اگر کتاب نخوانیم ، چقدر گران تمام می شود"


    راستی فراموش کردم بگم که شما اگه جواب منطقی و قانع کننده ای واسه من داشتین اینطوری جوابمو نمیدادین!!!
    خیلی از اینکه فرد بی منطقی مثل شما در مورد دیگران حرف میزنه خوشحالم چون اگه منطق تو کارتون بود به اینکه حرفاتون کاملا دزسته اعتقاد پیدا میکردم!
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    ** ****** ** ** *** **** **** ***** ** *** ***** ****** ****** *** **** ***** ** **** *** ** ***** ***** *****
    امیدوارم بزدوی یه پست تو بسیج یا یه اجرای جدید تو صداوسیما بهتون بدن ت* ** ****** * ***** ** ***** ** ****** **** * *** ** ****** * ** *** *** * *** **** ****** * **** ***** * ** ********* ***** ******
    انشالا خدا همه رو به راه راست هدایت کنه خواهر بسیجی!
    ** ***** **** ** ******* ***** * ****** * *** ** ***** **** ***** ****** * **** ** **** ** ** *** ****** **** ** ****** *** ** *** * ***** **** ****** *** ** ****** ******* ****** ** **** ****** ** **** ***** ** ** **** ***** **** *** **** ***** *** ** ****** ** *******
    **** *** *** *** ****** ****** *** **** ** *** ** **** ****** **** ***** * ***** ***** ****** **** **** ****** ************ *** **** *** ****** *** * ***** ** ** *** **** ** ** *** ****** *** **** * ***** ***** ***** ** ****** *********** ***** ***** **** ** **** **** ******** ***** *** **** ** *** ** ** ** **** *** ** ***** *** ** ********** **** **** ** ** ********* ************ *** ****** **** * ** **** **** ********* ***** ** ****** **** ****** * ******** * *** ***** ******* **** **** ** ***** ****
    راستی خیلی ممنونم از شما که مثل بقیه ی دوستان بسیجی آنچه که تو بسیج یاد گرفتین و شخصیتی که بسیج از شماها بوجود آورده رو به رخ من کشیدین!
    ***** **** ** ***** **** ** ** ****** ****** *******
    باز هم موفق باشین!!!
    پاسخ:
    خواهرم ما نیز موفق باشید
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام خانم صامتی.
    من یه نظری دارم که نمیدونم ناراحتتون میکنه یا نه،البته حرفی که میخوام بگم تنها حرف من نیست بلکه حرف خیلی هاست!
    هرچی که من دیدم هر کس رفته دنبال بسیج فقط به انگیزه ی منافعی که بسیج داشته دنبال این موضوع رفته!
    از دوره ی مدرسه که یه تبصره به تبصره ها اضافه میکنه،سربازی که از مدتش رو کم میکنه تا استخدامی های دولت که امتیاز داره و ...!
    خلاصه اینکه همه به منافعی که با عضو شدن تو بسیج بهشون دست پیدا میکنن فکر میکنن و با این انگیزه دنبالش میرن و تقریبا میشه گفت که من کسی رو ندیدم که بسیج رو واسه خود بسیج و اهدافش(اگه هدف درست و صادقانه و خالصانه ای توش باشه که بعید میبینم)بخواد!
    ماشالا اعضای بسیج هم که جز دردسر درست کردن واسه مخالفان خودشون (به لحاظ فکری) کار دیگه ا نمیکنن و همه ی مردم بسیجی ها رو افرادی(خیلی خیلی ببخشید و بلانسبتتون"آب زیرکار و فرصت طلب")میدونن!
    حالا چرا شما به بسیجی بودنت افتار میکنی من سر در نمیارم!
    ** *** *** *** ****** **** ** ** **** *** * ******* * *** **** ** ****** ***** * *** ******** ***** **** **** *** ** ***** * ***** ****** ***** ***** *****
    **** **** **** *** ** ***** * *** ** ***** *** ** ** *** **** ** ** ***** *** **** *** ** *** *** *** *** * *** *** **** ** ******
    ****** ** ******** ** ** **** ********* *** ********* *** ***** ** *** **** **** ** **** ** ** ***** ****** *** **** ** *** *** **** ******* ****** ** *** ****** *** *** **** **** **** * **** ***** *** ***** *** ***** *** *** ****** ** ** *** *** ***** ***** ******* **** ***** * ****** ** *** ***** **** *******
    ****** *** **** **** ** ** ***** ****** **** *** ** ******** *** **** ** *** ** ** ** ***** ******* **** ***** ******* *** *** ** *** *** ***** ***** *** *** *** ** *****
    ****** ** **** ** *** ***** * ***** * ***** **** ** * *** ***** ** ** ******* **** ****** ******* ***** ****** *** ***** ***** ***** ** ***** ** *** ***** *** **** *** **** *****
    ** ***** **** ** ***** ***** ** ** *** ***** ** **** *** ***** ** *** ** ******* **** ****** **** **** *** ** ****** ** **** **** **** ***** ** ** **** * ****** **** *** ****** ** ***** ****** **** ** ******* ***** ********** ***** **** ****** *** **** ****** ** *** ** ****** ****** ** *** ***** **** ****** **** ********** **** ** ****** ** *** ***** ***** **** **** **** **** *** ****** * ****** **** ******* *** ****** **** *** *** ******* **** ****** ****** *********** ***** ******* ** ** ***** *** ****** *** ** *** * ***** ** ** ****** * ** *** ** ** ****** **** ** ** ***** ******
    شرمنده قصد نصیحت نداشتم فقط اون چیزی که حس میکردم درسته رو گفتم خدمتتون!
    موفق باشین.......
    پاسخ:

        سلام

    انشالله به سبب دعای خیر شما بنده نیز هدایت گردم

  • آفتاب شرقی
  • تبریک میگم خانم
    پاسخ:
    سپاس.التماس دعا
    سلام و عرض تبریک خواهرم.اندشه ات پربار و قلمت پر توان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">