منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

هیچ درخت تنومندی با یک ضربه از پا نمی افتد دشمن فهمید باید مرحله به مرحله ،قدم به قدم، گاماس گاماس وارد شود، فهمید کشور ما کشور عادت ست دیردل می بندد اما زود عادت می کند فقط زمان راه حل این بن بست ست، بن بستی به نام حجاب ؛فهمید ضربات تبر راباید در دفعات متعدد وارد کند تا درخت درخت تنومند ایمان در ماسست شود و با یک ضربه کاری از ریشه جدا شودو حجاب از کشور کنده شود و آنوقت مامی مانیم و یک فرهنگ بدون ریشه و یک ملت بی ریشه ،مثل یک درخت بی ریشه است. گر چه در کوتاه مدت سبز شود،بروید ،جوانه زند، اما با کمترین نسیم می شکند، می افتد و در گرباد زمان گم می شود .

 

 

  • منصوره صامتی

نظرات  (۱۱)

"مخاطبان قضاوت کنند  همان اول انقلاب که امثال بنده نبوده ایم امام به زور چادر سر مردم کردند؟!"
در جواب این جملتون باید بگم که بهتره کشتار و اعدام های دهه ی اول انقلاب رو مرور کنید بعد حرف از اجبار و اختیار بزنید. چند نفر مخالف طولانی کردن جنگ بودند و همین امام می گفت جنگ جنگ تا پیروزی و آخر سر هم جام زهر رو نوش جان کرد؟
حالا چون تو فامیل شما آمریکا رفته زیاد هست و همشون هم درونشون قرآنی هستند پس ما هم باید مثل شما فکر کنیم؟!شما مطمئنید اگه به جای تهران توی زاهدان یا زابل به دنیا می اومدید نگاهتون به اسلام و علی الخصوص شیعه مثل الان بود؟ شما نوشتید  " در فامیل ماهم افراد روشنفکر آمریکا رفته و خارج دیده کم نیستند ولی همه ی ما پوشش اسلامی رو انتخاب کردیم " ، حالا من از شما سوال می کنم آیا بقیه هم حق انتخاب پوشش رو دارند یا نه؟ شما حق دارید چادر سر کنید و کسی هم حق نداره به خاطر چادر به شما توهین کنه ولی حق ندارید برا بقیه نسخه بپیچید. دیگه گذشت اون زمان که یکی می اومد حرف می زد بقیه هم قبول می کردند.




پاسخ:
جناب آقای عصبانیت
بنده ایک مساله ی اجتماعی  رو در پاسخ به سوال مخاطب دیگر مطرح نمودم بنده قانونی را در خصوص پوشش به تصویب نرساندم که فریاد سر دادهاید به هر تقدیر تک صدایی ره به جایی نداره همه ی انسانها باید آگاه به رسالت خویش باشند.،شما هم نخواستی چادر سرت نکن اجباری ندارید شما!

فرض کن حضرت مهدی (عج) به تو ظاهر گردد :


ظاهرت هست چنانی که خجالت نکشی ؟

باطنت هست پسندیده صاحب نظری ؟

خانه ات لایق او هست که مهمان گردد ؟

لقمه ات در خور او هست که نزدش ببری ؟

پول بی شبهه و سالم زهمه دارائیت ،

داری انقدر که یک هدیه برایش بخری ؟

حاضری گوشی همراه تو را چک بکند  ؟

با چنین شرط که در حافظه دستی نبری ؟

واقفی بر عمل خویش تو بیش از دگران ،

میتوان گفت تو را شیعه اثنی عشری ؟

ساپورت که خیلی زیبا و جذابه شما چادر دوست دارید شاید یکی هم ساپورت دوست داشته باشه دیگه!
من که خودم عاشق ساپورتم ولی مادرم محجبه است ولی ارتباطی نداره

در رابطه با عملکرد مسئولین و ضعف‌ها و نوع دیدگاهشان فکر می‌کنم در خیلی‌ از موارد هم نظر هستیم و بحثی‌ نیست.اما بنده با بعضی‌ از مواردی که مطرح کردید موافق نیستم.

میفرمایید در فروشگاه پوشاک طبق مد پوشک عرضه نشود.

آیا دیش‌های ماهواره و رسیور‌ها هم در فروش گاه‌ها عرضه میشود؟دولت با تصویب قوانین عجیب و غریب سعی‌ نکرد به زور بساط ماهواره را از خانه‌ها جمع کند؟مامورین به زور وارد خانه‌ها شدند و رسیور‌ها را جمع آوری میکردند با هلی‌کوپتر به پشت بام‌ها میرفتند و دیش‌ها را به زمین می‌‌انداختند و با طناب از پشت بام آویزان می‌شدند و وارد بالکن خانه‌ها می‌شدند و از آنجا هم دیش‌ها را جمع میکردند،(چه حسی به صاحب خانه دست میداد وقتی‌ شخصی‌ با آن سرو وضع را در بالکن خانه خود میدی؟)

اما نتیجه؟اینکه امروز حداقل ۴۰/۵۰ میلیون ایرانی‌ از ماهواره‌ها استفاده میکنند.اینکه میفرمایید پوشاک در فروشگاه‌ها عرضه نشود یک راه حل مقطعی است که در نهایت نتیجه عکس خواهد داد.

فرمودید پوشاکی که عرضه میشود آخرین مد غرب است!!!و همچنین از واردات و سود‌های کلان فرمودید.!خانم عزیز غرب یعنی‌ کجا؟آمریکا؟انگلیس؟فرانسه؟آلمان؟کجا؟در مورد سیاست بحث نمی‌کنیم که پای غرب را وسط بکشیم!کدام مد کدام غرب؟لباس‌های مارک دار اروپایی‌ که عمد‌تاً در کشور‌هایی‌ مثل فرانسه و ایتالیا تولید میشود و برند‌هایشان مورد علاقه جوانان ایرانی‌ است مگر چند درصد از بازار ما را پوشش میدهند یا بهتر بگم مگر چند در صد از مردم توانایی خریداری آنها را دارند؟یک تی‌شرت ساده اوریجینال ۴۰۰۰۰۰ تومان قیمت داره کیف کفش و مانتو شلوار و همه اینها را کنار هم بگذار و یک ‌ست لباس زنان در نظر بگیر و ببین قیمت به کجا میرسه!!! ۱۰ % از دختران و پسران ایرانی‌ قدرت خرید این چنین لباس‌های گران قیمتی و دارند که حالا بگیم وارد بشوند یا نشوند یا خوب هستند و بد؟

شما یک ژورنال  از لباس‌هایی‌ که همین امسال به تن‌ زنان میبینی‌ تهیه کن و ژورنال تابستان لباس‌های زنان برند‌های غربی و هم تهیه کن ببین اصلا این ۲ ژورنال باهم جور در میان؟این مد غرب اصلا وارد ایران شد؟لباس پوشیدن جوانان ایرانی‌ و غربی که زمین تا آسمان باهم فرق داره!این چجور مد غربیست که در کشور‌های اروپایی و آمریکایی‌ کاربرد نداره اما در ایران طرف دار داره؟ طراحان این لباس‌های وارداتی‌ که هستند؟در کدام کمپانی فعالیت میکنند؟

اکثر لباس‌های وارداتی‌ و جوان پسند از ترکیه وارد ایران میشوند و متاسفانه باز هم از برند‌های معتبر و معروف ترکیه هم وارد نمیشوند و عمد‌تاً پوشاک درجه ۲ یا ۳ هستند که با قیمتی اندک ۱۰۰۰۰ و ۱۵۰۰۰ تومان خریداری می‌شه و با قیمت‌های بالای ۱۰۰۰۰۰ فروخته می‌شه!و اتفاقا بیشتر بازار پوشاک ایران را اجناس درجه ۲.۳ ترکیه و ایرانی‌ تشکیل میدهند نه برند‌های غربی و معتبر!شما میری بوتیک لباس بخری فروشنده از طرح تی‌شرت یا شلوار شما خوشش میاد با موبایل یک عکس میگیره و اون طرح و رو تولیدات خودش پیاده می‌کنه یک مارک معتبر غربی هم به آن می‌زنه و وارد بازار می‌کنه.وسط شهر که میری همون لباس با قیمت ۷۰/۸۰ تومان فروخته می‌شه بالای شهر که میری بوتیک‌هایی‌ که ادعا دارند نمایندگی‌ فلان مارک غربی هستند همان تولد ایرانی‌ و با قیمت ۷۰۰./۸۰۰ تومان میفروشند.داستان لباس مثل داستان شیشه است که در داخل تولید میشوند اما......

مشکل اینجاست که میگوییم مد را جمع کنیم!یک جریانی به اسم مد در دنیا مدت هاست به راه افتاده و خیلی‌‌ها هم با این جریان همراه شدند و موج‌های مورد نظرشان را هم ایجاد کردند که برند‌هایشان را مطرح کنند اقتصادشان و تقویت کنند.مسئولین ایران هم بجای اینکه به فکر ایجاد یک موج در این جریان مد شوند میخواهند جلوی خود جریان را بگیرند که خوب معلوم است غرق میشوند!

راه حل نه بگیر و ببند است نه بی‌ تفاوتی‌ و نه جلوی مد ایستادن.صنعت پوشاک یک صنعت پر درامد است که اگر به آن توجه شود هم میتواند فرهنگ ساز باشد و هم برای کشور درامد‌های بسیاری را به ارمغان آورد به خصوص در بازار بین‌المللی.اگر برند سازی کنیم اگر برند‌هایمان را مطرح کنیم به مردم بشنسانیم اگر ما هم مد ایجاد کنیم و در سطح بین‌المللی در این زمینه مطرح شویم جوان وقتی‌ می‌بینه آن جوان غربی از بین ده‌ها برند معتبر برند ایرانی‌ را انتخاب می‌کند این شوق در جوان هم پدیدار میشود که از مد ایرانی‌ استفاده کند.البته این کار سرمایه گذاری‌های عظیم می‌خواهد و مسئولین متخصص و کار آمد در این زمینه که با شعار نیایند که می‌خواهیم پوشاک اسلامی تولید کنیم و فلان کنیم‌و...کسانی‌ که بفهمند مد چیست جوان کیست و با چه مدی که زننده نباشد اما جذاب و جوان پسند میشود یک جریان فکری  جدید در جامعه ایران و جهان ایجاد کرد،طراحان لباس بسیار زیادی و توان مندی هم داریم که اتفاقا در دنیا پخش هستند به کارنامه هر کدام که نگاه میکنی‌ میبینی‌ با بهترین برند‌ها افراد کار کردند و بسیار موفّقند اما چرا از آنها در ایران استفاده نمی‌کنیم؟

پاسخ ندادید خانم صامتی ، بسیار خب .
من باید بگم نسبت به این ترکیب "روشنفکر امریکا رفته" یا "روشنفکر خارج دیده" که در جائی از نوشته هاتون بکار بردید ، نتونستم بی تفاوت باشم .
حساسیت من از این جهت بود که احساس کردم ، استفاده از کلمه "روشنفکر"به این شکل ، می تونه ناخواسته به جریانی از روشنفکری اشاره کنه که در حال حاضر اونو "دوران بیماری روشنفکری در ایران" می نامیم .
به نظر من روشنفکر کسی است که فکری باز  دارد ، نه بسته و محدود و یا محصور .
روشنفکر کسی است که فکری آزاد دارد و نه در بند تعلق و محبوس .
روشنفکر کسی است که فکری عمیق دارد و نه سطحی و قشری .
و در مجموع روشنفکر رو کسی می دونم که نگاهی عالمانه ، مستقل ، پیشرو و آینده نگر داشته و در جنس نگاه او نوعی هوشمندی و احساس درد در مسائل اجتماعی بخصوص انچه که مربوط به فرهنگ می شه رو ، داشته باشه .

حال می خواد که این فرد در گوشه هجره ای محقر مشغول نوشیدن چای قند پهلویش باشد و یا در دنیای غرب و در کافه ای شیک مشغول به میل کردن کاپوچینو !

پاسخ:
سلام بسیاری از اوقات دغدغه ی نوشتن هست ولی فرصت نیست.
 به یقین استفاده از ترکیب وصفی روشنفکر آمریکا رفته کنایه از جریان فکری خاص است که آرزوها و اهداف خود را در رسیدن به هرآنچه غرب و آمریکا دارد تعریف نموده و حتی پوشش او نیز بر گرفته از عوام فریبی های این فرهنگ است البته منظور فرهنگ اصیل  و بومی غرب نیست .مقصود فرهنگی است که وصله ی ناجور آدمیت غرب است که اخلاق نیز نسبیتی است از ماده و دنیا و لذت جویی محض ،منیتهایی که خدا را هم زمینی تعریف می کند،روشنفکری که تنها خود را روشن می بیند و هر آنچه غیر ماده را تاریک و محال توصیف می کند،روشنفکری که غرایضش جلوتر از اصالت انسانیش در جریان است ولی در لفافه ی علم سخن می گوید...سبک زندگی این افراد را می شود حدس زد 
سلام خانم صامتی . 
فکر نمی کنم با شما در بیان دیدگاه ها ، اختلاف نظر آنچنان زیاد ، ملموس و درخور توجهی داشته باشم . حداقل تا الان نسبت به همه مطالبی که بیان کرده اید ، اینگونه احساسی داشته ام . لذا صرفا برای باز شدن موضوع و روشن شدن مطلب جهت استفاده کاربران عزیز  یک بار دیگه از شما می پرسم .
در دل نوشته های شما جایی می خوندم "روشنفکر آمریکا رفته" یا "روشنفکر خارج دیده" می شه بپرسم تعریف شما از روشنفکری چیه ؟
چه کاری ازدست ما ساخته است؟آیا این حجاب های یک مملکت اسلامی است؟اگرحجاب مملکتی اسلامی اینگونه است پس نباید ازکشورهای غربی وعیرمسلمان ایرادگرفت.خانه ازپایبند ویرانه است.......

اشکال جامعه ما و کم کاری مسئولین فقط در حوزه فرهنگ است؟

در کشوری که در تمام سطوح مدیریتی نقص وجود دارد و برای مدیران منافع شخصی‌ و حزبی و عقاید متعصبانه خود مهمتر از حق و حقیقت و اصلاح از راه صحیح است و فقط تا نوک  بینی‌ خود را می‌بینند و ۲۰ سال ۵۰ سال ۱۰۰ سال آینده اهمیتی برایشان ندارد میگویند آیندگان آینده را میسازند و فراموش میکنند امروز ما فردای ما و مهمتر از آن فردای فرزندانمان را می‌سازد چه انتظاری داریم؟مگر میشود ارگان‌های فرهنگی‌ کشور و فعال کنیم و در حالی‌ که دیگر ارگان‌ها همگی‌ نقص دارند از یکی‌ انتظار نتیجه داشته باشیم؟اگر روزی اصلاح در دستور کار سیاست مداران قرار بگیرد آنها به همراه مردم دست در دست هم میدهند تا با حرکتی انقلابی تمام کشور و اشکالات را اصلاح کنند و آن زمان فرهنگمان هم در کنار دیگر مسائل اصلاح خواهد شد و تا امروز که نه چنین حرکتی صورت گرفته نه قرار است صورت بگیرد و هنوز که هنوزه مسئولین خود را در عرش و مردم و بر فرش می‌بینند،

از مدیران و طرفدارانی که میگویند مهم دیکته کردن عقایدمان بر جامعه است و نتیجه آنچنان اهمیتی ندارد هر طور که شده باید دستورت الهی را در جامعه اجرا کرد حتا با زور چه انتظاری داریم؟گویا فراموش میکنند پروردگار هم چیزی را به زور به انسان تحمیل نکرده بلکه با مهربانی آنان را توصیه کرده و عواقب خوب و بد بودن را هم برای بشر آشکار ساخت و در نهایت انتخاب را به آدمی واگذار کرد.

زمانی‌ که معنی‌ و مفهوم فرهنگ و فراموش می‌کنیم و یادمان میرود  نوع آب خوردن و راه  رفتن ما میتواند فرهنگ باشد تا نوع لباس پوشیدن و تفکر و رفتارمان با دیگران. فراموش می‌کنیم اگه می‌خواهیم حجاب تن‌ را به عنوان یک فرهنگ ترویج کنیم قبل از آن  حجاب اندیشه را باید رواج دهیم و نمی‌شود به ملّتی بگوییم دروغ نگو تهمت نزن غیبت نکن و خودمان همهٔ آن کار‌ها را انجام دهیم و ۱۰۰۱ بهانه شرعی و غیر شرعی برای کارمان بیاوریم تا مهر تأییدی بر خودو رفتارو کردارمان زده باشیم.خود به دیگران انگ می‌زنیم و راز‌هایشان را فاش می‌کنیم و  به خود اجازه میدهیم راجع بشان قضاوت کنیم یادمان میرود تنها قاضی خداست و همان خدای یکتا خود را  ستارالعیوب خواند و واجبی را برای ریختن آبروی بنده آاش در نظر نگرفته.یادمان نرود ترازو ی عدل الهی در قیامت کوچکترین شباهتی‌ با سنجش‌های ناقص ما از عدالت‌های خیلی‌ جاها من درآوردی انسانی‌ ندارد و همانطور که ما امروز آنطور که دوست داریم راجع به دیگران قضاوت می‌کنیم روزی هم می‌رسد آنطور که نمیپسندیم قضاوت می‌شویم آن زمان دیگر در مقابل حلا‌ل‌ترین و کاملترین ترازوی سنجش اعمال واجبات مندراوردی و دنیوی ما وزنی نخواهد داشت...

بله زمانی‌ که چنین تفکراتی را به جامعه تزریق نمی‌کنیم و اندیشه‌شان با عمل نیکوی خود واکسینه نمی‌کنیم و نیکو را فقط در حد لفظ و رفع تکلیف به زبان می‌آوریم و خود نیز به آن خوبی‌‌ها آنچنان که باید پایبند نیستیم نمی‌توان انتظار داشت که دیگران چیزی به غیر از ما باشند.

اما آتش جهنم کدام سوزان تر است؟آنکه ادعای مسلمانی و پیغمبر زادگی ندارد و می‌گوید آنطور که دوست دارم زندگی‌ می‌کنم یا آنکه خود را مسلمان و شیعه مینامد و به اسم حلا‌ل و واجب زیر و بم زندگی‌ انسانی‌ را زیر و رو می‌کند و همه ناا گفتنی‌ها را می‌گوید؟!

اینگونه می‌خواهیم فرهنگ سازی کنیم؟فرهنگ خودمان پر از اشکال باشد و انتظار داشته باشیم فرهنگ دیگران کم نقص باشد؟ نادان‌ترین افراد خود را دانرین می‌دانند و همچنین بی‌ فرهنگ‌ترین‌ها خود را با فرهنگ و الگو و اسوه!می‌خواهیم فرهنگ حجاب را گسترش دهیم به عنوان مسئول ۱۰۰۱ مطلب در سایت‌های مختلف منتشر می‌کنیم که جوان را به حجاب علاقه ماند کنیم اما در کنار آن عکس‌های افرادی خاص را هم منتشر می‌کنیم و راجع بشان منفی‌ می‌نویسیم و به خود پاتک می‌زنیم!!! نتوانستیم فرهنگ  حجاب را درست به جوان منتقل کنیم و در کنار آن فرهنگ‌های بد دیگری از جمله تهمت و غیبت و جست و جوی و ماجاراجویی در زندگی‌ دیگران و به جوان نسل امروز انتقال دادیم.(البته همه این‌ها را به خودم میگویم که از همه بد ترو بی‌ فرهنگ ترم و گرنه هر کس جز خودم را دانشمند و فرهیخته می‌دانم)

 به راستی‌ آیندگان راجع به امروز ما چه طور می‌اندیشن و چطور نیاکانشان را قضاوت میکنند و چقدر از مشکلات ۱۰۰ سال و ۲۰۰ سال دیگر را به گردن امروز ما می‌‌اندازند؟

بحث فقط مربوط به فرهنگ نیست همانطور که گفتم در تمام زمینه‌ها ضعف داریم و اگر بخواهم دانه دانه به آنها اشاره کنمو حرکت امروز دنیا را به سوی پیشرفت و با حرکت کند خودمان مقایسه کنم....ده‌ها کتاب میشود راجع باش نوشت.

فردای که امروز در حال ساختنش برای فرزندانمان هستیم فردای روشنی نیست!

پاسخ:
جناب نریمان تمامی مطالبی که در این رسانه مطرح شده به مسولین نظر دارد.موضوع نتوانستن عرضه ی فرهنگ عفاف و یا فرهنگ صحیح انسانی نیست موضوع و مساله این است که برخی مسولین از اساس نمی خواهند چنین اتفاقی بیفتد که انسان بر اساس تمایزی که با حیوان دارد میل به پوششی دارد که انسانیتش را آشکار سازد نه حیوانیتش را!،
مخاطبان قضاوت کنند  همان اول انقلاب که امثال بنده نبوده ایم امام به زور چادر سر مردم کردند؟!
اگر امروز در فروشگاههای پوشاک آخرین مد روز لباس های غربی که تنها و تنها برهنگی را ترویج می کند عرضه نشود چند درصد مردم عادی می توانند این لباس ها را تهیه کنند مساله اینجاست که برخی آقایون به واسطه ی سود کلانی که از واردات این قبیل پوشاک دارنداز برهنگی و عرضه ی غرایض مردمی در کوچه و خیابان استقبال می کنند .مساله این است که بسیاری از مردم به تصور آنکه برهنگی یعنی آزادی حقوقشان تضییع می شود و بیت المالشان خرج اطینای برخی مسولین به ظاهر فرهنگیه بی فرهنگ.درد من این است که زن ایرانی به جای حق ازادی بیان آنقدر افول کرده که  در جستجوی حق برهنگی است که باز هم بشود برده ی آنانی که در پس پرده سرنوشت جامعه را به بازی گرفته اند.نگویید نتوانستیم بگویید نخواستند ،به نفعشان نبود که نخواستند که بشود 
مگر خانواده ی ما برای آموزش مسایل فرهنگی از کره ی ماه آمده بودند که برخی مسولین با ثروت هنگفت این مردم نمی توانند مانع وارد شدن لباسهای  آنچنانی شوند،هنوز بازار ساپورت داغ نشده شلوار حریر وارد بازار شده برخی مانکن ها هم می پوشند این یعنی چه؟ از طرفی که شرایط را طوری کنترل می کنند که به کسی نمی شود گفت تو.از طرفی هم که به خودشون زحمت نمی دهند که فکری کنند و در نهایت این مردم هستند که به جان هم می افتند و از این آب گل آلود هم باز برخی آقایون هستند که بهره می برند،
بنابراین نگویید نتوانستند فرهنگ عفاف و حجاب را ترویج کنند بگویید خواستند برهنگی را ترویج کنند...




سلام 
گفتید "روشنفکر"
تعریف شما از یه آدم روشنفکر چیه ؟
سلام
امروز در یکی از خیابانها تو ترافیک بودیم، که این مانکن های ساپورت پوش مشغول جولان دادن بودند، چشمی نبود که از ایشون غافل نشه ..........
دوستم گفت: فکر همچین روزهایی را باید مسئولین فرهنگی می کردند، اگر به فکر عواقب بعدی نباشیم در آینده دیگه ............
من اگه جای استاد فقید دکتر زرین کوب می بودم  ، بعد از نوشتن کتاب "پله ، پله ، تا ملاقات خدا" جلد دوم اونو هم حتما می نوشتم تحت عنوان "پله ، پله تا سقوط در قعر چاه !"  
بگذریم از شوخی .
می خواستم از شما که قلم توانا و دردمندی دارید یه خواهش بکنم .
اگه راجب حجاب و پوشش مطلب می نویسید ، این به نظر من نه تنها خوبه ، خیلی هم عالیه . حساسیت شما رو تحسین می کنم ، مساله روز و مبتلا به جامعه هست .
بالاخره حجاب و پوشش یک هنجاره در جامعه .
به فرموده آیت الله جوادی آملی حجاب جزو حق الله هست بر زن و مرد نه حق النفس یا حق الناس ، حکم شریعت و دستور دینه .
پرچم یک جامعه اسلامیست ، نماد یک هویت دینیه و ..
اما .. اما .. اینکه ما راجب حجاب و پوشش بنویسیم ولی راجب قرهنگ حیا و عفاف ننویسیم ؛ می ترسم کار به جایی برسه که دکتر غلامعلی حداد عادل جلد دوم کتاب "فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی" خود رو تحت عنوان " باحجاب بی حیا و باحیای بی حجاب"  بنویسه !!!
واین موضوع واقعا بشه به موضوع روز جامعه که واقعا کدوم ازینا بهترن ؟!  ... راستی شما چی فکر می کنید ، کدوم بهتره؟؟
به نظر من موضوع حجاب رو باید به صورت کاملا کارشناسی شده در مقابل هجمه فرهنگ غرب مطرح کرد و قوی هم مطرح کرد ولی از بحث آسیب شناسی اون که دیگه در اینجا یک بحث کاملا درونی میشه ، تحت عنوان فرهنگ حیا و عفاف غافل نشد ./
پاسخ:
سلام
وقتی به شیوه ی تربیت خانواده ام بر می گردم متوجه نکته ی ظریفی می شم :در خانواده ی ما از 6 سالگی به اجبار هم شده 2 روز در هفته کلاس قرآن می رفتیم مسجد می رفتیم  و جالب اینکه در خواندن نماز صبح و یا چادر پوشیدن هیچ اجباری در کار نبوده  در انتخاب پوشش آزادی  کامل داشتیم  در فامیل ماهم افراد روشنفکر آمریکا رفته و خارج دیده کم نیستند ولی همه ی ما پوشش اسلامی رو انتخاب کردیم! یعنی اول باید درونت قرآنی باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">