منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


یکی از شیوخ عربستان در توئیتر اطلاعیه ای برای فرستادن همسرش برای جهاد نکاح در سوریه منتشر کرد که بازتاب متفاوتی میان کاربران داشت و برخی با بستن نام کاربری این شیخ سعودی در شبکه اجتماعی، اقدام او را سخیف و به دور از مردانگی توصیف کردند.


 یکی از شیوخ مطرح عربستانی، در صفحه شخصی خود در توئیتر به طور رسمی اعلام کرد: حاضر است برای حمایت از مجاهدین( تروریست ها) که ضد بشار اسد می جنگند، همسر خود را برای جهاد نکاح به سوریه بفرستد.

انتشار این اطلاعیه در محیط مجازی بازتاب متفاوتی میان کاربران داشت.


برخی با به اشتراک گذاشتن آن، از اقدام این شیخ سعودی حمایت کرده و سایرین را نیز به این امر دعوت کردند. آنها در طرفداری از این شیخ اعلام کردند، مجاهدینی که ضد رژیم بشار در حال جنگ هستند، نیازمند حمایت همه جانبه هستند.

 

برخی دیگر با بستن نام کاربری این شیخ سعودی در شبکه اجتماعی ، اقدام او را سخیف و به دور از مردانگی توصیف کردند. مخالفان با تکیه به آیات و احادیث دین، موضوع "جهاد نکاح" را جعلی دانستند و از مسلمانان خواستند، نسبت به توطئه وهابی ها برای منحرف کردن دین هشیار باشند.

فتوای جهاد نکاح توسط وهابی های سعودی یکی از بدترین فتواهایی است که به نام دین صادر شده است و می توان آن را از انحرافی ترین گفته های وهابیت قلمداد کرد.

  • منصوره صامتی

نظرات  (۱۰)

آقای محمود رضا سنی های حنبلی وهابی نیستند. آنهایی که از عبدالعزیزوهاب مزدور انگلیسی پیروی می کنند وابی هستن. خدایا عالم اسلام را از این بی دینان وهابی ها تکفیری ها و به قول رهبری پشت پرده ی این بی خدایان یعنی کشورهای سران سلطه ورژیم صهیونیستی نجات بده با عزم راسخ دادن به سنی ها وشیعیان

خانم صامتی با اجازتون چنتا از نظرات رو تو وبلاگم انتشار خواهم داد.


وهابیت در ایران حضور داره ، پدر من چند ماه از سال رو مجبوره در مناطق کرد نشین سپری کنه در نتیجه دوستان کرد هم داره .

یکی از اونا بهم میگفت که چنتا از مبلغای وهابی رو دیده که در پوشش روحانی سنی به تشویق جوان ها میپرداختند.



به ماه سر بزنید والبته نظر بفرستید.

نمیدونم چرا بحث سیاسی وفرهنگی از شعر و مطالب خنده دار طرفدارای بیشتری داره.!!!!!!

باغ شهر من منتظر شماست.





سلام

واقعا مسخره ست جهاد نکاح دیگه چیه ؟

خدااااا کی امام زمان (ع) ظهور کنه ما رو از دست اینا نجات بده

خدا نکنه پاشون به ایران برسه ....

وقتی کسی به ناموسش رحم نکنه ....

 

سلام
ممنون از این که اخبار مربوط به دنیایی اسلام را منتشر می کنید ولی باید متوجه این نکته هم باشیم که برای صحت و سقم و جلوگیری از شایعه شکرخواه پیشنهادهای کرده و میبایست مطالعه کرد
آنچه استاد ازل گفت : بگو ؛ می گویم . 
محمد بن عیدالوهاب 1206 - 1115 هجری قمری .
وهابیت نام فرقه ایست که خود را پیرو عقاید و آراء محمد بن عبدالوهاب می داند .
با مطالعه در نحوه پیدایش این فرقه که تفاسیری بسیار خشن و دور از عقلانیت از اسلام ارائه می دهد ، به نقش استعمار پیر یعنی انگلستان پی می بریم که چگونه به کمک جاسوس کهنه کار خود همفر توانست از دل مذهب تسنن ، فرقه ای بوجود آورد که موجب ایجاد تفرقه و جنگ افروزی در میان مسلمانان و نیز دستمایه ای برای ارائه چهره ای کریه از اسلام به جهانیان شود و این نقشه شوم و از قبل طراحی شده و حاصل سالها مطالعه استعمار ، دقیقا در راستای سیاست ماکیاولی تفرقه بینداز و حکومت کن و ناشی از احساس ترس و خطری بود که دولت استعمارگر بریتانیا ، سالها قبل تر از آن ، وجود آنرا احساس کرده و درصدد مقابله با آن بود . 
خطر " اتحاد و وحدت مسلمین " 
لذا دولت استعمارگر بریتانیا به کمک جاسوسان و عوامل مزدور خود ، با هدف انشقاق ، به فرقه سازی در میان مذاهب اسلامی پرداخت آنچانکه در دل مذهب تسنن ، فرقه وهابیت را به کمک محمد بن عبدالوهاب ، و در دل مذهب تشیع فرقه ضاله بهائیت یا بابیت را به کمک حسینعلی بهاء بوجود آورد . 
اما در مذهب تشیع به علت وجود حوزه های علمیه قوی و میراث کهن علمی آن ، که برگرفته از فقه پویای جعفری و اجتهاد مبتنی بر عقلانیت بود ، به مبارزه علمی و فکری با این نقشه استعمار پرداخته شد که حاصل آن عقیم ماندن این توطئه بود . 
اما محمد بن عبدالوهاب ؛ وی در سال 1115  ه.ق در شهر عینیه از توابع نجد در عربستان به دنیا می آید . او فقه حنبلی را در زادگاهش و در نزد پدر می آموزد و برای ادامه تحصیل نخست رهسپار مکه و از آنجا عازم مدینه منوره میشود وی در مدینه به استغاثه مردم در کنار قبر پیامبر (ص) ایراد می گیرفت و به زائرین قبر رسول خدا (ص) نسبت شرک می داد ! 
محمد بن عبدالوهاب برای تکمیل دروس خود که متاثر از آراء و عقاید ابن تیمییه حنبلی مذهب  ( قرن 9 هجری قمری ) ، بود به سایر بلاد اسلامی از جمله بصره ، بغداد ، کردستان ، همدان ، اصفهان و قم سفر می کند . او همواره در طول این سفرها دست به تشکیک عقاید و شبهه آفرینی نسبت به احکام اسلام می زند . 
محمد بن عبدالوهاب بعد از سفرهای خود و تکمیل دروس ،  در حریمله از توابع نجد سکنی می گزیند که در آنجا نیز برخلاف نصیحت های مشفقانه پدرش ، همچنان به رفتار خود ادامه می دهد که در نهایت میان او و پدر و برادرش اختلاف و نزاع بوجود می آید و حتی برادرش سلمان بن عبدالوهاب بعدها کتابی در رد اندیشه های او می نویسد . 
محد بن عبدالوهاب پس از دوسال اقامت در حریمله و فوت پدر ، جرات بیشتری در بیان آراء خود و تشکیک در عقاید مردم پیدا می کند که در نهایت مردم شهر کمر به قتل او می بندند و وی به ناچار و با ترس از آن شهر متواری می شود . 
او اکنون به زادگاه خود عینیه باز می گردد و در آنجا با امیر عینیه به نام عثمان بن معمر پیمان همکاری می بندد که در پی این پیمان ، وی بی پرده به بیان و تبلیغ عقاید خود بپردازد . 
در عینییه به دستور وی قبر زید بن الخطاب برادر خلیفه دوم با خاک یکسان می شود چرا که معتقد بود بنای بر قبور بدعتی است که باید از میا برود ! 
ولی همین کار ، واکنش هایی در منطقه ایجاد می کند که امیر قطیف را وا می دارد که به امیر عینییه دستور دهد تا آتش این فتنه را هرچه زودتر با قتل محمد بن عبدالوهاب بخواباند . 
امیر عینییه به ناچار عذر محمد بن عبدالوهاب را خواسته و او عینییه را در سال 1160 ه . ق به سمت درعیه ترک می کند . 
در تمام این سالها همچنان که در کتاب خاطرات همفر جاسوس انگلیسی آمده  ، همفر او را همراهی می نموده و همواره نقشی اصلی در تحریک حس جاه طلبی  او ایفا می نموده است تا بدانجا که به او باورانده که دین اسلام تنها در سایه انتشار عقاید او می تواند به حیات خود ادامه دهد !! 
در درعیه ،  با کمک همفر ، بین او و محمد بن سعود ، حاکم و امیر درعیه پیمانی شوم بسته می شود . امیر درعیه محمد بن سعود ، با طمع حاکمیت بر سایر مناطق اسلامی ، به محمد بن عبدالوهاب در تبلیغ عقاید خود کمک می نماید تا بواسطه آن بتواند بر سایر مناطق و قبایل و سایر مذاهب دیگر شوریده و آنها را به تصرف خود در آورد . 
در نجد که منطقه وسیعی در غرب عربستان می باشد ، بسیاری از مردم به دلیل عدم آشنایی با دین مبین اسلام ، ادعای محمد بن عبدالوهاب که اکنون خود را در قامت پیامبری جدید و ناجی اسلام می دید را باور نموده و با او بیعت می نمایند و عده ای نیز به دلیل ترس از وحشت آفرینی و خشونت گرائی پیروان وی ، که مخالفین خود را تکفیر می نمودند و جان و مال و ناموس آنها را مباح می شمردند ، سکوت اختیار می کنند . 
این اتحاد شوم ادامه پیدا می کند تا در سال 1206 ه . ق محمد بن عبدالوهاب از دنیا می رود و مذهب انحرافی او دستمایه فرزندان محمد بن سعود ( آل سعود ) برای حکمرانی و تسلط بر کل شبه جزیره عربستان قرار می گیرد . 
اما چرا وهابیون که لکه ننگی نه تنها بر مذهب حنبلیون و نه تنها بر مذهب تسنن ، بلکه لکه ننگی بر چهره تابناک اسلام عزیز است را ، سلفی نیز می گویند ؟ سلفی یا سلفی گری نسبتی است که مخالفان وهابیون اعم از برادران اهل تسنن و تشیع به آنان داده اند چرا که وهابیون در عقاید خود بیان می دارند که تنها راه نجات اسلام ، بازگشت به اسلاف ( سنت گذشتگان ) می باشد لذا این گروه سبک مغز و جاهل ، با هرگونه مظاهر تمدن مخالفت نموده و از آنجا که مخالفان خود را تکفیر می نمایند و به شیوه هایی خشن و عاری از هرگونه تعقل با مخالفان خود برخورد می نمایند ، به آنها گروه های تکفیری هم می گویند .  
در جایی می خواندم که پیامبر (ص) در حدیثی به سرزمین نجد و فتنه ای که در آخرالزمان از آنجا برمی خیزد ، اشاره فرموده اند که اگر خود حدیث و نیز سند حدیث رو تونستم پیدا کنم ، حتما انرو خواهم نوشت . 
منبع تمامی مطالب بالا ، موجود می باشد در صورت درخواست از طرف کاربران محترم در ادامه ذکر خواهد شد ./ 

  • میلاد حمیدی
  • به نظر من دنیای اسلام به یک عزم جدی نیاز دارد تا اولا وهابیت را از خود دور کند و ثانیا بعد از آن به حذف لکه ننگ دنیا یعنی اسرائیل بپردازد
    ببخشید شما از کجا میدونید این شیخ وهابی هست  باهاش حرف زدید چرا همین طوری حرف میزنید . اما در مورد این خبر  شما مطمئن باشید دروغه منم میتونم برم  تو توییتر یا فیسبوک یه صفحه باز کنم  به نام شما و مطالم رو به نام شما بنویسم و از این طریق چهر ی  شما و شخصیتتون رو خراب و مختوش  کنم .شک نکنید این صفحه توسط مزدوران بشار اسد درست شده تا این شیخ بزرگوار رو خراب کنند. اما در مورد سنی های حنبلی (وهابی) اونا هم مثل تمام مسلمون ها خوب و بد دارند ولی اکثرشون انسانهای مومنی هستند.
    جهالت تا کجا ادامه دارد؟
    همانا بسیارى از جنیان و آدمیان را [گویى‏] براى دوزخ آفریده‏ایم، [چرا که‏] دل‏هایى دارند که با آن فهم نمى‏کنند و چشم‏هایى دارند که با آن نمى‏بینند، و گوش‏هایى دارند که با آن نمى‏شنوند. آنها چون چهارپایانند بلکه گمراه‏ترند، و آنان غافلانند(سوره مبارکه اعراف آیه 179)
    سلام وقت بخیر
    تمام بغضهایم را در یک جمله خلاصه میکنم:
    { صهیونیسم لکه ننگ یهودیت    و         وهابیت انگلیسی مایه آبروریزی اسلام }
    پاسخ:
    موافقم
    سلام ووقت بخیر
    تمام بغضهایم در یک جمله خلاصه میکنم:
    { صهیونیسم لکه ننگ یهودیت  و     وهابیت انگلیسی مایه آبروریزی اسلام }

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">