منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
مخاطب محترم لطفا پس ازمطالعه نظرخود را مرقوم بفرمایید


متاسفانه بسیاری افرادی که به ازدواج موقت گرایش دارند از مسائل دینی آگاه نیستند و براین باورند که می توانند در ازدواج موقت با یک نفر یا چند نفر همزمان ازدواج کنند
زنان با لباس سفید به خانه بخت می روند و هزاران آرزو در دلشان می پرورانند که چگونه عشق را سرلوحه زندگیشان قرار دهند؛ اما بی خبر از کابوسهای وحشتناکی که در آینده برایشان رقم می خورد هستند و پابه پای مرد زندگی قدم برمی دارند و با کم و کاستی گذران عمر می کنند و هنگامی که زندگی به ثمره و میوه اش می رسد تلخی و غم عایدشان می شود.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ اینها داستان غم انگیز و گلایه های زنانی است که راهروهای دادگاه را طی می کنند و هرازگاهی بر پشت دستشان می زنند که مگر چه کم و کاستی برایش گذاشته که برایم هوو آورده است. در قدیم قانونی برای ازدواج موقت وجود نداشت و البته گروهی هم به دنبال ساماندهی آن نبودند اما آنها که گه گداری آبی درهاون می ریزند و شروع به کوبیدن می کنند تصمیم گرفتند این امر خیر را قانونمند کنند. سرانجام این تلاش ها به آنجا رسید که حالا ازدواج موقت ساماندهی شده و گرفتن زن دوم هم ضابطه مند شده است. قانونی که با حفظ تحکیم بنیان خانواده تصویب شد اما کارشناسان نظرات متفاوتی در این باره دارند.
 خبر کوتاه بود "نمایندگان خانه ملت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قانون ثبت نکاح موقت را با 3 شرط الزامی تصویب کردند" . بنابراین گزارش وکلای ملت در ماده 22 مقرر کردند که نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران برای استحکام نظام خانواده از نکاح دائم حمایت می کند و ثبت نکاح موقت نیز با لحاظ شرایطی مانند باردارشدن زوجه،‌توافق طرفین،‌و شرایط ضمن عقد الزامی است. وکلای ملت همچنین در تبصره این ماده مصوب کردند که ثبت نکاح موقت باید در دفاتر اسناد رسمی ازدواج یا ازدواج طلاق و با آیین نامه ای که در آینده به تصویب خواهد رسید به ثبت برسد.
در این رابطه دکتر امان الله قراین مقدم جامعه شناس و استاد دانشگاه می گوید ؛ در برخی موارد قانونی که به تصویب می رسد موجب بروز جرم می شود در حالی که آیت الله شاهرودی نیز نظر داشته اند که در قانونگذاری در جامعه ای باید براساس جامعه شناس به اصلاح ،ترمیم و تدوین بپردازد به عنوان مثال زمانی که دیواری را خراب می کنیم با توجه به خسارت اجتماعی آن جریمه نقدا پرداخت می شود و متحمل زندان نمی شوید اما در کشورهای توسعه یافته شخصی که در مغازه مشروب فروشی مشروب بخورد و از حالت طبیعی خود خارج بشود و صندلیهای مغازه را بشکند تنها پول خسارت وارد شده را می پردازید و مسئله دیگری برای مجرم پیش نمی آید. با توجه به اینکه در حال حاضر در کشور ما بیش از 2000 هزار نفر زندانی در زندانها وجود دارد که براساس گناه ها و اتهاماتی که در سطح کشور مرتکب شده اند به زندان افتاده گذران عمر می کنند و عاقبت بسیاری مرتکبان تجاوز به عنف که ناشی از فقر و مجرد بودن و عدم توان مالی کافی از ازدواج صورت گرفته است. به اعدام محکوم می شوند. و این در حالی است که نقش قانون در سرنوشت یک کشور بسیار موثر قدرت سلامت، موفقیت و سربلندی حکومت ملزم به اجرای قانون سالم و درست می باشد چرا که قانون خوب براساس ارزشهای فرهنگی تدوین و تبیین شده و باعث دوام و بقای ارزشهای فرهنگی یک کشور می شود و قانونگذار خود باید از قانون پیر می کند و به نحو احسن اجرا نماید. اجرای قانون ازدواج موقت جدید ،‌دوام جامعه و بقای خانواده است و تصویب این قانون موجب بروز انواع آسیب های اجتماعی از قبیل افزایش فرار دختران و پسران از خانه ‌،رواج رابطه نامشروع زنان،‌رواج بی بندو باری ‌،تضاد و اختلاف درون خانواده،‌قتل، جنایتا و جرم می شود. وی ادامه داد:بسیاری از کسانی که در زندان ها هستند از خانواده هایی نشات گرفته شده اند که یکی از آسیب های اجتماعی در آنجا متمرکز بوده و شخص را به بیراهه کشانده است. بنابراین این قانون خودش به تنهایی جرم زاست و کسانی که این قانون را وضع کرده اند بدانند که آنان در گام نخست نسخه پیچ دیگران شده اند و اگر این طرح مناسب بود کاش ابتدا برای خودشان آزمایش می کردند و در مرحله بعد به مردم انتقال می دادند این افراد واعظ غیر متعض هستند در بالای منبر سخن می گویند و مردم را از گودال به داخل چاه رهنمون می کنند.
قرایی مقدم با اشاره به خطرناک بودن این قانون بیان داشت:این قانون از پایه خطرناک است و کسانی که آن را به تصویب رسانده اند آبروی نظام حکومتی و اجتماعی ما را به باد داده اند و آب به آسیاب دشمن می ریزند. وی تصریح کرد:اجرای ازدواج موقت به روش جدید نظام اقتصادی و تربیتی خانواده ما را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد و باعث آسیب روحی به فرزندان خانواده و زنان می شود. در واقع کسانی که این طرح را تصویب کردند ابتدا خودشان گام نخست را بردارند و از خانواده خود آغاز کنند. قرایی مقدم در پایان خاطرنشان کرد:من این طرح را صددرصد رد می کنم و کاش این افراد می دانستند که برای تصویب این قوانین باید از دیدگاه جامعه شناسی کارشناسی شود و بعد به تصویب برسد.
*قانون ازدواج موقت قانون بسیار خوبی است
همچنین نیلچی زاده روان شناس اجتماعی با اشاره به قوانین ازدواج موقت در کشور اظهار داشت:این قانون قانون بسیار خوبی است اما باید محدودیت بیاورد چرا که کادر سیستم قانونی از حیث حقوقی باید یک نکته کلیدی مدنظر داشته باشیم . در فرهنگ توحیدی اسلام بین اخلاق و حقوق یک رابطه متقابل وجود دارد و در حقیقت حقوق و اخلاق،‌به مانند شکر و شیر بی هم هستند و اگر جامعه ای مبتلا به قوانین بدون اخلاقیات شود قطعی بدانید انحطاط آن جامعه بزودی انجام می شود و اگر جامعه اخلاقیات صرف را مدنظر داشته باشد و مباحث حقوقی را فراموش کند قطعی بدانید شکست ما و آسیب ما به این دیواره پدید خواهد آمد و دیرتر از بین خواهد رفت اما آسیب پذیری آن جدی خواهد بود به همین دلیل در فرهنگ اسلامی در تمامی قوانین قواعد حقوقی اخلاقی داریم هر چند که پیامبر اسلام برای تکمیل اخلاق و بزرگواریهای آن مبعوث شده است. وی با اشاره به مبحث ازدواج موقت به عنوان یک موضوع قوانین طلایی اسلام ناب ادامه داد:در واقع ازدواج موقت نباید به عنوان تنوع طلبی و ارضای نیازهای کاذب و کارکرد شخصی داشته باشد و برای جلوگیری از دامن زدن به آسیب و فساد و ترویج گناهان جنسی و یا خود فروشی یک اصل مهم ناظر به خانواده است یعنی بحث کام جویی های روانه و کامرویهای زنانه نشود. نیلچی زاده با اشاره به تصویب قانون جدید بیان داشت:من به شخصه از نمایندگان مجلس تشکر می کنم اما آنها باید یک سری کارهای ابتدایی را برای اجرای قانون انجام دهند و این طرح نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم می باشد. وی با اشاره به آسیب های موجود نسبت به زنان در جامعه کنونی کشور تصریح کرد:در حال حاضر توجه به آسیب هایی که زنان کشورمان در معرض آن قرار دارندضروری است که به طور معمول پس از طلاق ازدواج مطلوبی ندارد و در بیشتر موارد از افرادی که سوء استفاده می شود هیچ حقی برای آنان وجود ندارد. البته باید اذعان داشت: که متاسفانه بسیاری افرادی که به ازدواج موقت گرایش دارند از مسائل دینی آگاه نیستند و براین باورند که می توانند در ازدواج موقت با یک نفر یا چند نفر همزمان ازدواج کنند و این در صورتی است که در عرف و شریعت ما خلاف تواقع می باشد. وی در پایان با اشاره اجرای این طرح خاطرنشان کرد:اجرای این طرح یک مژدگانی بزرگ به جامعه است و با ثبت این ازدواج در دفاتر اسناد رسمی و یا ازدواج طلاق برای کسانی که ازدواج موقت می کنند محدودیت در پی دارد و از پنهان کاریهای گذشته نسبت به قبل جلوگیری می شود و به مردان یادآور می شود که باید مردانگی به خرج دهند و بگویند که این زن همسر قانونی و شرعی من است و من در مقابل او وظایف اخلاقی و حقوقی دارم.
 البته باید توجه داشت که با وجود فرهنگ های مختلف در کشور این طرح به کجا می رسد؟ چرا که اگر این طرح کارشناسی نشود به گوش افراد عوام جامعه برسد و بدون در نظر گرفتن عاقبت آن دست به این کار بزنند چه عواقب بدی در پی خواهد داشت. کاش مسئولان قبل از اینکه طرحی را به تصویب برسانند خوب فکر کنند تا مشکلاتی که سابق نسبت به طرح عفاف در جامعه حکفرما شد در اینجا نیز بوجود نیاید و حسرت و پشیمانی عایدمان نشود. .گزارش از مریم جعفری

نظرات  (۲۳)

اصلا موافق با سر تیترتان نیستم
با اوضاع و احوال فعلی معلومه که صیغه به نفع مردان هست.
سلامی پس از یک خداحافظی طولانی
کامنت سجاد عزیز که عالی بود با اکثر بخش های کامنت نریمان هم موافق بودم
زن دوم هیچ وقت خوب نیست و تحت هر عنوان یا توجیهی باشه در تضاد با بنیان خانواده است . اما ازدواج موقت برای پسری که مجرد است هم فکر نمیکنم مفید باشه زیرا طرف مذکر یا پسری مقید به شرع و اخلاقی است که در این صورت باعث میشه در ازدواج دائمش دچار مشکلات روحی میشه (که میتونه عذاب وجدان یا عدم رضایت از ازدواج دائم یا ...)یا پسری غیر مقید است که اصلا با ازدواج موقت نیازش رو برطرف نمیکنه و ...
پس من راه بهتر برای کم شدن آمار های تکان دهنده آموزش و تربیت صحیح در خانواده میدانم که چقدر پسر یا دختر را آگاه کرده و یک سری اصول را در ذهنش شکل داده باشند پس به نظرم بهتره صدا و سیما و رسانه ها و آموزش و پرورش در این راه یعنی اصول سازی ذهنی کودکان قدم بردارند(که البته اینکه این اصول چی باشن هم جای هزاران خط بحث هست ... )
با سخنی از "استاد شهید" آغاز می کنم . آنگاه که دردمندانه با صدایی رسا می فرمود : (( اساس اسلام بر  تک همسریست . )) و استاد ، این "تک همسری" رو با چه تاکیدی بیان می کرد . با نزدیک شدن با بازگشائی مدارس و دانشگاه ها ، یاد استاد عزیز شهید مرتضی مطهری رو گرامی می دارم . بله دوستان ؛ اساس و مبنی در دین مبین اسلام بر تک همسر  بودن مرده . اما ما را چه می شود ؟؟ .. تمایلی به روده درازی ندارم ، چون دلی پر غضه دارم ازین مطلب . نه بخاطر نفع یا ضرر یا داشتن تجربه ای شخصی در این مورد در  زندگی !! هرگز . بلکه صرفا به خاطر اینکه می بینم چگونه عده ای احکام دین اسلام را دستاویز نفسانیات خود قرار می دهند . به سخنی از پیامبر اکرم (ص) اکنفا می کنم که فرمود : خداوند لعنت فرموده هر ذواق و ذوافه ای را . ذواق با تشدید واو  و بر وزن فعال به معنی بسیار ذائقه کننده است ، یعنی مرد یا زنی که با تعدد زوجات و تشدید فراش و اختیار نمودن چندین و چند همسر ، گویی صرفا به دنبال مزمزه کردن افراد مختلف می باشد ؛ چنین فردی از رحمت خدا به دور است ! هرچند شرعا و قانونا ممکن است دچار معصیتی نشده باشد اما اخلاقا چرا . ازدواج موقت در دین جائز است اما برای کی ، در چه شرایطی ، برای چی ، نه اینکه وسیله ای باشد برای شهوترانی مردان . وسیله ای باشد برای تهدید خانواده . وسیله ای باشد برای بی وفائی مرد به همسرش . اصلا مردی که همسر داری ، تو را چه به ازدواج موقت ؟! این حرف من نیست . حرف رئیس مذهب تو امام جعفر الصادق (ع) است که به یکی از شاگردان خود در جواب استفتائی که از ایشان شده بود ، فرمود : تو که همسر داشتی ، تو را چه به متعه ؟! 
کاربر محترمی که این مطلب رو می خونی ، شاید تو یک مسیحی یا یک کلیمی باشی و اصلا مسلمان نباشی . تو را دوست دارم و به دین تو احترام می زارم که "لا اکراه فی الدین" هرچند که "قدتبیین الرشد من الغی" و هرچند "لا تقبل الله دینا الا الاسلام" اما از زبان اسلام عزیزم با تو سخن گفتم که چرا می بینم چگونه با به بازی گرفتن احکام دین توسط عده ای شهوتران ، موجب بد معرفی شدن دین اسلام به سایرین می شوند و موجب می شود فلان خواهر گلم با پزی روشنفکرانه چماق فمینیسم را بر سر اسلام بکوبد !! 
آری ؛ در دینی که بزرگان آن به "اهل بیت" یعنی اهل خانه معرفی می شوند؛ در جهت تحکیم خانواده ، اساس آن به غیر از تک همسری بودن مرد ، چیز دیگری نمی تواند باشد ./ 
پاسخ:
حرف دل خیلی ها ،درد دل بسیاری...
من کلا تو زندگیم یادم نمیاد از لغت بدی استفاده کرده باشم 
چه چیز بدی نوشته بودم که باید حذف میشد؟
یعنی هیچ پاسخی نداشتین!؟
پاسخ:

سلام

در چه موردی باید پاسخ داده می شد؟

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
بنده هم نگفتم که نظر نذارند گفتم که وقتی نظری گذاشته می شود که با آراء اسلام تغایری ندارد اما با افکار شما به عنوان مدیر سایت تعارض دارد شما مخیرید که آن را نگذارید(نظر حمایتی حقیر از آقای ولایتی) چون که رسانه شما یک طرفه است و فقط نظرات شما بر آن حاکم است البته ما عادت کردیم به این کونه رفتار ها 
باز من در این جا حق را به شما می دهم و خیار و عنان کار و تصمیم را به شما می سپارم 
اما توقع  دارم که وقتی کسی به نام مخاطب بر شما نظر گذارد ،شما که  الحمدالله فیلتراسیون شکیل و قدرتمندی در عرصه ارایه مطالب اغیار دارین زمانی که به مقدسات شما و ما توهین شد از خودتان خرج کنید 
فکر نمی کنم خواسته نا مشروع و غیر منطقی داشته باشم 
البته نشانه های ظهور بقیه خدا به مشام میرسد 
زیرا که نه تنها امر به معروف و نهی از منکر اجرا نمی شود در بیتوته و خلوتگه مومنه ای دارد به دینش توهین می شود 
هوار هوار که حالمان بد است از دوره و زمان هوار 
که نمی دانیم که حق است که باطل 
حس می کردم حسمان و لسانمان یکی باشد ولی هیهات 
** ** **** ***** *** * ** *** *** *** ***** ***** **** * ***** ** ** *** ********* * **** 
حقظ ایمان در آخر الزمان بسیار سخت است 
از خدا تقا ضا دارم بهترین نوع ایمان نصیبتان شود
""در بسیاری از موارد عرف ایرانیان با دین اسلام سر ستیزه دارد "'
واقعاگل گفتید
امابارسانه ومخصوصاتلویزیون که درایران خیلی تاثیرگذاراست میتوان مشکل رانه در50سال بلکه دریک سال حل کرد.
البته اگربخواهند
که صدالبته عده ای نمیخواهند

پاسخ:
رسانه متاثر از تصمیم مدیران و عملکرد منابع انسانی است به طور کلی رسانه تنها یک ظرف است امید که مدیران جوان و پایبند به اصول ارزشی و آگاه به زیرساختهای هنری به دور از سیاسی کاری های فعلی در رسانه به کار گرفته شوند.

در ضمن جالبه واسم که وقتی من مطلبی رو می نویسم که برخلاف امیال شماست اونو تایید نمی کنید 
اما نظر ناشناس رو رسما به دین مقدس اسلام توهین کرده رو تایید کردید 
یعنی شما دین واستون مهم نیس بلکه امیال شخصیتون مهم تره و حس فمنیستیتون
از خدا پروا کنید خواهرم 
پاسخ:
بنده فرصت نکردم نظرات رو ببینم  هم اکنون دیدم در ضمن یادآوری می کنم بنده خودم از مخاطبان محترم خواستم که نظر بگذارندبنابراین نظرشما نیز محترم
به نام حضرت عشق
مطلب جالبی رو گذاشتید 
اگه دقت کنید یا بهتر بگم یه نا مسلمون بیاد و این نوشته رو بخونه حتما شما رو مسلمون که نمی دونه هیچ
یک ضد دین خواهد دانست 
شما افکار فمنیستیتون بر اسلام عزیز غلبه کرده 
مثل خیلی ها تو ایران که افکار ناسیونالیستیشون بر اسلام غلبه کرده 
مثل نه غزه .......
از شما که یک متدین نمای افراطی هستین اتفاقا بعید نیس 
شما که اسلام را در صندوقتان گذاشته اید و هر وقت به آن احتیاج دارید از آن خوب می گویید و هر وقت که بر ضد امیال زنانه خود آن را می بینید با آن سر ستیز دارید 
رجوع کنید به تاریخ اسلام 
رجوع کنید که امثال شما ها زیاد یودند که در ظاهر بر خصم شمشیر می زدند و در باطن شمشیر به ریشه اسلام 
حضرت امام را نگاه کنید 
بدون آن که ترسی از غرب داشته باشد حدود و ثغور الهی را اجرا می کرد و ترسی از مجامع بین الملل نداشت 
و العاقبه للمتقین
ببینید ک چگونه بر قلوب پادشاهی می کند 
صیغه و امر ازدواج موقت دارای برکاتی است قطعا 
شک نکنید زیرا حدود خداست 
اگر می توانستید حدا را ثابت کنید هیچ وقت به تمسخر حدود الهی نمی پرداختید 
در جریان اثبات خدا داریم که او در ویژگی هایش برترین است (در صورت تمایل بگویید تا اثبات کنم )
خب یکی از ویژگی های او این است که بر بنده خود مهربان ترین است 
خب او مهربانترین است چگونه قانونی می گذارد که به ضرر بنده خود باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چگونه؟
"همانا خدا می داند و شما نمی دانید "
این پاسخی برای اهل ایمان بود 
نه برای کسانی که به قران اعتقادی ندارند به عمل 

پاسخ:
زحمت افتادید سپاس که وقت گذاشتید و نظرتون رو مطرح کردید 

سلام

خانم صامتی توقع نداشتم که چنین مطلبی را در وب شما ببینم. از یک خانم متدین بعید است که حلال الهی را اینطور بخاطر احساساتش به سخره بگیرد و نقد منفی کند!

در قرآن آیاتی داریم که این ازدواج را تایید می کند!

شما زیر نظرات مخالف جواب نوشتید ولی زیر نظر ناشناس که به دینتان توهین کرده بدون جواب گذاشته اید!

خیلی ها از ازدواج دایم هم ضربه دیده اند. چه مرد و چه زن. متعه هم همین طور! روند ستیز با اسلام با توهمات زنانه دارد ضربات بدی به دین و اعتقاد مردم میزند. از شما وبلاگ نویسان خانم که به نظر می رسد متدین هم باشید انتظار این است که اگر هم پذیرش ازدواج موقت و یا مجدد که حلال شرعیست و امروزه به دلیل ورود زنان و احساسات به دنیای سیاست دچار شبهه و تفسیر به رای شده است بریتان سخت است،لیکن لااقل اگر برای تایید آن مطلبی نمی نویسید، حداقل با آن ستیز نکنید. آخر کدامیک از شرایطی که شما دوست دارید بر سر راه ازدواج دایم و موقت باشد که هم در حال حاضر به زور فمینیست ها در قانون تپانده شده است  در دین و فقه و قرآن ذکر شده است؟

اگر بخواهیم به دین و احکام الهی نگاه احساسی داشته باشیم باید ذره ذره فاتحه دینمان را بخوانیم!

حتی در زمانی که عمر داشت متعه را ممنوع می کرد زنان عرب همه تمجیدش کردند و در این حال وقتی حضرت علی (ع) با عمر مخالفت کرد زنان همگی به حضرت علی (ع) دشنام دادند. عمر آمد مهریه را محدود کند زنان عمر را فحش دادند. علی (ع) فرمود نمی شود مهریه را بطور عام محدود کرد(البته به طور خاص چیزی نفرمودند چون در هر ازدواج خاص به هر حال مهریه با تعیین شدن نوعی محدود شدن آن است) همه زنان در مدح و ستایش ایشان در آمدند!

من از این صحبت ها نمی خواهم بگویم که طرفدار چند همسری هستم نه! بحث من بحث تسلیم شدن در مقابل دین خدا و امر خدا و عدم مخالفت به امر خداست! اگر هر کسی یاد بگیرد که هر چیزی از دین را که به مذاقش خوش نیامد بخواهد تحریف و تقلیل کند و هر چه را خوشش آمد پر رنگ تر کند این بی عدالتی است و هم دنیا را دچار مشکل می کند هم آخرت را و هم جامعه را به هم می ریزد!

پاسخ:

سلام و احترام

قوانین اعم از الهی و انسانی باید در جامعه اجرا شوند در خلأ که چنین امری ممکن نیست.با این پیش فرض همانطور که پیش ا زاین هم مطرح کردم معتقدم دین یک سیستم است که نمی شود بخشی از آن را بر اساس انتفاع پذیرفت و مابقی را رها کرد و به یقین شارع مقدس به جهت دوری جامعه از مفسده ای بزرگ متعه را پیش بینی کرده ولی توجه داشته باشیم که عرف جامعه ی ایران با مساله ی متعه مشکل دارد و آن را مساوی هرزه گی می بیند والبته این نوع از طرز فکر در میان بسیاری از مسولین حتی نمایندگان خانم در مجلس نیز وجود دارد.بنده معتقدم از طریق رسانه های مختلف باید فواید و برخی مشکلات و اسیب های ازدواج موقت بیان شود چه بسیارند خانم هایی که از ازدواج موقت دز جامعه ی ایران آسیب دیده اند و کسی هم نیست که از حقوق تضییع شده ی آنها حمایت کند به نطر شما اگر تنها ازدواج موقت را تبلیغ کنیم زن یا مرد آسیب دیده به چه کسی ناسزا خواهد گفت ؟ خود همین تبلیغ منفی دین است .در جامعه ی ایران چع قوانینی برای حمایت از زنان در ازدواج موقت وجود دارد؟ تازه برخی بزرگواران برای دختران نیز متعه را جایز می دانند .به خودی خود ایرادی ندارد ولی افراد خاصی می توانند از ازدواج موقت به عنوان یک راه حل بهره ببرند نه همه .مشکل ازدواج موقت نیست مشکل تبلیغ بی جای آن است.آیا برای فرزندان یک ازدواج موقت تدبیری اندیشیده شده؟ اگر مرد متاهلی شرایط ازدواج موقت را داشت و با زنی که همین شرایط را داشت ازدواج کرد وسپس همسر اول مرد مساله را متوجه شد و آبروی زن دیگر را برد قانون از زن در ازدواج موقت دفاع می کند؟ در بیشتر موارد مردهای بوالهوس وشهوت ران پشت دامن همسر اولشان پنهان می شوند وبا همدستی او رقیب را از میدان به در می کنند به نفع هر دو میشه همسر اول به مراد دل می رسد و مرد هم از دادن دین  مهریه فرار می کند و تازه هر کسی هم که می شنود می گوید آن زن مرد بیچاره را فریب داده در حالیکه اگر کسی هم مجرم باشد آن مرد متاهل است  نه آن زن مجرد که به حکم شره عمل کرده و به اسلام اعتقاد داشته ،حال فرض کنید این اتفاق برای چند نفر روی داده است و یک به یک از ئین خدا نا امید شده اند آنها می گویند دین اسلام کاربردی نیست اگر کاربرد داشت آبروی ما نمی رفت  یا می گویند اسلام دین مرد سالار است و متعه به نفع مردان است و یا به اهل بیت نیز بی اعتماد می شوند و اینجاست که حاضرند به فحشا بروند ولی متعه ی کسی نباشند که از ابعاد مختلف حقوقشان ضایع گردد.با زنان بسیاری در این خصوص گفتگو کرده ام که این چنین عمل می کنند مساله ی جامعه ی ایران در قبال دین فرهنگی است و در بسیاری از موارد عرف ایرانیان با دین اسلام سر ستیزه دارد برای این باید راه حل اندیشید سپس متعه هم کاربردی می شود نه آنکه هر کسی به بلوغ جنسی رسید برود سراغ زنان مسلمان و بگوید کار من شرعی است!

(وی در پایان با اشاره اجرای این طرح خاطرنشان کرد:اجرای این طرح یک مژدگانی بزرگ به جامعه است  )

مسئولین عزیز یک دنیا سپاسگزارم که چنین مژدگانی بزرگی‌ به ملت میدید و با آن بسیاری از مشکلات را حل می‌کنید!!!!۲۰۰۰ نفر به خاطر تجاوز و.... در زندان اند!خوب خیلی‌ رقم پایینیست.چون ما جز کشور‌هایی‌ هستیم که آمار تجاوز‌هایمان بسیار بالاست حتا نسبت به غرب و همچنین از برکت هوشیاری مسئولین در ایران امر تجاوز به پسران هم نسبت به خیلی‌ از کشور‌ها بسیار عجیب است.البته آمار‌ها غیر رسمیست به دلایلی هیچوقت نمی‌شود از این مسأئل؛ آمار دقیق به دست آورد و آمار‌های موجود در عین حالی‌ که بالاست اما نسبت به واقعیت باز هم ناچیز است!دقیقا دوستان با اجرای این قانون جلوی چه چیز را میخهند بگیرند؟فساد؟گرفتن حق زنان؟واقعا مشکل فساد امروز جامعه ما صیغه است؟چند درصد از جوان‌ها و بزرگ صلانی که به قول دوستان زنا میکنند اصلا به واژهٔ صیغه اهمیت میدن؟چند درصد صیغه میکنند؟جوانی که با ماشین تو خیبپن می‌چرخه یکی‌ و بلند می‌کنه و تو نیم ساعت به مراد دلش میرسه اصلا به صیغه فکر می‌کنه؟اون عزیزی که میگه ازدواج موقت نباید برای تنوع طلبی و ارضای خویشتن باشه!!!!!!!خوب عزیز دلم یک مرد برای چی‌ باید بره این کار و بکنه؟اگه به ،مسائل احساسی‌ باشه که احساسو عواطف  در صدر نیاز‌های زنان قرار داره و اتفاقا رفع نیاز‌های جنسی‌ صدر نیاز‌های مردانست و اگر مردی هم به ازدواج موفق روی بیاره برای رفع نیازش هست،افرینش مرد اینه علم هم همه‌جوره ثابت کرده که نیاز اصلی‌ یک مرد چیه حالا اگه بعضیا میخوان آسمانی و ملکوتی فکر کنن و شعار‌های انسان دوستانه بدن که نه خیر مرد هم میتواند این چنین باشد آن چنان باشد که آن بحث دیگریست!

همچنین هیچ وقت خانواده‌ای حاضر نمی‌شه دختر باکره خود را به عقد موقت کسی‌ در بیاره چون تضمینی نیست که بد از اون بتونه ازدواج دائم کنه.تفکرات مردم خودمون و که میدونیم نسبت به مسائل آقایون خودشون برای آقا زده‌هاشون حاضرن دختری که قبلان به چنین کاری کرده رو برای ازدواج دائم در نظر بگیرند؟!

درواقع باز هم بحث ازدواج موقت برای زنانی از جامعه در نظر گرفته می‌شه یا بیوه اند یا تن‌ فروشی میکنند از این راه پول در میارن.جوونی که بدون هیچ قید و مسئولیت ۱۰۰۰ هزار مورد می‌تونه پیدا کنه که نیازش و رفع کنه میره دنبال ازدواج موقت زیر بار مسئولیت و یک سری محدودیت شه؟

بعضیا هنوز نفهمیدند در ایران چه خبره!ازدواج موقت یک طرح بیهودست نه آن چنان پیامد مثبتی داره که بشه روش حساب باز کرد نه آن چنان پیامد منفی‌ که بزنیم تو سرمون که وای جامعه از دست رفت!کاملا بی‌ اثر و خنثا!

کسی که بیکار است و نمی تواند متاهل شود می رود دنبال ناموس مردم??!
یعنی‌ آنها که کار دارن نمیرن دنبال ناموس مردم دوست عزیز؟از روابط پنهانی کارمندان در ادارات دولتی و غیر دولتی دانشگاه‌ها چیزی ندیدید و نشنیدید؟بسیار زیاده هم کار دارن هم خیلی‌‌ها هم زن و هم مرد متأهل اند.متأهل نشدن هم آنچنان تاثیری در این امر نداره چون روابط پنهانی بین متأهل‌ها هم زیاد شده هم زن هم مرد!

کسی که 24 ساعت پشت ماهواره می نشیند می رود دنبال ناموس مردم?!

کسیکه ۲۴ ساعت میشینه پشت ماهواره دیگه کی‌ وقت می‌کنه بره دنبال ناموس مردم؟نکنه روز و شب به ۲۵ ساعت ارتقا پیدا کرده و فرد ۲۴ ساعت ماهواره می‌بینه ۱ساعت هم...اینقدر از ماهواره بد گفتن جدی جدی بعضیا باورشون شد که ماهواره یک جعبه شیطانی!عزیزم ،ماهواره و اینترنت چه تفاوتی‌ باهم دارن؟میلیون‌ها سایت اینترنتی وجود داره که فرد با انتخاب خودش به سایت بد یا خوب میره ماهواره هم چند هزار کانال در اختیارت میذاره مثل اینترنت که تو با انتخاب خودت خوب یا بدش و انتخاب میکنی‌ اینترنت فیلتر می‌شه ماهواره هم همینطوره که !!!امان از دست پارازیت‌های وقت بی‌ وقت!!چیزی که اشکال داره ماهواره نیست بلکه فرهنگ استفاده از اونه که هزاران کانال مفید داره و تو میتونی‌ ازشون استفاده کنی‌ اما تو میری سراغ ابتذال!یک مزیت هم داره اون هم اینکه ماهواره محدوده و تو نهایتان چند هزار کانال و در دسترس داری اما اینترنت محدودیت نداره!!!پارازیت و هم نمی‌شه دور زد اما فیلتر و می‌شه! پس اینترنت به مراتب خطر بیشتری داره!پس شما در این دنیای پر خطر چه میکنی‌؟شاید باعث شه بری دنبال ناموس مردم!!!

کسی که از صبح تا در خانه را باز می کند قیافه های بزک شده و بدنهایی لخت با تمام جزئیات و مخلفات می بیند تا شب ، می رود دنبال ناموس مردم??!

البته ما هم این بد حجاب هارو میبینیم اما جزیاتو مخلفاتشان را نه!!یعنی‌ اگه یک کفن مشکی‌ بکشیم دور این زن‌ها و جزیتشان که هیچ کلیاتشون هم مشخص نبود هیچ مردی به دنبال ناموس کسی‌ نمیره؟عجب!!!پس چرا در شهر قمم که همه به ظاهر فرشته اند اینقدر فسر زیاد است؟مردی که جزئیات زنی‌ و نمی‌بینه اما خوب چشم بصیرت دارند میدانند زیر چادر چه خبر است!!اسم تهران بد در رفته فساد‌های شهر‌های مذهبی‌ مثل قم را که میبینم میگم ۱۰۰ رحمت به تهران!!!! امان از زنان مردان ریا کار!اگه ندیدی  اشکال نداره اما اگه خودت و به ندیدن میزانی‌....!

کسی که زنش میرود سرکار تا نصف شب ، می رود دنبال ناموس مردم??!
کدام زن صبح تا نصف شب میرود سر کار ؟درصد اندکی‌ داریم که به علت شغلشان شیفت شب می‌مانند و در طول روز هم ۱۲ ساعت کار میکنند و نمیتوانند آنطور که باید به خانه و زندگی‌ برسند اما همه کسانی‌ که دنبال ناموس مردم میروند زنانشان این چنینند؟مردی که زن خانه دار دارد زن خانه دار خوب از همه نظر دارد دنبال ناموس مردم نمیره؟؟؟؟خوب شما زن کارمند دوست نداری یک خانه دار بگیر که جزییاتش هم مشخص نباشه!!زن هارو در خانه زندانی کنیم که مبادا مردی بیناموسی نکند؟حرف‌های فمنیستی و نمیپسندم اما شما هم که کم و بیش مرد سالارانه سخن میگی‌ عزیز.

کسی که سرکار با همکار خانومش دل میدهد و قلوه میگیرد و .........???!!!!
در نظام اداری که از ۸ ساعت کار ۱۰ دقیقه کار مفید انجام می‌شه انتظار داری ۷ ساعت‌و ۵۰ دقیقه دیگه چکار کنند؟دارو دیوار و نگاه کنند؟اگه آنقدر سرشون شلوغ بود که وقت سر خاراندن نداشتن دیگه وقت خوش و بش داشتند؟این خوش و بش‌ها رو خارج از وقت اداری نمی‌تونن انجام بدن؟کسی‌ که سر و گوشش میجنبه چه زن یا مرد  نیازی به خوش و بش در اداره نداره!!!بیرون هم همان کارو می‌کنه.


در جوامع غربی تصور میشد با راه اندازی کلوپهای شبانه و کاباره ها دیگر مشکلات تجاوز به عنف و هتک حرمت از سطح خیابانها و محیطهای اجتماعی و اداری برای همیشه برداشته خواهد شد و افراد جایی را برای ارضای خود چه مجرد و چه متاهل ، بدون هیچ قید وشرطی خواهند داشت. ولی زهی خیال باطل!!!!!!!!!!!!

شما که از غرب ایراد میگیری چند کشور غربی و از نزدیک دیدی عزیز؟خودت و سرگرم سیاه نمایی رسانه‌ها ایران کردی؟کی‌ گفت هیچ قید و بندی در کلوپ‌های شبانه وجود نداره؟شما یک سری مطلب میخونی و میبینی‌ از رسانه‌ها قضاوت میکنی‌ اما از من بشنو که به دلیل شغلم به بسیاری از کشور‌های آسیایی اروپایی و آمریکایی‌ سفر کردم و می‌کنم.نه عزیزم اصلا که اینطور که شما فکر میکنی‌ نیست.فساد و جرم و جنایت در همه جای دنیا هست هیچ اشکالی‌ و در هیچ‌جا نمی‌شه به صفر رسوند غرب هم بهشت نیست اما جهنمی که شما هم میگی‌ نیست،اوضاع اجتماعیش اتفاقا از ایران خیلی‌ بهتره.از نظر تجاوز نداشتن امنیت در جامعه و.... اتفاقا ایران اوضاع بدتری نسبت به کشور‌های دیگه داره!در جوامع غربی آزادی دادن به افراد اما تحت چارچوب قانون،دلیل اینکه بسیاری از ایرانیها که از ایران خارج میشن و به تباهی کشیده میشن همینه!امسال شما تصویری از غرب و ارائه میدین که پر از بی‌ بند و باری و فساد و جنایت هر کاری می‌شه کرد قانون جنگل خیلی‌ از جوان‌های مام باور می‌کنن فکر می‌کنن اگه برن اونجا دیگه هر کاری بخوان می‌تونن انجام بدن قید و بندهای ایران اونجا نیست و...همینکه پاشون به کشور‌های دیگه باز می‌شه تا می‌بینن نه نظم و قانونی که اونجا هست ایران نبود در واقع جنگل جنگلی‌ که میگفتن همین ایران بود که می‌شه به راحتی‌ همه چیزو دور زد!!!!انگلیسی‌ هم که شما از آمارش حرف میزانی‌ اینقدر قوانینش سخت و پیچیدست که برای کوچیک‌ترین مسائل سختگیرانه‌ترین قوانین و دارن!!!!عجیب واقعا در رسانه‌های ایران از بعضی‌ از افراد چیز‌هایی‌ رو می‌شنوم که اصلا در خارج از ایران ندیدم یا خیلی‌ خیلی‌ کم دیدم!!!!!حتا در همان انگلیسه که در مترویش هم بودم و این چنین بی‌ بند و باریهایی ندیدم احتمالا شما آمار متروی ایران و مطالعه کردی عزیز .





پاسخ:
 سلام سپاس از مطالبتون.لطفا منابع رو جهت پژوهش و تحقیق ارایه کنید

سلام و وقت بخیر
با توجه به شرایط اجتماعی و عرفی جامعه ما و بینش عامه مردم نسبت به مقوله ازدواج موقت ، تصویب قوانینی از این دست جهت برطرف کردن مشکلات مربوط به آن نمی تواند کارگشا باشد.
در جوامع غربی تصور میشد با راه اندازی کلوپهای شبانه و کاباره ها دیگر مشکلات تجاوز به عنف و هتک حرمت از سطح خیابانها و محیطهای اجتماعی و اداری برای همیشه برداشته خواهد شد و افراد جایی را برای ارضای خود چه مجرد و چه متاهل ، بدون هیچ قید وشرطی خواهند داشت. ولی زهی خیال باطل!
کار به جایی رسیده که در متروی انگلیس به محض قطع برق بمدت نیم ساعت به 150 زن تجاوز می شود!
آمار خشونتهای جنسی مردان علیه زنان سر به فلک کشیده و هزاران درد و مرض که از حوصله این متن خارج است...
مسئولین دلسووووووووز ما با ثبت این قوانین بدنبال حل چه مشکلی از مشکلات هستند؟
آخر هدفمند کردن ازدواج موقت هم شد قانون؟
کسی که از زندگی زناشویی خود لذتی نمیبرد می رود دنبال ناموس مردم
کسی که بیکار است و نمی تواند متاهل شود می رود دنبال ناموس مردم
کسی که 24 ساعت پشت ماهواره می نشیند می رود دنبال ناموس مردم
کسی که از صبح تا در خانه را باز می کند قیافه های بزک شده و بدنهایی لخت با تمام جزئیات و مخلفات می بیند تا شب ، می رود دنبال ناموس مردم
کسی که زنش میرود سرکار تا نصف شب ، می رود دنبال ناموس مردم
کسی که سرکار با همکار خانومش دل میدهد و قلوه میگیرد و .........
مسئولین سختکوش تمام مشکلات ذکر شده را حل کردند ، فقط مانده همین هدفمندکردن صیغه!
همانطور که هدفمندی یارانه ها مشکل معیشتی ملت را حل کرد این هدفمندی صیغه هم مشکلات مربوطه را حل خواهد کرد { گوش شیطون کر}

  • منصور صادقی
  • چهاردهمین مقاله شفاهی حسن رحیم‌پور ازغدی به کوشش مؤسسه فرهنگی هنری طرحی برای فردا منتشر شد.

    در این پرسش و پاسخ صوتی که بخش دوم «بحران جنسی، کرامت جنسی و فمینیسم اسلامی» است به گفت‌وگو در حوزه حقوق و اخلاق جنسی اختصاص دارد و به پرسش‌هایی در حول الگوی روابط دختر و پسر، کارکرد ازدواج موقت و آسیب شناسی آن، مفهوم شناسی حجاب، شهوت، کرامت جنسی زن پاسخ می‌دهد.


    پاسخ رحیم‌پور ازغدی به پرسش‌هایی درباره «بحران جنسی، کرامت جنسی و فمینیزم اسلامی»

     

    همچنین بررسی جایگاه عشوه و آرامش، ازدواج آسان عقلانی و اخلاقی، مفهوم شناسی رنج، شادی، سعادت، تحمل، خوشگذرانی، حد وسط فقر و طغیان و ... مورد مداقه قرار می‌گیرد.
  • مصطفی مولوی
  • .... فَلا تَقُل لَّهُما أُفٍ ولاتَنهَرهُمَا وَ قُل لَهُما قَولاً کریماً.

    به آنان [پدر و مادرت] اُف مگو و بر آنان [بانگ مزن و] پرخاش مکن و به آنان سخنی نرم و شایسته [و بزرگوارانه] بگو.

    (سوره اسراء، آیه ۲۳)

    یک سنگ ریزه، از اسمش پیداست؛ یعنی ریز است، ناچیز است. اما همین سنگ اگر در جوراب یا کفش باشد، تو را از رفتن و از حرکت باز می دارد. بعضی چیزها ریز است، ناچیز است اما انسان را از حرکت در راه خدا و به سمت خوبی ها باز می دارد. یکی از آن ها نامهربانی نسبت به پدر و مادر است هرچند کم و در حد گفتن اُف باشد.

    + لطفا در مورد مطالب به روزه شده وبلاگ کبوتر و باز نظرتون رو بفرمایید. ممنون
    محسن

    سلام.

    به نظرمن درحال حاضرکه دختر مجرد درآستانه ازدواج زیادهست چراباید یه پسرمجرد با یه خانم مطلقه ازدواج کنه چه دائم چه موقت.تعادل به هم میریزه.من تابحال موارد زیادی رو دیدم

    پاسخ:

    سلام

    آتنا جان به نکته ی درستی اشاره داشتی در حال حاضر جمعیت شناسان ازدواج همسالان رو توصیه می کنند

     خانم صامتی خیلی خوشحال شدم که نوشتید:

    "بنده نیز باور دارم که متعه یکی از مدرن ترین مباحث دینی ماست ولی وقتی به واسطه ی قوانین مبهم می شود عامل سوءا استفاده چه می توان گفت؟"
    خوشحال شدم دیدم شماکه به حجاب حساسیدبه این موضوع هم حساسیدوقبول دارید.
    1-متعه یک حکم اسلامی است.اگرمسلمانیم بایدقبول داشته باشیم واگرنه که هیچی.اگربرای مردم توضیح داده شودباورهای غلط مردم تغییرمیکند.
    2-100%نیازبه قوانینی برای محدودیتش داردمثلافردفقط بتواند2باراینکاررابکندوبعدمجبوربه ازدواج دائم باشد
    3-برای افرادتوضیح داده شودکه مثلاشمادرازدواج موقت میتوانیدشرط کنیدکه رابطه جنسی وجودنداشته باشدوفقط ماباهم همصحبت شویم و...
    4-ازدواج موقت بابعضی ازدخترهاکه معلولیتی،سوختگیی،لنگی یا...دارندیک امتیازباشدتاآنهاهم طعم شیرین داشتن یک حامی رابچشند.
    بگذریم
    به نظرم جامعه مابدشرایطی راداردوراهکاراصلی برون رفت ازاین شرایط به نظر من همین قانون اسلام است که غرب به شکل حرامش آن رااجراکرده وبازبه نظرم یکی ازدلایل پیشرفتشان همین است.

     
    پاسخ:

    سلام

    معتقدم اسلام واقعی در جامعه ی ایران مهجور است به واسطه ی آن که حقایق اسلام( البته من هم از آن بسیار کم می دانم ) نسبت به عرف جامعه ی ایران خرق عادت است یکی از این موضوعات هم عقد موقت و کارکردهای مثبت آن است که احتمالا نیم قرن دیگرتا ذرک این مفهوم وقت نیاز است ولی باید ابتدا صورت مساله را خوب بشناسیم .متاسفانه برخی افراد که از همه ی مسایل سوء استفاده می کنند از عقد موقت هم سوء استفاده کرده و این مساله را خدشه دار کردند .به همین جهت برخی حاضرند به حرام ایجاد ارتباط داشته باشند ولی در چارچوب دین نه .در این خصوص حرف زیاد است

    نظام ما در نقطه ای قرار داره که نه اسلامی هست و نه لیبرال و ما ضربه های زیادی از این آوارگی خورده ایم. از طرفی حجاب و تفکیک جنسیتی اجباری شده به دلیل آن که چشم مردان به زنان نیفتد و از طرف دیگر آرایش  و بد حجابی آزاد است و فرهنگی را جا انداخته اند که یک پسر نوجوان تمام فکر و ذکرش می شود رسیدن به دختر!  مثل غرب هم به دنبال وارد کردن زنان به جامعه ی کاری خارج منزل هستند و وزیر و مدیر زن می خواهند که در این صورت مردان و زنان چشم در چشم می شوند!  ما چه گناهی داریم؟ آیا باید چشم بند ببندیم و بیرون برویم؟ تلویزیون هم که از بیرون بدتر محرکیست که جوانان را به فساد سوق می دهد.  شما خودتان می دانید که حتی با تقوا ترین مردان هم نمی توانند با نگاه کردن به زن خود را به تله نیندازند. این ویژگی مردان هست و ربطی به چشم ناپاکی ندارد.

    سرکار خانم صامتی
    نظر شما درباره ازدواج موقت چیست؟
    دلیل شما از بیان این مطالب چیست؟
  • منصور صادقی
  • نظر قبلی ام را منتشر نکردید. چرا؟
    جامعه ما در حال گذار از مرد سالاری به سوی زن سالاری است. الآن نمود زن سالاری در جامعه بیشتر از مرد سالاری است. آرام آرام همه چیز رنگ و بوی زنانه می گیرد و زن سالاری تا ده یا بیست سال آینده در کشور نهادینه خواهد شد. آن وقت این مردان هستند که باید مثل امروز شما، از حقوق از دست رفته شان سخن برانند.
    پاسخ:
    بنده بر این باورم هر زمان و هر کجا که حق مردان تضییع شود بی تردید حقوق زنان نیز پایمال خواهد شد و بالعکس .چرا که ساختار جامعه بر اساس تعامل این دو گروه شکل می گیرد.تفاوتی ندارد چه گروهی به هر تقدیر باید تلاش کرد هرچیزی سر جای خودش باشد
  • منصور صادقی - در پاسخ به ناشناس
  • دین شیطان هم یک دین زن سالار است. تمام ادیان بر مرد سالاری منطقی تاکید داشتند. جامعه ای که مرد سالار نباشد زن سالار است و ارزشهای اخلاقی و مردی و مردانگی در آن می میرد و فحشا و بی بند وباری و تجرد و تنهایی و اعتیاد و طلاق و همجنس بازی و کاهش نسل در آن شیوع می یابد/
    پاسخ:
    سلام واحترام
    از منظر شما جامعه ی ایرانی زن سالار است یا مرد سالار؟
  • منصور صادقی
  • در نوشته شما این عبارات جالب توجه بود:
    1 - افزایش فرار دختران و پسران از خانه ‌،رواج رابطه نامشروع زنان،‌رواج بی بندو باری ‌،تضاد و اختلاف درون خانواده،‌قتل، جنایتا و جرم
    2 - آبروی نظام حکومتی و اجتماعی ما را به باد داده اند
    3 - در حال حاضر توجه به آسیب هایی که زنان کشورمان در معرض آن قرار دارند ازدواج مطلوبی ندارد و در بیشتر موارد از افراد سوء استفاده می شود هیچ حقی برای آنان وجود ندارد.
    4 - به مردان یادآور می شود که با مردانگی به خرج دهند و بگویند که این زن همسر قانونی و شرعی من است
     جالب این است که در پشت این سخنان احساسی هیچ استدلال و دلیل منطقی وجود ندارد. به ترتیب بررسی می کنیم:
    1. چرا ازدواج موقت باعث موارد مطرح شده در شماره یک می شود؟ این در حالی است که مردان و زنان به خودی خود روابط جنسی دارند و حالا اگر ازدواج موقت با سختی و مشکلات مواجه شود، مردم به زنا روی می آورند.
    2. ازدواج موقت نمونه شفاف مدل پیشرفته و نوین غرب در بحث ارتباط جنسی آزاد است. تعجب می کنم که چطور این شخص به خود اجازه داده که آن را باعث آبرو ریزی بداند. بر چه اساس و به کدام دلیل؟ بر فرض که رسانه های ضد انقلاب، یک تصمیم ما را زیر سوال ببرند. این دلیل نمی شود که ما از رویکرد خود دوری گزینیم؟ آنها به دنبال پیشبرد اهداف خود در ایران هستند و هر چیزی که مانعی بر سر آنها باشد را به چالش می کشند. پس این دلیل خوبی نبود
    3. طبق آمار موجود از هر سه ازدواچ یکی به طلاق منجر می شود که 90 درصد درخواست طلاق ها از جانب زنان است و روزانه و سالانه تعداد قابل توجهی از آقایان قربانی شیادی خانم های خودخواه، متکبر، خودپرست، مغرور و متکبر ایرانی می شوند و مجبورند یا سالها در زندان آب خنک بخورند و یا تا آخر عمر مهریه خانم را قسط دهند. لذا ازدواج موقت در ابتدا فرصت مناسبی برای کاهش مفاسد و شناخت زنان جهت ازدواج دائم است. چیزی که غرب به آن رسیده است و بیش از 50 درصد مردان و زنان غربی تجربه طلاق را حس کرده و عمدتا در ازدواج های دوم شان موفق می شوند. لذا ازدواج موقت مانعی بر سر شیادی زنان هست و به نفع جامعه است. این در حالیست که زنان امروز در بسیاری از عرصه ها جلوتر از مردان هستند: 70 درصد دانشگاه ها، 70 درصد مشاغل دولتی و اداری و بانکی و ... ، توجه ویژه قانون و رسانه ها به زنان و بدون دغدغه  و فشار روانی خاصی ناشی از مرد بودن و سربازی رفتن و زیر فشار تیترهای توهین آمیز وبلاگ هایی مثل شما بودن.
    4. هرجا به ضرر زنان است می گویند از مردان انتظار مردانگی داریم و هر جا به سودشان است می گویند مردانگی تحجر است و باید رویکردی انسانی داشت. مردان امروز نیز حقوق انسانی دارند و ما بر این اعتقاد داریم که در جامعه امروز جایی برای مردانگی برای پسران و مردان وجود ندارد. مردانگی زمانی فرصت بروز پیدا می کند که مرد در جایگاه بالا و والای مالی و اخلاقی و ... باشد و زن در جایگاه پایین تر. تا بتواند به زن عشق بورزد و از او حمایت کند. لیکن امروز چنین چیزی نیست و مردان در عرصه های مختلف از زنان و دختران همسن شان عقب ترند و همین باعث بالا رفتن آمار زندگی مجردی، طلاق، افسردگی، اعتیاد و ... شده است.
    لذا نتیجه می گیریم این مطلب خلاف واقع و از روی احساسات نوشته شده و توجیه منظقی ندارد.
    3.
    پاسخ:
    سلام
    بسیار خوب که مطلب را با ذقت بررسی نمودید.این مطالب نظر بنده نیست اگرچه با بسیاری از این مطالب موافقم و تنها نظر کارشناسان در این خصوص مطرح شده است.
    جناب صادقی بسیاری از مسایل دینی که از جانب مردم پذیرفته شده است را برخی مسولین بر نمی تابند باور می کنید که در یکی از سازمانهای به ظاهر فرهنگی  گزینش خانمی را به خاطر آنکه به عقد موقت در آمده بود منفی کردند البته به لطایف الحیل؟ مردم قسم حضرت عباس را باور کنند یا دم خروس را .وقتی در ایران به واسطه ی تعارضات فراوان عرف و دین عقد موقت یعنی هرزه گی از مردمی که دین را باور کرده اند چه توقعی می توان داشت؟
    آمار بجه های بذون شناسنامه و مردان هوسران را چگونه نادیده بگیریم ؟
    بنده نیز باور دارم که متعه یکب از مدرن ترین مباحث دینی ماست ولی وقتی به واسطه ی قوانین مبهم می شود عامل سوءا استفاده چه می توان گفت؟

    به طور کلی اسلام یک دین مردسالار است و به ویژه از ثروتمندان حمایت می کند .وقتی دقت کنید متوجه می شوید که در اسلام همه چیز برای مردان ثوتمند حلال است پول داشته باش 70 ساله که باشی می توانی با یک دختر 10 ساله ازدواج کنی پول داشته باش می توانی 4 تا زن بگیری.متعه هم به نفع مردان است و به ضرر زنان.نمونه های زیادی دیدم که زنان آسیب فراوانی از متعه دیده اند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">