منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


به دنبال پخش اولین مناظره ی انتخاباتی ازرسانه ی ملی نظرسنجی ها حاکی از نارضایتی گسترده از عملکرد مدیران رسانه در خصوص ساختار برنامه است تا جایی که برخی از نامزدها در حین پخش برنامه این نارضایتی را اعلام داشتند.

مدتهاست که گفتگوهای مردمی در گوشه و کنار شهر انتظاراز فرا رسیدن زمان پخش مناظره هاست

زمانی طولانی صرف هماهنگی برنامه ها ی انتخاباتی  شده و حتی استودیو های خاص این برنامه ها نیز تجهیز و آماده شده اند .

حضور در مناظره برای دفاع هرچه بهتر ازبرنامه های مدیریتی برای خود نامزدها نیز حائز اهمیت است

واین مهم با توجه به شعار سال "حماسه ی سیاسی ،حماسه اقتصادی " در تهییج و ترغیب مردم جهت حضور و مشارکت فراگیر آنان به وسعت خلق حماسه ای دیگرمهم می نماید .

اگرچه بر حسب ظاهر اولین مناظره ی انتخاباتی موفق نبود ونارضایتی مخاطب را در پی داشت ولی با نگاهی منطقی بر فرآیند ساخت چنین برنامه هایی در رسانه ی ملی ،چگونگی تصمیم گیری مدیران و همچنین در نظر گرفتن تجربه ی تلخی که در انتخابات 88 پس از مناظره های انتخاباتی صورت گرفت و بسیاری از همین مخاطبان و مدیران فرهنگی سیاسی کشور از عملکرد رسانه ی ملی نه تنها ناراضی بلکه خشمگین و عصبانی بودند پخش چنین برنامه ای از رسانه ی ملی در آستانه ی انتخابات 92 کاملا  طبیعی به نظر می رسد .

در ادامه ،مبسوط به دلایل ارائه ی چنین نظری خواهم پرداخت ولی در این مجال از شما دعوت میکنم تا نظرها و پیشنهاد های خود را برای داشتن مناظره ی انتخاباتی مناسب درج کنید                      

 

نظرات  (۵)

سلام
مساله اینجاست که اصلا نام این برنامه مناظره نبود با این طرح نویی که مدیران صدا و سیما در انداختند باید به دنبال نام جدیدی برای این برنامه باشیم مثلا مسابقه ی هفته ی نامزدهای ریاست جمهوری !
می تونستن از مردم در مورد نحوه ی برگزاری برنامه نظر سنجی کنن.
من از سیما دفاع میکنم به عنوان کسی که کارشناس ارشد مدیریت هستم در لحظه هاست که فرق مدیران معلوم میشه .آقای رضایی بهترین عکس العمل را داشته اند.در روانشناسی نیز عکس ها راز های درونی  ومرکز تمرکز و ناخود آگاه فرد رانشان میدهد

اینجاس که غرضی میگه هر ابتکاری خوب نیست! و هر جایی مناسب آزمون و خطا نیست!!!

آقای حیدری و همکارنشون با این کار هم خودشون رو جلوی کاندیداها و هم مردم کوچیک کردن و هم یه فرصت چهار ساعته طلایی برای یه مناظره مفید رو خراب کردند!!

جالب بود ولی مفید نبود

با درود فراوان خدمت شما دوست عزیزم..
برخلاف همیشه که من میام اینجا و  نظر مخالف میدم، اینسری با شما موافقم..
صدا و سیما اومد یه کاری بکنه که مردم شور انتخاباتی بگیرن،نتونست خوب از عهدش بربیاد.البته حق هم داره.اگر از این مناظره ها همیشه باشه و فقط مختص زمان انتخابات نباشه، الان اینجوری نمی شد..
البته من با این مناظره ها هم راضی نمیشم و رای نمیدم.تو جامعه ای که دموکراسی وجود نداره، حالا هرکس رئیس جهور بشه،واسه من چه فرقی میکنه؟
تازه خانم صامتی عزیز،من که به شما دارم میگم جلیلی اسمش از صندوق در میاد....
با تشکر فراوان از شما بابت صبوریت و مهربونیت در مقابل شنیدن حرف مخالف
پاسخ:

سلام

عنصری که در همه ی ابعاد فرهنگی،سیاسی و اجتماعی آگاهانه و یا نا آگاهانه به پیکر اصلی اهداف انقلاب اسلامی در حوزه ی عمل آسیب زده تفکر التقاطی است .خوب که نگاه کنی در همه ی این زمینه ها یک شکل ناهنجار می بینی که نه آن است  نه این است نه آمریکایی است نه ایرانی نه اسلامی ولی سعی می کنیم به هر ترتیبی شده ظاهرش را اسلامی کنیم در حالی که باطنش غربی است و این ناهنجاری یکجا  به صورت وصله ی ناجور هویدا میشود و آبروی همه می رود.البته بسیاری هم در مقابل این نگاه و تفکر التقاطی ایستاده اند.

در مورد آزمون و خطای مناظره هم پیشنهاد می کنم رادیو گفتگو رو حتما چند ساعت در هفته بشنوید فضایی که با تدبیر مدیران رسانه در این رادیو ایجاد شده در میان دیگر رسانه های ایران بی نظیره ولی امیدوارم این فضا و ظرفیت خوب قربانی محافظه کاری و سلایق شخصی نشود.

افتضاح بود.بیشتر به مسابقهٔ از کی‌ بپرسم شباهت داشت تا مناظره!!!بنده خدا عارف حق داشت اینقدر حرص بخوره. در ضمن انتصاب جلیلی یا یک اصول گرای دیگه که مناظره نمیخواد!!! این برنامها بیشتر به درد اون ساده اندیشانی می‌خوره که نمیدونن تو این مملکت چ خبر و کی‌ به کیه...برنامه پایش شبکه ۱ حرف قشنگی‌ زد اگه درست یادم باشه گفت نزدیک ۶۰% از را ی دهندگان سواد زیر دیپلم دارند.خوشا به حال همون‌ها که با این شعار‌ها و این شبه انتخابات دلشون خوش می‌شه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">