منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

 

 

 

کافی است انسان باشی تا قلبت به درد آید  و زجر و اندوه ذهنت را مالامال غم  سازد

کافی است زن باشی تا دلهره و اضطراب از فتواهای هر روزه ی سلفی ها خواب را بر تو آشفته و مرگ را نزد تو شیرین سازد

کافی است یک لحظه جنگ را بی پناهی را تعرض را تجاوز را آوارگی رادر دیدگان یک مادرمسلمان در کنار فرزندش تجسم کنی تا از فرط غصه در کالبد خویش بمیری

 

التهاب سرزمینی که لشکریان شیطان فوج فوج برتارو پود حیاتش می خلند

 

وسکوت کشنده ای که جهان را فراگرفته گویی خفقان در ریشه ی بشریت تنفس می کند

خواهر مسلمانم جانم فشرده شد وقتی شنیدم روحانی سلفی اردن یاسر الاعجونی فتوایی جدید صادر کرد که در آن به نام اسلام به مبارزانی که در سوریه علیه بشار اسد  مبارزه می کنند و می خواهند حکومت شریعت را در سوریه تشکیل دهند اجازه داد به زنان علوی ،غیر سنی و غیر مسلمان تجاوز کنند و از این بابت گناهی بر آنان نیست!

که تاریخ این روزها جز ننگ بر انسانیت چه کلید واژه ای را مرورخواهد کرد ؟ که چندی پیش هم سلفی سعودی محمد العریفی، طبق فتوایی به جنگجویان سوری اجازه داد تا به زنان علوی و غیر سنی تجاوز کنند و دست به دست میان خود بگردانند که تنها شنیدن این قساوت در چهار دیواری کلمات نیز دل را می لرزاند.

 

 

 چه دردی را یاد آور شوم که درشوربختی جاهلیت مدرن شهوت پرستان منحوس بر اساس فتوایی از مصر به نام اسلام زنان علوی دستگیر شده در جنگ را  بدون هیچ قراردادی  و هیچ حقی به هر طریق مورد بهره برداری جنسی قرارمی دهند که حقوق بشر این پیامبران دروغین را مهر تایید می زند!

 

 تا جایی که فعال سیاسی کویتی از مقامات سلفی عربستان می خواهد تا برده داری جنسی را آزاد اعلام کنند و افراد به بازار بروند و این برده گان را برای خود تهیه کنند. که به عقیده ی او این کار بهتر از این است که مردان سلفی وارد روابط غیر مشروع جنسی شوند!

که در روزگار نکبت باربردگی جنسی،آمریکا اینجا هم کلانتر محله است و به نام دموکراسی از این تعرض به کرامت انسانی  حمایت می کند. که اندیشه ام نهیب می زند مگر به جز این از این آینه ی مجسم حیوانی انتظار داشته ای؟!

انسانیت قربانی شده  در سوریه به بهای سیاست بازی مرتجعان عربی. چه رنجی بر جانت مستولی می گردد که بدانی همه ی این پلیدی ها به نام اسلام کام سلفی ها را شیرین ساخته ،آنقدر حقیر که به بهانه ی تعدی به زنان علوی به جنگ می روند تا بر اسد پیروز شوند!

این روزها دانه های تسبیحم زمزمه می کند:

«وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ

 

نظرات  (۳۳)

من فکر کنم این اقای محمود رضا خودش سلفیه که اینقدر از اینا دفاع میکنه بحث فایده ای نداره
  • میلاد حمیدی
  • آقای محمود رضا شما فرض کن در شرکتی داری کار میکنی یک مدیر مافوق داری. شما می توانی مستقیم بروی به مدیر عامل شرکت بگویی تا به تو وام بدهد. راه دیگر هم این است که از مدیر مافوق بخواهی که پیش مدیرعامل سفارش شما را بکند.
    در واقع وقتی ما به ائمه توسل می جوییم این طور نیست که ائمه خودشان به شخصه بتوانند برای ما کاری انجام دهند. بلکه بخاطر مرتبه ایمانی بالاتر و تقربی که به خدای متعال دارند از آبروی خودشان و از محبوبیت خودشان در نزد خدا استفاده خواهند کرد و خداوند به واسطه آنها ما را بیشتر مورد عنایت قرار می دهد.
    چون آنها معصومند. چون پیش خداوند گرامی و عزیزند. ما هم پیش خدا عزیز هستیم. اما درجه ایمانی ما از امامان پایین تر است. بعلاوه خداوند دعای دیگران در حق دیگران را بهتر از دعای خودما برای خودمان مستجاب میکند.
    چگونه می شود شما وقتی به همسایه ات می گویی التماس دعا دارم اما از انسانهای بزرگی مثل امامان شیعه که بعد از این همه سال کل دنیا به بزرگواری آنها اقرار می کنند تقاضا نکنیم که پیش خداوند شفاعت ما را بکنند؟
    در واقع وقتی ما میگوییم یا امام زمان حاجت ما را بده! معنایش این نیست که چیزی از جیبت به ما بده یا خودت معجره کن یا تو قدرت خدایی داری! نه منظور این نیست. بلکه منظور این است که یا امام زمان لطفا از خداوند بخواه که برای ما چنین فرماید.

    یا مثلا به شخصی که سوار خودروی شخصی اش است می گویی لطفا من را هم سوار کن!
    آیا معنایش این است که او شما را سوار گردنش کند و به مقصد برساند؟
    این حرف شما کنایه از این است که لطفا مرا سوار ماشینت کن.

    یا امام رضا حاجتم را بده ، یعنی ای امام رضا از خدا بخواه حاجت من را بدهد نه اینکه خودت از خودت حاجت من را بده!

    متاسفانه با ما شیعیان خیلی بدبینانه و متعصبانه رفتار می شود. در حالی که من ندیدم اهل تسنن بخواهند اندکی به ما توضیح بدهند یا به حرف ما گوش بدهند.
    معمولا پیشداوری میکنند و بر اساس توهمات و بدبینی روی ما نظر می دهند یا با ما رفتار میکنند.
    این درست نیست برادر اهل تسنن...
    به محمود  رضا (سنی): شما که اینقدر از محبت به اهل بیت پیامبر دم میزنید خوب فرض کن آنها هم مثل امامان حنفی و شافعی و ...  ی شما معصوم نیستند (که البته از نظر ما معصوم هستند و افتخار ما این است که از معصوم پیروی می کنیم و به بیراهه نمی روم) و از آنها (امامان ما) پیروی کن . آیا اهل بیت پیامبر در حد کسانی که برخی از آنها شاگرد ایشان می باشند کمتر هستند. مگر نه این است که در قرآن آمده : "ای پیامبر به مردم بگو من برای هدایتم از شما اجر و مزدی نمی خواهم جز مودت خویشانم" .که مودت تفسیرها و معانی متفاوتی دارد که در اینجا مجال آن نیست بیشتر توضیح داده شود. واقعا تعصب کور شما مثال زدنی است.
    تشیع = سنگر مقابله با استکبار 
    تشیع = مبارزه با ظلم 
    تشیع = مقاومت
    تشیع = عدل احساس وقار
    الهم عجل لولیک الفرج
    سلام .فردا ساعت 10 کانال 3 .حتما ببینید در مورد همین فتواهای وهابی های ملعونه در مورد نکاح.حتما با 162 هم تماس بگیریم .بگیم باید الان پخش بشه .فراماسونری هم یکشنبه ها ساعت 10 ونیم.حتما ببینید
    میخواستم توضیحی در مورد دو کلمه وهابیت و سلفی که توی نظرات بالا زیاد استفاده شده بدم و اون اینکه وهابی به پیروان فکری محمد بن وهاب گفته می شه که این فرد به ظاهر سنی مذهب حتی در زمان حیات خود ( قرن 13 قمری ) از جانب برادران اهل سنت به ارتداد و خروج از دین محکوم شده بود چرا که محمد بن وهاب متاثر از تفکرات متحجرانه و قشری گرایانه ابن تیمیه ( قرن 9 قمری ) درصدد احیای همان تفکرات باطل بود . لذا مخالفان محمد بن وهاب و جریان فکری که این فرد به کمک جاسوس کهنه کار انگلیسی همفر برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و خشن جلوه دادن احکام اسلام بوجود اورده بود ؛ به انها سلفی می گفتند . یعنی سلفی لقبی بود که به حق از جانب برادران اهل سنت و شیعه به پیروان محمد بن وهاب که خود را وهابی می نامیدند گفته می شود و اما چرا سلفی ؟ به این دلیل که این افراد گرایش به گذشته و نوعی واپسگرایی در عقاید دارند و مخالف هرگونه اجتهاد بر اساس عقل می باشند و با مظاهر تمدن به شدت مخالفت داشته و هرگونه نوآوری در دین را بدعت دانسته و دیگران را به شرک محکوم می نمایند لذا به آنها سلفی گفته می شود کلمه سلف به معنی گذشته است . دوست شیعه و دوست سنی من ، حتما می دونید که حکومت واپسگرای سعودی در کشور عربستان در قرن پیش توسط اتخاد شوم محمد بن وهاب و محمد بن سعود ایجاد گردید و این اتحاد نبود مگر دست استکبار پیر  انگلستان توسط جاسوس خود همفر برای ضربه زدن از درون به وسیله ایجاد تفرقه بین سنی و شیعه و از بیرون به وسیله خشن و بی منطق جلوه دادن دین مبین اسلام . در پایان این بحث شما رو به مطالعه خاطرات همفر که توسط خود این ملعون نوشته شده ارجاع میدم ./
    آقا محمودرضا
    شما کلا عادت داری که جواب ندی و فقط سوال بپرسی؟!
    من تو پیام قبلی کلی سوال کردم از شما
    چی شد؟؟؟
    در دین ما هم تاکید شده باید به همه احترام گذاشت  حتی به حیوانات . چون ما به قران استناد میکنیم. اما در مورد واسطه گری اهل بیت بله تا یک حدودی خوبه و قابل تحمل اما اینکه ما بیایم مستقیم از خود اون بزرگان کمک بخواهیم مثل بعضی شیعیان میگن یا علی کمکم کن یا میگن حضرت ابوالفضل نگه دارت باشه. یا میگن ما هر چی داریم از اهل بیت است یعنی از بنده ی خدا کمک میخوان این غلطه ما باید فقط از خدا کمک بخواهیم اون هست که میتونه از ما پشتیبانی کنه  .خود قران میگه هر چی میخواهید از خدا بخوایید فقط نام خدا رو صدا بزنید خود اهل بیت هم فقط از خدا کمک میخواستند.
    تفاوت خیلی زیادی بین شیعه وسنی نمیبینم . اما سنی حنفی یعنی اینکه ما از نظر فقهی فقه خودمان رو از امام ابوحنیفه میگیریم  که ایشان از ائمه چهار گانه ما اهل سنت هستند مثل امام شافهی و امام حنبل و امام مالکی. امام ابوحنیفه از شاگردان برجسته امام صادق (رضی الله عنه) بودند. الان بالای هفتاد درصد از مسلمانان سنی پیرو مذهب حنفی هستند.  اما وهابی ها که تعدادشون خیلی خیلی کمه پیرو مذهب حنبلی هستند . اعتقدات خاص خودشون رو دارند و معروف هستند به (موحدون) یعنی تاکید میکنند به قدرت مطلق خدا  و اصل توحید برای همین  کارهایی که اشاره به چند خدایی داره مثل زیارت قبور رو جایز نمیدونند سلفی ها هم تقریبا مثل وهابی ها هستند  یعنی قسم خوردن به غیر از خدا رو جایز نمیدونند ساختن ضریع رو یه جور شرک میدنند البته همه ی ما سنی ها ساختن ضریع رو خیلی خوب نمیدنیم این کارهایی که شیعیان میکنند ضریع میسازن و از غیر از خدا کمک میخوان اینها خوب نیست اینها رو ما غلط میدنیم. سلفی ها مذهب رو قبول ندارند و اعتقاد دارند باید طبق فهم سلف صالح عمل کرد مثل خلفای راشدین و صحابه و تابعین . در ضمن من خودم دوستان شیعه بسیاری دارم با همشون رابطه ی بسیار خوبی دارم.
    پاسخ:
    بسیار هم عالی .شیعیان که خود را پیرو مذهب جعفری می دانند واز ارادتمندان شاگردان امام صادق(ع)هستند.در خصوص تصور شما از توکل شیعیان به غیر از خداوند باید ذکر کنم که اینگونه نیست ما اهل بیت (ع) را واسطه ی خیر می دانیم بنابراین به واسطه ی دعا به محضر بزرگواران عرض نیاز برده و تقاضای شفاعت داریم،یعنی از خداوند می خواهیم که به واسطه ی اهل بیت(ع) دعای ما را بپذیرد.که این نافی توکل به خداوند نیست .مثل اینکه در عوام می گویند برو با بزرگترت بیا. پیروان همه ی ادیان نسبت به اعمالشان طبقه بندی می شوند و اگر فردی اشتباه کرد دلیلی بر تعمیم رفتار آن فرد بخصوص به همه ی پیروان نیست .ولی آنچه مذهب شیعه را برایم دوست داشتنی نموده سبکی از زندگی بر اساس احترام به انسانیت است که تاریخ کردار و رفتار انسانی اهل بیت را ثبت نموده ،در اسلامی که من می شناسم برای حیوانات هم حقوقی قائل هستند جه برسد به انسان ها حتی برای شانه کردن مو نیز آداب خاصی وجود دارد که عقل همه ی آنها را تایید می کند البته تفاسیر تفاوت دارد ولی یقین دارم اگر غرض ورزی و تعصب نباشد حرف مشترک بسیار فراوان است.
    من سنی حنفی هستم      سلفی ها و وهابی ها هم سنی هستند همه ی ما سنی ها اشتراکات زیای داریم فقط در بعضی جزئیات ممکنه باهم تفاوت داشته باشیم
    پاسخ:

    تفاوت زیادی بین شیعه و سنی می بینید؟

    لطفا در خصوص سنی حنفی توضیح دهید؟

    البته معتقدم  با توجه به شرایط جهان مسلمان بودن بر شیعه یا سنی بودن ارجح است چرا که دشمن اسلام را هدف نابودی قرار داده و این برای همه ی مسلمانان دردناک است.آنچه در کلام الهی نیز مورد تاکید قرار دارد احترام به کرامت انسانهاست

    اقای الف قاف من عصبانی نیستم عزیزم بلکه شما سعی دارید اینجوری وانمود کنید من فقط خیلی راحت و بی پرده حرف مو میزنم هنوزم اعتقاد دارم دارید مغلطه میکنید دلیلش اینه که به جای پرداختن به موضوعات اصلی مدام بحث های حاشیه ایی رو مطرح میکنید شما گفتید بشار اسد سنی هست چون دست بسته نماز میخونه من گفتم اونجا  خیلی براشون فرقی نمیکنه  و همه دست بسته نماز میخونند و من اعتقاد دارم بشار اسد برای عوام فریبی این کار رو میکنه.  شما  میگید اون ایه شامل همه مسلمونها میشه اما همین ایه رو درباره سلفی ها به کار بردید چون گفتم سلفی ها حتی سیگار رو حرام میدونند در صورتی که این کجاش جلو زدن از دین و پیامبر هست. سیگار برای بدن ضرر داره و در دین ما تاکید شده که نباید به بدن اسیب زد و این نشون میده سلفی ها دقیقا به دستورات دین عمل کردند. اما در مورد توهین به خلفا من گفتم شیعیان توهین میکنند یعنی جمع بستم البته  همه ی شما یه جورایی توهین میکنید وقتی فوت حضرت فاطمه (رضی الله عنها) رو به خلیفه ی دوم حضرت عمر فاروق (رضی الله عنه) ربط میدید و میگید حضرت عمر فاروق ایشان رو کشت. در صورتی که حضرت فاطمه خودشان مریض شدند و فوت کردنند  و شیعیان حتی یک دلیل و سند محکم برای کشته شدن حضرت فاطمه ارائه نکردند. وقتی شما شیعیان این تهمت های زشت رو به صحابه بزرگ رسول الله میزنید این یعنی توهین .
    خانوم صامتی شما چرا میخوایید مذهب منو بدونید؟
  • منصور صادقی
  • این همه مرد دارن روزانه در سوریه کشته میشن و گردن بریده میشن. بعد شما آمدی از مظلومیت زنها سخن گفته ای؟ اگر با زنها مثل آقایون برخورد می شد چه احساسی بهتون دست می داد و چطور شیون و زاری می کردید؟
    حالا باز بگین زنها مظلومند!!
    آقا محمود رضای عزیز
    باز که عصبانی شدی!
    1- یکی از شیوه های مغلطه متهم کردن طرف مقابل به مغلطه و ندانستن است. تهمت زدن و توهین اتدلال را قوی نمی کند.
    2- من می گویم مطالب را به دقت مرور کنید.
    3- یک سوال دارم: آیا تمام مردمی که فرایض دینشان را انجام می دهند آدم های خیلی مذهبی هستند؟ مثلا خود من که به اصول دینم پایبند هستم و فرائض را انجام می دهم که وظایفم هست، آدم خیلی مذهبی نیستم. یعنی به عقیده شما شیعیانی که نماز را با دست باز می خوانند فقط و فقط به همین یک دلیل کاملا ظاهری! آدم های مذهبیی هستند؟؟؟
    4- عزیز من باز دقت کنید که من چه چیزی نوشته ام:
    "حضرتعالی در مواردی اصلا پاسخگوی مطالب اولی بنده نبودبد.مباحث وهابی ها و امثالهم."
    این جمله من است که شما را به مطلب قبلی ارجاع می دهد بنابراین به معنای یکی بودن برادران اهل تسنن و وهابی ها از نظر بنده نیست. دقت دقت دقت
    5- دوباره بنده را به مغلطه محکوم کرده اید. چه مغلطه ای؟؟؟
    واقعا اینکه یک جمله ای را شما فرمودید و من پذیرفتم که صحیح است.
    آیه مبارکه هم که صحیح است از دو جمله صحیح نتیجه گیری کردم شما باید نتیجه را زیر سوال ببرید نه مبانی نظری را که هر دو قبول داریم. به نظر می رسد این کار شما به مغلطه نزدیکتر است.
    6- بسیار تعجب آور است که گفته اید آن آیه شامل سلفی ها نمی شود؟؟ یعنی چه؟ نتیجه گیری نمی کنم که شما در ادبیات تان دوباره مرا به مغلطه متهم می کنید. فقط بدانید اعتقاد ما اینست که همه ما شامل آن آیه می شوند. یعنی به نظر شما سلفی ها از این ایراد مبرا هستند؟؟؟واقعا این جمله شما به چه معنا است. و از نظر شما این آیه شامل شیعیان می باشد. عزیزم در مباحث منطقی تعمیم دادن کار عقلانی نیست.
    7- آیا شما همه منبع اسلام را خوانده اید؟ تمامی تفاسیر را مطالعه کرده اید؟ همه روایات را از پیامبر و صحابه بررسی کردهاید به همراه درستی و نادرستی آن که این ادعای بزرگ و عجیب را می کنید که می گویید در هیچ کجای دین اسلام هم چین چیزی نگفته؟؟؟؟ لطفا پاسخ دهید.
    8- عزیز من؛ بنده و شما داریم بحث می کنیم و یک عده ای هم شاهد آن هستند، در صحبت بنده توهینی به خلفا بود؟؟ چرا تعمیم میدهید؟ این کار شما اصلا پسندیده نیست.
    9- لازم به یاداوری است که باید دوباره متن قبلی را بخوانید: خود من در آن متن عرض کردم که قرآن در زمان ایشان جمع آوری شده است. دقت!
    10- چه کسی کجا کی منکر زحمات خلفای دوم و سوم شد؟؟؟ از کجای صحبت من فهمیدید؟ چگونه نتیجه گیری می کنید؟ البته استنباط من این است اینگونه پیام زدن و نوشتن به دلیل عصبانیت است وگرنه بعید میدانم که خودتان هم این استدلال ها را قبول کنید.
    و اما در پایان: در صحبت های شما توهین، تعمیم و مغلطه وجود دارد. اگر خواهان ادامه بحث هستید با دلیل و منطق صحبت کنید نه با توهین.
    البته امامان ما به ما آموخته اند: ان احسن الحسن خلق الحسن
    امام حسن مجتبی(ع)

    والسلام علی من التبع الهدی
    شما خیلی راحت مغلطه میکنید و به هیچ یک از حرفهای من نتونستید پاسخ بدید. اینکه شما گفتید من کی گفتم بشار  اسد مذهبی هست. خب وقتی شما میگید همه ی شیعیان با دست باز نماز میخونند انگار بشار اسد خیلی ادم مذهبی هست که صددر صد پایبند به مذهبش باشه. مورد بعدی وقتی من در کامنت قبلی از سلفی ها حرف زدم شما در پاسخ از کلمه ی وهابی استفاده کردید این یعنی اینکه شما فرق وهابی وسلفی رو نمیدونید و این دو تا رو یکی میدونید .نکته ی بعدی باز شما مغلطه کردید من نگفتم قران اشتباه هست بلکه گفتم اون ایه شامل سلفی ها نمیشه بلکه شامل شما شیعیان میشه که عقاید خودتون رو به نام اسلام وپیامبر معرفی میکنید یک نمونش اهل بیت پیامبر هست که شما میگید معصوم بودند در صورتی که در هیچ کجای دین اسلام هم چین چیزی نگفته. نکته مهمتر همین قرانی که شما قبولش دارید در زمان حضرت ابوبکر صدیق(رضی الله عنه) جمع اوری شده همین حضرت ابوبکری که شما شیعیان تکفیرش میکنید بهش توهین میکنید و همین طور به خلیفه ی دوم وسوم که خدمات بسیاری به اسلام ومسلمین کردنند. قسم به ذات الله ما سنی ها عاشق اهل بیت هستیم شما هیچ مذهب سنی رو پیدا نمیکنید که اهل بیت رو دوست نداشته باشد حتی همون سلفی ها بر خلاف تصور شما سلفی ها از همه بیشتر اهل بیت رو دوست دارند.
    پاسخ:
    سلام جناب محمود رضا
    میان کلام شما و جناب الف قاف شکر
    لطفا شما به تفاوت سلفی ها و وهابی ها اشاره کنید .
    شما از جمله سلفی ها هستید یا وهابی ها ؟ یا هیچکدام؟
    به طور کلی چه رابطه ای میان سنی ها و وهابیت وجود دارد؟

    آقا محمود رضا

    سه سوال:

    1- شما از کجا فهمیدید که من ناراحت شدم؟بیان من از ابتدا تا اینجا فرقی نکرده؛ درحالی که توهین های شما به بنده نشان از ناراحتی شما دارد.

    2- شما از کجای مطالب من دانستید که از نظر من بشار اسد خیلی مذهبی است؟؟؟

    2- شما از کجای مطلب بنده فهمیدید که من سلفی ها و وهابی ها را یکی دانستم؟؟؟ لطفا مطالب را کامل بخوانید و بعد دیگران را متهم کنید.

    برادر عزیز شما در مورد سلفی ها مطلبی را بیان کردید و من بر اساس صحبت شما و آیه قرآن آن جمله را نوشتم.کجای آن اشتباه بود؟؟؟ خدا را شکر که در زمان جناب ابوبکر قرآن جمع آوری شد و گرنه....

    به هر حال لازم است دوباره مطالب را مرور کنید تا شاید متوجه موارد ذکر شده شوید! در ضمن سعی کنید به دلیل ناراحتی و عصبانیت از دایره منطق و بحث خارج نشوید و موارد دیگر را مطرح نکنید.اگر قرار به بیان این مطالب باشد باید موارد بسیاری را پاسخگو شوید که این فضا و مکان برای بیان این مطالب مناسب نیست.

    و السلام علی من التبع الهدی

    اقای الف قاف وقتی میگم اطلاعاتتون پایینه ناراحت میشید شما خیلی ظاهر بین هستید همه ی شیعیان که تفکراتشون عین هم نیست من گفتم بشار اسد شیعه علوی هست علویها شاخه یی از شیعیان هستند بعضی جاها تفکراتشون با شیعیان دوازده امامی مثل شما فرق میکنه. من خودم عرب هستم از فرهنگ کشورهای عربی و اسلامی اگاهی دارم در سوریه همه ی مسلمونها دست بسته نماز میخونند شما اصلا به حرف من گوش نکنید خودتون برید در مورد بشار اسد و حکومت سوریه تحقیق کنید خودتون متوجه میشید. شک نکنید بشار اسد سنی نیست. در ضمن شما طوری حرف میزنید انگار بشار اسد ادم خیلی مذهبی هست اگه بشار ادم  مذهبی بود که زنش بی حجاب نبود اگه ادم مذهبی بود که این همه جنایت نمیکرد  فکر میکنید یه همچین ادمی خیلی براش فرق میکنه که با دست بسته نماز بخونه یا با دست باز. اما در مورد سلفی ها شما حتی نمیدونید که سلفی ها وهابی نیستند .سلفی ها از اسلام هیچ وقت جلو نزدند این شما شیعیان هستید که از اسلام و پیامبر جلو زدید. نمونهاش بسیار زیاده مثل اهل بیت که شما میگید اهل بیت معصوم بودند در صورتی که هیچ جای اسلام همچین چیزی نگفته و موارد بسیار زیادی که شما از خودتون در اوردید

    برادر عزیز آقا محمود رضا

    حرف شما درست است. بنده برادران اهل تسنن را خوب نمی شناسم اما شیعیان را که می شناسم. عزیزم شما در پیام قبلی گفته اید بشار اسد شیعه است. بنده دلیل آوردم که شیعه نیست چرا که شیعیان در هیچ کجای دنیا با هر عقیده ای که یاشند با دست بسته نماز نمی خوانند.نحن ابنائ الدلیل. چرا ناراحت میشید؟

    صحبت دیگه شما هم درسته بحث اصلا در مورد شیعه و سنی نیست. اما زمانی که شبهه ای بوجود می آید باید پاسخ گفت که حضرتعالی در مواردی اصلا پاسخگوی مطالب اولی بنده نبودبد.مباحث وهابی ها و امثالهم.

    عزیز دلم اینکه یک عده ای سیگار را هم حرام اعلام می کنند فی نفسه و بذات چیز خوب و درستی نیست:

    یا ایهاالذین آمنو لا تقدمو بین یدی الله و رسوله و تقوالله ان الله سمیع علیم

    سوره مبارکه حجرات/آیه 1

    ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده اید در برابر خدا و رسولش {در هیچ کاری}جلو نیفتید و از خدا بترسید. بی گمان خدا شنوای داناست.

    جلو رفتن از دین خدا نه تنها امتیاز نیست بلکه ناپسند می باشد.استدلال عجیبی کرده بودید.

    صحبت ها بسیار است ومجال کم.امیدوارم در جهت رضای خدا صحبت کنیم.

    والسلام علی من اتبع الهدی

    اقای ال قاف  اطلاعات شما خیلی پایینه اولا اونها براشون فرقی نمیکنه که با دست باز نماز بخونند یا با دست بسته دوما این کار بیشتر برای عوامفریبی هست میخواد نشون بده که با اکثریت مردم تفاوتی نداره وگرنه اصلا بشار اسد ادم مذهبی نیست از همه مهمتر بحث سر شیعه وسنی نیست بحث سر دیکتاتوری حکومت سوریه هست . مگه قذافی تو لیبی سنی نبود یا حسنی مبارک یا بن علی اینها همه سنی بودند اما مردم انقلاب کردن چون حکومت دیکتاتوری بود.  اما من یه نکته بگم در مورد سلفی ها شما مطمئن باشید که سلفی ها جز مذهبی ترین و شجاع ترین مسلمانان هستند اونها حتی سیگار کشیدن رو حرام میدونند یعنی تا این حد به احکام شریعت و سنت رسول الله پایبندند .
    پاسخ:
    عجب!!! واقعا؟!!!...

    استنباط بنده از این تصویر سنی بودن ایشان است.

    http://www.afkarnews.ir/vdcdnx0x9yt0kx6.2a2y.html

    برادر محترم الف قاف باید به شما بگم اولا بشار اسد سنی نیست ایشون و خاندانش شیعه ی علوی هستند: علوی ها دوازده درصد از مردم سوریه رو تشکیل میدهند و نزدیک به هشتاد درصد از مردم سوریه سنی هستند.علویها شاخه یی از شیعیان هستند که علمای انها در قرنهایی پیش ادعای خدایی حضرت علی (رضی الله عنه) کردند عقایدشون کاملا انحرافی هست. سربازان بشار یا علوی هستند یا نیروهای حزب الله لبنان هستند. الان نزدیکه پنجاه ساله که علویها که در اقلیت هستند دارند بر مردم سوریه حکومت میکنند. حافظ اسد پدر همین بشار با کودتا حکومت رو در دست گرفت وسی سال حکومت کرد الانم نوبت بشار اسد شده.ایا این عدالته ؟ایا چون بشار اسد متحد ایرانه باید از دیکتاتوری و ظلم دفاع کنیم. شما برید در سوریه ببینید اکثر ادمهای غیر مذهبی و زنان بی حجاب طرفداران بشار اسد هستند. برادر محترم دیکتاتوری دیکتاتوریه حالا میخواد متحد امریکا باشه یا متحد روسیه یا متحد ایران. مرگ بر امریکا و روسیه

    برادر گلم آقا محمود رضا

    من مرد هستم و شیعه و از آشنایی با شما خرسندم

    این یک روال منطقی است که انسان از داشته ها و منافع خودش دفاع کند.

    فرض کنید شما سوار هواپیما شده اید؛ خلبان هواپیما یک کمونیست است شما دوست ندارید که او زنده بماند!

    بر صدا و سیما نقد فراوانی وارد است. واقعا نیاز است که واقعیت ها بیان شود. نیاز است که حوادث دیده شود.نیاز است بدانیم در کشورهای نزدیک و همسایه ما چه خبر است.

    نیاز است بدانیم بمب گزاری 4 خودرو در بغداد و کشته شدن 30 نفر چیست.

    نیاز است تصاویر را ببینیم

    http://www.farsnews.com/media.php?nn=13920320001539

    درک نمی کنیم چون سانسور می شود.نعمت امنیت را نمی فهمیم. ما باید از سوریه دفاع کنیم الان خط مقدم ما سوریه است عبور از سوریه رسیدن به کشور ماست. این نگاه عقلانی به قضیه است که باید از متحدان دفاع کرد

    امری بدیهی است که همسایه بودن با کشورهایی که از لحاظ فکری و عقیدتی به ما و فرهنگ ما نزدیک تر هستند بسیار بهتر است.

    مطلب دیگر؛ دوست عزیزم شما باید خوشحال باشی که وقتی ما صحنه ای غیر انسانی را می بینیم به وهابی ها نسبت می دهیم.

    خود آقای بشار اسد هم سنی هستند و اکثر سربازان ایشان.

    اینکه فردی را که قلب یک سرباز سوری را در آورده و زیر زبان خود قرار داده را سنی نمی دانیم، زشت است؟واقعا این مورد موجب ناراحتی شما می شود؟

    به نظر من این مطلب اوج حسن نیت ما به برادران اهل سنت است.

    این که ما در مدینه و مکه نمازهای واجب خود را پشت سر امام جماعت اهل تسنن می خوانیم این چطور؟

    اینکه وقتی فردی فتوای جهاد نکاح را می دهد که با عقاید برادران سنی متناقض است، می گوییم وهابیست شما ناراحت می شوید.

    این ها به نفع برادران اهل تسنن است.

    بزرگوار ما(من و شما) پیرو پیامبر رحمت هستیم پیامبر مهربانی ها.دین اسلام از راه دل ها وارد می شد نه از راه شمشیر دقیقا برعکس پرچم کشور عربستان که نقش شمشیر و لا اله الا الله دارد. این کج فهمی را به که باید نسبت داد؟

    این که یک عده ای نام فامیلی خود را به انتهای کشور عربستان اضافه کرده اند؟

    من فکر می کنم خیلی باید خوشحال باشید که این ها را می گوییم وهابی و نه سنی.

    اینطور نیست.

    و کلام آخر:

    فبشر عباد- الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه سوره مبارکه زمر آیه 18

    پاسخ:
    سپاس ازگفتگوی اینترنتی شمابزرگواران که درفضای دوستانه مطرح شد.
    اقا یا خانوم ال قاف من نمیگم در طرف مقابل بشار اشد اشتباهی نشده یا جنایت نکرده چرا این اتفاق افتاده اما ریشه اون کجاست؟ این یه واقعیته که بشار اسد دیکتاتوره تا حالا خیلی ظلم کرده این رفتارها در واقع پاسخی بوده به عملکرد حکومت سوریه که تا حالا خیلی ظلم کرده.در مورد صدا وسیما شما خودتون قضاوت کنید صدا وسیما همه ی کشورها که تظاهرات شد رو میگه انقلاب مثلا لیبی که مخالفان مبارزه مسلحانه کردنند من سوال دارم اونها سلاحاشون رو از کجا اوردنند؟ قطر داد عربستان داد امریکا اونجا دخالت مستقیم نظامی کرد به نفع مخالفان ولی چطور جمهوری اسلامی میگه اونجا انقلابه؟ اما در مورد سوریه چون حکومتش متحد ایرانه میگه نه مخالفان تروریست هستند. نکته مهمتر این که شما هر جا با اهل سنت اختلاف پیدا میکنید میگید اینها وهابی هستند یا سلفی هستنداین یه بهانه شده برای شما.در صورتی که وهابیها یه عده ی بسیار قلیل هستند.هفتاد درصد اهل سنت مثل من سنی حنفی هستند بقیه یا شافعی یا مالکی یا حنبلی هستند
    آقا محمودرضا من از شما یک سوال دارم
    فرض کنیم حکومت سوریه دیکتاتوری بوده و مردم علیه اون شوریده اند.
    من فقط نمی دونم این افراد شورشگر(به زعم شما انقلابی) چگونه این همه اسلحه و قساوت قلب دارند که نمونه اون را ما توی خبرها می خوانیم.
    من تعجب می کنم از شما که بشار اسد را محکوم می کنی اما اصلا هیچ دلخوریی از نوشته ات در مورد "جهاد نکاح" دیده نمی شود
    لطفا به این توجه کنید که نگاه ارزشی نکردم
    فقط می گویم باید خوب ببینیم. شما اطلاعاتتان را از کجا می آورید که خبرهای رسانه ایران را کاملا غیر واقعی می دانید.
    آیا منبع شما کاملا برحق است؟؟
    خیرالامور اوسطها
    چرا شما واقعیت رو کتمان میکنید. یعنی شما نمیدونید حکومت سوریه یه حکومت دیکتاتوریه .الان نزدیک پنجاه ساله که خاندان اسد دارن حکومت میکنند اول حافظ اسد بود حالا نوبت بشار اسد شده همین زنانی که ازشون حرف میزنید تا حالا تعداد زیادیشون به دست حکومت بشار اسد کشته یا مورد تجاوز قرار گرفتند همین عکسهایی که شما گذاشتین بیشتر زنان مخالف بشار اسد هستند. واقع بین باشید صدا وسیما در مورد سوریه خیلی دروغ میگه.اون فتواهایی که داده شده در واقع پاسخی بوده به عملکرد حکومت بشار اسد.این همه سال دیکتاتوری کرده دیگه بسه باید سرنگون بشه.
  • امیر سرانجام
  • با سلام وادب و احترام
    خداوند به کسانی از شما که ایمان آوردند و کارهای شایسته کردند وعده داده است که به یقین آنان را جانشینان بر روی زمین قرار دهد و محققا دینی را که از برای آنان پسندیده است استوار سازد و به یقین (بعد از) ترسشان را به امنیت تبدیل خواهد کرد تا اینکه مرا پرستش کنند و از برای من شریکی را قائل نشوند.....قرآن کریم - سوره نور - آیه 55

    .

    آقا سلام گرچه بلند است جایتان / می خواهم از زمین بنویسم برایتان

    یک نامه حاوی همه حرفهای راست / یک نامه از کسی که کمی عاشق شماست

    یک نامه از بلندی انسان که پست شد / یک نامه از کسی که دچار شکست شد

    این نامه مدح نیست فقط شرح ماتم است / یک ذره از هزار نوشتم اگر کم است

    بعد از شما غبار به آیینه ها نشست / شیطان دوباره آمد و جای خدا نشست

    پرپر شدند در دل طوفانی از بدی / گلهای رو سپید همیشه محمدی

    آمد به شهر فاجعه، اسلام راحتی / انسان منهدم شده، قرآن زینتی

    بیمارهای عشق خدا« بهتر»ی شدند / جلباب هایمان کم کم روسری شدند

    خورشید مرد و شام تباهی دراز شد / بر روی دشمنان در این قلعه باز شد

    در کسوت قدیمی آزادی زنان / دنیای ما اگرچه گرفتار آمدست

    اما هنوز تشنه نام محمد است / در انتهای نامه خیسم سلام بر

    نام بزرگوار و نجیب پیامبر

    آه می کشم تو را با تمام انتظار / پرشکوفه کن مرا ، ای کرامت بهار

    در رهت به انتظار،صف به صف نشسته اند / کاروانی از شهید ، کاروانی از بهار . . .

    بله این مسئله شخصی است، اما بدون کمک دیگران میسر نمیشود

    ای کاش هیچ کس مجرد بر روی زمین نمیماند 

    ریشه بسیاری از جنایات، عقده های ناشی از عدم ازدواج دائمه

    شاید یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج در کشورمان توطئه و نقشه های استکبار برای ضربه زدن به کشورمان باشه

    بیایید به سایر جوانان در ازدواج دائم کمک کنیم...

    پاسخ:

    یک عزم ملی ،یک اراده ی آهنین اما شخصی

    اهدنا الصراط المستقیم ...

     

    پاسخ:

    در این روزگاران پیامبران خیالی هریک به روش خویش راه راست را معنا کرده اند و در مدار خیانت و چند چهره گی به سمت و سوی باد موافق در حرکتند...

    Thu, Apr 4, 2013 at 11:52 PM
    Apr 4
    FROM S Nasrimoghaddam TO 1 recipient
    عرض سلام
     
    به نام خدای بنده های خوب و بد
    هر وقت انگشتام صفحه کلید رایانمو لمس میکنه خود به خود اسم قشنگت رو روی لبام جاری میکنه شاید این چشمه خشکیده رو به اقیانوس تبدیلش کنه اونم از نوع آرامش( بسم اله)
    خواهر بزرگوار، سرکارخانم صامتی سلام
    بهترین و کوچکترین بهونه برای شروع مطلبم . اولین بار که وبلاگتون رو دیدم برام جالب بود که مطالب خوبی رو تهیه و آماده کردید.اما ( آروم بگم این قسمتشو: یه کم بهتون حسادت کردم) قلم زیبایی دارید. چندتا پیام گذاشتم. نمی دونم یادتون هست یا نه عرض کرده بودم که بنده اسم بزرگی رو با خودم یدک می کشم که خداروشاد میگیرم یکه یک لحظه هم از عمرمو شاسیته داشتن اون رو نداشتم. من طلبه هستم.
    اما مسماشو ندارم فقط یه لفظ خالی خالی
    برم سر اصل مطلب دست دراز کردم به وبلاگتوتن تا هراز گاهی مطالب رو ارسال کنم خدمتتتون اگه رنگ بوی خدمت به جوانان و دین داد توی گلستان مطالبتون قرار بدید چرا که هر گلی خاری هم داره.
    اما لازمش  تبیین چندتا مطلب و روشن شدنش برام بود. داره اطاله کلام میکنم معذرت. ولی به لطف خدا چندساله با دانشجوها و دانش آموزا سروکله میزنیم و تبلبغ میکنم دوس داشتم  از یه دید دیگه هم برم جلو .البته توی رادیو هر از گاهی این موقعیت ایجاد میشه اما متاسفانه کار فرهنگی بین ماها کمه اگه هم بود یا موازی کاریه یا تکراری وکلیشه ای.
    علی ای حال با تمام توان اعلام آمادگی میکنم تا رای ترویچ باورهای دینی واعتقدیمون هرکاری از دستم بربیاد در خدمتتون هستم.
    منتظر جوابتون می  مونم. اگه صلاح دونستید شماره همراه یا دفتر کارم رو هم در مرحله بعد تقدیم  میکنم.
    کوچکترین دعام برای بزرگترن آرزومون: الهم عجل لولیک الفرج
    شب خوش 5شنبه 15 فروردین ساعت ده دقیقه به بوی جمعه
    http://saghf.blogsky.com

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">