منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


اکنون این بازیگر سیاسی کار، نه تنها با آزادی کامل در کشور فیلم می سازد و فیلم بازی می‌کند که شوربختانه، سیمرغ "جایزه انقلاب" را هم با پوزخند دریافت می کند! آیا این رویداد تامل برانگیز و دردآور نیست؟!

جشنواره ای که قرار بود زمینه ای برای تبیین هنری، ترویج و تبلیغ ارزش های انقلاب و اسلام باشد اکنون دچار تناقض درونی شده و درست در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روزی که میلیون ها ایرانی علیه دشمن و فتنه انگیزان شعار سر داده است، کسانی را روی دست می برد و الگو می کند که نه تنها انقلاب و ارزش های دینی را قبول ندارند که علیه آن شوریده اند!

بی شک مدیران وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از این خواب خرگوشی بیدار شوند و ضرورت تحول در شیوه داوری جشنواره فجر را جدی بگیرند. باید به این ژست شعاری و روشنفکری پایان داد که "هنر برای هنر."

البته این به معنی سیاسی کردن جشنواره و بی اعتنایی به ارزش ها و معیارهای هنری و سینمایی نیست بلکه در کنار اصول فنی و هنری در سنجش آثار سینمایی، باید حداقل‌های اعتقادی و دینی هم که اساس ایجاد چنین جشنواره ای بوده است، در نظر گرفته شود؛ قطعا اجرای چنین شیوه ای دست کسانی را که سابقه مبارزه علیه انقلاب در کارنامه دارند، از جایزه انقلاب محروم می کند.

نظرات  (۶)

من امروز خیلی اتفاقی وبلاگ شمارو دیدم و مطالبش خوندم...
خیلی جالبه که کلا به همه ی خانم ها در هر عرصه ای ایراد میگیرین...
حالا خانم پگاه آهنگرانی موضع سیاسیش با شما فرق داره،ایشون شدن آدم بده؟
خداروشکر،شما در مقام قضاوت نیستید...چقدر راحت برای همه پرونده می سازید و محکوم می کنید.
پاسخ:
سپاس از شما و از اتفاقی که سبب شد به این رسانه مرتبط شوید .قضاوتی در کار نیست تنها یادآوری ایست برای آنان که فراموش کرده اندو مردمی که مطالبه نمی کنند از وقایع به بهانه ی گذشته عبور می کنند در حالیکه همواره سایه ای از گذشته آینده را دنبال خواهد کرد
  • جوانی در همین نزدیکی ها
  • جدای از مواضع سیاسیش تو دربند عالی بازی کرد
    سلام خانم صامتی
    بنده شما رو زنی انقلابی میبینم
    به معنای واقعی کلمه
    یا حق
    لطفا این لینک رو بخونید تا نظر شما رو هم بدونیم

    ممنون
    http://gholamalirajaee.blogfa.com/post/380/-
  • رضا پورغفار
  • با سلام

     

    مطلبی بسیار عالی و قابل تاملی بود. لیکن این از ضعف ماست که عده‌ای عاشق و دلباخته‌ی نظریه‌ی «هنر برای هنر» بر مرکب فرهنگی جمهوری اسلامی و آن هم دقیقا بعد از انقلاب سوار شدند و امروز هم قصد پیاده شدن را ندارند. یاد دارم در سالهای پایانی دهه‌ی هفتاد رهبر معظم انقلاب ما را به درس گرفتن از آندلس امر فرمودند ولی ما هنوز هم خوابیم.

    موفق باشید

  • پاینده باد ایران
  • با سلام مجدد خانم صامتی

    بیان دغدغه هایتان کاملا قابل احترام اما نکته ای:آیا چون شخصی به مانند من نمی اندیشد می باید از حقوق حقه خود محروم شود؟
    آیا در همان رسانه میلی و جناحی که شما آن را ملی می نامید نبود کسی که همین چند وقت پیش به رغم رفتار متظاهرانه اش به علت عملی غیر اخلاقی محکوم شد ولی به رغم حکم دادگاه بازهم وی حضور فعالانه در اجرای برنامه ها دارد؟(خانم صامتی نگویید نمیدانم چه کسی که باور نمی کنم)
    اگر خانمی که شما نام بردید نمی باید نه جایزه ای بگیرد و نه فعالیتی داشته باشد پس در این صورن آیا حضور مجدد آقای ... در برنامه های مذهبی ،دهن کجی به مردم و حتی به سخره گرفتن اعتقادات آنان نیست؟
    خانم صامتی،همه ما دغدغه انقلاب،نظام،دین و ایران را داریم ولی به نظر شما دهن کجی به اعتقادات مردم،گناه بزرگتری نیست؟

    پیروز و سربلند باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">