منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


 جدول زمانبندی فیلم های جشنواره فیلم فجرو نگاه می کردم وبسیار علاقه مند بودم بدونم کدوم فیلمها محصول تلاش خانم هاست.

 خانم پوران درخشنده: هیس! دخترها فریاد نمی زنند

 

 خانم نرگس آبیار:اشیاء از آنچه فکر می کنید به شما نزدیکترند.

 

 خانم نرگس آبیار رو نمی شناختم پرسیدم گفتند:تنها خانم کارگردان که چادریه در جشنواره ی عمار هم با چادر حضور داشتند؟

 

 علاقه مند شدم ایشون رو از نزدیک ببینم خیلی وفته به این مساله فکر می کنم که چرا چادریها در سینمای ایران همچون غباری در گردباد حضور دارند؟!

 

 ولی چه خوب که ایشون چادری هستند در این دوره و زمونه اون هم در سینما خیلی به اعتقادش ایمان داره که اصالتش هضم نشده حتما باید با ایشون مصاحبه کنم عالیه ...!

 

 علیرغم مشغله ای که داشتم ساعت13:30 برج میلاد بودم تا فیلم که البته بهانه بود خانم آبیار رو ببینم .

 

 بعد از فیلم رفتم تا ایشون رو از نزدیک ببینم ...

 برای یک لحظه خون در رگهایم منجمد شد و مبهوت نگاه می کردم

 

البته دوستان بزرگوار فیلم ایشون رو نقد می کردند و برای من که به دنبال گمشده ام آمده بودم فیلم تنها بهانه بود

 من در اندیشه که :

ماباید تاثیر گذار باشیم یا تاثیر پذیر؟!

 

چه اجباری به پوشیدن چادرداریم جز ارزشی که به آن اعتقاد داریم؟

می دونید بحث چادر پوشیدن یا نپوشیدن نیست  صحبت از یک دگردیسی است

چه می شود که اعتقادی که ارزش اندیشه ی من است در فضای سینما هضم می شود رنگ می بازد؟

این تحول حاصل چیست ؟

چرا این قدرحضور خانم ها با حجاب کامل در سینمای ایران  بیرنگ است؟

مگر سینما ظرف نیست و اندیشه ی ما مظروف ؟

اصالت مظروف مهم است یا ماهیت ظرف؟

وهزاران پرسش دیگرشده خارش ذهنی من

نمی دانم شاید شما بدانید...

شاید هم اساسا توقع بنده ازسینمای جمهوری اسلامی ایران زیاد است که پوزش می طلبم

 

 چقدر سخته که در هجوم رنگین کمان ها یکرنگ بمانی!

نظرات  (۲۴)

"در پناه تو" ... "آرام می گیریم" 

عرض تسلیت به مناسبت درگذشت ناگهانی بازیگر خوشنام و بی حاشیه ی تئاتر ، سینما و تلویزیون ، زنده یاد حسن جوهرچی ؛ 

چهره ای محجوب و هنرمندی نجیب که با نقش آفرینی در سریال "در پناه تو" قدم در عرصه ی دنیای شهرت و محبوبیت گذاشت و سالیانی با توانمندی و حفظ اصالت با نقش آفرینی  در نقش های مختلف ، سرانجام با بازی در سریال "آرام می گیریم" ، برای همیشه در ذهن ها و یادها ، آرام جای گرفت . 

حسن جان ! آرامش ابدی ، همنشین تو باد .
یادت گرامی 
تسلیت برای مرگ حسن جوهرچی که اصلا باور کردنی نبود.
سلام نفیسه روشن که من چن وقت پیش توپیجش از حجابش نتقاد کردم که نسبت به قبلش فرق کردخه بنده را بلاک فرمودند.حالا بماند که طرفداراش چه حرفهای بدی به من زدند.ولی عوضش برید عکسهای سوگل طهماسبی رتا ببینید همیشه هم تو صحنه هم پشت صحنه حجابش فرقی نداره همیشه باحجابه. ودر ضمن آسمان جان کسی نگفته که بدحجابها ادم بدی اند ولی به قول خانم صامتی اون آدم چادری که مانتویی شده یک درجه تنزل کرده  همانطور که شاید از یک آدم عادی نمشه توقع داشت حتما انماز شب بخونه اما پیامبرها وامامان ممستثنی بودند باید این کار را میکردن تا با ادما ی عادی فرق میکردند.خب اونی که از اول بدحجابه شاید براش بدحساب نشه برای چادری چرا بعدشم بالاخخره اون چیزی که تو باطن افراد هست یباید خودش را تو ظاهرهم نشون بده دیگه بعدشم ک اگه حجاب لازم نبود خدا واجبش نمیکرد .
خانم ابزار مانتوی هستش چهارتا کار ارزشی ساخته ولی من از نزدیک دیدم که مانتوی هستش یکبار برای عیادت آقا احترام گذاشت چآدر گذاشت
سلام
امروز عکسهایی از مراسم سالگرد تاسیس باشگاه هنرمندان رو میدیدم قبلا هم عکسهای همایش همبستگی برای حمایت از تیم ملی رودیده بودم ، تعجب من از پوشش خانمهای بازیگره که آیا اینا واقعاّ چیزی بنام ایمان دارند وقتی فیلم یا سریالی ازشون میبینی با اون چیزی که در زندگی شخصی مشاهده میشه کاملاّ متفاوته.
یادم میاد به اون پستی که درباره جریان فکری که کم کم داره روی صداوسیما هم تاثیر گذار میشه هشدار داده بودید.که پول بیت المال صرف معرفی چه کسانی میشود.
ظاهراّ فکر میکنند هرچه کمتر پوشش داشته باشند ولباسهای متفاوت تری بپوشند بیشتر مورد توجه قرار میگرند . خانم بازیگر که تا چند سال پیش پوشش چادر حجاب شخصیش بود بعد از ازدواجش روسری نداشتنش کمترجلب توجه میکنه تابا اون وضع پوشش.
فکر میکنم براشون ارزش شده اینطور گشتن هر جایی همرنگ جماعت شدن خوب نیست باید ببینیم چه بهایی بابت همرنگ جماعت شدن میپردازیم.
یه تاسف هم باید بحال مسؤولان فرهنگی خورد که امسال اینها رو بزرگ کردن وقتی که
میرن درجشنواره ها وهمایشهای خارجی برعلیه ارزشهای کشور رفتار میکنند وبجای برخورد با اونها توی جشنواره های داخلی ازشون تقدیر هم میشه .
سوالم اینه که تا کجا باید ارزشها تغییر کنه و چرا نسبت به اینگونه رفتارها عکس العملی نیست البته هست درجهت مخالف به اسم هنر تجلیل میشه ولی هنجار شکنی جامعه توسط اینگونه افراد ظاهراّ بدونه اشکاله.
براستی چرا؟
سلام بر دوستان
قبل از هر چیز بگم که من خودم چادری هستم. ولی وقتی می بینم چادر تبدیل به اونیفورم کاری شده چه بعضی خانمهای کارمند یا معلم چه مجریان صدا و سیما پشت دوربین.
وقتی وارد یه اداره ای میشی می بینی بعضی خانم های چادری در برابر همکاران مرد یا ارباب رجوع در مقایسه با کارمندای خانم که مانتویی هستن رفتار لا قید تری دارن که انگار میخوان یه جورایی جبران مافات کنن بگن حالا که چادر دارم فکر نکنین اجتماعی نیستم یا تحجّر فکری دارم ببینید چقدر راحتم.چیزهایی که حرمت چادرو پایین میاره ایناست.
متاسفانه وزن حیا رو پایین میارن تا سنگینی حضور چادر کمرنگ بشه .
خواستم بگم این موضوع باید آسیب شناسانه تر از این حرفا بهش رسبدگی بشه.

خانم نرگس آبیار با فیلمشون،شیار143 در جشنواره فیلم فجر امسال تحسین همه رو برانگیختن.(موضوع فیلم در ارتباط با مادران چشم انتظار شهداست).
پاسخ:
سپاس از یادآوری این مطلب . ایشان از سینماگران موفق هستند و سبب افتخار است که یک بانوی متعهد هستند . 
مسئولین
ما قبلا یه بازیگر داشتیم به نام نفسیه روشن تنها بازیگر چادری بود الان دیگه نیست!! بالاخره همکاراش روش تاثیر گذاشتن
سینمای ایران افتضاح شده کسی باید کاری بکنه
پاسخ:
میشه بفرمایید چه فرد یا افرادی باید کاری انجام دهند؟

در کل وبلاگ خوبی داری خانم صامتی از مطالبی که مینوسید خوشم میاد بجز مطلبی که در مورد آقای جمشیدی هست همه خوب و عالین به نظرم در مورد ایشون یه زره بی انصافی کردی

در مورد حجاب هم با شما هم عقیدم باید کسی یه فکری بکنه !!

سلام 

آقا رضا همه اینو میدونن مانتو حجاب قرآتی نیست

و حجاب دستور خداوند است .

  • قاسم قلی پور
  • سلام خسته نباشید موفق و شادکام باشید .
    پاسخ:
    سلام سپاس همچنین
    درست است اولین کسی که  راه را برای قبول ارزش متوسط بجای ارزش برتر ایجاد کرد اقای هاشمی رفسنجانی بود.این خدمت منفی ایشان انشاالله در اخرت گردنشان را بگیرد!
    بالاخره مصاحبت چی شد با ایشون؟چون چادری نبود مصاحبم نکردی؟ترسیدی ارزشت کم شه با حجاب متوسطه مصاحبه کنی بانو؟
    پاسخ:
    موضوع گفتگو ی بنده حفظ حجاب چادر در فضای هنری و سینمای ایران بود که با دیدن ایشون منصرف شدم و نخواستم ایشون احساس کنه که به چالش کشیده شده در حالی که بنده بدون آشنایی قبلی وبدون پیش فرض مشتاق ملاقاتشون بودم
    سلام خانم صامتی از آنجایی که شما انقدر دغدغه چادر رو مطرح می کنید بهتر نیست اول دغدغه عفت رو چه با حجاب و چه بی حجاب مطرح کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    چادر تنها ملاک عفت نیست........ هستند کسانی که با چادر جایگاه عفت را خدشه دار می کنند.......

    من خودم چادری هستم ولی از کسانی که عفت رو با پوشش چادر لکه دار می کنند متنفرم.....

    هر چند معتقدم حفظ عفت در قاب چادر بسیار ارزشمند هست.....
    اخه خواهش میکنم با استدلال بگید که کی گفته چادر حجاب برتره و مانتو حجاب متوسط  حالا شما چادر میپوشی دلیل نیست به دیگران توهین کنی  اخه این چه اخلاقی شما داری بعدشم اون بنده خدا هم که حجاب داره  به هرکی یه جوری گیر میدیا، به نظر من شما اگه تو غرب بدنیا میومدی از اون ادمهایی بودی که با درس خوندن دخترا با حجاب جلوگیری میکردی اخه احترام به دیگران یعنی چه منم اگه از چادر شما خوشم نیاد حق دارم  علیه شما صحبت کنم  کجا اسلام این حرفا را زده بخدا امسال شما به اسلام  و شهدا بدهکارید
    پاسخ:
    حجاب بخش کوچکی از چارچوب دین است نه همه ی آن. به هر حال خیلی خوب می شد اگر ایشان هم اکنون هم چادری بودند.به نظر شما چه عاملی سبب می شود که از برتر به انتخاب متوسط میرسیم؟
    بنده همواره به خط کشی ها و برچسب زدن بر اساس ظاهر معترض بودم ولی اگر به دقت متن رامطالعه کنید به فضای مسموم فعلی سینما اشاره شده که محکمترین  افراد رو به کوتاه آمدن اجبار می کند .همواره سعی کردم با شاهد مثال مساله ی کلانی را اشاره کرده وتوجه مخاطب را بدان جلب کنم
  • غریبه...شایدم قریبه
  • سلام
    نمیدونم چی بگم .... خانم صامتی کاملا میفهمم چی میگید و دردتون چیه ....
    نمیدونم خون کسایی که توی 8 سال جنگ برای حفظ ناموسشون ریخته شده چی میشه ؟؟ یاد یکی از خطبه های امام علی (ع) افتادم که دورنمایی از آینده روداده بودند .... گناه آشکار و معمول و راستی پنهان .... خانم صامتی الان دیگه چادر نگذاشتن و برداشتن عیب نیست .... الان گذاشتنش عیبه ...
    میفهمم چی میگید .... دلم خونه ... خونه خونهایی که ریخته شده  و قدر ندونستیم .... به ولله یه روز گردنمون رو میگیره ....
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
          

    ای آنکه در نگاهت حجمی زنور داری

    کی از مسیر کوچه قصد عبور داری؟

    چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابی

    ای آنکه در حجابت دریای نور داری

    من غرق در گناهم، کی می کنی نگاهم؟

    برعکس چشمهایم چشمی صبور داری

    از پرده ها برون شد، سوز نهانی ما

    کوک است ساز دلها، کی میل شور داری؟

    در خواب دیده بودم، یک شب فروغ رویت

    کی در سرای چشمم، قصد ظهور داری؟

  • شستشو مغزی شده ی سابق
  • چه قدر دیدنتون اون لحظه که فهمیدید سر کارید جالب بوده ها ا اااااااا

    شما اصولا کتاب های سروش رو خوندید ؟؟؟

    یا میترسید بخونید و یه وقت عوض بشید؟؟؟

     

    با سلام
    امکانش هست برای اینکه کمی دست از این تعصبتان بردارید،مقاله ی آقای قابل (روحش شاد)و یا دکتر سروش را مطالعه بفرمایید...که اینقدر در بند حجاب و چادر نباشید و از ظاهر افراد قضاوت نکنید؟!!
    پاسخ:

    با سلام

    چه پیشنهاد قابل تاملی!

     کاش بیشتر دکتر سروش رو می شناختید و آنچه بر سر فرهنگ و دانشگاه های این کشور آمد و راهی که علوم انسانی در ایران طی کرد و دانشجویانی که سر از نا کجا آباد در آوردند.

    بنده به شما پیشنهاد می کنم بیشتر با نهج البلاغه همنشین باشید

    خانم صامتی ایشون در جشنواره عمار هم چادر نپوشیده بودند اما حجاب و پوشش درست و کامل داشتند.شما با اینکه علم به این موضوع نداشتید باعث آبروی دیگران میشید.بعدشم به شما چه ،شما اگه خیلی کارت درسته مراقب خودت باش.راستی فیلمشون رو منم دوست دارم.
    خدا قوت
    پاسخ:

    خانم همتی مهم نیست که ایشون پارسال چادری بودند یا دوسال پیش مهم اینه که از یک ارزش برتر به یک ارزش متوسط تن دادند و همواره تغییرات رفتار ما از تغییرات پندار و اندیشه ی ما سرچشمه می گیه  و این با توجه به فضای حاکم بر سینمای ایران تحلیل داره ،بنده هم شرح ماجرای خودم رو نوشتم .در ضمن اگر قرار باشه شما به بنده بگید به تو چه ،بنده هم به شما بگم و همین طور تصور کنید تا آخر.در نهایت وضعیت جامعه به چه صورتی خواهد بود؟!  

  • جوانی در همین نزدیکی ها
  • یکی از 9فیلم جشنواره که واقعا از دیدنش لذت بردم فیلم ایشون بود
    هرچند عنوان طولانی داشت و ریتم نیمه اول فیلم خیلی کند بود اما واقعا قابل لمس بود
    پاسخ:
    بنده هم تا حدودی از این فیلم لذت بردم
  • مجتبی قره باغی
  • خدا پدر افلاطون رو بیامرزه ;)
    سلام

    سایت کلیپهای برتربین
    بیش از 1800 کلیپ و فیلم در موضوعات ( سخنرانی ,مستند ,سیاسی , مذهبی , اجتماعی , رسانه , دشمن شناسی و....)

    ...و اینک آخرالزمان17(سینمای آپوکالیپتیک)
    http://bartarbin.ir/post/1926

    نسبت مافیای غرب و «جدایی نادر از سیمین» + فیلم
    http://www.bartarbin.ir/post/1762


    هشداری برای کاربران فیس‌بوک + فیلم
    http://www.bartarbin.ir/post/1651

    کلیپ زیبا / یکی از آثار غیبت
    http://www.bartarbin.ir/post/1649

    انیشتن شیعه شد؟ + کلیپ + اسناد
    http://www.bartarbin.ir/post/1646

    دانلود کلیپهای برگردان موسیقی / بخش دوم
    http://www.bartarbin.ir/post/1635

    وقتی آقای قرائتی حضار را می‌گریاند + فیلم
    http://bartarbin.ir/post/1920

    سرو سوپ مخصوص درچین با طعم نوزاد انسان+ تصاویر
    http://www.bartarbin.ir/post/1628

    - جاسوسی به سبک فیس بوک به روایت bbc +فیلم
    http://www.bartarbin.ir/post/1308

    فارسی 1 - برای شاد شدن به دیگران سیلی بزنید!!!
    http://www.bartarbin.ir/post/1554

    دانلود مستند میراث آلبرتا
    http://bartarbin.ir/post/1919

    دانلود مستند مهار نشده کیفیت HD
    http://bartarbin.ir/post/1901

    جاستین بیبر عروسک صهیونیسم
    http://bartarbin.ir/post/1899


    و....

    عضو خبرنامه شوید تا مطالب منتخب برایتان فرستاده شود
    سلام خانم صامتی من بیش از 7 سال هست که این خانم رو میشناسم به جرأت میتونم بگم از هنرمندان با اعتقاد و مسلمان واقعیه کشور عزیزمون هست ایشون تألیفات زیادی در زمینه دفاع مقدس دارن و ایشون فیلم های ارزشی هم ساختن در مورد ایشون به این راحتی قضاوت نکنید که شایسته شما نیست ایشون بیش از سه ساله که اصلا چادر نمی ÷وشند اما حجاب سالمی تا حالا داشتن . بنده هم مانند شما بزرگوار دغدقه اسلام در هنر و بین هنرمندان رو دارم . موفق باشید و راستی گناه کسانیکه بدون شناخت و آگاهی و به اشتباه آبروی کسی رو می برند کمتر از بی حجابی نیست 
    پاسخ:

    سلام بزرگوار! قصد بنده یادآوری یک موضوع بود و آن اینکه همه جا خودمان باشیم نه اینکه تحت تاثیر شرایط ارزشهایمان در اندیشه مان کمرنگ شود و این به فضای هنری جامعه بر می گردد .بنده به برآیند رفتار و اندیشه ی  افراد نگاه می کنم و در مورد ایشان هم قضاوت نکردم بلکه به شرح آنچه در یک روز کاری رخ داده بود پرداختم.برای شما و همه ی بزرگوارانی که دغدغه ی آرمانها و اهداف متعالی آموزه ها و ارزشهای جهان بینی اسلام را دارند از درگاه خداوند متعال توفیق و توان مضاعف خواستارم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">