منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

my lovely moslem sisters and brothers

منصوره صامتی |


my Turkish sisters,we are proud on Islam.

my kindness sisters com from Saudi Arabia


Syria family,live in Canada. How can i say my special feeling when touched my sister`s hand 

نظرات  (۴۳)

  • محب رسول الله
  • جناب غلامی من موارد زیادی از شما در این سایت دیدم که متاسفانه اشتباه زیاد دارید. اول اینکه برچسب نزنید دوم اینکه خودتان را از سایرین آگاه تر ندانید سوم اینکه تفقه در دین یک مساله فردی است. تشریع دین نباید توسط هر کسی صورت گیرد. هر کسی مثل من و شمای نوعی حق ندارد بگوید اسلام این را گفته و آن را گفته.
    یکی از مسایل خطرناکی که امروز وجود دارد تعدد قرایت از قرآن کریم است که موجب فتنه های زیادی شده است.
    جواب شما در این چند کلمه تفقه در دین با تشریع دین بر اساس استنباط های شخصی تفاوت دارد.
    اجرکم عندالله صلوات علی محمد

    ببخشید این را می خواستم در اینجا بنویسم اشتباها در پست دیگری نوشته بودم.

    جناب/ سرکار محب رسول خدا 
    به قول عمو قناد گل گفتی گل گفتی .
      
    در جامعه امروز ما دین بیشتر سواستفاده میشود تا استفاده.
    البته مردم ایران از عقل و شعور زیادی بر برخوردارند و تعقل بر زندگی ها حاکم است. ولی سو استفاده گران همیشه هستند.
    آقای کاربری به نام "محب رسول الله (ص)" ؛

    شما به مطلب صحیحی اشاره فرمودید که در روایات ما هم وجود دارد ولی می دانستید همین روایت و حدیث مورد اشاره ی شما ، سالیانی حوزه های ما را به حالت رکود و جمود و عاری از پویایی اندیشه و اجتهاد فکری درآورده بود ؟! 
    آیا می دانید تمسک به چنین روایاتی ، سالیانی فضا را برای جولان فرقه هایی همچون "حجتیه" هموار ساخته بود ؟! ... همانهایی که ادعا می کردند که ما به هیچ عنوان نباید با اصل و فهم دین کاری داشته باشیم و باید بگذاریم که معصوم (ع) خودش تشریف بیاورند ! ...
    یعنی "کلمه الحق ، و ارادها الباطل" !  همان تعبیر معروف تعبیر حضرت علی (ع) که در مورد خوارج و شعار انحرافی آنها که آیه ای از قرآن بود [ لا حکم ، الا الله ] به کار برده اند ؛ به معنی کلمه و سخنی "حق" . اما اراده و خواستی که از این سخن می شود ، "باطل" است .

    قطعا سخن شما نیز صحیح است اما اراده ی مبتنی بر آن که در سخنان شما منعکس است نیز صحیح است ؟؟ 
    اگر اینگونه باشد ، پس سخن امام جعفر صادق (ع) چه می شود که می فرمایند : اگر جوانی ببنم که در دین خود "تفقه" [ به تشدید قاف ، به معنی فهم کردن ] نمی کند ، دوست دارم که با قبضه ی شمشیر بر بینی او بکوبم ! [ "قبضه ی شمشیر بر بینی کوفتن" در زبان عرب یک اصطلاح است کنایه از بیزاری شدید و نکوهش عمل که از جانب بدخواهان ، تعبیر به خشونت گرایی از ناحیه ی مقدس معصوم _ع_ نشود ! ] 
    باز اگر اینگونه باشد ، پس استفاده ی فراوان از تعابیری همچون : تفکرون ، تعقلون ، تدبرون ، و مشتقات  فراوان آن در قرآن از بهر و برای چیست ؟؟ 
    البته فهم دین ، [همچون سایر علوم که متدلوژی مخصوص به خود را دارد ] قطعا راه و روش خود را دارد و باید از مبادی آن وارد شد . نه اینکه آن را به امید آمدن حضرت (ع) ، تعطیل نمود ! 
    یکی از روش های فهم دین در روایات ، استفاده از تطبیق است . می فرماید : احادیث ما را به قرآن تطبیق دهید . اگر تصدیق نمود ،  آن را بپزیرید. که البته همین موضوع به ظاهر ساده هم ، دانش عمیق فقهی ، درایت حدیث و فهم تفسیر و حتی آشنایی با ادبیات و زبان عرب را می طلبد و بلاشک و تردید تنها کار عالم دینی است . 

    ما در این فضا ، تنها به اندوخته ی اندک و فهم  بسیار ناچیز خود از دین خود سخن گفته ایم ، نه به دنبال تحریف در فهم دین بوده ایم ؛ و نه به دنبال بدعت در اعمال و احکام آن .
    امیدوارم همان را هم خدا از ما پذیرفته باشد./ 
    به نظر من ، توضیحات ارائه شده به قدری واضح و شفاف بوده که هر خواننده ای به اصل مطلب پی می برد ؛ به نحوی که توضیح بیش از آن ، بیم قرار گرفتن در تکرارمکررات و توضیح واضحات و تحصیل حاصل است .
    اما برحسب وظیفه و علاقه [ که فرمود : "فذکر انما انت مذکر لست علیهم بمصیطر" و همچنین "ومالی الا بلاغ مبین" ...باید گفت : ]  ما وظیفه ای نداریم که برای هر عملی که انجام می دهیم به آراء و نظرات و قضاوت های عمومی در مورد عمل خود ، مراجعه کنیم ؛ چرا که با اصل اخلاص در عمل منافات دارد .
    البته چنین برداشتی هم ، از سخنان قبلی ما به دست نمی آمد .

    علی ایحال ، ما یه "صورت عمل" داریم و یک "سیرت عمل" . از صورت عمل که به ظاهر یک عمل برمی گردد به حسن/قبح فعلی نام می برند ؛ و از سیرت عمل  که به نیت واقعی عمل کننده برمی گردد با حسن/قبح فاعلی  . 

    موضع تهمت یعنی موضعی که ظاهر یک عمل ، یک گناه است . 
    پرهیز از موضع تهمت یعنی پرهیز از انجام عملی که در ظاهر ، گویا فرد به صورت علنی در جامعه ، در حال ارتکاب یک گناه می باشد . [نه اینکه فرد برای انجام هر عملی ، به آراء عمومی مراجعه کند ، یا نگران قضاوت عمومی در مورد هر عملی که انجام می دهد باشد !] 
    مثلا فردی تظاهر به تارک الصلواه بودن می کند به این نیت که برای تحصیل اخلاص در عمل ، می خواهد همواره نمازش را در خفا بجا آورد ! 
    لازم به ذکر است در گذشته ، عده ای با در پیش گرفتن چنین رویه ای ، به دنبال
     تحصیل اخلاص در عمل و تهذیب نفس برآمده بودند که در کتب روایی از آنها به نام "ملامتیان" نام می برند . 
    ملامتیان یعنی کسانی که  به ظن خود ، در جهت و عکس ریا ، عمل می کردند
     و خود را به عمد در معرض تهمت دیگران قرار داده و بار ملامت و سرزنش آنان را به جان می خریدند تا در نظر آنان افرادی بد جلوه کنند ! ؛ در صورتی که اینگونه نبود و نیت آنها بر اخلاص در عمل بوده است و آنان می خواستند با درپیش گرفتن چنین رویه ای ، حب جاه و شهرت را در خود کشته و به اینکه در محضر خدا و در درون ، فردی خوب هستند ، برسند !

    به هر جهت ، امامان معصوم (ع) با سیره و روش ملامتیان به شدت مخالفت و مبارزه کرده اند . نخست ، به دلیل آنکه اسلام به صورت ذاتی برای شخصیت و اعتبار افراد در جامعه ارزش قائل است و اجازه نداده است که فرد به عمد به ارزش و اعتبار و شان اجتماعی خود لطمه وارد کند  و دیگر اینکه روش کار آنان (یعنی افرادی که متظاهر به لاابالی گری بودند) به مرور موجب می شود که پایه های احکام دین در جامعه سست شده و احکام دینی پایگاه اجتماعی خود را از دست داده و فضا برای جولان افراد متجاهر و فاجر که علنا به دنبال گناه و تظاهر به آن ، با هدف شیوع و عادی سازی گناه در جامعه هستند ، باز شود .

    البته اسلام شرط قبولی هر عملی را اخلاص می داند ولی از آنجا که هدف ، وسیله را توجیه نمی کند ؛ تحصیل این فضیلت باید همواره از راه بافضیلت آن که مجاهده ی نفس و جهاد اکبر است به دست آید ، نه به عنوان مثال با روش "ملامتگری" !

    نتیجه این بحث اینکه اگر کاربری [من بحث را مصداقی به پایان می رسانم گویا انعقاد و فهم چنین بحث ساده و پیش پا افتاده ای برای برخی ثقیل و سنگین است و باز ممکن است موجب سوء فهم و سوء برداشت و تعبیر شود .] به عنوان مثال و آنچه ما را به این بحث کشاند اینکه اگر کاربر مرد و جوانی به نویسنده ی جوان و خانم این وبلاگ ، از تعابیری که اختصاص به دو "دلداه" به هم دارد استفاده کند ، هرچند که ممکن است آن نیت سوئی نداشته باشد [سیرت عمل] ؛ ولی در ظاهر موجب می شود [صورت عمل] دیگران وی را مذمت و سرزنش کنند و او را در حال انجام عملی خلاف شئونات اخلاقی ببینند و قضاوت بد کنند [بنا بر ادعای کاربری به نام "محب رسول الله" ] 
    اما ما چه گفتیم ؟ 
    ما گفتیم که [اولا خود شخص اولی به دادن تذکر به دیگران است تا شما و دوما ]
    اگرچه اسلام می گوید که خود را در معرض تهمت قرار ندهید که گویا از نظر دیگران در حال انجام یک گناه می باشی ، اما [خطاب به همین کاربر] عرض کردیم که قرآن می فرماید : اجتنبوا کثیرا من الظن . ان اکثر الظن کان اثم" از گمان بد بردن بپرهیز ، چرا که بسیاری از گمان های بد ناشی از تاریک دلی و عدم زلالی روح فرد گمان برنده است .

    اما در پایان ، چند نوشته ای هم خطاب به همین کاربر ، به جهت دوری از اطاله ی کلام در فضایی دیگر می نویسم.


  • محب رسول الله
  • یکی از کارهایی که امام زمان روحی لتراب مقدمه الفداه حتما عملی خواهد کرد این است که بکوبد بر دهان کسانی که میگوند اسلام این را میگوید و اسلام آن را میگوید. و این اسلام چیزی نیست جز تعابیر خودشان یا یک مشت روحانی بی ایمان یا گمراه.
    امروز دین را با دین از بین میبرند. چون چوب آهن را نمی برد.
    پاسخ:
    نکته دقیقی مطرح کردید . کاملا موافقم . 
    دوست عزیز شما خود حرفی را که حدیثی بود بیان کردید نسبت به کاربر دیگر که
     "مسلمان خود باید طوری عمل کند که در معرض اتهام قرار نگیرد"
    عرض بنده هم رد حدیث بالا نیس ولی اجرای این حدیث در جامعه امروز کمی سخت هستش . جامعه ای که هزاران چشم تماشاگر ایستاده و کارهای من و شما را مینگرند که چه رفتاری انجام میدهیم.
    جامعه ای که برای کوچکترین کارت میگویند که الست و بل است.
    اگر به این حرفا در این زمانه گوش کنیم که انقدر باید وسواس به خرج دهیم که تهمت ها را از خود دور کنیم که عاقبتش جز بیمار شدن نیس.

    من تا جایی که به یاد دارم تمامی نوشته های این وبگاه را به طور کامل مطالعه میکنم و بعد اگر نظری در باره کامنت یا پستی داشته باشم بیان میکنم.
    در نظر قبلی من فقط سوال کردم از شما که قابلیت اجرا دارد یا نه؟ و اصلن نگفتم که شما توصیه ای مبنی بر اجرایش داشتید یا نه.

    از قضا من با شما دوست عزیز نه سن و سال مشترک دارم که شوخی و مزاح کنم و نه فردی هستم که در میان یک گفتگوی دینی و اجتماعی مزه بریزم.

    هر نکته مکانی و زمانی خاص دارد.

    البته احترام دوست و فرد عزیزی و باکمالاتی هم چون شما بر من و تمامی اعضا واجب است.
    و همواره نظرات بسیار عالی بوده و هست.
    من الله توفیق.

    بنده به چه موردی اشاره کرده بودم که برای شما جای سوال پیش آمد که "آیا واقعا قابل اجراست؟!" ... 
    شما قرار بوده به کدام یک از تعالیم و دستورات دین ، آن هم بنا به توصیه ی من عمل نمایید که در صورت عمل نمودن ، سروکارتان به روانپزشک خواهد افتاد؟! .. 

    جناب شهردار سابق که گویا از مزاح بنده هم رنجیده اید ! از شما که اهل قلم و اندیشه اید ، بیشتر انتظار می رود که مطالب را با دقت و تامل بیشتری بخوانید . 
    بنده در پاسخ به عزیز دیگری نوشته بودم که دین اسلام از یک طرف ، از فرد می خواهد که خود را در موضع تهمت قرار ندهد .
    درواقع موضع تهمت یعنی موضع گناه . یعنی فرد در جامعه مرتکب عملی شود که دیگران در مورد او بگویند : درحال ارتکاب یک معصیت است هرچند واقعا اینگونه نباشد .[ اصل این حدیث هم از علی است که می فرمایند : کسی که خود را در موضع تهمت و گناه قرار دهد _اگر مورد تهمت قرار گرفت_ جز خودش ، کسی دیگر را سرزنش نکند .]
    و از طرفی دیگر و در مقابل ؛ 
    اسلام از پیروانش می خواهد به مجرد آنکه کسی در موضع تهمت قرار گرفت ، فورا در مورد او قضاوت بد نشود آنچنانکه در سوره ی حجرات می خوانیم : از گمان بد در مورد دیگران بپرهیز که بسیاری از همین بدگمانی ها ، خود گناه و خطا است و ناشی از بددلی و تاریک_دلی  شخص گمان برنده است .

    یعنی دین اسلام در یک مورد مشخص و واحد ، به دو طرف که دو سر یک تعامل و ارتباط اجتماعی را تشکیل می دهند ، اینگونه سفارش می کند تا همواره فضای یک جامعه در حد اعتدال قرار گرفته و اینچنین با تلطیف و تامین امنیت روحی و روانی افراد در آن ، فضای یک جامعه ، فضایی سالم ، آماده و مستعد رشد و شکوفایی افراد قرار بگیرد . /
    سرکار خانم، کاربر مهربان 
    حرف شما کاملاً درسته ایمانت اگه واقعاً توی دلت اومد وخدا رو ناظر بر اعمال ونیاتت دونستی فرقی نمیکنه کجا باشی که پوشش داشته باشی وحتا شاید بعضی کشورها نشه چادر استفاده کرد ولی میشه برای رضایت خدا بنوعی پوشش داشت .
     و اینکه مهربونی ومحبت فوق العاده رو هم از خصوصیات خانم صامتی بدونید ایشون بعنوان یه بانوی مسلمان محجبه و ارزشی ایرانی افتخار منم هستند سفرهای خارجی دیگه ای هم داشتن همیشه همینطور متین و باوقار نمونه یه خانم باایمان ایرانی بودند انشاالله همیشه سلامت باشن واز خدا بهترینها رو براشون میخوام .
    خانم صامتی عزیزم به شما افتخار می کنم تا حالا جور نشده برم خارج کشور ولی با کار شما فهمیدم که همه جای دنیا می تونم با چادر برم و ی دختر ایرانی باشم دوستتون دارم خیلی خیلی مراقب خودتون باشید 😚😘😙
    پاسخ:
    مهربان عزیز ممنون از همراهی شما . حفظ پوشش و احترام به ماهیت یک زن ایرانی وظیفه ی یک بانوی ایدانی از جمله خود بنده هست . این از بدیهیات مسلمانی است ولی عجبا که در این دنیای وارونه  وقتی خودتم باشی کسی نمی تونه تحملت کنه ! 
    البته خدا می دونه مردم کشورهای دیگر حتی کشورهای غیر اسلامی وقتی یک زن مسلمان ایرانی را در پوشش مناسب می بینند فوق العاده حس احترام دارند و حتی برخی تصور می کنند شما از مقامات کشوری هستید ! 
    البته این به جهت تعداد قابل توجهی از زنان ایرانی است که در فرودگاه تغییر ظاهر می دهند ! برای خودم هم جالب بود کهبرخی آقایون با اشاره رو به خانم کشف حجاب کرده می گفتند ازین خانم یاد بگیر اینجا تو این  گرما هم چادریه ! 
    بحث بنده چادر نیست و به پوشش اسلامی بیش از شکل و طرح و رنگش فکر می کنم ولی  به خاطر کم کاریه خیلیا انجام وظیفه ی بنده به چشم اومده ! 

    چقدر خوبه که خود خودت باشی وقتی خودت باشی هرجای دنیا که باشی خودتی خیلی زشته که وقتی پاتو میزاری ی سانتی متر اونور مرز لخت بشی خیلی مسخرست بقیه که می فهمن تو ی ایرانی هستی چه فکری می کنن 😕
    در قوانین اسلام به هیچ وجه شکی نیس و یقین داریم که اسلام برنامه جامعی هست برای زندگی فانی و سعادت در آخرت.

    سوال اینجاس که این مورد که فرمودید واقعا قابل اجراس؟
    شما یک صب تا شبتون رو در نظر بگیرید. با 10 ها نفر سر وکار داریم. هر چه قدر هم رعایت کنیم در آخر از این افراد بعضی ها پیدا خواهند شد که از رفتار ما راضی نباشند. حالا تکلیف چیست؟ ما که در نظر خود رفتارمان قابل قبول بوده حال چه کنیم؟
    قوانین اسلام تا جایی برقرار است که باعث ضرر نشود. ما اگر بخاهیم این دستور الهی را در این دوره و زمانه اجرا کنیم یا باید فکر دیگران را بخانیم یا در آخر کارمان به روانشناس و روانپزشک واصل شود.

    در ضمن ماهاست که بنده از عنوان شهرداری استعفا داده ام و فقط به نام باغ شهر++ اکتفا کرده ام.
    کار دولتی بود و هزاران مشغله.! و فکر حرف مردم بودن.
    در قوانین اسلام به هیچ وجه شکی نیس و یقین داریم که اسلام برنامه جامع ای هست برای زندگی فانی و سعادت در آخرت.

    سوال اینجاس که این مورد که فرمودید واقعا قابل اجراس؟
    شما یک صب تا شبتون رو در نظر بگیرید. با 10 ها نفر سر وکار داریم. هر چه قدر هم رعایت کنیم در آخر از این افراد بعضی ها پیدا خواهند شد که از رفتار ما راضی نباشند. حالا تکلیف چیست؟ ما که در نظر خود رفتارمان قابل قبول بوده حال چه کنیم؟
    قوانین اسلام تا جایی برقرار است که باعث ضرر نشود. ما اگر بخاهیم این دستور الهی را در این دوره و زمانه اجرا کنیم یا باید فکر دیگران را بخانیم یا در آخر کارمان به روانشناس و روانپزشک واصل شود.

    در ضمن ماهاس که بنده از عنوان شهرداری استفاده داده ام و فقط به نام باغ شهر اکتفا کرده ام.
    کار دولتی بود و هزاران مشغله.! و فکر حرف مردم بودن.
    در دین مبین اسلام و شریعت آسمانی آن ، هرآنچه از زیربنای فکری _به منظور تحقق تمدنی بزرگ و جهانی_  مورد نیاز باشد ، قرار داده شده است .
     شما مخاطب گرامی با همین دید ، به دستورات اسلام نگاه کنید ؛ نه بزرگ و بزرگ تر شدن جوامع ، موجب عدم کارایی و مقبولیت احکام اسلام خواهد شد ؛
     و نه پبچیده ، و پیچیده تر شدن مناسبات و روابط انسانی در آن ، باعث سلب مشروعیت .
    دینی که داعیه ی ساختن جهانی به وسعت و پهنای آخرت را دارد ، چگونه می تواند عاجز از ساختن و آبادانی دنیای کوچک و امروزی ما باشد ...

    بله شهردار عزیزی که انشاء الله شما را در سنگرهای والاتر خدمتگزاری همچون فرمانداری د استانداری ببینیم [!] ؛ حرف شما درست است . 
    در اخلاق اجتماعی ، گاهی به سکوت توصیه شده ایم که از آن به "حلم" تعبیر می شود و گاهی هم در مقام "دلالت" ، به حرف زدن . 
    به زبان ضرب المثل : گاهی "زبان سرخ ، سر سبز می دهد بر باد" و
    گاه هم همین زبان می تواند مصداق این مثل باشد که "زبان در دهان، پاسبان سر است" !
    شاد و موفق و پیروز باشید.
    برادر غلامی حرف شما درست.
    ولی در این جامعه به این بزرگی که رفتار زیر نظر و هر کاری کنی باز مردم بهت برچسب میزنن مگه میشه به همه توضیح داد چرایی کارت را. بگذار مردم حرفشان را بزنند .
    جنابی که محب رسول خدایید _ان شاء الله_
    بنده به اصل موضوع مورد نظر شما ، ورود پیدا نمی کنم ؛ چرا که معتقدم برفرض آنکه مورد مطرح شده از جانب شما ، صحیح هم باشد ؛ در اینجا خود شخص [مدیر سایت] نسبت به دادن تذکر از همه اولی تر است و کار شما ضمن آنکه نوعی مداخله محسوب می شود ، قطعا به دور از ادب خواهد بود . 
    مستحضرید که با بی ادبی نمی توان دعوت به ادب نمود ! 
    البته رعایت چهارچوب های اخلاقی اختصاص به فضای حقیقی ندارد کما اینکه مدیر سایت در این زمینه یادآوری به جا و درستی داشتند ، بماند .
    اما در مورد آنچه که فرمودید ، یعنی "رفتارهایی که موجب بدگمانی در مورد افراد می شود" ؛ [باید گفت ] بله ؛ این نکته صحیح است که مسلمان نباید با رفتارش ، خود را در موضع تهمت قرار دهد ولی تمسک به این اصل و جواز شمردن آن برای ترویج بددلی و بدگمانی در جامعه صحیح نیست چرا که از آنجا دین اسلام بر اعتدال بنا شده  ، اگر می فرماید : خود را در موضع تهمت قرار ندهید ؛ از سوی دیگر فرموده است که از گمان بد بپرهیزید چرا که بسیاری از گمان های بد ، خود گناه است . 
  • محب رسول الله
  • بنده به بعضی از دوستان گفتم که خودشون میدونن. و میدانم خانم صامتی نیت بدی ندارند و خودشان هم تذکر دادند.
    به شکل کلی این موضوع رو مطرح کردم. نیت بدی هم نداشتم.
    اما حتی با رعایت تمام اصول باید از رفتارهایی که موجب بد برداشت کردن دیگران مخصوصا  مخاطبی که تازه وارد این رسانه میشه و روی شخصیت خانم قامتی قضاوت میشه خودداری کرد.
    من بد دل بودن 
    را دوست ندارم.
    اما واقعا در سطح جامعه بعضی رفتارهای زننده میشه که انجام ندادنش ضرری نداره.
    به نظر من همون لفظ خانم صامتی خوبه.
    دیگه بانو جان و ... بخصوص اونی که زیادی پیاز داغشو زیاد میکنه خوب نیست.
    حالا از ما گفتن بود.
    با تقدیم احترام به همه
    پاسخ:
    سپاس از یادآوری صحیح شما البته تذکر چندان بجایی نیست ، خوشبختانه مخاطبان همیشگی سعی در رعایت شئونات اخلاقی دارند .
    متاسفانه در فضای مجازی گاهی  حتی ابتداییات روابط اخلاقی محرم و نامحرم رعابت نمی شود و این بسبار خوب است که تمرین کنیم حتی یک درجه نسبت به گذشته با توجه بیشتری نسبت به باید ها  و نبایدهای  دینی عمل کنیم . 
    گاهی حقیقت تلخ است و گزنده . 
    از مخاطبان بزرگوار تقاضا می کنم از یادآوری نکته ی محب رسول الله نه تنها دلخور نشویم ، بلکه خوشحال باشیم که برخی مخاطبان دیگر با دقت به نظرات توجهدارند .تلاش کنیم تعامل اسلامی تری داشته باشیم . 
    سلام آقای محب رسول الله درست توضیح بدید الان منظورتون دقیقا چیه ؟ خانم صامتی عزیز بارها تذکر دادن اینجا هم همه رعایت می کنن مثلا بجای بانو از چه کلمه ای باید استفاده کرد؟ ! 
    یادم میاد خانم صامتی گفتن از واژه های عزیز ، جانم  یا جان ...آقایون استفاده نکنند خدا رو شکر همه رعایت می کنند معلوم نیست تذکر شما برای چیه ؟ 

    آقای غلامی برادر نازنین به نظر بنده عامل این بیماری عدم شناخت باطنی دین تقصیر بزرگان و 
    کسانیست که دین را یاد میدهند.
    اینکه ما را هم آزاد نمیگدارند از زمان تولد که خود شناختی از دین پیدا کنیم عامل دیگر  است.

    زمانی که بزرگ میشیم و میفهمیم تقریبا در چه موقعیتی هستیم و میخواهیم برنامه زندگی خود را مشخص کنیم و میپرسیم که پیرو چه و که هستیم پاسخ های همیشگی میدهند که بله مسلمانی و چه وچه.

    و این ها همه بدون مطالعه و تحقیق به دست میاد و عین چیزهای باد آورده ای هستن که برایشان تلاش نکردیم و به ما ارث رسیده.
    وارد درس و دانشگاه که میشویم استاد با وجود اینکه استاد دین است ولی شاکی است از حکومت دینی. و آنرا مستقیما ربط میدهد به خود دین.
    دانش آموز و دانشجو هم یک تخته سفیدی که هر چیزی بنویسی اگه پاک هم شود باز لکه های نوشته رویش باقی میماند و چون تلاشی برای کسب آگاهی نکرده و به ارث برده دینش را حرفهای این و آن برایش حکم کیمیا میشود دنبال رو دینی من در آوردی و حتی ضد دین میشود.

    بانو من و بقیه دوستان هم شاد و سرخوش هستیم که در کنار شخصی فرهیخته همچون شماییم.

    امیدوارم بازگویی نظر دوستانم شمارو آزار نداده باشه. به هر حال در دروازه را میشه بست ولی دهن مردم را نه.!

    شهادت ششمین اختر تابناک رو هم تسلیت میگم.
    خورخه لوئیس بورخس _نویسنده ی فقید آرژانتینی_  چه خوب گفته است که "روزگار فرسوده ی ما ، نمی تواند طعم غریب و ناآشنای انسانیت را ، بدون تردید و سوء ظن باور کند." !

    این هم از بیماری های نوین عصر جدید ماست که در جامعه ی اسلامی ، یک مسلمان که بخواهد پیرو دستورات اکید و تصریحات مسلم دین و آئین اش باشد ؛ از سوی جامعه یا متهم به تظاهر و ریاکاری می شود و یا چنین فردی از جانب همان ذهن های بسته ی همیشه حاضر برای قضاوت ، در قالب های کلیشه ای محدود و دگم تعریف می شوند ! 

    به نظر من این موضوع به این برمی گردد که ما _عموم ما_ فهم و درکی درست از مقوله ی دین داری نداریم یک ؛ 
    و دو اینکه این مشکل ریشه در عدم خودباوری و به تبع آن دین باوری دارد که فرمود :
    من عرف نفسه ، فقد عرف ربه .
     الله اعلم .
    آدم میمونه به بعضی ها آدمای ناجور چی بگه کاربری که نه اسم داری نه هویت این چرندیات چه نوشتی اصل خبرم که اشتباهه خجالت بکش هرکی میره سفر لابد کار داره خودت اهل عشق و حالی فکر می کنی همه مثل توان 

  • وکیل الفقراء
  • این فقیر که خود از افقر الفقراء و المساکین بوده ، به استناد خبر خبرگزاری ایرنا و بنا بر رسالت قانونی خود ، بدین طریق از جامعه ی موکلین خود اعاده ی حیثیت نموده و علیه منتشرکنندگان چنین خبر کذب و موهنی اقامه ی دعوا و طرح شکایت می نمایم .
    اینجانب بدینوسله به کلیه ی انتشاردهندگان اخبار کذب و ایادی آنان ، که بار دیگر با نزدیک شدن به ایام انتخابات در کشور ،با هدف دوقطبی کردن فضای جامعه و قرار دادن ما فقرا و بینوایان در مقابل اغنیاء و ثروتمندان ، درصدد مطامع سیاسی خویش برآمده ، هشدار داده و آنان را از عواقب سوء اعمال خود برحذر می دارم !

    اما اصل خبر :
    ایرنا/ مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فروش قرنیه چشم در این شهر که در یکی از روزنامه های مشهد منتشر شده کذب محض است چرا که پیوند این عضو از دهنده زنده امکان پذیر نیست.
    دکتر ابراهیم خالقی روز یکشنبه افزود: در مورد پیوند کلیه به دلیل اینکه یک فرد با یک کلیه می تواند زندگی کند، امکان پیوند آن از دهنده زنده وجود دارد، اما قرنیه پیوندی باید از بیمار مرگ مغزی و یا فرد فوت شده برداشته شود. وی اظهار کرد: برداشتن قرنیه چشم یک فرد زنده، مستلزم محروم کردن وی از قدرت بینایی است و این امر امکان پذیر نمی باشد.
    به گفته وی قرنیه هایی که برای پیوند برداشته می شوند در بانک قرنیه تحت شرایط و با محلول های خاصی نگهداری می گردند.
     خالقی ادامه داد: قرنیه های اهدایی از بیماران مرگ مغزی در خراسان رضوی به بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیا (ص) مشهد ارسال می شود تا به بیماران نیازمند پیوند زده شوند. وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 پیوند قرنیه از بیماران مرگ مغزی با هماهنگی مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.
    مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: فروش اعضا و نسوج بدن از بیماران مرگ مغزی و افراد فوت شده غیر قانونی است و هیچ پولی بابت آن بین خانواده دهنده و گیرنده عضو نباید مبادله گردد. وی با بیان اینکه قرنیه جزء نسوج بدن است گفت:برداشتن قرنیه در بیماران مرگ مغزی و فوت شدگان با رضایت خانواده صورت می گیرد و مبادله پول در این زمینه تخلف است.
    به گفته وی، هزینه اندک اخذ شده از بیماران برای پیوند قرنیه بابت نگهداری قرنیه تحت شرایط خاص در بانک قرنیه می باشد. پزشک فوق تخصص قرنیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: فروش قرنیه چشم امکان پذیر نیست و این موضوع کذب بوده و صحت ندارد.
     دکتر علیرضا اسلام پور افزود: قرنیه چشم مانند کلیه نیست که از دهنده زنده قابل اهدا و پبوند باشد. وی خاطر نشان کرد: قرنیه های چشم از افرادی که فوت می کنند و یا دچار مرگ مغزی می شوند، پس از رضایت خانواده آنها برداشته شده و تحت شرایط خاصی در بانک قرنیه تهران نگهداری می گردد.
    این چشم پزشک بزرگترین حسن قرنیه را قابلیت برداشت آن از تمام افرادی که فوت می کنند، عنوان کرد و افزود: قرنیه چشم بعد از 12 ساعت از فوت فرد قابلیت پیوند را دارد در حالی که بقیه بافت های بدن بعد از مرگ از بین می روند. استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: هم اکنون هیچ کمبودی از نظر قرنیه در خراسان رضوی و کشور وجود ندارد. 

    اسلام پور با بیان اینکه هزینه های تامین قرنیه چشم زیر پوشش بیمه است افزود: هزینه پیوند قرنیه حدود پنج میلیون ریال است که با پوشش بیمه ای 500 هزار ریال می باشد.
    به گفته وی، از سوی دیگر پیوند قرنیه بدنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت هم اکنون جزء ارزان ترین پیوندها به شمار می رود به طوریکه اکنون در بیمارستان های دولتی هزینه جراحی پیوند حدود دو میلیون ریال برآورد می گردد.

    شماره روز یکشنبه روزنامه محلی 'شهرآرا' در مشهد مبادرت به انتشار گزارشی جنجالی با عنوان 'فروش قرنیه چشم' در این کلانشهر نموده است. در این گزارش نگارنده توصیفی از بازار داغ آگهی ها و تبلیغات فروش قرنیه چشم در اینترنت و برخی از خیابان های مشهد داشته و سپس با افرادی که به گفته وی ناچار به فروش قرنیه خود برای تامین مایحتاج زندگی شده اند، گفت و گو کرده است.
    www.khorasannews.com/OnlineNews.aspx?newsid=1925518
    کاربر (- ) متاسفم برای درکتون  از جای دیگه عصبانی هستید بهانه بچه گانه میاری که چرا دیگری با هزینه خودش رفته مسافرت .
    چون از دین و دستورات دینی گفته حتی نباید از شهر خودشم خارج بشه اونم با خرج شخصی .
    خودتو بزار جای خانم صامتی به یه همچین کاربری چه پاسخی باید داد .
    ایکاش ما یاد بگیریم وقتی می خوایم درباره دیگران قضاوت کنیم از خودمون بپرسیم مگه من کی ام .
    بیا
    حال هی پاشو برو ترکیه و اینور اونور به اسم دین و مذهب ولی در اصل برای عشق و حال!!!
    هموطنت میخواد چشمشو به خاطر فقر بفروشه بعد تو برو با خواهرهای به اصطلاح دینیت چیلیک چیلیک عکس بنداز بعد از غرور و مهربونی و احساست موقع گرفتن دستاشون حرف بزن!!!
    برو دلار و یوروتو اونجا خرج کن بعد بیا اینجا شروع کن نصیحت کردن که خارج و خارجیا بدن و اخن و جیزن و این حرفا
    کی بشه یقه تو و امثال تو رو بگیرن و ببرن برای محاکمه
    دیر نیست



    http://isna.ir/fa/news/94051810310/%DB%8C%DA%A9-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%A7%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF
    پاسخ:
    محل سکونت شما در کدام شهر یا کشور است ؟ 
    بفرمایید تا بعد از ابن دلار ها ی شخصی رو در محل شما هزینه کنیم . بزرگوار شما آنگونه عصبانی هستید گویا بنده از جیب پدر شما هزبنه کرده ام ؟! ! 
    مطلب ناراحت کننده ای است که فقر ، فردی را به فروش اعضا بدن اجبار کند برای ایشون ناراحت هستید  درک می کنم  ولی استدلال شما و نتیجه ای که گرفتید کودکانه است !  بنده هم با خارج کردن ارز  مخالفم از قاچاقی که تولید داخلی رو ریشه کن کرده  .... یادم باشد می توان در خانه نشست و هیچ گاه به سفر نرفت آنگاه به سرزمین خود خیانت کرد . .. 
    برای شما و آبا و اجدادتون از درگاه پروردگار آرزوی آرامش دارم . 
     
    خانم صامتی بانوی عزیز من عکساتون رو تو پیج خودم قرار دادم که فقط دوستان و خانواده میبینن.
    و پیج عمومی نیس .
     ولی اگه خواستین حتمن آدرس پیج خودمو میدن.

    و بنا به توصیه شما همراه اسم و شغل شریفتون یک پیام ارزشمند هم کنارش نوشتم.

    برا دوستان و فامیل که اهل اینیستاگرام هستن جالب بود که شخصی در شغل شما در خارج از کشور و مسافرت هاش از حجاب چادر استفاده میکنه.

    انقدر از بازیگرا و مجریان بی قیدی و دو رویی دیدن و دیدیم که باورش براشون سخت بود.
    و فک میکردن که از طرف رادیو رفتین.

    پاسخ:
    خدا رو شکر که بنده نیازی به حقوق دولتی ندارم و این گونه هزینه ها کاملا شخصی است . شادم و سر خوش و سپاس بیکران خداوند را که به  بنده ی ضعیفی چون من آزادی به تمام معنا را در انتخاب چگونه بودن و ماندن را عنایت کرد...
    خدا رو شکر که بسلامت  به میهن عزیزمون بازگشتید .
    از جمله نعمتها امنیت در کشور هست که بواسطه اون آرامش و رشد همچنین پیشرفت در همه زمینه ها صورت میگیره .
    این امنیت در کشور حاصل جانفشانی و خونهای پاکیست که باید تا همیشه پاس داشت و قدردان زحمات کسانی بود که برای امنیت داشتن این کشور و مردم شبانه روز تلاش یا جانفشانی میکنند .دشمن تلاشها میکنه و پولها خرج میکنه که ایران هم مثل کشورهای دوروبرش ناامن بشه . 
    خوشحالم که سلامت رسیدید و ممنون که مخاطبین رو هم شریک کردید .
    سلام 
    بانو الان ترکیه هستید ؟ 
    نگران شدم فکر میکردم عکسها مربوط به گذشته ست
    در پناه خدا
    پاسخ:
    سلام خدا رو شکر تهران هستیم ، البته زمینی نرفته بودیم . 
    قدر امنیت ایران عزیز رو چه کسی می دونه ؟  اگر تنها و تنها بخاطر امنیت شب و روز شکرگزاری کنیم باز هم کمه ! 
    با چشم خودم بی امنیتی رو در پایتخت فرهنگی ترکیه دیدم . البته برای یک ایرانی که از امنیت کامل در کشورش برخورداره استانبول شهر امنی نیست ! 
    سلام امیدوارم سالم و تندرست بر گردید آخه از اخبار شنیدم ترکیه از راه زمینی مسدود شده و تصادف و حمله به اتوبوس ایرانیان و نامنی از داعش فضای ملتهبی ایجاد کرده  خدایا این سفرکرده که صد دل همره اوست تو سلامت دارش
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطف شما . بله به هر حال خانواده همواره نگران هستند .
    ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍهند ﺑﻪ ﮐﺎﻧﺎﺩﺍ ﻣﻬﺎﺟﺮﺕ ﮐﻨﻨﺪ
    .
    .
    .
    .

    31 شهریور ﺑﺎ ﺩﺳﺘﻪ ﻏﺎﺯﻫا از تالاب انزلی ﺭﺍﻩ ﻣﯿﻔﺘﯿﻢ 
    لطفا به اشتراک بزارید ﮐﺴﯽ ﺟﺎ ﻧﻤﻮﻧﻪ!!!
    ◄ پیام تبریک مدیر عامل رجا به مناسبت روز خبرنگار

    http://www.tinn.ir/vdcdoz09.yt0zo6a22y.html
    پاسخ:
    مرحبا به چنین افراد از خود گذشته ای که در پی باز کردن گره از کار خلق هستند ،یکی از آرزوهایم  همکاری با این چنین گروههاست . 
    ای کاش تنها مصرف کننده نباشبم . 
    این روز را که مصادف است با 
    قداست حرفه خبرنگاری و رعایت حریم قلم و اندیشه و روز تجلی تعهد و مسئولیت 
    انسانی در وادی کلمات است را بر ساعیان عرصه اطلاع رسانی تبریک گفته و 
    توفیقات روزافزون فعالان حوزه خبر را در راه دفاع از حقیقت و عدالت از 
    درگاه بارى تعالى مسألت دارم.

  • میلاد حمیدی
  • خدا کنه در سایه سار امام عصر عج روحی فداه هر چه سریعتر اسلام حقیقی به مردم نمایانده شود و دلهای مردم متوجه قرآن شود و بحث قرائت های متعدد از قرآن خاتمه یابد.
    چیزی که برای بنده مسجل است هم جریان شیعه در دوره صفویه برای جذب مردم با استفاده از تفکرات دینی برای مبارزه با جریان عثمانی مورد تحریف شدید قرار گرفته و هم جریان اهل تسنن تحت انحراف وهابیت تند رو قرار گرفته است.
    مردم مسلمان امروز میان شیعه سکولار(کند رو) و وهابیت تند رو گرفتارند.
    خدای امام عصر عج به فریاد برسد.

    با سلام روزگاران بر شما خوش روز خبرنگار بر شما ، خبرنگار فرهیخته و نویسنده ی آگاه مبارک. پرتوان باشید . 
    پاسخ:
    با سلام و سپاس فراوان از لطف شما 
     خانم صامتی سلام ، 17 مرداد روز خبرنگار بهانه ایست تا ضمن گرامیداشت شهدای رسانه و ارج نهادن به فعالیت دوستان در حوزه خبر به اهالی و فعالان رسانه نیز خداقوت بگوییم . 
    با سلام و احترام 
    روز خبرنگار بر شما مبارک 
    پاسخ:
    با سلام بر شما نیز مبارک 
    سلام خانم صامتی خوبید
    همیشه به سفر
    کاش ی تور دسته جمعی می ذاشتید ما رو هم می بردید؟!!!!
    توقع زیادیه 
    !!!وااااالا 
    مردم چه توقعاتی دارن....😁😁😁😁
    پاسخ:
    سلام 
    پیشنهاد خوبیه .
    روز تجلیل از پیشگامان فرایند اطلاع رسانی و روز پاسداشت تلاشهای صادقانه روز تجلی هنر در تبلور آثار ملی و مذهبی بر شما صاحبان و راویان فکر و اندیشه مبارک باد.
    پاسخ:
    سپاس فراوان . ایام گرامیداشت خبرنگار بر شما نبز مبارک 
    شیخ الازهر: تکفیر شیعه مردود است. ما پشت سر شیعیان نماز می‌خوانیم.

    شیخ الازهر تکفیر شیعیان را از نظر کتاب و سنت مردود خواند.  به گزارش خبرگزاری النخیل عراق، شیخ احمد الطیب گفت:« اینکه در شبکه های ماهواره ای [ برخی از ] مسلمانان ، شیعان را کافر می خوانند ؛ اقدام غیر مقبولی است، این تحرکات، از نظر کتاب، سنت و دین توجیهی ندارد.»
    وی افزود:« ما پشت سر شیعیان نماز می خوانیم، بر خلاف شایعات، شیعیان قرآن دیگری ندارند، چرا که اگر اینگونه بود ، بهترین فرصت برای شرق شناسانی که در پی بهره برداری از فرصت ها هستند فراهم می شده است.» شیخ الازهر ادامه داد:« میان شیعه و سنی اختلافاتی وجود ندارد که منجر به خروج یکی از آنها از اسلام شود ؛ بلکه آنچه در این زمینه شاهدیم فقط سوء استفاده های سیاسی از برخی اختلافات است... من اگر به عراق سفر کنم دیداری از نجف خواهم داشت.»
    شیخ احمد الطیب افزود :« اولین وظیفه الازهر این است که با وجود اجتهادهای مختلف در جهان اسلام، برای وحدت امت اسلام و وحدت مسلمانان تلاش کند ... من آماده ام به هر مکانی از جهان اسلام به ویژه به نجف سفر کنم.»
    شیخ الازهر فاش ساخت در دیداری که اخیرا هیئتی از عراق با او داشتند گفت به عراق سفر می کند زیرا خود را پدری برای اهل سنت و شیعه می داند.
    وی هشدار داد:« در شرایطی که نیازمند وحدت امت اسلام هستیم ، اندیشه های گمراه برای ایجاد فتنه انگیزی در جهان اسلام تلاش می کنند... وحدت از ضروریات امروز است و بدون آن نمی توانیم سرمان را بالا بگیریم.»

    www.khorasannews.com/OnlineNews.aspx?newsid=1915259
    ....... عزیز 
    شما فک کردی لاس وگاسه؟

    عجیبه.....
    ترکیه اس!؟
    پاسخ:
    بله 


    Live in such a way that those who know you but
    don't know God will come to know God because they know you
    پاسخ:
    What?! 
    بازم یه شگفتی جدید.

    سلام بانو.

    خیلی خوشحالم که دوباره همراه تون هستم.

    لذت میبرم از شیوه زندگی شما. نوع تعامل شما با انسان ها.

    وحدت تنها کلمه ای هستش که میتونم درباره ی این مطلبتون بدم.

    اینکه ما مسلمونا بتونیم همدیگرو تحمل کنیم از اساسی ترین آرمان های انقلاب اسلامی ماست.
    ا
     اینکه بتونیم در کنار هم زندگی کنی کنیم فارغ از هرگونه مسائل فرقه ای...

    زندگی آرام و همراه پیشرفت که سال هاس هم مذهبان ما هم کیشان ما در کشورهای همسایه آرزوی آن را دارند.

    کاش ما هم مثله دیگران آرام و بدون کینه و اختلاف مذهبی در کنار هم زندگی کنیم.

    بانو تا یادم نرفته بگم اون عکستون در کنار صفحه رو عوض کنین. چشماتون در حالی که پلک میزدین افتاده.






    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">