منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات



  • منصوره صامتی

ایران

عراق

نظرات  (۱۴)

  • محمود رضا
  • پیرو صحبت های شما من هم اعتقاد دارم نباید توهین کرد و من هم  خیلی یادم نمیاد که توهین کرده باشم بلکه من همیشه سعی کردم به توهین ها و جسارت ها پاسخ بدهم که البته ممکنه برخی پاسخ ها تند بوده باشه که البته همون هم درست نیست باید ادب رعایت بشه 
  • محمود رضا
  • سلام خانوم صامتی ممنون که اون کامنت رو منعکس کردید اما کاش اون نظر اصلی رو منعکس میکردید اما به هر طریق ولی خواهر گرامی همیشه سعی کنید به دنبال سخن حق باشید حالا هر کس میخواد اون رو گفته باشه حضرت علی( رضی الله عنه) که همه ما بهش اعتقاد قوی داریم میفرماید (حکمت را از هر کس که ان را بیان می کند بگیر  هر چند از منافقان باشد) .این سخن زیبای حضرت علی(رضی الله عنه) یعنی اینکه به گفته بنگر نه به گوینده سخن  حالا هر کس میخواد هر چیزی بگه مهم نیست رضایت الله متعال از هر چیزی مهم تر است و شما این رو بدونید که بسیاری از حرفها و تبلیغاتی که میبینید و میشنوید دروغ و تهمت هست و با واقعیت مغایرت دارد.  جزاکم الله خیر
    پاسخ:
    سلام 
    جناب محمود رضا اینجا رسانه ی یک شیعه  است که از قضا به شیعه بودنش به پیرو امیرالمومنین علیه السلام بودنش  مفتخر است بنابراین نباید در این فضا که مخاطبان نیز از محبین اهل بیت علیهم السلام هستند نام افرادی را ببرید و یا از مطالبی سخن بگویید که بی احترامی آشکار نسبت به شعائر  شیعیان است . در آینده تنها زمانی نظرت شما تایید می شود که هیچ اثری از بی حرمتی به شیعیان در آن موجود نباشد .
    این محمود رضا اومد وای خانم تو رو خدا کامنتاشو تایید نفرمایبد که سراسر وطن فروشیست
    اوه اوه
    داعش حمله کرد!
    منو نخور!
  • محمود رضا
  • سلام خانوم صامتی  چرا نظر  من رو پخش نکردید؟  من از راه دور براتون پیام دادم انتظار داشتم منعکس میکردید
  • محمود رضا
  • سلام بخشی از حرفهایی که زد درست است اما بخشی نه ببینید خواهر گرامی صدام اصلا نگاه دینی و اسلامی نداشت که بخواد جنگ رو شیعه و سنی بکنه بلکه بیشتر نگاه توسعه طلبانه داشت و به خاطر همین نگاه بعد ها به کویت حمله کرد در مورد ایران هم نگاه توسعه طلبانه داشت هم نگاه نژادی به خاطر همین توانست بسیاری از مردم عراق به خصوص شیعیان رو جمع کنه که به ایران حمله کنند و شما شک نکنید بسیاری از نیروههای عراقی شیعیان عراق بودند اما مسئله کردها فرق میکنه کردها به خاطر اینکه عرب بودن یا نبودن  وارد جنگ با ایران نشدند .اگه بخواهم ساده بگم ببینید کردها مردمان بسیار بسیار خوب و مهربان و مهمان نوازی هستند اما یه اشکالی که دارند اینه که قومیت گرا هستند البته نه همشون اما بیشترشون این حالت رو دارند  یعنی تاکیدشون رو کرد بودن هست لذا شما میبینید که کردهای ایران با حکومت مرکزی مشکل دارند کردهای عراق همینطور کردهای ترکیه همینطور و باز کردهای سوریه هم به همین شکل مدام حرف استقلال میزنند و رویای همیشگی شون تشکیل کشور مستقل کردستان هست حتی براش پرچم هم درست کردند و الان میبینید در سوریه و عراق با امریکا متحد شدند البته باز تاکید میکنم نه همشون بلکه بسیاریشون انسانهای اسلامگرا و مومن و پرهیزگار هستند که به فکر عزت مسلمانان هستند اما خواهر گرامی چیزی که مهم هست اینه که ما مسلمان هستیم و سرزمین ما اسلام هست هرکس با اسلام باشه برادر و خواهر ما هست و هر کس دشمن اسلام باشه  مثل امریکا دشمن ما هست . من در اخر سخن زیبای امیر المومنین  حضرت عمر بن فاروق (رضی الله عنه )رو یاداوری میکنم که فرمودند ما قومی بودیم که به واسطه اسلام به ما عزت بخشیده شد. ممنون جزاکم الله خیر
    اشتباهی که ما مرتکب می شویم این است که گاهی افراد ، چه افرادی که منتسب به مناصب حکومتی و نظام هستند و یا افرادی که به قشر خاصی از جامعه ، مثلا به قشر مذهبی جامعه _که حساسیت خاصی هم روی آنان هست_ تعلق دارند ؛ هروقت در مسائل مختلف به اظهار نظر می پردازند ، ما به اشتباه نظر شخصی این دو طیف را بالفور به موضع رسمی نظام یا به دیدگاه دین تعبیر و تعمیم می دهیم !

    آیا واقعا هم همینطور است ؟ هرکس می تواند با هر منصبی و به صرف تعلق خاطر به دین ، در جایگاه ایدئولوگ دین و یا سخنگوی رسمی نظام قرار بگیرد ؟؟ 
    قطعا خیر . 

    افراد با هر میزان از تخصص و تحصیلات در سطوح مختلفی از درک ، آگاهی و معرفت قرار دارند و معمولا از دریچه ی فهم خود به مسائل نگاه می کنند که جدا از موقعیت اجتماعی افراد ، گاهی نظر آنها منطبق بر حقیقت و واقعیت است و گاهی هم نیست و غلط است . 
    در اینجا وظیفه ی ما به عنوان مستمع ، اجتهاد فکری است در حد توان و بضاعت خود . و این مهم است که ما موضوعی را تا به درستی تجزیه و تحلیل نکرده ایم ، نپذیریم .

    البته این به معنی آنچه که در فلسفه ی غرب و تحت عنوان "هرمنوتیک" آمده نیست . چرا که هرمنوتیک به معنی فرآیند فهم یک اثر اعم از گفتار ، نوشتار ، رفتار و .. ریشه در نسبی گرایی دارد و ناگفته پیداست که از هرفرد به فرد دیگری متغیر است . 
    بلکه از آنچه گفته شد می توان سخن حضرت علی (ع) را در مورد حق و حقیقت (که مطلق است) مراد نمود ، آنجا که فرمود : [برای دریافت حقیقت] به خود "سخن" بنگر ؛ نه به "گوینده ی سخن" ! 

    حالا فردی که از قضا مداح هم هست و خادم اهل بیت (علیهم السلام) ، بنا نیست آنچه بگوید ، درست باشد ! ... بلکه شما به عنوان یک مخاطب فهیم ، در مقام محاجه برآی و اهل استنباط باش . 
    از پیشنهاد جناب باغشهر برای برداشتن کد امنیتی و اجرای اون توسط مدیر محترم تشکر میکنم ، آخه پیش می او مد توی صفحه نمایش کوچکتر تا چند مرتبه اشکال کد امنیتی میگرفت .
    ممنون که به مخاطبینتون اهمیت میدین چند وقت پیش هم برای راحتی پیدا کردن مطالب در سایت با پیشنهاد جناب باغ شهر عزیز گزینه جستجو اضافه شد . بزرگوارید
    به امید پر بار شدن سایت ارزشمند پارادوکس که مثل کلاس درسه .
    چرا این موسسه تا کنون اقدام به انتشار چنین آماری مربوط به دیدگاه کشورهای مسلمان به ایران ننموده بود ؟! 
    آماری که در صحت آن تردید جدی است ؛ خصوصا با توجه به زمان انتشار آن که روز شریف قدس را در پیش رو داریم . نباید تردید کرد ؟! 
    حقیقت آن است که این اسرائیل و صهیونیسم منفور بین المللی است که هیچ جایگاهی نه تنها در نزد مسلمانان ، بلکه در نزد انسانهای آزاده ی دنیا هم ندارد و اوست که از عیان شدن این واقعیت که نمود و ظهور آن در روز جهانی قدس است ، وحشت و هراس دارد. 
    از یاد نبریم که اسرائیل به مدد غده ی سرطانی دیگر به نان داعش ، امروزه اوضاع مساعدتری از حیث امنیت برخوردار است و داعش نیز با فتنه ی خود ، باعث شد که تا حدودی ، مسئله ی قدس به حاشیه رانده شود . حالا به سان غریقی که رو به موت است ، هراسیمه به هر سیاست تفرقه افکنانه ای دست می زند تا این حاشیه ی امنی که به دست آورده است برهم نخورد . 
    تعجب ما از سایت تابناک است که نام اصولگرایی را هم با خود به یدک می کشد و چنین در میدان دشمن بازی می خورد و تعجب ما از کاربرانی ساده لوح چون شماست که به انتشار این مطالب کذب و تفرقه افکنانه می پردازید . یقینا ماجورید نزد خدا ! 

    خدا رحمت کند امام راحل عظیم الشان را که با آن درایت الهی ، نفرمود : روز "فلسطین" ! بلکه نام این روز را ، روز "قدس" نهاد و قدس به عنوان اولین قبله ی مسلمانان ، برای ما همیشه به عنوان اولین و اساسی ترین مسئله ی جهان اسلام ، باقی خواهد ماند حتی اگر فلسطینیان با ما بد باشند ! حتی اگر معضلی به نام داعش ، توان ما را به خود معطوف بدارد .. حتی اگر .. حتی اگر .. چون مسئله ی قدس ، یک مسئله ی مذهبی است و فراتر از احساسات میهنی و همه ی مسائل دیگر .
    بیا اینم از انسانهای عرزشی!

    رفیقاتو تحویل بگیر!


    http://isna.ir/fa/news/94033016820/%D8%AA%D9%88%D9%87%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AD-%D9%85%D8%B4%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1
    ممنون خانم صامتی درست درسته.

    سپاس از این که به پیشنهاد های مخاطبان احترام میزارین.
    پاسخ:
    شکر که درست شد .
    سلام خانم صامتی. طاعاتتون قبول حق.
    خانم صامتی الان سیستم وبلاگدهی بیان به لحاظ امنیتی به جایی رسیده که برای کسانی که عضو بیان هستن ناامنی
    دیگه معنا نداره.

    لطف کنین از قسمت تنظیمات این تیک کد امنیتی برای اعضای بیان رو بردارین تا راحتر نظر بدم.
    من بیشتر وقتا بدون تصویر میبینم مطالبتون رو حال اینکه برای نظر دادن مجبورم تصویر کد امنیتی رو لود کنم. خواهشا بر دارین.
    پاسخ:
    سلام 
    عبادات مقبول . انجام شد . امتحان کنید . اطلاع بدید لطفا ،. سپاس از پیشنهاد مفید شما . 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">