منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

بدون حجاب ...

منصوره صامتی |

.

در نظام‌ اسلامی‌ زنان‌ باید از درک‌ سیاسی‌ برخوردار باشند، فن‌ خانه‌داری‌ و همسرداری‌ را بدانند و در صحنه‌ فعالیت‌های‌ اجتماعی‌، سیاسی‌، علمی‌ و خدمات‌، مظهر عصمت‌، طهارت‌ و مناعت‌ باشند و به‌ این‌ مهم‌ توجه‌ کنند که‌ حجاب‌ شرط اول‌ است‌. زیرا بدون‌ حجاب‌، زن‌ فراغت‌ لازم‌ را برای‌ دستیابی‌ به‌ مراتب‌ بالا بدست‌ نخواهد آورد.

۱۳۷۲/۰۹/۱۷

بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از بانوان 


نظرات  (۱۳)

  • حمایت زنان مسلمان و غیر مسلمان جهان از روز حجاب
  • بسیاری از زنان و دختران مسلمان و غیر مسلمان در کشورهای مختلف از «روز جهانی حجاب» اعلام حمایت کردند.
    آنان با انتشار تصاویری از خود با پوشش اسلامی بر حق آزادی زنان مسلمان تأکید و مخالفت خود را با آنچه در غرب علیه حجاب انجام می شود نشان دادند. 
    بسیاری از زنان غیر مسلمان شرکت کننده در این کمپین تأکید کردند: نخستین تجربه شان از حجاب با آنچه پیشتر درباره آن فکر می کردند بسیار متفاوت بوده است و آنچه شهروندان غربی درباره مسلمانان و حجاب در ذهن دارند اشتباه و عمدتاً تحت تأثیر رسانه ها است. 
    فعالان شرکت کننده در این کمپین از هم زیستی مسالمت آمیز با مسلمانان استقبال کرده و از هم کیشان خود خواستند بدون تعصبات مذهبی و نژادپرستانه به زنان مسلمان نگاه کنند. 
    گفتنی است تاکنون در این کمپین زنانی از کشورهای اسپانیا، دانمارک، استرالیا، آمریکا، مالزی، اندونزی، سومالی، مصر، مالزی، قزاقستان و تایلند شرکت کردند. 
  • نفسی که انسان را به اسارت می برد
  • طبیعت و روح انسانی دارای دو بعد مثبت و منفی است. قرآن کریم یکی از مراتب بعد منفی نفس انسان را نفس امّاره معرفی کرده است. نقش اساسی نفس اماره در شکل گیری انحرافات و زشتی و بدیهای انسان به گونه ای است که می توان آن را سرچشمه همه ابعاد منفی روح انسان به شمار آورد. اماره در لغت به معنای اغوا کننده، فریب دهنده و وادار کننده است. نفس اماره نفسی است سرکش که انسان را به زشتیها و گناهان فرمان می دهد و به هر سو می کشاند؛ و اگر نفس اماره کسی را به دام بیندازد، او را به اسارت می کشد و مجری فرمانهای ناروای خود می کند. از این روست که پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: اَعدی عَدُوِّکَ نَفسُکَ الَّتی بَینَ جَنبَیکَ؛ دشمن سر سخت تو نفس تو است و بالاتر از این نفس امّاره دشمنی نداری.
    البته نفس را نباید کشت، بلکه باید آن را ارضا کرد؛ زیرا نفس کشی و عزلت و امثال آن در اسلام ممنوع و حرام است. نفس مانند اسب چموشی است که باید آن را لگام زد و از آن سواری گرفت. معنی پیروز شدن بر نفس هم همین است. برای مبارزه با نفس قرآن کریم و اولیای دین برنامه و دستورهایی صادر کرده اند که در کتب اخلاقی تفسیری و روایی تحت عنوان جهاد اکبر یا جهاد با نفس مطرح شده است.
    قرآن انسان تربیت نشده در مکتب انبیا را انسانی مشتاقِ گناه و تابع هوا و هوس و تمایلات حیوانی می داند. اساسا انسان بر حسب طبیعت اولیه اش می خواهد آزاد باشد و هیچ چیز او را از ارضای خواهشهای نفسانی اش باز ندارد: «بَل یُریدُ الاِنسانُ لِیَفجُرَ اَمامَهُ یَسئَلُ اَیَّانَ یَومَ القِیامةِ؛[انسان شک در معاد ندارد] بلکه می خواهد[آزاد باشد و بدون ترس از دادگاه قیامت] در تمام عمر گناه کند.[از این رو] می پرسد: قیامت کی خواهد بود؟» 
    از نظر قرآن انگیزه انکار قیامت هم هوا و هوسهای درونی است: او معاد را انکار می کند تا بیشتر به فسق و فجور بپردازد؛ او دوست دارد عمرش طولانی باشد تا هر چه می خواهد بکند؛ اما قرآن می فرماید: «ای پیامبر، به آنان بگو: در آن هنگام که چشمها از شدت وحشت به گردش در آید و ماه بی نور گردد و خورشید و ماه یک جا جمع شوند، در آن روز انسان می گوید راه فرار کجاست؟ هرگز چنین نیست: راه فرار و پناهگاهی وجود ندارد.»
  • آنها که طعم آزادی در غرب را چشیده اند
  • مونیکا هانگسلم نروژی پس از مسلمان شدن :
    پس از آشنایی با اسلام فهمیدم که هیچ دینی بیشتر از قرآن زن را محترم نمی دارد
    آزادی در نظر غربی آن است که زن بدون لباس در خیابان راه برود
    معتقدم که اسلام ، آزادی واقعی را به زن داده است.
  • خواهر بخدا
  • خواهر بخدا جلوه گری مثل سراب است
    خواهر بخدا زینت زن حفظ حجاب است

    با فسق و فجور و هوس و عشوه گری ها
    بین تو و معبود مداوم شکراب است

    خواهر بخدا روز قیامت شده نزدیک
    خواهر بخدا روز دگر روز حساب است

    آن روز که دست و سر و ‍پایت شده ناطق
    لب ها و زبانت همه الکن ز جواب است

    آن روز که دوزخ شده بخشی ز عذابت
    شرم از رخ زینب بخدا کل عذاب است

    خواهر بخدا چادر مشکی زره توست
    زیبا و پر از نور و پر از بوی گلاب است

    با فاطمه همرنگ شدن اوج هنرهاست
    با فاطمه همرنگ شدن راه صواب است
                                                                     علی رفیعی
     سلام خانم صامتی این عکس جدید را از کجا گرفتی که در ان نام خدا وپیامبر است جدید یا از قدیم داشتی 
    پاسخ:
    سلام 
    این تصویر  یکی از معروف ترین مساجد استانبول است که در قرن ششم به عنوان یک کلیسای مسیحیت شرق بنا شد و بعدها توسط امپراطوری عثمانی فتح شد وبه دستور سلطلان احمد به مسجد و بعدها توسط آتاتورک به موزه تبدیل شد ..
    اکثر خانم های بدحجاب یا شل حجاب، اگه ازشون پرسیده بشه که شما چرا حجاب اسلامی را آنطور که باید و شاید رعایت نمی کنید، احتمالاً یکی یا چندتا از دلایل زیر رو براتون بشمارند:
    چون از دست حکومت یا دولت (حالا به هر دلیلی) عصبانی هستم؛ و میخوام با این کارم اعتراضم رو بهشون نشون بدم.
    چون دوست دارم همیشه، از بقیه متفاوت باشم، تاپ باشم.
    چون میخوام مثل همه باشم، نمی خوام از مد عقب بمونم.
    چون بدحجابی گناه کبیره نیست!!!!
    چون وقتی فلان گناه رو از فلان باحجاب دیدم، دلم از حجاب زده شد.
    این همه گناه تو سطح شهر؛ چرا گیر دادین به حجاب من؟ هر وقت همه درست شدن منم باحجاب میشم.
    ى که حضرت یحیى علیه السلام با ابلیس نمود، در ضمن سخنانى که آن حضرت با آنان ملعون داشت ، مى پرسد: اى ملعون ! چه چیز بیشتر موجب خوش حالى و روشنى چشم تو مى گردد؟
    عرض کرد: زنان (بى ایمان ) که ایشان تله ها و دام هاى من اند. وقتى لعنت و نفرین هاى صالحان بر من جمع مى شود، نزد زن ها مى روم و از ایشان دل خوش مى گردم .
    در حدیث دیگرى آمده است : ابلیس به خدمت حضرت یحیى علیه السلام عرض کرد: اى یحیى ! هیچ چیز مثل زنان کمر مرا محکم نمى کند و چشمم را روشن نمى گرداند. ایشان تله ها و دام هاى من اند و تیرى هستند که به وسیله آنان خطا نخواهم کرد: پدر و مادرم به فداى ایشان باد.
    سپس افزود: اگر آنان نبودند، من نمى توانستم پست ترین و بى عرضه ترین مردان را گمراه کنم ! چشم من به ایشان روشن است ، به واسطه ایشان به مرادم مى رسم ، به سبب آنها مردم دنیا را به پرتگاه مى برم . مهمترین وسیله اى که شیطان جهت اغواى آدمیان به کار مى برد، در درجه اول زنان - بى دین و شرور - و پس از آن پول است . از این جهت گفته شده : زنان (بى تقوا) زاده شیطان اند.
  • میلاد حمیدی
  • متاسفانه امروز خیلی ها پشت حجاب نه تنها مظهر طهارت و عصمت نیستند، بلکه مظهر شر و ننگ اند. و در پست های سیاسی هم مامورین فراماسونری و فمینیسم اند. مرگ بر آنها

    با سلام و احترام

    توجه نماییم که فرمودند حجاب و مصداقی تعیین نشده . فرد می تواند از ناپاکی ها رویگردان باشد ولی با هر وسیله ای این وسیله می تواند شامل پوشش ظاهری ، نحوه سخن گفتن ، ورود یا عدم ورود به کارهایی که در شان هر کدام است یا نیست و بسیاری از جهات را شامل می شود که هر کدام بحث مفصل دارد ولی برای اینکه اسلام دین آسانی است و دنبال تفاسیر گشتن کار را مانند گوساله سامری سخت می کند بهتر است ما هم به صورت آسان و با مفاهیم سبک به این قضایا نگاه کنیم و صد البته اسلام دین آسانی است و با همین چند حرکت می توان ضمن حفظ آراستگی ظاهری از حجاب درونی و بیرونی متناسب مکان و زمان های مختلف استفاده کرد. (بند مخالف این افراط ها و تفریط ها در برخورد با خانم ها و بحث حجاب هستم و آن را به حال کشور و آینده انقلاب مضر می دانم )

    سلام و درود برشما بانوی فرهیخته کشورم
    میتونم بپرسم متن این فرمایشات رهبری رو باتوجه به اینکه مربوط به سالها پیشه چطور تهیه کردید ؟
    پاسخ:
    سلام
    با یک جستجوی ساده و البته از آرشیو سخنان رهبری عزیز در خصوص حجاب .
  • ذره ی ناچیز
  • اللهم احفظ امامنا

    خدا قوت
    یازهرا...
    سلام.بحثی را در وبلاگم شروع کردم با عنوان "'اگر آفریقا، آسیا و اروپا بر علیه آمریکا اعلان جنگ کنند برنده نبرد چه کسی خواهد بود؟" وشحال میشم بیای و نظرت را بیان کنی.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">