منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

حکایت حج و خادمان حرم!

منصوره صامتی |


به مناسبت حادثه ی تاسف بار فرودگاه جده و اقدام بجای مسئولین در تعلیق عمره ی مفرده ، مروری داریم بر فرازهایی از پیام تاریخی حضرت روح الله (ره) در رابطه با کشتار خونین حجاج ایرانی در سال 1366توسط حکومت آل سعود . (و چه توب است که ما هرازگاهی به مناسبت های مختلف ، مروری داشته باشیم بر بیانات و رهنمودهای امام راحل در قالب صحیفه ی انقلاب که بسان یک قبله نما همواره "راه" و جهت گیری اصلی را به ما نشان می دهد )


《 ... علیرغم گذشت یک سال از کشتار فجیع و بی رحمانه ی حجاج بی دفاع و زائران مومن و موحد به وسیله ی نوکران آمریکا و سفاکان آل سعود ، هنوز شهر خدا و خلق او در بهت و حیرت اند . 
آل سعود با کشتن میهمانان خدا و به خاک و خون کشیدن بهترین بندگات حق ، نه تنها حرم را ، که جهان اسلام را آلوده به خون انسانهای بی گناه نمود و مسلمانان و آزادگان را عزادار ساخت ... 
کشتن چه کسانی و با چه گناهی ؟ کشتن کسانی که از خانه خویش به سوی خانه ی خدا هجرت نموده بودند . کشتن کسانی که سال ها کوله بار امانت و مبارزه را بر دوش کشیده بودند. انتقام از کسانی که همچون ابراهیم (ع) از بت شکنی برمی گشتند ، شاه را شکسته بودند ، شوروی و آمریکا را شکسته بودند ، کفر و نفاق را خرد کرده بودند ... 
آری ؛ در منطق استکبار جهانی ، هرکه بخواهد برائت از کفر و شرک را پیاده کند ، متهم به شرک خواهد شد . و مفتی ها و مفتی زادگان ، این نوادگان "بلعم و بعورا" ، به قتل و کفر او حکم خواهند داد ... ان شاء الله ما [این] اندوه دلمان را در وقت مناسب ، با انتقام از آمریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد و با برپایی جشن پیروزی حق بر جنود کفر و نفاق ، و آزادی کعبه از دست نااهلان و نامحرمان ، به مسجدالاحرام وارد خواهیم شد ... 

یکی از وظایف بزرگ مسلمانان ، پی بردن به این واقعیت است که حج چیست و چرا برای همیشه باید بخشی از امکانات مادی و معنوی خود را برای برپایی [هرچه با شکوه تر] آن صرف کنند . 
چیزی که تا به حال از ناحیه ناآگاهان یا تحلیلگران مغرض یا جیره خواران به عنوان فلسفه ی حج ترسیم شده است ، این است که حج یک عبادت دسته جمعی و یک سفر زیارتی_سیاحتی است ! 
به حج چه ، که چگونه باید زیست و چطور باید مبارزه کرد ؟! 
به حج چه ، که حقوق مسلمانان و محرومان را از ظالمین باید ستاند ؟! 
به حج چه ، که باید برای فشارهای روحی و جسمی مسلمانان چاره اندیشی نمود ؟! 
به حج چه ، که مسلمانان باید به عنوان یک نیروی بزرگ خودنمایی کنند ؟! 
به حج چه ، که مسلمانان را علیه حکومت های وابسته بشورانند ؟! بلکه حج همان سفر تفریحی برای دیدار از قبله و مدینه است و بس ! 
حال آنکه حج ، برای نزدیک شدن و اتصال انسان به صاحب خانه است و حج ، تنها حرکات و اعمال و لفظ ها نیست و با کلام و لفظ و حرکت خشک ، انسان به خدا نمی رسد . 
حج کانون معارف الهی است که از آن محتوای سیاست اسلام را در تمامی زوایای زندگی باید جست و جو نمود . حج پیام آور ایجاد و بنای جامعه ای به دور از رذایل مادی و معنوی است . 
حج تجلی و تکرار همه ی صحنه های عشق آفرین زندگی یک انسان و یک جامعه ی متکامل در دنیاست و مناسک حج ، مناسک زندگی است و از آن جا که جامعه ی امت اسلام _از هر نژاد و ملیتی_ باید ابراهیمی شود تا به خیل امت محمد (ص) پیوند بخورد و "ید واحده" شود ، حج تنظیم و تشکیل این زندگی توحیدی است . 
حج عرصه ی نمایش و آیینه ی سنجش استعدادها و توان مادی و معنوی مسلمانان است . 
حج به سان قرآن است که همه از آن [می توانند] بهره مند شوند ؛ ولی اندیشمندان و غواصان و دردآشنایان امت اسلامی ، اگر دل به دریای معارف آن بزنند و از نزدیک شدن و فرورفتن در احکام و سیاست های اجتماعی آن نهراسند ، از صدف این دریا ، گوهراای هدایت و رشد و حکمت و آزادگی را بیشتر صید خواهند نمود و از زلال حکمت و معارف آن ، تا ابد سیراب خواهند گشت . ولی چه باید کرد و این غم بزرگ را به کجا باید برد که حج بسان قرآن مهجور گردیده است و به همان اندازه که آن کتاب زندگی و کمال و جمال در حجاب های خودساخته ما پنهان شده است ، و زبان هدایت و زندگی ساز آن به زبان وحشت و مرگ و قبر تنزل کرده است ، حج نیز به همان سرنوشت گرفتار گشته است . سرنوشتی که میلیون ها مسلمان ، هر سال به مکه می روند و پا جای پای پیامبر و ابراهیم و اسماعیل و هاجر می گذارند ولی هیچکس نیست که از خود بپرسد ، ابراهیم و محمد (علیهما السلام) که بودند و چه کردند و هدفشان چه بود و از ما چه خواسته اند ؟؟ گویی به تنها چیزی که فکر نمی شود ، همین است . به طور مسلم حج بی روح و بی تحرک و قیام ، حج بی برائت ، حج بی وحدت و حجی که از آن هدم کفر و شرک برنیاید ، حج نیست .. خلاصه همه ی مسلملنان باید در تجدید حیات حج و قرآن کریم و بازگرداندن این دو به صحنه های زندگی شان کوشش کنند و محققان متعهد اسلام ، با ارائه ی تفسیرهای صحیح و واقعی از فلسفه ی حج ، همه ی بافته ها و تافته های خرافاتی علمای درباری را به دریا بریزند . 

کشتار زائران خانه ی خدا ، توطئه ای برای حفظ سیاست های استکبار و جلوگیری از نفوذ اسلام ناب محمدی (ص) است و کارنامه ی سیاه و ننگین حاکمان بی درد کشورهای اسلامی ، حکایت از افزودن درد و مصیبت بر پیکره ی نیمه جان جهان اسلام و مسلمین است ...
پیامبر اسلام نیازی به مساجد اشرافی و مناره اای تزییناتی ندارد . پیامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پیروان خود بوده است که متاسفانه با سیاست های غلط حاکمان دست نشانده ، به خاک مذلت نشسته اند ... 
ان شاء الله ما نخواهیم گذاشت که از کعبه و حج ، این منبر بزرگی که بر بلندای بام انسانیت باید صدای مظلومان را به همه عالم منعکس سازد ، و آوای توحید را طنین اندازد ، صدای سازش با آمریکا و شوروی و کفر و شرک نواخته شود و از خدا می خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین ، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا در آوریم ... 》 

این ها بخشی از پیام تاریخی حضرت امام در سالگرد کشتار خونین مکه می باشد اما در خصوص آنچه در فرودگاه جده برای دو عمره گذار ایرانی اتفاق افتاد ، توجه دوستان را به رعایت این نکات فرا می خوانم : 
نخست آنکه همانطور که در بیانات معظم له نیز آمده است ، نباید از حادثه ی پیش آمده به مغرضان روشنفکرنما اجازه داد که اصل حج و مناسک توحیدی آن زیر سوال رود ؛ بلکه باید روزبه روز بر احیای معارف بلند آن همت گمارد و تا رسیدن آن به جایگاه واقعی خود کوشش نمود . 
نکته دوم دامن زدن به اختلافات مذهبی است . در اینجا نیز رعایت اصل وحدت اسلامی خصوصا  با برادران اهل سنت نباید خدشه دار شود . 
نکته دیگر پرهیز از رویه ی "عرب ستیزی" است . مسلمانان از هر نژاد و ملیت بنابر نص صریح آیات قرآن برادر و برابرند مگر به رعایت تقوا و نه عرب بر فارس فضیلتی است و نه فارس را بر عرب مگر به رعایت پرهیزگاری . 
اما آنچه که باید پیکان جهت گیری های ما را نشانه رود ، حکومت فاسد و دست نشانده ی آل سعود است که از بدو پیدایش دست حاکمان آن به خون مسلمانان آغشته بوده و همچنان آغشته است . به امید مجد و عظمت دنیای یکپارچه ی جهان اسلام .
گرد آورنده : سجاد غلامی

نظرات  (۳)

ممنون از پاسخگوییتون.
من همیشه افتخار میکنم که جایی نظر میدم که بهش توجه میشه و مدیر  اونجا همواره به نظرات کاربرا با نگاهی از بالا جواب نمیده و خودشو در حد کامنت گزاران پایین میاره وبه صحبتاشون گوش میده .بازم ممنون.

اما بانوجان من بی صبرانه منتظر تکمیل پست {ارزشیها چه تفریحی دارند?} هستم. تا به سوالاتم تو متن پاسخ داده بشه.
خانم صامتی تو این چن وقت آدم یه حرفایی از این دو پسر که بهشون تجاوز شده میشنوه که شاخ در میاره.
من همش فک میکردم اینا دو تا دختر هستن که خبر رسانه ملی برای بیشتر جریحه دار نشدن مردم از گفتن جنسیتشون خودداری میکنه.

مامورای سعودی چه آدمایی کثیفی هستن که حتی به پسرا هم رحم نمیکنن همه رو با یه چشم میبینند!
ولی یه موضوع برام قابل درک نیست. کاروان دار و لیدرای گروه های زیارتی که با این مسائل آشناترند چرا گذاشتن این دو.فرد تنهایی برن برا بازرسی نمیشد یکیشون باهاشون بره؟

یه چیز دیگه هم اینکه ما کالای اسرائیلی و خدمات صهیونیستی رو خرید و فروششو حروم میدونین چون ظالمن ولی چرا رفتن و خریدن وسایل و .. از یه دولت خودکامه که پولی که درمیاررو صرف خیانت به مسلمانان میکنه رو حروم نمیدونیم و پول بی زبون که میشه خرج ازدواج و کار یه ایرونی بشه رو راحت به این کشور ظالم پرداخت میکنیم.؟

خدا شاهده من مثله این ملی گرا ها مخالف حج نیستم ولی حالا که مکه و مدینه دست عمال امریکاو اسراییل هست چرا باید هرسال بیش از یه میلیارد دلار از ارز کشورمون واسه حج صرف بشه؟
مگه ما نمیگیم که چراغ ی که به خانه رواست به مسجد چرا؟
پاسخ:
سال هاست به شیعیان بویژه به ایرانیان زن یا مرد توهین می شود خوشحالم که بلاخره به غیرت مسولین برخورد .با نمایندگان مجلس هم که گفتگو کردم خیلی ها از اهانت به ایرانی ها و شیعیان عصبانی بودند. سالیانه مبالغ بسیار هنگفتی به همین واسطه ارز ایرانی خارج و در عربستان هزینه می شود که دست آخر هم در کمال وقاحت به نام دولت اسلامی به کشورهای اسلامی از جمله یمن حمله می کنند و در واقع عربستان پایگاه اسراییلی آمریکایی در منطقه است .
سلام
حلول ماه خدا ، ماه پر خیر و برکت رجب ومیلاد امام باقر علیه السلام مبارک .
پاسخ:
سلام
این ایام فرخنده بر شما نیز مبارک .باشد که به آمرزش حضرت حق نزذیک شویم .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">