منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

بهشتی یک ملت بود

منصوره صامتی |


دلش شکسته بود از این همه جفا و نامهربانی که در حقش می شود ...
از تهمت ها و اهانت ها ، از جانب خواص و عوام . برای تسلای خاطر به نزد "مراد" خویش رفت . همانی که که در وصفش گفته بود "سرنوشت مقلدان خمینی ، چیزی جز شهادت نیست" .
 در نزد "مراد" خویش خمینی کبیر ، زبان به شکوایه گشود از همه ی جور و جفاهایی که در حقش می شود . در این هنگام خمینی عزیز به صفحه ی تلویزیون اشاره نمود . ( تلویزیون درحال پخش یکی از سخنرانی های امام بود و مردم را نشان می داد که شعار می دادند "روح منی خمینی ، بت شکنی خمینی" ) رو به او کرد و با لحنی دلجویانه به وی فرمود : مردم می گویند : "زنده باد خمینی" . اگر همین مردم بگویند "مرده باد خمینی" ؛ در من هیچ تاثیری نخواهد گذاشت !

فردای آن روز ، در شهر خبر شهادت مظلومانه اش پیچید . او مقلد خمینی کبیر بود و "سرنوشت مقلدان خمینی هم ، چیزی جز شهادت نبود"
 چهره ی باصلابت امام در قاب تصویر ظاهر شد که در رثای "شهید مظلوم" در حال سخنرانی  می فرمایند : بهشتی به شهادت رسید ؛ اما آن چیزی که بالاتر از شهادت ایشان است و آن ضایعه ای که سنگین تر از خبر شهادت ایشان است ؛ "مظلومیت" ایشان بود ... و گریه ی حضار .
 چند روز بعد از حادثه ی هفتم تیر ، رهبر انقلاب که آن روزها متاثر از حادثه ی مسجد ابوذر در بیمارستان بهارلو بستری بودند ، وقتی از طریق تلویزیون متوجه شعار "آمریکا در چه فکریه ، ایران پر از بهشتیه" می شوند ؛ نقدی می کنند تلویحا بدین مضمون که این شعار اشتباه است ، چرا که بهشتی "یکی" بود . اقلش این است که ایران پر از بهشتی نیست . بهشتی یکی بود و دیگر نیست .
 آری ؛ بهشتی "یکی" بود و دیگر نیست ؛ اما نه ، بهشتی یکی هم نبود ، بهشتی با تعبیر امام " یک ملت بود برای ملت ایران" . چه تقارن زیبایی است این سخن امام ( بهشتی ، یک ملت بود ) با این حدیث که در وصف یاران امام زمان (عج) می فرماید : یاران حضرت (عج) ، هریک به تنهایی برابر با یک ملت اند !
 بهشتی که شهید شد ، یاران امام و دلسوزان خط رهبری ، تمهیدی اندیشیدند که خبر شهادت او را از استادش ( علامه طباطبایی ) که در آن زمان در سنین کهنسالی با بیماری دست و پنجه نرم می کردند ، ندهند که مبادا بر وضعیت سلامتی "علامه" تاثیر سوء داشته باشد . اما علامه در نخستین دیدار با یاران امام با بصیرتی الهی فرموده بود : شماها چه بخواهید خبر شهادت بهشتی را به من بدهید و چه نخواهید بدهید ؛ من دارم می بینم روح مطهر بهشتی را که به سمت جنت الماوی دارد پرواز می کند !

نظرات  (۳)

طراحی رنگارنگ مسجد نصیرالملک شیراز


مسجد «نصیرالملک»، از مساجد قدیمی شیراز، به دستور میرزا حسن علی ملقب به نصیرالملک از بزرگان سلسله قاجار ساخته شد. معماری آن کار محمد حسن معمار بوده و ساخت آن حدود ۱۲ سال - از سال ۱۲۵۵ تا ۱۲۶۷ خورشیدی - به طول انجامید.

این مسجد از نظر کاشی کاری و مقرنس کاری از زیباترین مساجد ایران بوده و دارای دو شبستان شرقی و غربی و صحن وسیعی در سمت شمالی است.

به گزارش الف، کاشی کاری مسجد نصیر الملک نسبت به کارهای دیگر هم عصر خود از کیفیت بالاتری برخوردار است. به طوری که در رنگ گل‌های سرخ آن از آب طلا استفاده شده و در نتیجه رنگ قرمز و گلبهی آن همچنان شفاف باقی مانده است. نقش و نگاری که در دیوارهای حیاط دیده می‌شود بر گرفته از سفرهایی است که در آن زمان به اروپا انجام شده است.

عکسی از این مسجد که زنی را در حال نماز تصویر کرده (آخرین عکس) به عنوان تصویر منتخب در بخش «زندگی در رنگ» سایت نشنال جئوگرافیک منتشر شده است.



http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1393/2/7/347771_203.jpg


http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1393/2/7/347772_393.jpg


http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1393/2/7/347773_541.jpg


http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1393/2/7/347774_833.jpg


http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1393/2/7/347775_882.jpg


http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1393/2/7/347776_940.jpg


http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1393/2/7/347777_977.jpg


http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1393/2/7/347778_755.jpg


http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1393/2/7/347779_578.jpg


http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1393/2/7/347780_875.jpg


http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1393/2/7/347781_296.jpg



منبع: www.asriran.com

امام حسن (ع):هان ای مردم کسی که برای خدا نصیحت کند وکلام خدارا راهنمای خود گیردبه راهی پایدار رهنمون شود وخداوند او را به رشد وهدایت موفق سازد  وبه نیکویی استوار گرداند زیرا پناهنده بخدا درامان ومحفوظ است ودشمن خدا بی یاور وترسان است وبا ذکر بسیار خودرا ازمعصیت خدا بپایید .
  • رسول والی
  • بسیار زیبا و تاثیر گذار بود از شما متشکرم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">