منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

آوای موج های خلیج حال و هوایم را دریایی نموده ، همچون ماهی ها شور لغزیدن و اشتیاق خرامیدن دارم 

اینجا ایران هوای تازه ای برای تنفس ! 




نظرات  (۱۸)

سلام خانم صامتی درمورد اون موضوعی خدمتتون گفتم اینکه شما میگید چرا به موضوعات دیگه فکر نمیکنم اولا منظورتون چه موضوعاتی هست  این قضیه به نوعی به من هم مربوط هست درسته که من هنوز وارد کار قضاوت یا وکالت نشدم اما به هر حال از جامعه حقوقدانان هستم پس برای من مهم هست که بعضیها با قضاوتاشون باعث خدشه به نظام قضائی کشور نشوند ثانیا اینطوری  باشه خیلی از موارد دیگه هم هست که  به من وشما  ظاهرا ارتباطی نداره من اگر درموردش حرف زدم به خاطر اینکه احساس کردم که بعضیها میخوان نظام قضائی وقانون کشور را زیر سوال ببرند حالا که شما چیزی راجع بهش نمیدونید دیگه نه من ونه شما راجع به این موضوع حرفی نمیزنیم.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام خانم صامتی امروز می خوام راجع مطلبی باشما صحبت کنم که شاید چندان ربطی هم به این پستتون نداره نمیدونم شما هم راجع به ****** ***** که یک محکوم به اعدام هست چیزی شنیدید یانه که ظاهرا ایشون در بچگی بازیگر بودند ومادرشان هم دانش آموخته تئاتر به نظر شما اعدامش عادلانه هست یانه من اول راستش فکر کردم که ایشون فقط به قصد دفاع مشروع اون آقارا کشتند واعدامش را ناعادلانه دونستم اما بعدا که بیشتر از جزییات ماجرا شنیدم به خانواده مقتول حق دادم واحساس مکیکنم که ماجرا کمی سیاسی هست وخیلیها از جمله هنرمندان در تلاشند تا ایشون را از مجازات اعدام نجات بدهند و اون هم بیشتر فکرکنم به این دلیل هست که مردم این چند وقته تحت تاثیر فیلم هیس دخترها ریاد نمیزنند قرار گرفتند والبته بازیگران هم شاید به خاطر آبروی صنف خودشان به دنبال جلوگیری از اعدام این دختر بازیگر هستند واز اونجایی که ایشون قبلا بازیگر بودند شاید هم الان دارند نقش بازی میکنند وخودشون را مظلوم جلوه میدهند ومقتول وخانواده اش را ظالم وبا وجود اینکه اصلا نمی خوام تهمتی به کسی بزنم اما خب داشتن این نوع روابط غیر اخلاقی از این قشر خیلی هم بعید نیستخلاصه اینکه نظرشما چیه؟
پاسخ:
سلام 
چرا شما به موضوعات دیگری فکر نمی کنید ؟ بنده در این رابطه اطلاع خاصی ندارم ضمن اینکه با وجود دادگاههای صالحه در ایران نیازی به نظر بنده نیست . 
آفرین یلدا خانم  ایوَول

زنده باد خام صامتی

اینست بانوی ایرانی

من نظرم راجب پیردختری و ترشیدگی همان است که بود. قصدم هم دشمنی نبود. بلکه تحریک غرور بود و زدن یک تلنگر!

قدیمی ها واقعا یک چیزهایی می دانستند که چنین تلنگرهایی را ایجاد کردند!

بعضی از چیزها ممکن است تلخ به نظر برسد ولی تلنگر نجات و پیشرفت است.

وقتی به سربازان آموزش نظامی می دهند ممکن است از واژه هایی استفاده کنند که آنها را ناراحت و عصبی کند.

این باعث می شود کارهای خارقالعاده ای انجام دهند!

تاکتیک من یکی خنتثی کردن بحث های مخرب بوجود آمده ای بود که تجرد را تفاخر می کرد و یکی ایجاد حسی که قدیمی ها به دختران مجرد می دادند تا ازدواج کند و فساد در جامعه فراگیر نشود.

الان اشتباه بر گردن هر کسی که می خواهد باشد، عامل بیکاری بیشتر پسران و درآمد کم پسران بخاطر ورود هجومی و افسارگسیخته زنان به بازار کار است آن هم خیل عظیمی که بیشتر آنها نیازمند یک شغل نیستند!

و خانم یلدا تحصیلات شعور نمی آورد !!!

آقا میلاد عزیز؛ خوشحالم ازاینکه بالاخره دست ازغروربرداشتید و همدرد ما شدید. مطمئن بودم از اینکه دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد. شما دیواری کوتاه ترازدیواردختران و بانوان این مملکت پیدا نمی کردید و دائم چماق زیاده خواهی را بر سرآنها علم می کردید. آن موقع ترجیح دادم دربرابر پاسخ شما سکوت اختیارکنم ؛ چرا که آن را به حساب غرور جوانی تان گذاشتم. برادرم اینها زیاده خواهی نیست فرآیند طبیعی یک زندگی است. مسلما ما توقع ماشین ضد گلوله را نداریم اما همیشه گفته اند هر که بامش بیش برفش بیشتر.... با این وجود خدا را شاکرم که ادامه تحصیل من مثل شما هرگز به انگیزه فتح دنیا نبود! وگرنه با وضعیت کنونی زندگی معلوم نبود کارم به کجا کشیده شده بود. حداقل یاد گرفتم که در ذهنم جمله "آدم حسرت خوراهل جهنم است" را مرور کنم ؛ چرا که مقایسه کارغلطی است. یاد گرفتم که ادامه تحصیل تا فوق لیسانس و ارائه مقالات علمی برایم تنها محصلش این باشد که از من فولادی بسازد در برابر طوفانهای مکرر و قریب الوقوع هر لحظه زندگی . شما مسلم بدانید که مثل من و امثال من فراوانند و این هیچ از ظرافت زنانه آنها که بارها به آن اشاره کردید نمی کاهد. شاید جای مطرح کردن نباشد ولی شما در پستی تاکید داشتید که باروری برای زنان از سن 32 به بالا خطرناک است و درجایی دیگر به موضوع تراژدی پیردختری درایران پرداختید و نهایتا خود ازسرکوب پدیده فمینیستی ابرازندامت کردید. حالا ملاحظه کردید که زمان در مملکت ما چقدربه سرعت عین برق می گذرد و ما برای به دست آوردن حتی خواسته های طبیعی زندگیمان چقدر از زمان عقب مانده ایم؟ آنوقت شما بنشینید و از بایدها و نبایدهای قوانین طبیعی صحبت کنید. برادر خوبم تحصیل درمملکت ما الزاما پایه و اساس  ثروت آفرینی نیست. ما دراین مملکت همینقدرتحصیل می کنیم که در آینده بتوانیم همسر، پدر، مادر ، و یا حتی به قول شما پیردختر باشعور و با شخصیتی باشیم نه بیشتر ازاین. موفق باشید.

پاسخ:
فدایی داری بانو جان ! 
من با جناب میلاد حمیدی موافقم.اگر فلسفه تاسیس دانشگاه رو بدونید می فهمید که دانشگاه اومد تا توده مردم رو طوری بار بیاره که هر چه ثروتمندان وقدرتمندان برنامه ریزی کردند اجرا کنه .واقعا فکر می کنید چیزی که به نفع بشریت باشه توسعه پیدا می کنه؟؟؟؟.باید اونقدر درس خوند که فقط بیسواد نبود .تاحالا فکر کردید عاشق مناطق محرومند که سهمیه مناطق محروم داریم ؟دلیل اینه که اگر کسی شورش بکنه همین منطقه محرومه که آلوده نیست وحقیقت رو می بینه ومی فهمه ولمس میکنه.میارنش دانشگاه تا تربیتش کنند. تا خودانسان بودنشو ازش بگیرن .ی مدرک بهش می د ن برگرده شهرش تا هرچی بهش یاد دادن به قبیلش یاد بده .بدون هیچ زحمتی دولت نه تنها در ایران بلکه همه جا به هدفشون می رسن .بردگان جدید همین تحصیل کرده هان که متمولین تربیت می کنن تا  با نازلترین درآمد اونها رو به اوج قدرت و رفاه برسونه
به میلاد حمیدی

تا بوده همین بوده و تا هست همین است!
عاقا و عاقا ذاده، مسئله این است!
امیدوارم خداوند بنده را بعنوان مومن بپذیرد. بنده ثروت آفرینی می کنم منتها پولش به جیب خیلی ها می رود. بعد می گویند مومن باید ثروت آفرین باشد!
آقا جان با درس خوندن و پرفسور شدن پول درست نمیشه.
بعد از چندین سال کار کردن این رو فهمیدم! قبلا فکر می کردم با تحصیلاتم میتونم دنیا رو فتح کنم!
فکر می کردم خیلی زرنگم!
اما زرنگ اون کسی است که با کمترین سواد داره مثل مهره شطرنج از من و امثال من استفاده می کنه!
حالا هی من راه بیفتم بگم زنده باد. مرده باد. فمینیسم فلان کردن. و بمان کرد. بابا همون فمینیست فلک زده هم مهره شطرنج کس دیگست. والا من که می دونم اینها خودشون همچین خلاقیت هایی ندارند که بتونن انقدر برنامه ریزی شده یک گند منظم بزنن!!!
پاسخ:
اجرکم عندالله 

رئیس یکی از سازمانهای بزرگ دولتی می رود از دارایی سازمان یک وام کلان برای خودش می گیرد و بازپرداخت آن را می زند یکساله!

همین پول را سرمایه گذاری می کند و تبدیل به دو برابر می کند!

بعد سر موعد مقرر پول را به سرجایش بر می گرداند!

مثلا یکی از مسئولین که اسمش را نمی برم. به دلیل نفوذی که داشت فهمید قرار است دلار بالا برود و قیمت طلا در حال سعود است. تمام دارایی سازمانش را به وام برای خودش تبدیل کرد! همه را سکه خرید! سکه گران شد. سکه ها را فروخت. پول را به سرجایش برگرداند و سودش را به جیب زد!!!

بله مومن باید ثروتمند باشد...

حالا من جوون اگر بتونم یک وام ازدواج 3 میلیون تومنی رو با ماچ کردن کف دست حداقل 6 نفر بدست بیارم.

حالا این 3 میلیون تومن رو کجا سرمایه گذاری کنم؟

طرح بی پی می دم برای کارآفرینی ، میگن در انحصار فلان آقا زادست!!!

میگم آقا چرا انحصار؟ مگه ثبت اختراعه؟ میخوام یک چیزی وارد کنم تبدیل کنم به یک محصول نو! خلاقیتش با خودم!

نه واردات فلان کالا با فلان آقا زادست!

من چی می گم؟ می گم اگر از اون آقا زاده بخرم که نمی تونم قیمت تمام شده محصولم رو ارزون در بیارم. مجبور میشم از کیفیتش بزنم در نتیجه موفق نمیشم و پولش هم میره توی جیب آقا زاده!

یارو میگه همینه که هست تازه باید درصد منم  و باج سبیل فلان کس رو هم بدی!

ندی از همین حالا برو بگیر بخواب و الا جات قبرستونه. همونجایی که هستی خوبه. حرف زیادی هم نزن!!!

پاسخ:

مومن باید ثروت آفرین باشد

فعالیت کسی هم زیر زمینی نمی شود. بعید است آدم ثروتمند را کسی نشناسد! باید دید مهم کسوت و فعالیت اوست یا صرف ثروت او؟

من چقدر آدم به شما نشان بدهم که ماشین چند صد میلیونی سوار می شوند ولی یک جا برای خوابیدن ندارند؟

گرانترین لباسها را می پوشند ولی گرسنه می خوابند!

البته بنده روی شخص نام برده شناخت خوبی دارم و ترجیح می دهم چیزی نگویم.

راه بدست آوردنش هم مهم است. ساده زیستی هم لازم است. فخر فروشی خوب نیست.

ان الله لایحب کل مختال فخور!

پاسخ:
بله همینطور است ،مقصود بنده این است که به بهانه ی چند نفر نباید برای همه نسخه بپیچیم باید در یک گفتگوی صحیح همه ی ابعاد یک مساله روشن شود . 
به ظاهر ساده ی برخی مسولین هم نمی شود اکتفا کرد ! آنهایی که ظاهری ساده دارند ولی گردش حساب بانکی آنها از پول بیت المال  غیرقابل تصور است .

آن زمان اسب اینقدر ها هم گران نبوده است. اکنون اسب به یک چیز لوکس تبدیل شده و شده کالای تفریحی ثروتمندان!

اما مولا علی ع همیشه مثل ساده ترین طبقه اجتماع زندگی می کرد. طوری که کسی حسرت ایشان را نبرد!

بعلاوه اینکه اکثریت قریب به  اتفاق قائدتا از انسان های معمولی هستند!

مثلا ما داریم حضرت علی ع ردای کهنه می پوشیدند! کفش های های پاره خود را می دوختند! اما ثروتشان را صرف فقرا می کردند!

حالا شما مقایسه کنید این را با قبا عباهای چند میلیونی و نعلین های با چرم های چند صد میلیونی و خودرو های لوکس!!!

حداقل از تولید داخل هم استفاده نکردند که شعار مقام معظم رهبری محقق شود!

همه اینها جای بحث و سوال دارد خانم صامتی عزیز!

من دوست داشتم شما لباس ها و تیپ رئیس گوگل را می دیدید! تازه با مترو عیاب و ذهاب می کند. یک عینک ساده می زند! خود من شابد حاضر نباشم چنین عینکی بزنم!

درخت هر چه پربار تر است متواضع تر است!

نتیجه گیری:
شغل آخوندی=ثروت آفرین بودن=عاقبت بخیری در دو دنیا!!!

مالکیت اشکالی ندارد. اما ساده زیستی در اسلام یک اصل است. که یک انسان در اوج دارندگی ساده زیست باشد. نمی شود اسب راهوار را باماشین چند صد میلیونی مقایسه کرد! آن زمان اعراب همه اسب سوار میشدند. اسب هم که آپشن نداشته! راهوار و غیر راهوار آن هم با دید معمولی قابل شناخت نبوده! باید یک دور باهاش میزدند تا بفهمند. مقایسه درستی نکرید!

حتی اگر ثروتمند هم باشیم باید ساده زیست باشیم

پاسخ:
ساده زیستی هم نسبت دارد ، باید شاءن افراد در نظر گرفته شود . به طور کلی عرض می کنم موضوع جناب پناهیان نیست . به طور عموم ممکن است ماشینی که برای بنده آرزوست برای فرد ثروتمندی ساده ترین ماشین باشد . این ماشین ، این خانه برای بنده آرزوست ولی برای فرد ثروت آفرین معمول زندگی اوست ، نباید با این حرفها بدون بحث سازنده ثروت آفرینی را زیر سوال برد ! 
ثروت آفرینان باید تشویق شوند نه اینکه فعالیت های آنها را با این تذکرات زیرزمینی کنیم . ثروت آفرینی در قالب کار ارزشمند برای همه ی جامعه مفید است
در حال حاضر قیمت یک اسب اصیل چند صد میلیون تومان است  . باید گفتگو کرد 
بچه حزب‌اللهی باید پولدار باشد / اگر پول ندارید عرضه ندارید!


حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان از منبری‌های معروف پایتخت هفته گذشته در جریان سلسله سخنرانی‌های خود در دانشگاه امام صادق (ع) با سوالات اعتراضی برخی از دانشجویان این دانشگاه مواجه شد.

به گزارش پارسینه، برخی دانشجویان از پناهیان درباره اتومبیل گران‌قیمت و دلیل استفاده او از این اتومبیل شیک و گران سوال کردند که وی در جواب گفته بود: بچه حزب‌اللهی باید پولدار باشد. اگر پول ندارید، عرضه ندارید! باید عرضه داشته باشید!

بهارنیوز: جواد نظری مقدم در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: چند روز پیش در دانشگاه امام صادق (ع) مراسمی با سخنرانی علیرضا پناهیان و مداحی حاج میثم مطیعی خودمان برگزار شد. اگر پناهیان سخنران باشد دیرتر می‌روم تا فقط از نوای میثم عزیز استفاده کنم چون حوصله شنیدن حرف‌های ذوقی و بی قاعده ی نامبرده را ندارم. ولی خب این‌بار ده دقیقه پایانی سخنرانی رسیدم. پناهیان برخی دانشجویان امام صادق (ع) را که به ماشین گرانقمیت و دنده اتوماتش گیر داده بودند، مورد تمسخر قرار داد و نیشخندی حوالتشان کرد و گفت بچه حزب اللهی باید پولدار باشد اگر پول ندارید عرضه ندارید! باید عرضه داشته باشید! من معنی عرضه را نمی‌دانم اگر کسی هست که مرا در درک این کلمه یاری کند خوشحال می‌شوم!

پاسخ:
حضرت علی علیه السلام از مردان ثروت آفرین  زمانه ی خویش بودند . پیامبر اکرم صلوات الله علیه می فرمایند از خوشبختی های انسان مرکب راهوار است و در زمانه ی ما مرکب راهوار یعنی ماشین خوب . اگر ایشان ازبیت المال این ماشین را تهیه نموده اند جای پرسش هست ولی در اسلام مالکیت خصوصی محترم شمرده شده است .
به هر حال  باید گفتگو کرد حتما جناب پتاهیان در خصوص آنچه انجام می دهند اندیشیده اند نمی شود یک طرفه قضاوت کرد .
سلام خانم صامتی عزیز چقدر فیلم کوتاهه ولی کاملا از صدای زیبا و پر انرژیتون معلومه از دیدن دلفینا ذوق زده شدینا دعا می کنم همیشه خوشحال باشید .خانم صامتی این فصل محلات دیدنیه نمی تونم بگم چقدر گلهای قشنگی داره باید ببینین شنیدم از محلات به کشورای دیگه گل صادر می کنن ولی محشره حتما به محلات سفر کنید 
پاسخ:
سلام عزیزم ممنون از لطف شما . پیشنهاد خیلی خوییه تا حالا فصل گل به محلات نرفتم . امیدوارم امسال قسمت بشه .چه خبر از پرونده ی شما ، به کجا رسید ؟ مادرتون خوب هستند خیلی سلام برسونید . 
دقت کردین مجموع بازدید بیشتراز سیصد هزار شد مبارکه!!!
پاسخ:
متشکرم . و ان یکاد بخوانید و در فراز کنید ...

منظورم اینه که به حالت عمودی و مستقیم نیست.به حالت افقیه.همون نیمه برعکس در واقع.اگه میتونید درستش کنید بی زحمت.


راستش خانم صامتی این مجریه که عکس بی حجاب خانوادگیشو تو فیس پوک(به قول شما) گذاشته میدونید کیه؟

من هرچه دقت کردم نفهمیدم کی بود!!

پاسخ:
نمی دونم خانمم . مهم نیست کیه . مهم اینه که چه فرهنگی در بستر رسانه ی جمهوری اسلامی ایران همچون هوا برای تنفس در جریان است که افراد اینچنینی در این رسانه همکاری های بسیار خاص و فراوانی دارند و با اعتماد به نفس کامل هر کاری دلشان می خواهد انجام می دهند ؟! 
خانم صامتی چرا فیلماتونو همیشه برعکس میذارید؟کور شدیم!!
پاسخ:
چرا بر عکس ؟ در تب لت بنده که بر عکس نیست !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">