منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


دولتی های محترم ! 

شاید برای شما تغییر دولت از دولتی به دولت دیگر آنقدر شگرف و جالب توجه باشد که به نظر محترمتان گویی سلسله ی پادشاهی رفته است و سلسله ی پادشاهی دیگری آمده است که آنچنان و اینچنین به گذشته دشنام می دهید و بشارت آینده را بدرقه ی لحظات می سازید ...

ولی مردم سر بزیر و نجیب ایران زمین ، همه ی دولت ها را در یک چارچوب و نظام ، آن هم نظام جمهوری اسلامی ایران معنا می کنند. برای مردم دولتی ها همان دولتی های گذشته هستند که بناست غم مردم را بخورند ، خدمتگزار و سبب سربلندی تمدن هزاران ساله شان باشند.

دولتی های محترم ! 

کمی هم منصف باشیم 

چگونه است که ماه ها از طریق رسانه های مختلف و  مطبوعات ،فضای مجازی و گفتگو های ویژه  وقت خود و مردم را گرفتید تا توضیح دهید که یارانه چیست و چگونه به مردم تعلق می گیرد ؟

.طی ماههای متوالی تمام برنامه های ویژه به تعریف هدفمند سازی یارانه ها تعلق گرفت و مردم از تعاریف شما و مباحث کارشناسی در یافتند که  مبلغ دریافتی ما به التفاوت گران شدن  آب و برق و گاز و دیگر انرژی هاست  و  دولت در کمال احترام این مبلغ را به حساب مردم می ریزد تا مردم مصارف خود را مدیریت کنند و از مبلغ یارانه هزینه های جاری را مرتفع سازند .

البته بماند که از هر طرف محاسبه می کردی مبلغ گران شدن انرژی ها چند برابر یارانه ها بود ولی مردم سربزیر ، این لطف اجباری را به خیال بهتر شدن معیشت شان پذیرفتند یعنی نمی توانستند نپذیرند تصمیمی بود که گرفته شده بود ...

و حالا کمتر از چند سال همه چیز عکس شده حتی تعاریف هدفمند سازی یارانه ها ! 

و نکته ی درد آور این که این تغییر اهداف تا تهدید رسانه ای هم رسیده ! 

اگر انصراف ندهید باید اسناد مالی اراءه دهید و اگر خلاف آن ثابت شود سه برابر آنچه تا به حال گرفته اید جریمه خواهید شد !

چه آبرویی رفت از ما وقتی حتی چو چانگ  هم می خواست به مردم نجیب ایران بگوید که از دولت پول نگیرید .

کسی هم نیست بگوید بزرگواران ! 

مردم باید به چه ساز شما برقصند ؟

لا اقل پشت پرده کاسه هایتان را یکی کنید بعد وقت مردم را بگیرید ! 

اصلا اگر مردم لطف شما را نخواهند باید چه کنند ؟! 

چرا وسط کنسرت ملی ناگهان فالش می زنید ؟!

اصلا این 45 هزارتومان در مقابل هزینه های سرسام آوری که پس از هدفمند سازی یارانه ها از درو دیوار بر سر مردم سر بزیر می بارد  نخود کدام آش می شود ؟! که اینگونه از انواع ادبیات تهدید آمیز و غیر محترمانه وقت و بی وقت استفاده می کنید ؟ 

یادمان رفته که در نظام اسلامی بیش از هر چیز باید اموال و دارایی های مسءولین برای مردم شفاف باشد ؟

شما لیست دارایی های خود را در کمال شفافیت برای مردم افشا کنید ، آنگاه خواهید دید که مردم نیز چنان خواهند کرد .

 چه اشتباه بزرگی است که تصور کنیم  باید از زمین به آسمان ببارد ! 

این مردم همین چند سال پیش در فضای مجازی نا امن تا واحد مسکونی خویش را نیز افشا کردند و معلوم نیست چه اقدامی برای محافظت از  اطلاعاتی که مستقیم وارد ذخایر اطلاعاتی آمریکایی _صهیونیستی می شود ، انجام گرفته است ؟

.

.

. و اما یک پیشنهاد ساده 

دولتی های محترم ! 

کارشناسان امر می گویند ایرانی ها  23 برابر کشور های  اروپایی  انرژی مصرف می کنند ، که بر حسب نسبت 4 برابر مبلغی است که در توافقات ژنو در مقابل انرژی هسته ای  به ایران پرداخت شد ! 

بهتر نیست به جای این کارهای فصلی به یک استراتژی ثابت بیندیشیم  و همه ی اهتمام خود را در آموختن چگونه بهتر مصرف کردن  متمرکز کنیم ؟ 



نظرات  (۴)

« مردم الان نشستن پای تلویزیون میبینن دولت همه اش داره می گه : مردم از گزفتن یارانه 45 هزارتومانی انصراف بدن . بعد می بینن بازیکنی یک میلیارد تومان پول گرفته و بازهم داره می گه : پول ندارم ، بدهکارم ! ... انوقت [ با این شرایط ] مردم میان برن انصراف بدن ؟! » 
« عادل فردوسی پور در برنامه ی "نود" در تاریخ 1393/1/19 » 

صراحت و حق گویی جناب مجری محبوب ، بازهم مثل همیشه ، قابل تقدیر و ستایش است . 
مسئولان فراموش نکنند که این مردم ، "استکبار ستیزی" خود را ، از "استبداد گریزی" خود به ارمغان دارند . این مردم نجیب ، قبل از آنکه در عرصه ی بین الملل "استکبار ستیز" باشند ، در عرصه ی داخلی "استبداد گریز" بوده اند.
آیا وجود تحریم ها ، ظلم ها و تبعیضات ناروای اقتصادی تحمیل شده از سوی استکبار بر گرده ی مردم نجیب و سرافراز و قهرمان ایران کافی نیست که مسئولان بر رفتارهای مستبدانه و به دور از اخلاق و ادب و این بار در عرصه ی اقتصاد با مردم روی آورده اند ؟! 
بنده بنا دارم با این نوشته بر طبل "تشتت" بکوبم و نمی پسندم بیان و عنوان هرگونه مطلبی که اصل "وحدت" ، "همدلی" و "انسجام" و "عزم ملی" مردم را در این مقطع نشانه برود  . چرا که اجرای طرح های بزرگ از جانب قوه ای که مسئولیت اجرایی امور و مدیریت کلان کشور را به عهده دارد ، نیازمند "عزم ملی" ، "همدلی" و "همراهی" همه آحاد مردم را می طلبد و هرآنچه که به این اصل خدشه وارد کند ،  [ خصوصا در این مقطع ] گناهی است نابخشودنی و خیانتی است جبران ناپدیر . 
مقصود از بیان این مطالب هم این نیست که مردم را ترغیب به انصراف از دریافت یارانه ها کرده و یا آنان را همچنان به دریافت یارانه ها تشویق کرده باشد . چرا که قانون پرداخت یارانه ها ، قانونی 5 ساله است که اکنون 3 سال هم از اجرای آن می گذرد و صرفا تا 2 سال دیگر قابل اجرا می باشد . مردم ما هم به حمدالله نشان داده اند که از بلوغ سیاسی و شعور و درک بالای اجتماعی برخوردار بوده و هستند و در این زمینه نیاز به توصیه ای از جانب هیچ گروه و جریانی ندارند . 
اما آنچه آزار دهنده است ، رفتار و برخورد از "نگاه بالای مسئولان به مردم" و عدم صداقت دربرخورد و عدم در نظر گرفتن کرامت و شان والای آنان از سوی دست اندرکاران و کارگزاران می باشد . 
از "سبد کالا" و نحوی پرداخت آن چیزی نمی گویم که جای تاسف بسیار داشت . اما در برخورد مسئولان و تقاضای آنان برای انصراف مردم از دریافت یارانه ها ، گویی در حال صدور "بخش نامه" به ادارات خود عمل می کنند ! 
مگر نه آنکه مردم "ولی نعمت" اند . 
آیا این رفتار با ولی نعمت است ؟! 
مردم این 45 هزارتومانی را که قبل از آن با منت دریافت می کردند ، کجای دلشان بگذارند ؟ .. به زخم کدام بخش از گرانی ها زده و افزایش هزینه ی آن را جبران کنند که حالا اینگونه و با ادبیاتی "بخش نامه ای" از مردم می خواهید ، از دریافت آن صرف نظر کنند ؛ گویی تا الان در حال دریافت "خیرات و صدقات" از دولت بوده اند !  ... این وسط "تهدید" کردنتان دیگر چیست ؟؟ 
... 
سالیانی است که رهبر در طلیعه ی نوروزی هر سال ، نامی برمی گزینند که حاکی از دغدغه های اقتصادی و اولویت داشتن مسائل مالی در مدیریت کلان کشور دارد . البته حق مطلب هم همین است . مگر نه آنکه "دنیا" مزرعه ی "آخرت" است ؟ .. آیا از مزرعه ای خراب و ویران می شود انتظار محصولی آباد داشت ؟؟ .. پس اگر بر مسائل اقتصادی تاکید می شود ، این تاکید بر "سنگ بنا" است ؛  نه آنکه "آمال و اهداف متعالی و آرمانهای" این ملت را در "خورد و خوراک" محدود کرده و خلاصه نمود ! 
به عقیده ی بنده ، ما اگر نتوانیم در این قدم  و خانه ی اول ، موفق عمل نماییم ، قطعا در مراحل بالاتر نیز موفق نخواهیم بود . 

شعار امسال ؛ شعار « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » است . 
تفاوتی عمده در نام امسال با سالهای قبل تر ، که همگی رنگ و بویی از اقتصاد داشته اند ، این است که این بار رهبری با انتخاب این اسم برای سال ، درواقع می خواهند که برای حل معطلات اقتصادی ، از دریچه ی "فرهنگ" ، "عزم ملی" و "مدیریت جهادی" نگریسته شود ...

پاسخ:
سپاس فراوان از مطلب مفید شما . باید بکوشیم اقتصادمان فرهنگی شود و فرهنگمان اسلامی  و اسلام ما محمدی صلوات الله علیه 

خانم صامتی عزیز چشب خانم من از این به بعد شما رو فقط با لفظ خانم صامتی خطاب میکنم نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه بیشتر.


در باره پاسختون هم بگم من دقیق متوجه نشدم که منظورتون چی بوده؟

پاسخ:
بزرگوارید 
با توجه به اینکه فرمودید می خواهید شفاف باشید و حق بگویید حتی اگر به ضررتان باشد . عرض کردم خوب است که حقوق مطالعه کنید . 
در خصوص جهل و نادانی هم ، منظور بنده این است که باید حقوق انسانی و شهروندی خویش را بشناسیم که همین سبب می شود زیاده خواه نباشیم  و صد البته سبب خواهد شد که حق خود را مطالبه کنیم .در غیر اینصورت حتی به ظاهر دوستان هم حق فرد را پایمال خواهند کرد . 

مردم ما قبل از هدفمندی زندگی بهتری داشتند. کاش میشد به همان زمان ها برگردیم.

این دولت هم که وعده باز کردن درهای زندگی بهتر را داده بود هیچ آبی ازش گرم نشد و با دادن سبد کالا سبب به تمسخر گرفته شدن مردم شریف کشور به وسیله خارجی هاشد.

البته اگه خوب بنگریم این سبد کالا به جای عیدی 45 تومنی نوروزی به ما داده شد و ما خود را با 80 تومن به سخره گرفتیم.

یک مسئله دیگر اگر میخواهند قیمت انرژی را در این کشور با استانداردهای جهانی هماهنگ سازند اول باید بروند و استاندارد های شرکت های تولید خودرو های به اصطلاح ملی و  کارخانه های کشور  را به استاندارد های جهانی برسانند بعد بیایند و حامل ها را گرانتر کنند.

به امید آینده ای بهتر.


پاسخ:
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:جهل بزرگترین دشمن انسان است .
هنگامی که حقوق انسانی و شهروندی خویش را نمی شناسی , آنگاه نه تنها حقت را نمی دهند  بلکه داعیه ی اعاده ی حق ظلمی مضاعف بر تو تحمیل خواهد شد !
« بخدا که اگر "سبد کالا" را در دست راست من ، و "سهام عدالت" را در 

دست چپ من قرار دهند ؛ هرگز از دریافت "یارانه" انصراف نخواهم داد !! » 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">