منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
*ارتباط رسانه‌ای که به مقدسات احترام نمی‌گذارد با جامعه قطع می شود

 *دولت هیچ رسانه ای را برتر نمی داند/ توقیف باید آخرین راه باشد نه اولین راه

 *منتقدان دولت آزادند/ بگذارید دوستان دولت نیز آزاد باشند

 *نام مفسدان اقتصادی نباید در جیب رئیس جمهور باشد؛ خبرنگاران افشا کنند

 *اگر در جامعه قلم‌ها شکسته شود، اعتماد عمومی از بین می‌رود

*چندبرابر بودجه فرهنگی که در اختیار دولت است به نهادهای دیگر می دهند

*برخی مطبوعات دارای دژ پولادین هستند


نظرات  (۲)

سخنی صمیمانه با وزیر محترم آموزش و پرورش 

جناب وزیر ، سلام ؛ 
سخن را با نظر به بیانات مقام معظم رهبری آغاز می کنم . 
" با وجود همه ی کارهای ارزشمندی که انجام شده ، نظام آموزش و پرورش متحول نشده است و پایه و اساس ، همان نظام قدیمی است ! " 
جناب وزیر ! با آغاز به کار دولت جدید و شروع فصلی نو در مدیریت کلان کشور ، انتظار همگان این است که شاهد آعاز تحول در نظام آموزشی کشور برابر با سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش باشیم . 
ما اگر خواهان عزت و سیادت مادی ، سعادت معنوی ، تفوق و برتری سیاسی ، پیشرفت علمی ، غنای فرهنگی ، بهبود و سامان اجتماعی ، عمران ، آبادانی و ثروت ملی باشیم ؛ باید به آموزش و پرورش به عنوان کاری بنیادین توجه جدی کرد . 
انتظار ما آن است که با انجام کارهای ریشه ای ، موجبات این تحول فراهم شود  .
برای این کار باید با دیدی فراجناحی ، همه ی نیروهای فکری و فرهنگی خلاق ، دست به دست هم دهند تا شاهد ایجاد تحول و رسیدن نظام آموزشی کشور به جایگاه شایسته ، رفیع و واقعی خود باشیم . 
نظام آموزش و پرورش متحول ، نظامی است که افرادی شجاع ، خوشخو ، خیرخواه ، امیدوار به آینده ، بلند همت ، دارای نگرش مثبت در زندگی و رویکردهای آن ، پرسشگر ،اهل فکر ، نو آوری و خلاقیت ، دارای جرات و جسارت علمی و اهل ورود به میدان های علمی ناشناخته ، منضبط ، قانون شناس و خردمند تربیت کند . 
آموزش و پرورش تحول یافته ، براساس مبانی دینی و هویت ملی ، خانواده ها را هم تحت تاثیر خود قرار می دهد . 
جناب وزیر ! به یک شهروند جامعه ی اسلامی که "النصیحه للاءمه المسلمین" را حق شرعی و قانونی خود (و تک تک شهروندان) می داند ؛ در همین ابتدای امر به شما نصیحت و توصیه می کنم که بدون توجه به گرایش های سیاسی ، حزبی و گروهی و تنها بر اساس لیاقت ها ، مدیریت ، شایستگی ، تعهد و توانمندی ، معاونان ، مشاوران و مدیران خود را انتخاب کنید . 
یعنی بدون توجه به سفارش ها ، تنها شایسته سالاری را مد نظر خود قرار دهید . 
مدیران کل استان ها و نیز مدیران کل دفاتر ستادی اگر به درستی انتخاب شوند ، می توانند بازوان توانمند شما در اداره ی وزارت آموزش و پرورش و مسءولیتی که بر دوش گرفته اید ، باشند . 
بنابراین انتخاب کسانی که امتحان خود را در پست های مدیریتی مختلف به نحواحسن پس داده اند ؛ کمک موثری در این راه به شما خواهد کرد و مسلما آنها نیز در انتخاب روسای آموزش و پرورش مناطق ، اصل شایسته سالاری را مدنظر خود قرار خواهند داد . 
جناب وزیر ! معلمان این انسانهای فرهیخته و بی مدعای زحمت کش که چون شمع می سوزند تا بسازند و دانش آموزان را به سرمنزل مقصود برسانند ؛ چشم امیدشان به شما است که به خواسته های صنفی شان توجه نموده و از آنان در مجامع مختلف ، حمایت و پشتیبانی بعمل آورید . 
جناب وزیر ! با استخدام رسمی معلمان حق التدریسی که با ساعت ها تدریس و با حق الزحمه امرار معاش می کنند ؛ نور امید و ادامه حیات علمی و معنوی و افزایش علاقه مندی آنها به شغل شریف معلمی که نه تنها شغل انبیاء ، بلکه شغل پروردگار عالم است ، صد افزون کنید .
جناب وزیر ! دانشگاه تربیت معلم و همچنین مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان ، مسءول تربیت نیروی انسانی برای وزارت خانه ی شما می باشد . شایسته است معلمان از این راه برگزیده و انتخاب شوند ، نه از راه شرکت های وابسته ( معلمان شرکتی ! ) 
جناب وزیر ! همانطور که می دانید وزارت علوم و آموزش عالی ، حذف کنکور را منوط به برگزاری امتحانات نهایی استاندارد در آموزش و پرورش کرده است . بنابراین لازم است که امتحانات نهایی استاندارد به در تراز با امتحانی همچون کنکور (چرا که قرار است جایگزین کنکور باشد ) به صورت کشوری برگزار و برای اطمینان از صحت و سقم آن ، تصحیح اوراق به صورت رایانه ای انجام پذیرد تا معدل ها ( به عنوان ارزشیابی نهایی دانش آموزان ) واقعی تر شود . 
جناب وزیر ! با اینکه در وزارت آموزش و پرورش ، معاونت پژوهشی وجود دارد ، ولی در مدارس از تنها چیزی که خبری نیست آزمایش و آزمایشگاه و پژوهش است !! 
تدریس ها ، معلم محور ؛ نظام ارزشیابی ، تنها نمره محور ؛ روش تدریس ، حافظه محور و از خلاقیت ، نوآوری و شکوفایی استعدادها خبری به گوش نمی رسد . نباید چاره ای اندیشید ؟؟ 
جناب وزیر ! روش های تدریس نیاز به تحول دارند . روش های تدریس فعلی ، روش هایی سنتی و ناکارامد است . در جهانی که پیشرفت علوم به صورت لحظه ای و پرشتاب است ، باید نع تنها معلمان با روز باشند ؛ بلکه روش های نوین آموزشی را همچون "یادگیری فعالیت بنیان" را جایگزین روش منسوخ "معلم محور" نمود . 
در مدارس باید به "امید" و "نشاط" اهمیت مضاعفی داده شود . باید "ارزشیابی توصیفی" را جایگزین فرهنگ "بیست گرایی" و نمره محوری در مدارس نمود  .
همانطور که بالاترین سرمایه برای والدین ، فرزنداتشان هستند ؛ باید ضمن ارج نهادن و تکریم معلم و حفظ جایگاه رفیع او ، باید به دانش آموزان که والاترین سرمایه ی هر جامعه ای ( به عنوان موتور پیشرفت در آینده ) می باشند نیز در راستای تحقق اهداف بلند آموزش و پرورش ، اهمیت دوچندان داده و از همان کودکی ، روح اعتماد به نفس ؛ عزت نفس و استغنای نفس را در آنان دمید و این نخواهد شد تل مادامی که معلمان عزیز ما طعم کرامت واقعی را در جامعه نچشیده باشند . آموزش و پرورش نقش موثری در حفظ شان و کرامت و ارتقای منزلت اجتماعی و مرجعیت علمی معلمان در جامعه دارد . 
گفتنی بسیار است اما سخن را کوتاه نموده و در پایان ، موفقیت شما و بالندگی وزارت خانه ی متبوعتان را خداوند بزرگ خواستارم . 

پاسخ:
سپاس
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
**** ****** ****** ***** **** ***** ***** ** *** *** *** ***  ******
**** ** **** ***** ***** **** ***** ***** ***** ** ******* **** ******** ** *** ***** **** * ***** *** *** ***** **** *** ***** **** *******
**** ****** یه پیشنهاد دارم  اگه میشه تا قبل از تعطیلات نوروزی توی یه پست  فرصتی ایجاد کنید که هریک ازمخاطبین از هر جای کشور که میبینند دیدنیهای استان وشهر خودشون رو معرفی کنند. ممنون ،البته که اختیار دار سایت شمایید هرتصمیمی که درباره پستها ونمایش کامنها اتخاذ بفرمایید باید قبول کنیم من بنوبه خودم حتماّ قدر دان محبتهای شما خواهم بود.
درپناه خدا باشید بانو خداحافظ
پاسخ:
سلام
پیشنهاد بسیار خوبی است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">