منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

حاجی فیروز+فیلم

منصوره صامتی |



نظرات  (۱)

استعفای خانم مجری تلویزیون روسیه و لبخندهای ملیح مجریان ما؛ بیله دیگ، بیله چغندر!



خبرنگار آمریکایی بخش انگلیسی شبکه تلویزیونی "راشا تودی" (RT) روز چهارشنبه در یک برنامه زنده خبری با انتقاد از سیاست های دولت پوتین در قبال اوکراین گفت که دیگر نمی تواند در تلویزیونی کار کند که بودجه آن از سوی دولت روسیه تامین می شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از لس آنجلس تایمز "لیز وال" خبرنگار آمریکایی شبکه راشا تودی دیروز در برنامه تلویزیونی زنده خبری به یک باره گفت: من دیگر نمی توانم در تلویزیونی کار کنم که پول آن را دولت روسیه می دهد و کار آن توجیه اقدامات رییس جمهور پوتین است.

این استعفا و انتقاد  در حالی است که روز سه شنبه نیز "آبی مارتین" روزنامه نگار روسی دربرنامه زنده تلویزیونی شبکه راشا تودی از مواضع روسیه در قبال اوکراین و اقدامات پوتین در شبه جزیره کریمه انتقاد کرد و گفت: این سیاست ها اشتباه است.


http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/12/15/338841_632.jpg


لیز وال نیز در برنامه روز چهارشنبه شبکه راشا تودی و هنگامی که می خواست به طور زنده از سیاست های روسیه انتقاد و استعفای خود را از کار در این شبکه اعلام کند با استناد به سخنان روز گذشته "آبی مارتین" در انتقاد از سیاست های پوتین، گفت: من در واقع به عنوان گزارشگر این شبکه تلویزیونی با چالش ها و معذوریت های اخلاقی مواجهم. پدر بزرگ و مادر بزرگ من به دلیل تهاجم ارتش سرخ شوروی از مجارستان به اینجا (آمریکا) پناه آوردند.

وی سپس گفت که شبکه راشا تودی سیاستی جز تطهیر و توجیه اقدامات و سیاست های پوتین ندارد و افزود: من افتخار می کنم که یک آمریکایی هستم و به انتشار حقیقت باور دارم و به همین خاطر پس از این بخش خبری استعفا می دهم.

وال در بخش انگلیسی و در دفتر شبکه "آر تی" در شهر واشنگتن کار می کرد.


http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/12/15/338860_330.flv


متن خبر بسیار ساده و روشن است: «خبرنگار آمریکایی بخش انگلیسی شبکه تلویزیونی راشا تودی روز چهارشنبه در یک برنامه زنده خبری با انتقاد از سیاست های دولت پوتین در قبال اوکراین گفت دیگر نمی تواند در تلویزیونی کار کند که بودجه آن از سوی دولت روسیه تامین می شود و استعفا داد. به همین سادگی!»

نمی دانم چرا بعد از خواندن این خبر یاد لبخندهای ملیح مجری سرشناس و مشهور مصاحبه های زنده محمود احمدی نژاد در دولت گذشته و تعریف و تمجیدهای سه مجری محترم در مصاحبه با رییس جمهور روحانی افتادم و افسوس خوردم چرا مجری های ما پرسش های مردم  و ابهامات آنان درباره برخی تصمیمات و عملکرد مسئولان حتی یک سوال ساده هم نمی پرسند، چه رسد به اعتراض و استعفا!

بلافاصله ندایی از ضمیر ناخودآگاهم برخاست که «آقا جان! اینجا که آمریکا و روسیه و فلان نیست. اینجا خط قرمز داریم! اینجا فردی عادی از افراد اجتماع با رای مردم برای یک دوره چهار ساله به خانه خود مردم می رود، اما از همان فردای روز رای گیری تبدیل به حاجی و دکتر و مهندس می شود، خود را از همان مردمی که تا دیروز برای رای شان تکاپو می کرد بالاتر و والاتر می داند و بلافاصله هاله ای از قداست و حرمت در اطرافش حلقه می زند و دیگر نمی توان حتی پیدایش کرد و دید، چه رسد به رییس جمهور!»

آری ندا جان! درست است، حق با توست. ولی مگر ناهماهنگی یا بی مسئولیتی تهیه کننده برنامه خاله شادونه در شهرستان خرمدره هم جزء خط قرمزها بود که مجری محترمه در برابر پرپر شدن جگرگوشه های مردم که برای دیدن او آمده بودند به ریختن چند قطره اشک در برابر دوربین تلویزیون بسنده کرد یا حداقل ادعا نکرد حضور افراد بدون بلیت ربطی به او یا تهیه کننده نداشته و بعد همین تلویزیون به شدت «دوست داشتنی» کار را به جایی رساند که زایمان خاله خانم شد جزء اخبار مهم کشور و از پربیننده ترین بخش خبری هم پخش شد تا به دنیا آمدن فرزند خاله، ناخواسته داغی دوباره باشد بر جگر مادر «خرمدره» ای که طفل معصومش زیر خروارها خاک خوابیده ولو این خانم مجری هیچ تقصیری در آن ماجرا نداشته باشد این قدر بی ذوقی و یادآوری تاریخی فقط از این جعبه جادو بر می آید!


http://20ist.com/wp-content/uploads/2014/01/shadooneh.jpg


حالا این که زایمان "خاله خانم" چه ارزش خبری دارد که سر از ۲۰:۳۰ درآورده و اصلا به کسی چه، بماند.

در همین فکرها بودم که باز صدای ندا درآمد:

«آخر پدر جان از تلویزیونی که در اوج مصائب و مشکلات و گرفتاری های اقتصادی مردم در سال گذشته و در شرایطی که تورم ۴۰ درصدی فشار کمرشکنی بر مردم وارد می کند شام و ناهارش شده تورم ۴ درصدی در فلان کشور اروپایی و بد بختی ها و بیچارگی های و گرسنگی ها و کارتن خوابی های مردم لندن وپاریس و نیویورک، از تلویزیونی که تنها حق یک ساعته فرزندان مردم از خودش را بی رحمانه به بوی آزار دهنده فلان ماکارونی می آمیزد و به نام "کتابخانه" به خوردشان می دهد، از تلویزیونی که به "آگهی نامه" تبدیل شده و چنان سردر گم است که نمی داند"تن تاک" را به پشت مان ببندد که لاغر شویم یا فلان "کباب پز" را در حلق مان فرو کند تا کباب بی دردسر بخوریم و چاق شویم و آن وقت در این میان "اسکانیا" و "پراید" راحت تر گوشت های تن مان را بسوزاند و تکه تکه مان کنند و البته آقای تلوزیون هم انگار نه انگار!

حالا چرا تو با وجود این «سیمای ملی» به چند مجری که هم «غم نان» دارند و هم «غم نام » پیله کرده ای و به قول شیخ اجل در پوستین آن بینواها افتاده ای؟! واقعا از این تلویزیون چه انتظاری داری؟»

آخ ندا جان! چه سردردی دارم. راست می گویی. رها کن!

بیله دیگ، بیله چغندر...!



منبع: عصر ایران

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">