منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


                     

روزی چند ساعت ماهواره می بینید؟

شفاف، صادقانه و بی رو در بایستی

بله با شما هستم 

چی ؟ 

ماهواره ممنوعه ؟! 

چون ممنوعه شما می بینید ؟ ! 

یا چون ممنوعه شما نمی بینید ؟!


چی ؟

معتقدید که هرچیزی منع بشه مشتریش زیاد میشه 

یعنی می فرمایید 

اگر ماهواره ممنوع نبود شما نگاه نمی کردید ؟!

حالا بی رو در بایستی

ماهواره روزی چند ساعت ؟

نظرات  (۲۹)

  • شهردار باغ
  • باسلام من میخواستم دلیل پنجم اون کاربرو شرح بدم که به صورت تخصصی این سریال حریم سلطان رو طرد کرده.

    تو یکی از قسمت ها  سلطان سلیمان میگه تبریزی های عزیز !

    در حالیکه طبق تاریخ وقتی سلطان به تبریز حمله میکنه حدو 20000 ادم رو سلاخی میکنه.

    این سریال برا اونایی ساخته شده که در رویای داشتن ترکیه بزرگ یعنی آذرباجان +ترکیه+ آذربایجا ایران هستند .

    چرا شماها انقدر بدبینید .ندیدید چقدر به ما احترام میزارن وقتی محرم و صفر میشه و عزاداری ما مسلمونا  اونا هم مشکی میزنن و آهنگ آروم پخش میکنن.حالا بشینید هی بدگویی کنید مطمعن باشید مشتری اونا رو زیاد می کنین . نیا عوضش شده ولی شما میخاید تو 1400سال پیش زندگی کنین 

    سریال حریم سلطان را نگاه نکنید:

    دلیل اول: اقتصاددانان می‌گویند این سریال را نبینید:

    مسئله «اقتصاد» مهم است  تبلیغ برای سرمایه‌گذاری در ترکیه

    دلیل دوم: جامعه‌شناسان می‌گویند این سریال را نبینید:

    رؤیای زنده کردن امپراتوری عثمانی بە دنبال تکرار استعمار

    دلیل سوم: پزشکان می‌گویند این سریال را نبینید:

    چرا حال خودتان را بد می‌کنید؟  حال شما خوب است

    دلیل چهارم: روانشناسان می‌گویند این سریال را نبینید:

    همه این آدم‌ها بیمارند روانشناسی را کمی مرور کنید

    دلیل پنجم: تاریخ‌دانان می‌گویند این سریال را نبینید:

    به تاریخ ایران فکر کرده‌اید؟  اگر ناسیونالیست میباشید

    منبع : پرتال خبری ممتاز نیوز

    http://www.momtaznews.com/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%85-%d8%b3%d9%84%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%87%d9%85%d9%87-%d8%af%d8%b4%d9%85%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%9f/

     

    دیشب من وتو یه مستند از شاهین نجفی پخش کرد
    با سلام.
    مطلب شما در سایت نوبت شما انتشار یافت.
  • علی مهدویان
  • خانم صامتی عزیز مرسی که به بلاگ بنده سر زدید ولی نمیدونم چرا من نباید شعر بگم؟
    یه چیز دیگه اینکه شما وبلاگ بنده رو به اشتباه لینک کردین لطفا تصحیح کنین.
    پاسخ:
    اگر یکبار دیگر شعری را که سرودید مطالعه بفرمایید ممکن است پیشنهاد بنده را بپذیرید ، البته این یک پیشنهاد بود جسارت نباشه ! 

  • مهتاب ایرانی
  • کامنت مرسده رو خوندم تجربه شخصی من از ماهواره دقیقا متضاد با مرسده جان هستش :
    من حدود دوسال پیش ماهواره مون رو جمع کردم و با یه اردنگی از خونه زندگیم پرتش کردم بیرون...
    ماهواره حدود سالهای 85 و توسط برادرم سرو کله اش تو خونه ما پیداشد. مامان و بابا ادمای مذهبی بودن ولی اصراری به تحمیل عقایدشون به ما نداشتن و کلا مابچه ها ازاد بودیم هرکاری بکنیم . من به انتخاب خودم مذهبی شدم و برادرم به انتخاب خودش یه ادم مدرن امروزی که نماز وروزه اش سرجاش بود...
    ماهواره تو زندگی ما اومد و به نظر من سطح دینداری رو تا حد زیادی کاهش داد. البته مامان بابای من ادمهای محکمی بودن و عقایدشون ثابت بود، ولی روی من که تازه درحال شکل گیری بودم ، تاثیر خیلی بدی داشت ... من بیشتر شبکه های سیاسی رو پیگیری می کردم و واقعا افکارشون روی ذهنم تاثیر گذاشت و من رو اشفته کرد ... بعد از ازدواج هم توی جهیزیه ام ماهواره بود... چون فکر می کردم اگر نباشه از قافله تمدن عقب می افتم . همه کانالهای خبری دنیا رو هم پیگیری می کردم .. دوسال پیش براثر پیدا کردن یه دوست قدیمی و وارد زندگی اون شدن یهو دیدم ای دل غافل چی بودم چی شدم! اون دوست شبیه گذشته من بود. از در و دیوار زندگیش ارامش می بارید. باشوهرش عاشق ومعشوق بودن و من عشق الهیی رو توی رفتارشون می دیدم . سبک زندگیشون کاملا اسلامی بود. بدون اسراف بدون فحش بدون مجادله ... ارام ارام ارام ... من عاشق زندگیش شدم یادم اومد خونه پدریم هم همین شکلی بود!! ولی ماهواره ای که ادعای نشون دادن همه فرهنگها رو داشت هرگز این فرهنگ زیبا و سبک زندگی عالی رو نشون نداده بود .... زندگی خودم رو بادوستم مقایسه کردم ....به نظر من فرق اون بامن این بود که اجازه نداده بود ماهواره به عنوان یک نماد ضد اسلامی وارد زندگیش بشه! اون فریب تبلیغات رو نخورده بود ...


    قبلا برات نوشتم منصوره جان! گاهی ادم گوهری تو دستشه و قدرش رو نمی دونه . مثل ماهی که توی ابه. باید از اب بیرونش بیارن یه مدت نتونه نفس بکشه تا قدر اب رو بدونه ... زندگی به سبک اسلامی مثل اب اطراف ما رو فرا گرفته و نمی دونیم چه نعمت بزرگیه ! ما ایراداتی که هیچ ربطی به اسلام نداره رو به این دین اسمانی ربط می دیم ولی خوبیهای مطلقی که توسط اسلام به ما رسیده رو نمی بینیم....دیدی وقتی یه ادم کلاهبردار عتیقه ای رو دست یه انسان ساده لوح می بینه شروع می کنه و می گه چقدر داغونه چقدر زوار در رفته ست خجالت نمی کشی صدساله داری از این استفاده می کنی و ال وبل ... عتیقه رو ارزون می خره و جنس قلابی خودش رو گرون به طرف قالب می کنه... حکایت دین هزار ساله ماست با عقاید تازه کشف شده جدید....


    خلاصه اینکه ! بعد از مدتها رفت و امد با این دوست عزیزم کم کم به خودم اومدم. اولین قدم برای بازگشت به خود این بود که این نفوذی شیطان در خونه زندگیم رو از بین برم . به بالکن رفتم یه لگد نثارش کردم . هنوز که هنوز جنازه اون بشقابک شوم گوشه بالکن افتاده و هر ازگاهی ابی می ریزم و اون اطراف رو که خاک جمع می شه می شورم...
    من تمام سعی ام رو دارم می کنم که زندگیم به سبک اسلامی که پدرومادرم و مادربزرگ و پدربزرگم و هزار سال اجدادم داشتن برگرده ... می دونی منصوره جان! گاهی ادم تمام دنیا رو به دنبال گنج می گرده وبعد می فهمه اون گنج توی حیاط خونه خودش بوده . داستان مولوی که رمان کیمیاگر از روی اون نوشته شده موضوعش همین بود.... به نظرمن این همون گوهر ابا و اجدادیه که گذشتگان ما به قیمت جان خریدن و توی خاک وطن دفنش کردن ... هرکس قدر این گوهر رو دونست برده هرکی به ابنبات و بدلیجات تازه کشف شده فروختش ، چه زیانی کرده !!!

    مرسده عزیز داستان زندگیش درباره مناقع ماهواره رو نوشت و من برات از مضرات ماهواره و تجربه شخصیم نوشتم ... ماهواره خیلی ابناتهای خوشمزه به من داد ولی ارامشم رو گرفت ... امنیت روانی ام رو گرفت و ذهن اروم و منظمم رو اشفته کرد چون همیشه فکر می کردم بقیه چیزهایی دارند که من ندارم! ... سبک زندگی اسلامی به من ارامش رو هدیه کرد و این تفکر که" تو چیزی داری که بقیه ندارند"...
    این روزها خیلی از برنامه های علمی و هنری و اشپزی و... که مرسده جان عقیده داشتن رو سلیقه مادرشون تاثیر داشته رو من از طریق اینترنت دنبال می کنم.این من هستم که تصمیم می گیرم چه برنامه ای رو و کی ببینم .. دیگه ماهواره و کانالهای رنگارنگش نمی تونن برای من تصمیم بگیرن و وقتم رو با مزخرفاتشون پر کنن ... امیدوارم این تبادل اطلاعات و کنارهم قرار گیری نظرات مختلف توی وبلاگت تصمیم گیری رو برای بقیه راحت تر کنه . ممنون از فضایی که به همه ما اختصاص دادی ...
    پاسخ:

    عزیز دلم  خواهر خوبم

    این وبلاگ برای من بهانه ای برای آموختن و تمرین کردنه همین. بهانه ای برای بیشتر دانستن .ممنون که وقت گذاشتی و نوشتی. پیامبر آسمانی بی شک از شما راضی خواهند بود .

    سلام و درود خداوند ،سلام و درود فرشتگان آسمان و زمین بر پیامبری که به رسم اسلام ما را فراتر از رنگ و نژاد و جنسیت به نام انسانیت خواهر و برادر خواند

    سلام و درود خداوند بر عظمت انسانی که سخت ترین مصائب را تحمل کرد تا در جانمان عشق به خداوند جاری گردد و در پناهش تن خسته آرام گیرد.

    سلام مرسده عزیز به نظر شما اینکه پدر شما واقعا بد بودن ماهواره به چیه خب همین که پدرتون به حجابتون وچیز های دیگتون گیر نمیده فکر نمیکنید زیاد خوب نیست بعدشم مگه رقصیدن به خطر بی حجابی حرام هست که شما فکر میکنید با ما نتو اشکالی نداره؟
    در تصویرهای حکاکــی شده بر سنگهای تـخـت جـمـشـیـد:

    هیچ مردی گوشواره به گوش و ابرو برداشته نیست

    هیچ پیکر خانوم و آقایی برهنه و بد حجاب نیست

    یادمان باشد که چه بودیــم و چه شدیــم!

    اینا رو صرفا جهت اطلاع روشنفکرای متمدن میگم!!!

    همان کاسه های داغ تر از آشی که برای غیر از خدا سجده می کنند

    همان مردانی که ابرو برداشته اند و بر طبل نژاد آریایی خود می کوبند

    همان زنانی که مقلد مدهای نیمه عریان غربی ها هستند و به تمدن خود می بالند

    همان هایی که از حقوق ملل کوروش دم می زنند و بعد شدیدآ نژاد پرستی و عرب ستیزی می کنند!!!

    http://www.8pic.ir/images/39177729560746958988.jpg
    پاسخ:
    مختصر ولی بسیار مفید.سپاسگزارم.
    سلام
    خانم صامتی نظر مرسده رو که خوندید وقتی اوایل نظر میخوندم میتونستم تا انتها حدس بزنم .ماهواره دیدن باعث بی حیایی وبی غیرتی میشه ،اکه فقط درحداطلاع از خبر های روز وآشنایی با پیشرفتهای روزباشه خوبه ولی مردم بیشتر به نوع پوشش ،روابط آزادانه با هرکس ونحوه ی آرایش بازیگران توجه میکنند .کم کم مردها بی غیرت شده همانطور که نوشته اوایل پدرش به عقب رفتن روسری اهمیت میداد حالا وقتی جلوی شوهر خاله میرقصه باباهه خودشم میاد وسط آدم نمیدونه بخنده یا از بی غیرتی بحالش تأسف بخوره.اینا که میگن من کنترل بیشتری بر خودم دارم فقط یه بهانه برای توجیه ماهواره دیدن دارن.چرا که اول فقط کانالهای خبری وکم کم کانالی نیست که نبینند نوشته پنج ساله که ماهواره دارند وبه اینجا رسیدن من ده سال داشتنشو سراغ دارم براتون مینویسم:
    فلان آشنای بسیار مذهبی من که فلان مسوولیت رو داشت با خرید ماهواره فقط برای دیدن خبر وورزش کم کم بنای ضدیت نه انتقاد ازنظام رو گذاشت بعد ازبازنشستگی وآزادی بیشتر دیدیم دختراش آرایش کرده هستند ومدتی بعد هم پسر دبیرستانیش اصلاح کرده ست با گذشت مدتی او که آهنگ های کمی با ریتم تند هم گوش نمیداد چه برسه به خواننده زن حالا جدید ترین آهنگها وخوانندهای اونور آبی رو توی ماشین داره وحرف از رنگ مد سال میزنه رقصیدن دختراش وداشتن دوست پسر رو برای دختراش عیب نمیدونه ودوست دختر برای پسرش هم امر عادی شده فراموش نکنم آقای نماز خون اول وقت دیگه نه خودش ونه خانوادش نماز روزه واحکام دین رو رعایت میکنند حجاب هم که قربونش برم اصلاّ مهم نیست .
    خواهرم انتخاب سوژه های اجتماعی خیلی خوبی دارید ازتون ممنونم که با وجود بی مهری هایی که میشه ولی متعهدانه ادامه میدید ازشما ممنونم وازخدا موفقیت وسلامتی شما وخانواده عزیزتون رومیخوام.
    نمیدونم چی شد وسط نوشتنم نتونستم ادامه بدم ! بقیشو اینجا میگم . من کاری به برنامه های سیاسیش ندارم یعنی اصلا به من چه هرکی سرکار باشه من زندگیمو می کنم . برنامه های علمی خیلی خوبیم داره .عزا گرفتم این ایام عیدی چکار کنم که میخایم بریم مسافرت . نمیدونم نظرتون راجع به من چیه ولی ببینید خانم صامتی عزیز باید واقعیتو ببینیم می دونید اگر ماهواره نداشتیم چقدر جرو بحث تو خونه ی ما زیاد بود باید کلی با پدرو مادرم بحث می کدم تا ی مانتو ی رنگ شاد بخرم یا برم خونه ی فلان دوستم ولی وقتی اونا فرهنگ های بالاتر و اروپایی آشنا شدن دیگه نیازی به جر و بحث نیست خود بابام میگه برو ی کم به خودت برس و اهل تفریح و گردش شده . چون زندگی رو راحت تر میگیره . یاد گرفته که به شخصیت منگاحترام بزاره خودش رانندگی رو به من یاد داد و تشویقم کرد به نظر من اینا همش به خاطر دیدن فرهنگهای دیگست . کلا ما که از داشتن ماهواره راضی هستیم . ببخشید وققتتونو گرفتم
    سلام خانم صامتی ما ماهواره داریم از صبح تا شبم روشنه کلیم برای خانواده ما خوب بوده
    اوایل پدرم خیلی مخالف بود مادرم اصرار کرد که بخریم ورزش داره تغذیه داره قرار بود فقط کانالای عربی ام بی سی رو ببینیم ولی الان بعد 5 سال کانالی نیست که نبینیم ! پدرم مثل سابق نه تنها مخالف نیست خیلی مهربون شده ،پدرم بازاریه و میدونید که محیط اونجا خیلی خشکه و مرداش خیلی غیرتین . نمی دونم شاید اصلا ربطی نداشته باشه ولی اخلاق پدرم خیلی خوب شده ودایم گیر نمیده روسریتو بکش جلو ، تو مهمونیام اگر ی کوچولو جلو شوهرخاله هام برقصم خودشم میاد وسط . البته با مانتو میرقصما . ماهواره برای هرکی بد بوده برای ما خوب بوده با هم مهربونتر شدیم وقتی پدرم میینه که اون ور دنیا آزادی هست و دخترا از 18سالگی تنها زندگی می کنن خوب به خواسته هام بیشتر اهمیت میده .چند وقتیه میزاره با دوستام بریم مسافرت مامانمم مثل سابق حرصم نمیده خوشتیپ تر شده مرتب تر شده همش به خودش میرسه لباسهای شیک می پوشه من فکر می کنم به خاطر این همه خانم خوشگل تو ماهوارست . کلا خوش سلیقه شده . غداهای خارجیم درست می کنه
  • جوون امروزی
  • سلام عرض کنم خدمت دوستان راستش دلمون میخاد ماهواره نگاه کنیم ولی مادرم به شدت مخالفه وقتی نوجوون بودم همه ی آرزوم داشتن اتاق مستقل با تلویزیون بود ولی الان همه ی آرزوم داشتن شبکه ی من و تو و دیدن سریال حریم سلطانه !
    جوون به این کم توقعی دیده بودین تا حالا ؟
    میدونم که ماهواره برای بچه ها خیلی بده ولی ما که بچه نیستیم آخه ،یکی با مادرم صحبت کنه ممنون میشم
  • علی مهدویان
  • سلام خدمت شما خانم صامتی
    من این نظراتی که هست رو تا الان مطالعه کردم.

    واقعیت اینه هستش که با وجود که طبق شرع وقانون دیدن ماهواره غیرقانونی وحرام هستش ولی تعدادی نسبتا زیاد از افراد جامعه به دیدن ماهواره علاقه دارن.
    بعضی از این افراد ماهواره رو برا سرگرمی گروهی برای سیاست واخبار هایی که در ایران ناگفته میمونه می بینن
    یه گروه دیگری هم هستن که برا مقاصد دیگری که گفتنش در اینجا خوب نیست استفاده میکنن.
    به هر حال ما باید بپذیریم که این تکنولوژی نسبتا قدیمی تازه داره بین مردم ما جاباز میکنه که اگه جلوی این کار گرفته نشه شیوع بیشتر پیدا میکنه.
    البته منظور من از جلو گیری این نیست که برخورد فیزیکی بشه
    ما باید از لحاظ فرهنگی جلوی اون وایستیم با وجود اینکه اینکار سختیه
    و وجود انسان برای انجام گناه انعطاف پذیر تر از انجام کار صالح هستش.

    ما تو خونمون ماهواره نداشتیم وفک نکنم در آینده هم داشته باشیم
    من بیشتر تو نتم وتی وی خودمون واگه ماهواره هم داشتیم فک نمیکنم زیاد وقتشو داشتم که نگاه کنم
    نمیدونم شاید اگه ماهم داشتیم من چقدر نگاه میکردم ولی شکر خدا که نداریم
    .
    در ضمن خواهر عزیز میشه مارو هم تو پیوندهاتون لینک کنین.لطفا....
    من به اندازه ای که به وبلاگ شما سر میزنم فک نکنم شما به وبلگ من سر بزنید...
    پاسخ:
    سلام 
    سپاس از همراهی شما . حتما ، ببخشید که فراموش کردم 
    اوایل برای تنوع فقط پی ام سی می دیدم ، شوهرم که میومد خونه بی بی سی می دید و برای پسرم شبکه ی کارتون میگرفتم
    ولی الان بخشی از زندگی ما شده شبکه های ماهواره ای .خانم صامتی ببخشید سلام ، زندگی خیلی خسته کننده است اگر این شبکه ها نبودند به نظرم افسرده می شدیم برکت کرده ها پشت سر همگفیلم دارن و منم عاشق رنگ مو و آرایش خانماشم شبکه های مدو فشنشم عالیه البته دروغ نگم خیلی وقتمو می گیره روزی تقریبا 8 ساعت با دقت ماهواره می بینم اضافه وزنم گرفتم و نمی دونم شاید تنبل شدنم هم بی ربط نباشه ولی چاره ای به نظرم نمیرسه . چند بار خاستیم جمعش کنیم ولی نمیشه پسرم همش بهونه میگیره و گریه میکنه راستش ارزونترین تفریحگبرای ما همین ماهوارست خاستم برم باشگاه میگه ماهی 60 هزارتومن بعدش بچمو کجا بزارم ، اوام که آلودست نمیشه بریم پارک توی این سرما نمیدونم کری به نظرم نمیرسه
    سلام خانم صامتی عزیز..
    گرچه تصمیم گرفته بودم که دیگه نظر نذارم و بشم خواننده ی خاموش،,ولی دوست داشتم خوشحالیه بعد از دفاعم با شما تقسیم کنم...بالاخره فارغ از تحصیل شدم :)
    پاسخ:
    سلااام خانم مهندس عزیز 
     بسیار خوب بسیار عالی  چقدر شیرین!  خوشحالم که از کارشناسی ارشد هم عبور کردی . بعد از کارشناسی ارشد زندگی برای شما چه تغییراتی خواهد کرد ؟ راضی شدی یا عزمت رو برای دکترا جزم کردی ؟ 
    چرا تصمیم گرفتی که نظر ننویسی به نظرم  بعد از ارشد بر شما واجبه که نظر بنویسی ! بلاخره ما باید زکات  دانش خودمون رو بدیم آسمان عزیز ! 
    برای شما همه ی خوبیها رو آرزو می کنم و به شدت دعا می کنم که طعم خوش مادر شدن رو در جوانی بچشی  که یکی از بهترین تجربه هاست .
    والا بفرمایید شام یک ساعت....
    کشتی کج هم یک ساعت.....
    اخبار من و تو هم نیم ساعت.....
    میشه دو و نیم ساعت.....
    یه چیزی بگم خانم صامتی.....مجموعه شاهگوش قسمت اولشو گذاشتم با پدر و مادرم ببینم یه الفاظی توش استفاده کرد که خجالت کشیدم اینو دارم با خانواده میبینم
    یعنی تو اون سه تا برنامه چنین حرفایی ابدا استفاده نمیشه
    من قبول دارم ماهواره بده ولی بعضی برنامه های رسانه خودمون از برنامه های ماهواره بدترن......
    «الناز شاکردوست» از مرگ نجات یافت


    الناز شاکردوست در جریان فیلمبرداری فیلم سینمایی «تابو» به کارگردانی خسرو معصومی تا چند قدمی مرگ رفت.

    به گزارش ایسنا به نقل از بانی‌فیلم، این حادثه دو هفته قبل و در جریان ضبط سکانسی رخ داد که قرار بود در آن، صحنه غرق شدن کاراکتر زن فیلم (بهار) با بازی الناز شاکردوست به نمایش درآید.

    به گفته امیر گرجی جانشین تولید فیلم «تابو» در این سکانس بهار بعد از دعوا با پدرش به دریا می‌زند اما از آنجا که این صحنه خیلی ناگهانی به ذهن خسرو معصومی می‌رسد، گروه پیشگیری‌های لازم را انجام نداده بود.

    گرجی گفت: به این دلیل که بهار در فیلمنامه قصد خودکشی دارد و شنا هم بلد نیست، شاکردوست مجبور بود تا میانه‌های دریا در حالی که شنا نمی‌کند پیش برود اما موجی بلند باعث شد ایشان زیر آب برود. برای مدتی نتوانستیم شاکردوست را پیدا کنیم و واقعا فاصله‌ای تا غرق شدن نداشت. در نهایت ایشان توسط یک نگهبان و همسرش که در یک کشتی اقامت داشتند، نجات پیدا کرد.
    درسی که همسر ولاسکو به ما داد


    چندی قبل در یک برنامه زنده تلویزیونی خانم مجری از مهمان فرنگی و غیر مسلمان خود درباره مردان ایرانی می‌پرسد و آیا اینکه مردان ایرانی را دوست دارد یا خیر که با جواب دندان‌شکن مهمان مواجه می شود که «من فقط شوی خود را دوست دارم.»

    به گزارش ایسنا، الف با این یادآوری نوشت: چنین صحنه‌ای را در یک برنامه زنده دیگر تلویزیون یعنی ورزش از نگاه دو نیز شاهد بودیم. در این برنامه که به بهانه خداحافظی ولاسکو مربی زحمت‌کش والیبال ایران و با حضور همسرش اجرا می‌شد، مجری البته این بار از نوع مردش از مترجم می‌خواهد تا از همسر ایشان بپرسد که آیا ولاسکو در خانه هم مانند میدان مسابقه مقتدر و ... است یا خیر (نقل به مضمون) که این بانوی آرژانتینی با بیان اینکه «این موضوع یک مسئله شخصی و به صورت یک راز در بین زن و شوهر است»، درس خوبی هم به مجری و هم به جامعه ما داد؛ جامعه‌ای که در دین و شریعتش پر از این مسائل و آموزه‌های مهم از این دست است اما ما باید هر از چندگاهی این موضوع را از دیگران یاد بگیرم.

    داشتن حجاب در گفتار از ضروریات هر فرد در جامعه ماست. خوشحالیم از اینکه علاوه بر متحول شدن والیبال ما توسط ولاسکو، همسر او نیز یک نکته مهم زندگی مشترک را به ما آموخت و این یعنی یک حضور کاملا موثر!

    سوالی که در اینجا مطرح است اینکه آیا برای انتخاب مجریان صدا و سیما چارچوب و ضابطه‌ای وجود ندارد تا مکارم اخلاقی ما زیر سوال نرود؟
    سلام همه ی موارد رو دیدم .نکته ای که مهم است و کمتر مورد توجه است کودکان هستند.رسانه ها در هر سطحی برای کودکان مناسب نیستندتلویزیون ماهواره اینترنت
    استفاده از رسانه کودکان را تحت تاثیر قرار داده و دوره ی کودکی آنها را از بین می بردو ما به اشتباه تصور می کنیم چه بجه های باهوشی!
    موضوع بسیار مفیدی مطرح شده است که بهتر است در مورد کودکان بیشتر بررسی گردد.
    خداروشکر ماهواره نمیبینم .تلوزیون رو کلا قبول ندارم. تلوزیون دنیایی هست که اون شما رو به دنیاش می بره نه اینکه شما تعیین کنید چه دنیایی رو واست بسازه .تلوزیون کلا محصول فکر ادمهایی هست که کلا اون چیزی رو میسازن که دغدغه خودشونه نه دغدغه نپمن. نه ماهواره نه تلوزیون .البته اخبار گاهی وبرنامه های علمی گاهی
    سلام
    ما تا حالا ماهواره نداشته ایم ...
    ماهواره یک نگاه تازه است به دنیایی تازه ...
    اما بیاد می آورم روزی تلویزیون هم تهاجم بشمار میرفت .
    که بعد فهمیدند که این تنها یک ابزار است ... که اگر خوب استفاده شود . تاثیر بسیاری خواهد داشت ... بر دانش بشری .
    همیشه خداوند کلید خاموش و روشن همه چیز را در دستان ما قرار داده ...
    و آخرین کلید ... پلک های ماست که می تواند روی چیزهای نامناسب بسته شود . پس هیچ بهانه ای نیست ... برای یک انتخاب بد .

    سپاس فراوان از اهتمام شما .
    پاسخ:
    سلام
    از همراهی شما سپاسگزارم .
    حتما همین گونه است که نحوه ی برخورد و شیوه ی استفاده از تکنولوژی در چگونگی اثربخشی آن تاثیرگذار است، به شرط آن کهنسبت ها را فراموش نکنیم
  • ملتمس نگاه..
  • سلام.
    من ماهواره نمیبینم.اصلا ماهواره نداریم.

    به نظر من ایرانی ها ماهواره رو فقط برای شبکه های فارسی زبان میگیرند که براشون جنبه ی سرگرمی داشته باشه.شبکه هایی مثل من و تو و... که اسمشون رو بلد نیستم.
    بیشتر از همه هم طرفدار سریال هاش هستن که به زبان فارسی دوبله شده.
    مثلا یکی از اطرافیان گفته بود که این سریال حریم سلطان رو کامل نگاه کرده حتی یه قسمتم از دستش در نرفته.دلیلشم فقط جذابیت این سریال هاست.اونارو خیلی جذاب و هیجان انگیز میسازن و مخاطب رو مجبور میکنن که دنبال کنه سریالو.
    شاید خیلیا از اهداف پشت پرده این شبکه ها وسریال ها باخبر نباشن و صرفا برای سرگرمی و جذابیت این برنامه ها و سریال هارو دنبال میکن.و مهم تر از همه هم هیچ کس دوست نداره که شوهرش بهش خیانت کنه یا خانم و اقا پنهانی روابط غیر مشروع(دوستی ها)با جنس مخالف برقرار کنند و خیلی از پیامد های منفی دیگه ی این برنامه.اما در دراز مدت وقتی عادت میکنن به ماهواره و چشمشون عادت میکنه به دیدن این برنامه ها اروم اروم این زمینه ی فکری براشون ایجاد میشه که اونا هم اگه این کارو بکنند حتما به خاطر خلاء ها و ضعف هاشونه و چاره ای نداشتند و ایرادی نداشته.و این مداوم دیدن این خیانت ها و خیلی چیزهای بد دیگه قبح زشتی اونهارو میریزه.به نظر من افرادی که توی روابط خونوادگی مشکل دارن حالا یا با پدر مادر یا با همسر بیشتر در معرض خطرن.خیلی ها هم همستند که میدونن این ماهواره بلای جونشونه اما به خاطر اینکه توی خانواده ای غنی و متمدن و معتقد بار نیومدن اتفاقا دیدن این برنامه های مبتذل براشون عادیه و دست دارن اونارو.
    پس مخاطبای این شبکه ها میتونن آگاه باشن یا ناآگاه.
    مورد دیگه اینکه وقتی چشم به دیدن زن های برهنه و زیبا و رنگ و لعاب ها و زرق و برق ها عادت کرد دیگه شبکه های ایرانی با خانم های پوشیده و ساده جذابیتی نداره و مخاطب بازهم ترجیح میده بره سمت اونی که براش قشنگ تر و هیجان انگیزتره.متاسفانه دارند با اعتقتدات قلبی ایرانیا و فرهنگشون بازی میکنن و اونارو نشانه رفتن.
    اینو گفتم چون از کسی که ماهواره داشتن شنیدم که متاسفانه متاسفانه و بازهم میگم متاسفانه یکی از این خواننده های لس آنجلسی که قبلا تو ایران بوده به اسم فائقه آتشین یا همون گوگوش توی برنامه ش گفته: من چه نماز ها که نخوندم!!! چه گریه ها که نکردم سر نماز!!!!
    خب اینا چه هدفی دارند؟مطمئنا و یقینا میخوان اون اسلامی که خودشون ساختن رو به خورد مردم ایران بدن و اعتقادات قلبی و مذهبیشون رو سست کنن.
    یعنی تو برهنه باش خوانندگی کن خودتو در معرض نامحرم قرار بده اما نمازتم بخون حتما!
    اصلا چرا تو ایران تازگیا اینقدر گرایش به زیبا کردن و عمل بینی و گونه و هزار مدل دیگه زیاد شده؟یکی از دلایل عمده ش همین ماهواره ست.
    میان زنان زیبا با عمل های زیاد و صورتی جذاب رو علم میکنن و اون رو کانون توجه همگان قرار میدن و نشون میدن که این زن همیشه موفق بوده تو زندگیش و ....بعد دختر ایرانی میاد مقایسه میکنه.خودشو با اون مدل.میبینه زیبایی اون تو چشم نمیاد.چهره ش تو چشم نیست.و دیده نمیشه.و گرایش پیدا میکنه به سمت کارهایی که هرچه بیشتر دیده بشه.
    و یکی از خطرات بزرگتر ماهواره برای بچه هاست.
    شنیدم که یکی میگفت اقوامشون ماهواره دارند و مادره میاد بچه شو از صبح تا شب میذاره جلو ماهواره تا به کارهاش برسه.اون بچه هم حرفا و حرکاتی رو انجام میده که برای سن اون اصلا مناسب نیست.و یه جورایی اونارو به بلوغ زود رس میکشونند.
    حرف زیاده.نمیدونم توضیحاتم مفید بود یا نه.
    اینا چیزایی بود که فکر میکردم میتونه کمکی به خواننده های عزیز بکنه.اگه نقصی هست ببخشید.
    پاسخ:
    سلام
    مطلب مفیدی است ضمن اینکه ابعاد مختلف رو توضیح دادید .نکته ای که کمتر به آن اشاره می شود و در متن شما وجود دارد وجود فضای رقابتی بین زنان و مردان در جلو زدن از هم آن هم در معیارهای بیهوده و مادی است که کاملا نسبی هستند مانند زیبایی زیبایی نسبی است و هرچه زیباتر باز هم زیباتر وجود دارد بنابراین مخاطب پذیرای سبک زندگی مادی با این معیارها وارد دور باطلی خواهد شد که هیچ گاه به پایان نخواهد رسید .
    از مطلب مناسب و متناسب شما متشکرم
    کلاغ، شهروند متمدن

    http://www.8pic.ir/images/90091243202907950032.jpg

    شب در پی روز و روز در پی شب

    http://www.8pic.ir/images/06848342532435658942.jpg

    اندر مصائب سبد کالا!

    http://www.8pic.ir/images/34414975150984270205.jpg

    ایران معکوس!

    http://www.8pic.ir/images/31041560186800811309.jpg
    پاسخ:
    متشکرم از همراهی و پیشنهادهای شما 
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    درپاسخ به سوالاتی که مطرح فرمودید عرض مکنم:
    اطلاعات بروز رومیشه از طریق دیگه هم بدست آورد مخالفتم بیشتر بامحتوای غیراخلاقی ورواج سبک زندگی غریبه ، درسته فقط ماهواره نیست که میتونه محتوای نامناسب داشته باشه گستردگی ومحتوای اینترنت میتونه نامناسبتر باشه ولی بستگی به نوع انتخاب داره ، ماهوا ره دردسترس تره ،رسانه های دیداری وشنیداری خیلی فرصتی برای تجزیه وتحلیل به مخاطبینشون نمیدن .منظور از زیاد دیدن حالت اعتیاد آور به دیدن اینگونه از شبکه هاست که درمورد اینترنت هم صدق میکنه.
    پیشرفتهای علمی برای راحتی در زندگی بوجود اومدن وحتماّ لازمه زندگی هستند توصیه بزرگان دین برای فراگیری علم رو همه به خوبی میدانیم.
    درمورد خبر رسانی این نقص از رسانه های داخلیه که واقعیت رو باید از کانالهای ماهواره شنید که درخیلی از موارد خبر سازی میکنند یا آنطور که دوست دارند ازیه خبر تفسیر میکنند.
    این انتقاد به صداوسیما وارده که دربخش خبر واطلاع رسانی همیشه با فیلتر خبر رو اعلام کرده ودربخش سرگرمی هم نتونسته خیلی مخاطب رو جذب کنه بعضی جاها افراط داشت ودربرخی موارد تفریط گاهی موضوع خوب برای جذب مخاطب نداشت وگاهی محتوای فیلم وسریالها غیر واقعی وبه دور از زندگی مردم بود دربخش سریالهای تاریخی هم که همه شاهد شاهکاراعتراضی سرزمین کهن هستیم
    فکر میکنم صداوسیما میتوانست برنامه های علمی وحتی سرگرم کننده رو با توجه
    به موازین اسلام پخش کنه ودربخش خبر بهترازاین عمل کنه که مردم خیلی نیازمند به اطلاع رسانی شبکه های ماهوارهای نداشته باشند.
    ممنون ازمحبت شما خواهر باایمانم.
    ** ***** ***** ******* ** ** ***** ***** ******* ** ** *** ** **** ******* ***** ** ** ****** **** ******** ** ** ** *

    بازم ازلطف شما ممنون درپناه خداباشید.
    پاسخ:
    سپاس از شما
    سلام
    این پاسخ که من کنترل بیشتری برخود دارم توجیه برای ماهواره دیدنه همونطور که می دانیم انسان وقتی ازچیزی منع شد نسبت به آن حریص تر میشه حالا اگه ذاءقعه دیداری وتفریح خودش رو بادیدن فیلمهای ماهواره عادت داده باشه با زیاد دیدن نوع روابط و پوششها حتماّ تأثیر پذیر میشه ومصداقش هم وضعیت پوشش درجامعه وکمرنگ شدن ارزشهاست.
    خدا حتماّ صلاح من رو بهتر از خودم میدونسته که حریم در روابط ونگاه کردن وپوشش قرارداده.
    بنظرم وقتی رو که صرف دیدن ماهواره برای شاد بودن میشه که حتماّ دیریازود تأثیرش رو در روابط خانوادگی خواهد گذاشت آن زمان رو صرف درکنار همسر وفرزندان بودن بشه بستگی داره که ذاءقعه شاد بودن رو درچه چیز قرار داده باشیم .دیدن زیاد شبکه های ماهوارهای ونوع فرهنگ غربی حتماّ تاثیر گذار خواهد بود ، توی دین اسلام خیلی به کنترل چشم که اساس کنترل نفس هست توصیه شدیم.
    حیف از فرصتهای زندگی که هرگز لحظه ای ازآن تکرار نخواهد شد صرف دیدن اینگونه فیلمها وبرنامه های ماهواره شود خدا به پیامبر فرموده که یادآوری کند روز حسرت را.
    پاسخ:
    سلام
     اگر فردی از شما بپرسد که با این رفتار از دنیا عقب میفتید چه ؟
    مگر ماهواره تنها محکوای نامناسب دارد؟
    منظور شما از کم یا زیاد دیدن ماهواره چیست؟
    شما نمی خواهید با جهان آشنا شوید ؟
    اگر رسانه های داخلی اخبار نادرست در اختیار مخاطب قرار دهند شما از چه منبعی غیر از ماهواره به خبرهای درست دسترسی خواهید داشت ؟
    سپاس که برای پاسخ وقت می گذارید

    به شیرازی های عزیز هم سلام برسونید
    یه برنامه ای هست از شبکه movie که موزیک ویدیو های قدیمی رو نشون میده گاهی اونو می بینم فقط..حریم سلطان رو هم گاهی میدیدم..ولی الان خیلی وقته سریال نمی بینیم..چون برادر زاده ام با ما زندگی می کنه اون 7 ساله اشه و مادرش رو تو یه حادثه از دست داده و ما تشخیص دادیم که سریالها مناسب اون نیست..تو خونه ما بیشتر برنامه کودک می بینیم..مامانم بابالنگ درازو می بینه خودمم عاشق اسکوبی دو و باب اسفنجی ام..آرشیو کارتونای قدیمی رو هم تهیه کردیم با هم می بینیم..بل و سباستین، وروجک و آقای نجار..حنا دختری در مزرعه، بی خانمان پینوکیو...:)
    پاسخ:
    زهرای عزیز ممنونم که شفاف و صادقانه نوشتی .عزیز دلم چرا دیر به دیر میای 10 روز یکدفعه خیلی کمه! دلم برای شما  و احساسات زیباو مختص به شما تنگ میشه .ناراحت کننده است که یک بچه ی 7 ساله مادرش رو از دست بده. روحشون قرین رحمت. مسئولیت بزرگی در دایره ی هستی بر عهده ی شما گذاشته شده این که مادر نباشی ولی مسئولیت یک مادر رو داشته


    زهرا جان اگر فردی به شما بگه چرا به خاطر بچه ماهواره رو برداشتید ،در نهایت بچه ها باید با واقعیت های دنیای امروز روبرو شوند ؟ چه پاسخی خواهی داد؟

    سلام
    من نه ماهواره دارم ونه خدا روشکر فکر تهیه آن هستم. مخالفتی با پیشرفت وعلم روز و برنامه های علمی ندارم ولی تأثیر ورودش رو توی خانواه ها دیدم متاسفانه خانواده ها بدترین نوع استفاده رو دارن ومیبینم خانواده ها تأثیر پذیر از روابط آزاد زن ومرد وعادی بودن خیانت زوجین وهمچنین نوع پوششها همه وهمه باعث کمرنگ شدن ارزشهای دینی شده وقتی خدا برای چیزی حرمت قرار داده حتماّ ارزشمند بوده .
    نوع ارتباط ، پوشش وزندگی غیر مسلمانان کاملاّ متفاوت از مسلمانان است ووقتی مسلمانی ایمان به خدا دراعماق قلبش نفوذ نکرده وخیلی سطحی به مساعل دینی نگاه میکنه حتماّ تاثیر پذیر میشه ، دیدم که مینویسم احکامی مانند نماز ، روزه ، حجاب و....... به کنارمیره . متأسفانه ماهواره دیدن باعث ایجاد شک بین زوجین وازهم پاشیدگی برخی خانواده ها بدلیل روابط غلط ورواج سبک زندگی غربی وارزشمند شدن ضد ارزشها شده.
    خیلی طبیعیه دل انسان یا جای خداست یاغیر خدا .
    تازه اینا در مورد کانالهای غیر معانده ، شبکه هایی که ظاهراّ تعدادشون هم کم نیست پولها خرج میکنن تا اهداف استکباری خودشون رو پیش ببرن به هر نحو ،از نمایش فیلم وسریال ظاهراّ سرگرم کننده ولی جهت دار تا خبر رسانی وخبر سازی باید مراقب این جریان بود.
    خانم صامتی فکرکنم حداقل با یکی دو نکته آخر موافق باشید به جهت حضور در معاونت سیاسی صداوسیما.
    بنده بنوبه خودم ترجیح میدم اطلاعات مورد نیازم رو ازطریق اینترنت بدست بیاورم.
    پاسخ:
    سلام . ممنون از همراهی شما 
    اگر فردی در پاسخ به شما بگوید که  من توانایی کنترل خودم را دارم و برنامه های ماهواره تاثیری بر من ندارد چه ؟ شما چه پاسخی خواهید داشت ؟ برخی ظرفیت خود را بالا می دانند و معتقدند ماهواره دنیای آنها را بزرگتر و شادتر ساخته است ،بنابراین باید احتمال بدهیم آنهایی که ماهواره ندارند ظرفیت کنترل خود را ندارند،؟!و دنیای خسته کننده ای دارند؟
    انسان به هر چیزی که ازش منع بشه حریص میشه .من به محض اینکه می رسم خونه میزنم ماهواره اشکالی داره ؟ مدتی ماهواره رو به خاطر دیوونه بازی شوهرم جمع کردم کلا اعصابمم به هم ریخته بود فک کنم معتادش شدم
    پاسخ:
    نفرمودید روزی چند ساعت ماهواره می بینید ؟چرا همسر شما مخالف هستند؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">