منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم  

فرستاده شده در ۲ دی ۹۲، ۱۸:۵۶:۳۳ برای مطلب پدرومادرم به فدایت حسین جان
سلام خانم صامتی.
من قراره شب شهادت امام رضا(ع) ختم 14000 صلوات بذارم.فقط وفقط به نیت خود امام رضا.و ثواب فرستادن صلوات ها رو به ایشون هدیه میکنیم. اگه توفیق داشته باشیم و لیاقت قراره: شب شهادت ایشون یعنی شب پنج شنبه (که فرداش روز پنج شنبه و 30 صفر و 12 دی هستش)از اذان مغرب تا نیمه شب فرصت داریم صلوات هارو بفرستیم و هدیه کنیم به آقا امام رضا. من شب تولد امام رضا هم ختم صلوات گذاشتم.ما اومدیم تمام حاجتامونو گذاشتیم کنار و فقط و فقط به نیت هدیه تولد به امام رضا بهشون چند تا شاخه گل صلوتات هدیه کردیم.

گفتم بیایم یه بارم شده فقط به نیت خود امام رضا صلوات براشون بفرستیم و حاجتامونو فراموش کنیم.البته این ختمو بین دوستان و فامیلا و آشناها برگزار کردم و خیلی با شکوه بود.تعداد صلوات ها به تقریبا سه برابر رسید و ما 37600 تا صلوات فرستادیم.

حالا از شما هم دعوت میکنم برای حضور تو این کار امام رضا پسند.اگه هستین اعلام کنید که تعداد رو بنویسم.فقط 100 تایی 100 تایی باید انتخاب کنید.مثلا بگید 100 تا صلوات میبفرستم یا بیشتر 200 تا 300 تا ... *از همه کسایی که این کامنت رو خوندند دعوت میکنم برای حضور تو این ختم.* اما... اگه شرکت میکنید شرطش وفای به عهده.اگه اعلام کردید باید به عهدتون وفا کنید و توی همون زمانی که اعلام کردم و با همون نیت صلوات هارو بفرستید که خدایی نکرده ختم ناقص نشه. پس بد عهدی نکنید.. منتظرتون هستم.. التماس دعا
                                                 
                                        اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم     
                                             اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 


شمیم عزیز کار بسیار پسندیده و پیشنهاد بس نیکویی است
بنده با سرعت معمولی زمان گرفتم ذکر صلوات به همراه و عجل فرجهم ، در هر دقیقه 16 عدد صلوات ذکر می شود  یعنی در 10 دقیقه 160 صلوات  ودر 20 دقیقه 220 صلوات .به عبارتی در یک ساعت 660 ذکر صلوات با سرعت معمولی ذکر خواهد شد   

برای ذکر گفتن نیازی نیست شرایط خاصی داشت و حتی می توان در هنگام رانندگی ، و یا پیاده روی و انجام کارهای روزانه دهان را به این ذکر عطر آگین کرد . ذکر صلوات از جمله اذکارسبک و کارگشاست که اثرات وضعی غیر قابل انکاری دارد و بسیار توصیه شده است  این که اشاره شد ذکر سبک یک اصطلاح است مثلا بزرگان می فرمایند ذکر لا اله الا الله سنگین است و خوب نیست افراد معمولی این ذکر را به کار برند . 
بیندیشیم که در طول روز چه کلمات بیهوده ای زمزمه و ذکر نا خودآگاه ماست و...

نظرات  (۳۳)

  • سجاد غلامی
  • عامل غیبت امام زمان (عج) ؛ خود ما هستیم !
    آیت الله بهجت -ره-

    دعوت از عاشقان مهدی منتظر (عج) :

    طرح ترک میلیون ها گناه ، جهت تعجیل در فرج مهدی زهرا (عجل الله فرجه و سهل الله مخرجه)؛
    سهم شما فقط یک گناه !
    به نام خدا
    سلام به همگی.
    دوستان عزیز تعداد صلواتا تا اخرین لحظه اونطور که به دستم رسید به 78200 تا صلوات رسید.خدارو شکر که این توفیقو داد..ایشالا که خدا از تک تکتون قبول کرده باشه..
    لیست دوستانی که اعلام حضور کردند:
    1)منصوره صامتی: 4000 تا صلوات
    2)سجاد غلامی:500 تا صلوات
    3)علیرضا:1500 تا صلوات
    4)زهرا:200 تا صلوات
    5)آسمان:100 تا صلوات
    6)عسل: 2000 تا
    7)ثقفی: 500 تا
    8)قزوینی:5000 تا
    9)محمد ق:500 تا
    10)یک مادر بزرگ:500 تا
    11)بهار:500 تا
    12)شانار:500 تا
    13)یک دوست:200 تا
    14)نا شناس:500 تا
    15)دوستان سایت سمت خدا و سایت دیگر:34400 تا
    16)خودم و خانوداه:4100 تا
    17)دوستان و ...:23200 تا
    التماس دعا

    پاسخ:
    محتاجیم 
  • سجاد غلامی
  • خورشید به سوگ مصطفی می گرید
    مهتاب به حال مجتبی می گرید
    در مشهد دل چه کربلایی برپاست
    زهرا به شهادت رضا می گرید

    ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) تسلیت باد .
    شمیم خانم ، آقا علیرضا ، زهرا خانم ، خانم صامتی ، آسمان بانو ، عسل خانم ، یک دوست جان ، ناشناس عزیز ، شانار ؟ ، بهار خانم ، محمد قاف عزیز ، مامان بزرگ دوست داشتنی ، قزوینی جان ، منصوره خانم .. اسم کسی جا موند ؟ از همتون قبول باشه . التماس دعای وی آی پی دارم از همتون !
    پاسخ:
    می کشی آه و در چشم هایت / می رمند آهوان دسته دسته
     در گلویت ترک می خورد بغض / التماس دعا! دل شکسته . . .
    سلام ثقفی هستم لطفا نام مرا هم یادداشت کنید 500 صلوات هم سهم من .یاحق
    پاسخ:
    سلام بسیار خوب که شما هم در جمع ما هستید التماس دعا
    از همه شما کسایی که تو ختم صلوات شرکت کردین خواهش میکنم که همه شب شهادت امام رضا از اذان مغرب به بعد تا نیمه شب شروع کنید به فرستادن صلواتا و همه تعداد صلواتایی که برا خودتون تعیین کردین رو بفرستین و نذارین ختم صلوات ناقص بشه.
    دلیل اینکه زمانش رو گذاشتم از اذان مغرب تا نیمه شب این بود که توی اون زمان محدود همه سخت مشغول فرستادن صلواتا هستن و یه شور و همدلی بین ما هست.و حتما همه در حق هم دعا میکنیم.و خدا به حرمت اون جمع دعا کننده ما میتونه دعای حداقل یه نفرمون رو رد کنه؟حتما حتما خود امام رضا هواسش به ما هست و هوامونو داره.
    از تک تکتون میخوام که توی لحظه ی با شکوه عبادتتون برام دعا کنین.اگه دلتون لرزید و اشک ریختید برای منه کمترین هم دعا کنید.که محتاج دعای خیر شمام.
    بچه ها من یه آرزویی به دل دارم که شاید به چشم خیلیا محال باشه.دست نیافتنی باشه.اما این احتمالو میشه داد که خدا ممکنه دعای شما در حق منو برآورده کنه.
    یه جایی خوندم که نوشته بود:همه گفتند محال است دلخوشم من به محالات رضا جان...
    برای من حتما دعا کنید.
    دعا کنید که تابستون بیام و خبر پزشک شدنم رو به شما بدم.
    من حاجتایی دارم و آرزویی دارم که ...دعا کنید بهش برسم اما به خیر به عاقبت به خیری بهش برسم...
    دعا کنید بتونم دل پدر مادرم رو شاد کنم.
    دلم این روزا خیلی گرفته و حال دلم اصلا خوش نیست..کاش یه بارون نعمت روش بباره.کاش خدا دستی به دلم بکشه که غمو از اون پاک کنه.به جاش همون شور و انگیزه همیشگیم برگرده...
    الهی آمین...
    التماس دعا
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    بسم الله الرحمن الرحیم
    السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
    -چون که از باب جواد تو کسی داخل شد..خنده دارست که دیگر به قسم فکر کند....

    امام رضا(ع):"به خداوند خوش بین باش زیرا هر که به خداوند خوش بین باشد خدا با گمان خوش او همراه است.و هرکه به رزق کم خداوند خشنود باشد خداوند به کردار اندک او خشنود باشد.و هرکه به اندک از روزی حلال خشنود باشد بارش سبک و خانواده اش در نعمت باشد و خداوند او را به درد دنیا و دوایش بینا سازد و او را از دنیا به سلامت به دارالسلام بهشت رساند."

    سلام به همه ی خواهر و برادرای بزرگوارم.

    -چقدر فکر کرده بودم برای اینکه چه حرفایی بنویسم موقع شروع ختم صلوت.اما چقدر سخته که کم میاری و نمیدونی چی بنویسی .انگار واژه ها ازت فرار میکنن.انگار واژه ها در برابر عظمت امام رضا خجالت میکشن و از هم فرار میکنن.وقتی داشتم اسامی بچه هایی که شرکت میکردند رو مینوشتم به این فکر میکردم که امام رضا حتما حتما اسم تک تک کسایی رو که خواستن صلوات بفرستن توی دفترش ثبت کرده.ومن..فقط و فقط دارم اون اسم هارو یادآوری میکنم..وقتی داری برا بزرگت امامت کاری میکنی واقعا حس میکنی که تو هیچ کاره ای.اونی که داره کارارو راست و ریس میکنه فقط و فقط خودشه.اون خودشه که داره به همه ما فرصت میده.لیاقت میده.سعادت میده.و تو کمترینه کمترینی این وسط.واقعا اینو احساس میکنی.
    موقعی که تولد امام رضا نزدیک بود داشتم به این فکر میکردم که چیکار کنم براشون..به این فکر میکردم که من باید یه کاری بکنم.یه حرکتی یه عملی یه ...من پارسال یهویی به دلم افتاد که برای تولد امام رضا باید به وسع خودم یه جعبه شکلات بخرم و پخش کنم.همین یه کار خیلی کوچیک.شاید هیچ کدوم از سالای عمرم این کارو نکرده بودم.اما امسال وقتی داشت تولد امام رضا نزدیک میشد داشتم به این فکر میکردم که ادای احترام به امام رضا فقط شکلات خریدن نیست..از خود خدا کمک خواستم که به دلم به ذهنم بندازه که یه کار خوبی انجام بدم یه خدمت خوب یه حرکت خوب..و خدا و آقا خودش کمک کرد.یه ایده به ذهنم اومد که شاید به نظر خودم در حد خودش نو بود میتونست به دل خیلی از عاشقای امام رضا حرکتی بده..و البته اون ایده بود در کنار ختم 14000 صلوات.
    موقعی که شروع کردم واسه اعلام ختم صلوات بین دوستام و فامیلاو...اولش تعداد صلواتا خیلی کم بود.و داشت شب تولدم میرسید.منم همش استرس داشتم که چیکار کنم ختمو رها کنم؟!یا نه همون تعداد باشه.از طرفی تعدادم خیلی کم بود.خلاصه خیلی شاکی بودم از همه آدما میگفتم مگه چند دور صلوات فرستادن چقدر وقت میخواد.میگفتم ما آدما همیشه فقط واسه حاجتامون کاری میکنیم صلواتی میفرستیم اونم سخت اما واسه خود امام رضا حاضر نیستیم چند تا صلوات بفرستیم.خلاصه خیلی دلم گرفته بود.با خواهرم حرف زدم و اون ناراحت شد از من و گفت که نباید اینجور بگم چون ممکنه خیلیا نتونسته باشن و فرصت نکنن صلوات زیادی بفرستن.تا اینکه بعدش با من تماس گرفته شد که چند تا دیگه از آشناها تعداد خیلی خیلی زیادی میخوان صلوات بفرستن که از 14000 تام بیشتر میشد.منم خیلی خوشحال بودم.از طرفی بقیه آشناها هم مشتاقانه شرکت کردند و تعداد صلواتا تا اخرین لحظه به 37600 تا رسید.منم خیلی از خودم شاکی بودم و از امام رضا خجالت میکشیدم که چرا باید در مورد محباش اینطور فکر میکردم.و به خدا میگفتم که خدایا منو ببخش.و شاید اون اتفاق فقط یه امتحان بود واسه من که صبر و پشتکارمو خدا بسنجه که چقد تو راهی که قدم میذارم تلاش میکنم و جا نمیزنم و نا امید بشم.
    تا اینکه تصمیم گرفتم واسه شب شهادت امام رضا هم ختم صلوات بذارم.اما...اینبار کاملا مطمئن بودم که همه شرکت میکنن.اما خیلی دوست داشتم که تعداد صلواتا از شب تولد امام رضا بیشتر بشه که الحمدلله تا این لحظه بیشترم شده.و خیلی دوست دارم که تعداد صلواتا به نیت 5 تن به 5 برابر برسه.البته فک کنم به برکت وجود امام رضا امشب جمعا به 70000 تا صلوات برسه.شایدم کمی بیشتر..
    ادامه کانت بعد>
  • شاهد عینی
  • چه کسی دوست داره یک ساعت فقط با خدا VIP در زمان اذان واختصاصی فقط با خودش حرف بزنه .با حسابی که خانم صامتی کردن .بسم ا...
    پاسخ:
    نفرمودید در صد مشارکت شما در صلوات ها چه قدر است
    من 5000 تا میفرستم
    پاسخ:
    سلااام حال شما خانم 
    مرحبا به این همت سلام برسونید ممنون که با ما همراه هستید
    http://www.8pic.ir/images/76301230207121605067.jpg
    پاسخ:
    ممنون .میون این همه دغدغه یک لبخند هم غنیمته
    با سلام
    امتحانات دانشگاه
    شنبه سخترین درس زندگیم را امتحان دارم
    امیدم تنها به خداست که به من توان تلاش کردن بدهد
    پاسخ:
    امیدوارم در جلسه ی امتحان از همه ی ظرفیت علمی خود بتوانید استفاده کنید گاهی همه ی آنچه را باید مطالعه کرده ایم ولی در جلسه ی امتحان تمرکز کامل برای ارایه ی همه ی آن دانش را نداریم  و بعد از امتحان انگشت حسرت می گزیم !
    این مطلب تا به حال بسیار به من کمک کرده "فهم السوال  نصف الجواب"
  • یک مادر بزرگ
  • سلام کار خیلی خوبی انجام دادید من هم 500 صلوات می فرستم . راستی خانم صامتی گل در مورد مادربزرگ ها هم مطلب بنویسید فقط به فکر جوونها نباشید .من یک کارمند باز نشسته ام که روزهای خسته کننده ای رو می گذرونم .موفق باشید
    سلام
    ضمن عرض تسلیت این ایام من هم 500 صلوات می فرستم .التماس دعا
    سلام خانم صامتی من دوازده سالمه کلی هم امتحان دارم دعا کنید فردا امتحان عربی دارم نمرم خوب بشه نگرانم .منم دلم میخاد فردا با شما صلوات بفرستم .500 صلوات برای من
    خانم صامتی.
    سلام
    ممنونم از این همه همکاریتون واسه ختم صلوات.واقعا خوشحال شدم که پست های جدیدتون رو در ادامه پست صلوات گذاشتین.
    خدا بهتون توفیق بده..
    در اسرع وقت لیست تازه شرکت کننده ها و متن جدیدم واسه فرداشب رو میذارم.
    این نوید رو هم بهتون بدم که به برکت وجود امام رضا تعداد صلواتا از شب تولدشون بیشتر شده و تا این لحظه به 62200 تا صلوات رسیده که باز هم در حال افزایشه.خداروشکر
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام عزیز دلم 
     برخی از پیشنهاد ها کار بردی هستند و خوشبختانه  هر چه علم پیش می رود ابعاد دیگری از حقانیت دین پیامبر مهربانی ها حضرت رسول صلوات الله علیه مشخص می شود که مایه ی مباهات ما مسلمانان است . امروزه علم به تاثیر کلمات بر آب پی برده ، برخی از اذکار تنها ذکرشان شفاست و صلوات بر محمدو آل محمد همچنین . این ذکر زیبا که نام پیامبر آسمانی و آلش که همانا معصومین علیهم السلام هستند را شامل می شود باید بر زبانمان حک کنیم که بر قلبمان بر روحمان حکم براند تا محمدی  شویم انشالله . بنابراین پیشنهاد خوب شما به طور عملی ما را به این محبت گره می زند . این فکر خوب رو با چاشنی خلاقیت ادامه بده خیلی برکت داره عزیزم .

    گشتم وذکری بالاتر از صلوات ندیدم.آیت ا..بهجت. فرح وشادی مذهب.
    500ذکر به نیت ذاکرین حرم سالار شهیدان ورئوف اهل بیت.التماس دعا از همگان. قبول باشد وقدمتان در راه خیر مستدام باد.ظهور مهدی زهرا چشم امید ماست از آن شب تیره که خورشید بر اید وبا خورشید مشهد دل جهان منور سازند.آمین
    پاسخ:
    سپاس از همراهی شما ،چه خوب که اندیشه ی شما به سمت نیت ما سو دارد...
    ز احمد تا احد یک میم فرق است / جهانی اندر این یک میم غرق است
    یقیناً میم احمد میم مستی است / که سرمست از جمالش چشم هستی است
    ز احمد هر دو عالم آبرو یافت / دمی خندید و هستی رنگ و بو یافت
    اگر احمد نبود آدم کجا بود / خدا را آیه ای محکم کجا بود
    چه می پرسند کاین احمد کدام است / که ذکرش لذت شرب مدام است
    همان احمد که آوازش بهار است / دلیل خلقت لیل و نهار است
    همان احمد که فرزند خلیل است / قیام بت شکن ها را دلیل است
    همان احمد که جانش جام وحی است / به دستش ذوالفقار امر و نهی است
    همان اول که اینجا آخر آمد / همان باطن که بر ما ظاهر آمد
    همان احمد که سرمستان سرمد / بخوانندش ابوالقاسم محمد


    رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) بر شما تسلیت باد.
    سلام. 1000تا صلوات دیگه برای من ثبت کنید که جمعا میشه1500 صلوات . خودم 1000تا میفرستم .خانمم 500تا .التماس دعا
    شــک نکــــن...!
    آینــــده ای خواهـــم ساخت که گذشتــــه ام جلویــــش زانــو بزنــــد...!
    سلام من هم علاقه مندم شرکت کنم .برای همراهی با کار خوب شما 500 بار این ذکر مبارک رو خواهم گفت
    پاسخ:
    سلام ای کاش خودتون رو معرفی بفرمایید.سپاس که با ما همراه هستید 
    با سلام
    من هم 200صلوات می فرستم ( در موقع امتحانات بیشتر از این در وسعمان نیست )
    با سپاس

    پاسخ:
    امتحانات دانشگاه یا دبیرستان؟
     ممنون دوست عزیز امری داشتید در خدمتیم
    به نام خدا
    سلام به همگی.
    در مورد ختم صلوات باید بگم که دوستان عزیز چرا اینقدر مشارکتتون کم بود؟؟
    لیست دوستانی که تا این لحظه اعلام حضور کردند:
    1)منصوره صامتی:2000 تا صلوات
    2)سجاد غلامی:500 تا صلوات
    3)علیرضا:500 تا صلوات
    4)زهرا:200 تا صلوات
    5)آسمان:100 تا صلوات
    6)دوستان سایت سمت خدا:9300 تا صلوات
    7)دوستان سایت دیگر:9700 تا صلوات
    8)خواهران شمیم:1000 تا صلوات
    9)دوست شمیم:500 تا صلوات
    *اگر اسم کسی از قلم افتاده یا تعداد صلوات هاشو اشتباه نوشتم گوش زد کنید*
    هنوز هم منتظر شما هستم برای مشارکت در این کار الهی..
    دوست دارم تعداد صلواتا از شب تولد امام رضا بیشتر بشه.ایشالا که این اتفاق بیفته.
    التماس دعا از همگی.
    صلوات

    سلام خانم شمیم
    من هم شنیدم که وقتی تعداد زیادی در زمان خاصی ذکر خاصی را می گن تاثیر مثبتی داره .از نیت شما خوشم اومد همیشه برای حاجت خودمون دعا می کنیم یا صلوات می فرستیم ولی شما برای خود امام رضا این کار و کردید خیلی خوبه
    منم می خام شرکت کنم .2000 صلوات سهم من
    با این حساب دقیقی که خانم صامتی عزیز انجام دادن تقریبا میشه سه ساعت، چه اشکالی داره ،راستش خانم صامتی عزیز شما که نوشتید کمی به کلمات بیهوده ای که در طول روز زمزمه می کنیم فکر کنیم از خودم دلم گرفت تا همین دو سال پیش جمکرانم ترک نمی شد ولی الان دلم برای اون نماز های پر از اشک و ترس از خدا تنگ شده ولی
    ای کاش خدا ما رو ببخشه به برکت صلوات بر محمد و آل محمد
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    پاسخ:
    عسل جان سلام 
    چقدر خوب که با ما همراهی عزیزم ، چرا اینطور نوشتی دل من هم برای شما گرفت به نظر می رسه مشکلی هست اگر دلت خواست بنویس  شاید راه حلی باشه .
    با سلام به شمیم عزیز..
    منم 100 تا صلوات میفرستم
    آقای غلامی سلام و عرض ارادت میشه ایمیل شما رو داشته باشم ؟
  • سجاد غلامی
  • سلام خانم شمیم . پوزش منو بپذیرید . تصور من این بود که این نذره، نه چیز دیگه ای (شاید چون یه جا اسم از حاجت برده بودید و ...) که شما می فرمایید این ختم هستش . بسیار عالی ، بسیار عالی . قبول باشه انشاءالله . نه ؛ نیازی به تغییر زمانش هم نیست . زمانش هم خیلی خوبه . چون این ختم هستش ، دیگه اون سختگیری های نذرو نداره هرچند که ممطمءن باشید بنده به عهد خودم وفا می کنم و به نیابت از شما صلوات می فرستم و ثواب اونو به حضرت علی بن موسی الرضا هدیه می کنم . مطمءنم که دیگر دوستان هم که اعلام آمادگی کردند هم به عهد خودشون وفا خواهند کرد .
    ****سجاد غلامی- علیرضا- زهرا- و خانم صامتی****

    شما کسایی هستین که تا این لحظه اعلام حضور کردین.
    ختم صلوات رو همون شب شهادت امام رضا(ع) از اذان مغرب تا نیمه شب همه با هم میخونیم و برگزار میکنیم.

    آقای غلامی من به همه اعلام کردم که تو این زمان بخونند.فک میکنم اگه بخوام زمانشو عوض کنم دیر باشه یا بقیه اشتباه کنن.پس همون زمانی که اعلام کردم بهتره.انشاءالله که همه فرصت میکنن که بخونن صلوات هارو.

    از همه شما عزیزان میخوام که تو لحظه های با شکوه عبادتتون من رو هم یادتون باشه که محتاج دعا خیر تک تکتونم.اگه دلتون لرزید و اشکی از چشماتون سرازیر شد منو یادتون باشه و منو هم دعا کنید.دعای ما در حق هم دیگه واقعا میتونه روا بشه.
    التماس دعای ویژه.
    **زهرا**
    سلام آبجی عزیز.
    شما مجموعا 200 تا میفرستید؟یا هر کدوم 200 تا صلوات؟

    ******یادتون باشه که فقط بد عهدی نکنید و شب شهادت صلوات هارو بفرستید*****
    همه شما دوستان عزیز شب شهادت بیاید به وبلاگ خانم صامتی و من بهتون یادآوری میکنم..
    من و مادرم 200 تا می فرستیم
    پاسخ:
    هر کدوم 200 صلوات؟
    *سجاد غلامی*
    سلام برادر بزرگوار.
    خیلی ممنونم از توضیحات خوب و راهنمایی هاتون.واقعا مفید بود.
    اما این ختم صلواتی که گذاشتم نذر نیست.یه چیزی مثل اینه که به دلت بیفته برای امام رضا کاری در حد توانت انجام بدی.
    فرمایشات شما کاملا درسته.من هم این توی ذهنم بود که ممکنه کسی نتونه صلوات هارو بفرسته تو شب شهادت.اما گفتم خب این چند تا صلوات هم مثل خیلی ازکارای واجب دیگمون که داریم و براش وقت میذاریم خب اینم یکی از همون ها.یکم براش وقت بذاریم.از طرفی فک میکنم توی اون بازه زمانی که تعیین کردم همه سخت مشغول فرستادن صلواتا هستن و مطمئنا همه در حال دعا کردن برا هم هستیم و یه بار حاج اقا ماندگاری میگفت خدا وقتی یه عده زیاد از مردم مشغول دعا کردن هستن(منظورشون لحظه نزدیک تحویل سال بود که داشتن در موردش توضیح میدادن)به حرمت اون جمع دعا کننده که دستای زیادی درازه به سمتش دعای اونارو برآورده میکنه.من هم این توی ذهنم بود که توی اون لحظه ها همه مشغول صلوات فرستادن هستن و خیلی قشنگتر و زیباتره.و همه یه هم دلی پیدا میکنن و اگه دعایی هم برای هم بکنیم محاله خدا دعای حداقل یه نفرمون رو ردکنه.درسته؟
    حالا نمیدونم چیکار کنم.
    من توی سایت سمت خدا قسمت دلنوشته ها فعالم.اونجا هم اعلام کردم.یعنی در واقع من اول اونجا اعلام کردم این ختمو.و بعد اینجا به دلم افتاد بیام و به شماها هم بگم.
    نمیدونم حالا اگه شما و بقیه دوستان فک میکنید اینجوری بهتره تا زمانش رو باز تر کنم.مثلا بذاریمش از اذان مغرب شب شهادت تا اخرین لحظه روز شهادت یعنی تا ساعت 24 روز شهادت.
    نظرتون چیه؟؟
  • سجاد غلامی
  • سلام خانم شمیم . امیدواوم که حالتون خوب باشه . بنده هم مطلب شما رو خوندم و هم خوندن اون رو ، در حد توان و تا جایی که بشود در فرصت باقی مانده ، به دیگران توصیه می کنم تا در صورت تمایل ، در کار خیر و دسته جمعی شما ، مشارکتی فعال داشته باشند .
    اینجانب از بوستان گل های محمدی شما ، پانصد گل صلوات به نیت آنچه مرقوم فرموده اید ؛ چیده و به آستان مبارک ثامن الائمه ، حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف تحیه و السلام پیشکش و هدیه می نمایم .
    اما نه از باب نصیحت ، آنهم به بانویی محترم ، فهمیده و مومن همچون شما ، بلکه از باب ، نخست یادآوری برای این کمترین و احیانا مفید واقع شدن برای دیگر دوستان ؛ در مورد نذر ، نکته ای به نظرم رسید ، که به این بهانه ، آن را در اینجا بازگو می کنم .
    نذر همچون عهد و قسم و .. احکامی فقهی دارد که در رسائل عملیه ، مراجع معظم ، زوایای آن را به خوبی بیان فرموده اند . اما نذر همچون دیگر اعمال عبادی ، جدا از احکام ، آدابی هم دارد که آداب آن را باید در کتب روایی و سیره ی معصومین جستجو کرد . من باب مثال ، ما روایت از ناحیه ی معصوم داریم که فرموده و تاکید نیز داشته اند که در انعقاد صیغه ی نذر ، از تکلف و سختگیری ، دوری کنید که "لایکلف الله نفسا الا وسعها" اصولا در نذر (که در آن ، عملی مستحب ، به واجب شرعی تبدیل می شود ) توصیه به سخت گیری نشده است .
    امام جعقفر الصادق علیه السلام می فرمایند : خداوند کراهت دارد که عملی مستحب را به صورت دشوار برای خود ، واجب بگردانید . علما هم توصیه کرده اند که برای نذر های خود ، شروط و قیود تعریف نکنید !
    اشاره ی سخنان من ، به تعین وقت ، از جانب شما برای ادای این نذر ، آنهم در محدوده ای ضیق و کوتاه است !
    اگر خدایی نکرده در آن محدوده ی تنگ زمانی ، برای شما و یا هریک از دوستان مشغله ای پیش بیاید ، یا بر احدی فراموشی حادث بگردد (در خوشبینانه ترین حالت ! ) چون این یک کار گروهی است و همه باید به وظیفه ی خود عمل کنند ، تا نذر ادا شود ؛ متاسفانه دیگر در آن حالت ، نذر از جانب شما ادا نشده و دقیقا به مدت یکسال ، به تعویق خواهد افتاد که اگر خدایی نکرده ، زبانم لال ، دور از جان ، دور از جان ، و بازهم دور از جان ، دیگر در قید حیات نباشید ؛ در سرای دیگر ، مورد بازخواست قرار گرفته و همچون ترک یک فعل واجب ، با عمل شما برخورد خواهد شد ! چرا که از منظر فقهی ، نذر زمانی ادا می شود که دقیقا عین آن ترتیب و کیفیتی که بیان شده ، انجام بگیرد و در حدیث هست که خداوند نسبت به وفا به عهد و ادای نذر ، سختگیر است .
    آنچه گفته شد شمه ای کوتاه از جنبه های فقهی و احکامی ، آدابی و سننی و اخلاقی معجزه ای به نام نذر بود .
    یادمان نرود ، « المومن ؛ کیض » یعنی مومن زیرک است ! از این زیرکی در کارهای خیرمان بهره ببریم !


    خانم صامتی ممنونم از اینکه توی این کار قشنگ سهیم شدید.حتما اجرتون با خود آقا امام رضاست.
    التماس دعا
    *علیرضا*
    سلام برادر.
    حتما اسمتون رو توی لیست شرکت کننده ها مینویسم.
    فقط باز هم تاکید میکنم شرط شرکت تو این ختم بزرگ وفای به عهده.حتما توی اون زمانی که تعیین کردم صلوات هارو میفرستید؟؟
    سلام خانم صامتی شماکه کامنتای منو تایید نمیکنید .حداقل صلوات بفرستیم ثواب داره!!
    خواهرم شمیم من هم 500صلوات میفرستم
    پاسخ:
    سلام
    بسیار خوب که مشارکت می کنید .التماس دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">