منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

با هم مرور کنیم

منصوره صامتی |

میزان رای ملت است

 


« ... آن روزی که شما احساس کردید ، که می خواهید فشار به مردم بیاورید ، بدانید که دیکتاتور دارید می شوید .. هم تکلیف شرعی تان است و هم حکم عقل است که ما باید ، حفظ کنیم مردم را .. ما وقتی مردم را داریم ، اسلام را داریم و رضای خدا را داریم ، همه چیز را داریم . »

هرچند که امام خمینی (ره) به لحاظ ادله ی فقهی ، مشروعیت نوعی را از جانب خداوند دانسته اند ؛ ولی ایشان مشروعیت خاص یا شخصی را ، از جانب رای و نظر مردم می دانند . لذا توجه به رای و نظر مردم و علایق آنان و رعایت حقوق هریک از مردم را ، برای موفقیت مسئولان در امر خدمتگزاری لازم و ضروری اعلام می کنند و بر همین اساس بر نفی هرگونه فشار نسبت به مردم و حقوق آنان ، تاکید دارند .
بطور کلی مردم و علایق و خواسته های آنان ، در نگاه و اندیشه و سیره ی عملی امام جایگاه مهم و والایی دارد .

« تا ملت درکار نباشد ، از دولت و سایر قوا کاری برنمی آید . یعنی همه ی دستگاههای دولنی به استثنای ملت ، کاری از او بر نمی آید . ازین جهت همه ی ما باید کوشش کنیم که ، رضایت مردم حاصل شود در همه ی امور ... جمعیت و یا ملتی اگر بخواهند موفق باشند ، علاوه بر اینکه باید برای خدا کار بکنند و از دیگران چشمداشتی نداشته باشند ؛ باید با مردم باشند . بدون مردم نمی شود کار کرد و موفقیت حاصل نمی شود . »

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که منظور از خواست مردم ، مصالح و حقوق آنان ( حقوق الناس) است نه هواهای نفسانی آنان . با این نگاه به خواست و اراده ی مردم و توجه به نظر و رای آنان ، در طول رعایت دستورات الهی و جلب رضایت خداوند قرار می گیرد ؛ و مسلما تنها در غیر اینصورت است که می توان گفت رعایت دستورات الهی ، مقدم بر اهوای مردم خواهد بود .
بدین جهت حضرت امام در تشجیع شورای نگهبان که در مقابل امیال گروههای کوچک از مردم تسلیم نشوند ، می فرمایند :
« اصولا آنچه که باید در نظر گرفته شود ، خداست نه مردم »

بی توجهی به حقوق حقه ی مردم ، خواست و اراده ی بر حق آنان در چارچوب قانون ، نه تنها می تواند نظام را با بحران مشروعیت خاص (مقبولیت) دچار کند ، بلکه در طول زمان ، به خطری جدی و فزاینده در مقابل عوامل حفظ و تداوم انقلاب و وحدت و امنیت ملی قرار بگیرد .
"حقوق مردم" نه فصلی است که تنها در ایام انتخابات دم از آن بزنیم ؛ و نه ابزاری سیاسی است که با مانور تبلیغاتی برروی آن ، به دنبال بهره برداری از آن باشیم .
حقوق مردم ؛ حقوق مردم است و میزان ؛ آقایان مسئول و وارث خونهای پاک شهیدان ؛ میزان همین مردمند .


  • منصوره صامتی

نظرات  (۱)

کاخ نشینی بد نیست، خوی کاخ نشینی بد است و
کاخ نشینی، خوی کاخ نشینی را به همراه دارد
امام خمینی (قریب به مضمون)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">