منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

باهم بیاموزیم

منصوره صامتی |

آیا می دانید بر اساس توصیه ی جراح عروق به ازاء هر یک ساعت پانزده دقیقه باید پیاده روی و تحرک داشت لطفا برای سلامتی خویش مدیریت زمان داشته باشید

در غیر اینصورت اگر ناگهان در سن 40 سالگی دچار عوارض لخته ی خون در پا شدید تعجب نکنید

آیا می دانید اگر کره ی زمین را بر روی نقشه ی مسطح نقش کنیم و قطر نقشه را رسم کنیم ایرا ن دقیقا در نقطه ی تلاقی دو قطر یعنی وسط زمین قرار می گیرد

  • منصوره صامتی

نظرات  (۱)

  • سجاد غلامی
  • سلام .

               « ورزش ، نشاط ، تندرستی ، شادابی و سرزندگی »

    می خواهم به تناسب موضوع مطرح شده ، این بار کمی راجب اهمیت ورزش و خالی بودن آن در زندگی امروزی بیشتر ما ، صحبت کرده و ضمن یادآوری نکات لازم در ورزش کردن ، به ارائه چند برنامه ورزشی هم بپردازم .

    ورزش کمک می کند تا ...

    بهتر و راحت تر بخوابیم .
    فرایند پیری دیرتر سراغ ما بیاید .
    مفصل ها ، ماهیچه ها و استخوان های سالم تری داشته باشیم .
    سیستم دفاعی قوی تری داشته باشیم .
    حافظه برتری داشته باشیم .
    اعتماد به نفس بالاتری داشته باشیم .
    انرزی بیشتری داشته باشیم .
    استرس ، اضطراب ، افسردگی و فشارهای عصبی کمتری داشته باشیم .
    کمتر بیمار شده و دوره های نقاهت کوتاه تری داشته باشیم .
    قلب ، عروق و دستگاه عصبی سالم تری داشته باشیم .
    پوست و چهره شاداب تر و با طراوت تری داشته باشیم .
    و ورزش کمک می کند تا ..

    باید ها و نباید های ورزش

    با اعتدال شروع کنید . قدم به قدم پیش بروید . حجم و میزان فعالیت های ورزشی خود را آرام آرام افزایش دهید .
    بیش از حد ورزش نکنید .
    بعد از هر جلسه ورزش بدن نیاز به بازسازی عضلات و استراحت دارد (ریکاوری) . ریکاوری نمودن از طریق تغذیه صحیح و استراحت کافی بعد از هر جلسه به دست می آید .
    بغیر از تغذیه و خواب ، برای کوفتگی عضلات بعد از ورزش ، می توان از دوش آب گرم و برای گرفتگی و اسپاسم عضلات از کمپرس یخ استفاده نمود .
    بهترین روش برای اینکه بدانید که بدن ریکاوری نموده است یا نه ، احساسی است که دقیقا قبل از آغاز جلسه بعدی دارید . بدین صورت که اگر بدن سر حال بود و آماده ورزش ، شما به درستی ریکاوری نموده اید در غیر این صورت یا جلسه ورزش را به تعویق انداخته یا اینکه از حجم فعالیت ورزشی خود در آن جلسه بکاهید .
    یکی از بهترین شیوه های ورزش نمودن ،  ایجاد تناوب در جلسات ورزشی است یعنی یک یا چند جلسه سنگین ( به تناسب میزان آمادگی جسمانی بدنتان  ) و به دنبال آن یک یا چند جلسه سبک .
    قبل از شروع هر جلسه ورزش ابتدا خود را گرم نمایید . گرم کردن یا warm up نمودن به ترتیب شامل تنفس عمیق ، درجا زدن ، انجام حرکات چرخشی (چرخش هر مفصل حول محور خود ) ، انجام حرکات نرمشی ، و انجام حرکات کششی می باشد .

    شکل صحیح تنفس عمیق کشیدن به این صورت است که باید مرحله دم را از راه بینی ، به مدت 5 ثانیه هوا را به درون شش های خود کشیده و به مدت 10 ثانیه نفس را حبس نمایید . بهد در مرحله بازدم هموا را از راه دهان به مدت 15 ثانیه آرام به بیرون دهید . چند مرتبه این عمل را تکرار نمایید .
    در پایان هر جلسه ورزشی هم بدن خود را ( برای از بین بردن اسیدلاکتیک تشکیل شده در عضلات و ماهیچه ها که از بین بردن آن موجب رفع خستگی می شود )  به درستی سرد نمایید .
    فعالیت سرد نمودن یا down up به ترتیب شامل (عکس گرم کردن ) ابتدا انجام حرکات کششی ، انچام حرکات نرمشی و ارام آرام دویدن به نحوی که حالت دویدن شما ، با سیری کاهشی به قدم زدن تبدیل شود ، می باشد و در پایان  انجام چند تنفس عمیق .
    در صورت نیاز عضلاتی که بیشتر احساس خستگی می کنید را می توانید ماساز دهید .
    در هنگام ورزش به دردهای ناگهانی در مفاصل ، ماهیچه ها و رباط ها و تاندون ها بی توجه نباشید و ان ها را جدی بگیرید .
    برای داشتن انگیزه و متعهد بودن به برنامه ورزشی خود ، از یک همراه خوب استفاده کنید . این همراه می تواند یک دوست خوب باشد و یا یک پخش کننده موزیک های شاد ورزشی .
    به عنوان یک قاعده کلی ، در حین ورزش با هر بیست دقیقه فعالیت ورزشی ، یک لیوان آب بنوشید (چه تشنه بودید و چه تشنه نبودید )
    بعد از اتمام ورزش اولویت اول در تغذیه جایگزین کردن آبی است که در حین ورزش از راه تعریق از دست داده اید . پس نوشیدن مایعات را در درجه اول قرار دهید .
    با سپری شدن یک ساعت از فعالیت های ورزشی (شدید ) با اولویت دادن به مواد کربوهیدرات دار ، می توانید اولین وعده غذایی خود را نوش جان بفرمایید .
    سعی کنید از ورزش کردن لذت ببرید و به دید یک تفریح مفرح به آن بنگرید .
    و ..

    یکی از بهترین ورزش ها که مناسب همگان بوده و در هر سن و با هر جنسیت و برخوردار از هر سطح از امادگی بدنی ، می توانند آن را به صورت روتین و روزانه انجام دهند و به آنچه از فواید ورزش که گفته شد برسند ، ورزش های ایروبیک یا هوازی است .
    در این ورزش ها که برای سلامتی دستگاه قلب و عروق و دستگاه تنفسی و کاهش جربی های اضافی و به دست اوردن تناسب اندام مفیدند و توصیه می شوند ؛ در حین ورزش با به دست آوردن میزان ضربان قلب خود از فرمول زیر و رسانیدن ضربان قلب و نگه داشتن آن در این محدوه تعریف شده ، آن نتایج به دست می آید .
    شما باید در این فرمول اگر زن هستید با کم کردن سن خود از عدد 220 و ضرب نمودن عدد به دست آمده در 65% ضربان قلب خود را در هر دقیقه به دست آورده  و در ورزش کردن سعی کنید ضربان قلب خود را به به آن حد رسانیده و آن حالت را به مدت 5 دقیقه استمرار ببخشیده و حفظ نمایید .

    برای اقایان بعد از کم کردن سن خود از عدد 220 ، عدد به دست آمده را باید در عدد 75% ضرب نماییند .

    برنامه ورزشی طناب زدن : ( 3 روز در هفته )

    هفته اول و دوم :
    به مدت 15 ثانیه طناب زدن ، 45 ثانیه استراحت .  ( 8 بار تکرار )

    هفته سوم و چهارم :
    به مدت 15 ثانیه طناب زدن ، 15 ثانیه استراحت . ( 12 بار تکرار )

    هفته پنجم و ششم :
    30 ثانیه طناب زدن ، 15 ثانیه استراحت . ( 8 بار تکرار )

    هفته هفتم و هشتم :
    1 دقیقه طناب زدن ، 30 ثانیه استراحت . ( 7 بار تکرار )

    هفته نهم و دهم :
    5 دقیقه طناب زدن ، 1 دقیقه استراحت . ( 2 بار تکرار )

    هفته یازدهم و دوازدهم :
    3 دقیقه طناب زدن ، 1 دقیقه استراحت . ( 5 بار تکرار )

    هفته سیزدهم و جهاردهم :
    6 دقیقه طناب زدن ، 1 دقیقه استراحت ( 3 بار تکرار )

    هفته پانزدهم :
    8 دقیقه طناب زدن ، 2 دقیقه استراحت ( 3 بار تکرار )

    برنامه ای به همین شکل  برای پیاده روی و دویدن وجود دارد که در صورت استقبال از طرف دوستان ، آن را نیز در همین پست خواهم نوشت .

    ورزشکار باشید ./

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">