منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
سومین بار بود که برای تکمیل دوره ی درمان دندانم به دندانپزشکی می رفتم ...
منشی لبخندی زدو همینطور که پیشبند نایلونی رو دور گردنم می بست گفت:خانم صامتی برام جالبه که شما همیشه با چادرید!پوششتون یکیه!
یکه خوردم گفتم مگه قراره چه جور باشم؟!
اومد پاسخ بده که دکتر گفت :اینو که همه می دونن در صدا و سیما چادر اجباریه...
گفتم نه اصلا اینطور نیست
گفت :چی میگین خانم صامتی دفاع نکنید.خیلی از همکاراتون میان اینجا از سازمان که میان با چادرن از خونه که میان نمیشه شناختشون !
میگن چادر لیباس کارمونه تو سازمان اجباریه.
خیلی ناراحت شدم امان از آدمهای متظاهرو دورویی که به خاطر خودخواهی خودشون آبروی بقیه رو هم میبرن...
نفسی کشیدم و قاطعانه گفتم:اصلا اینطور نیست در سازمان کسی مجبور نیست چادری باشه .آدمهای دورو برای اینکه مانتوهای تنگ و چسبونشون از نگاه حراست دور بمونه چادر سرشون می کنن .ومن هم همه جا حتی مهمونی هم که میرم همین حجاب و دارم و برای مخاطبم ارزش قائلم پشت دوربین و جلوی دوربین برای من فرقی نمی کنه .
دکتر گفت :چرا دفاع می کنید شما از عملکرد صدا و سیما راضی هستید؟
گفتم:این که یه بحث دیگه است و ربطی نداره که بی انصافی کنم و موضوعی که از اون اطلاع دارم و پنهان کنم و به دروغ مساله ی دیگه ای رو عنوان کنم !
معلومه من هم انتقاد دارم ولی این چه ریبطی به مساله یااجباری بودن چادر داره؟!
به هر حال تا به این لحظه با چنین مساله ای در صدا وسیما مواجه نشدم.

نظرات  (۱۲)

خانم صامت همانطور که  گفتم برای شما سوءتفاهم پیش اومده  خب اینجا دوستان گفتند مجری ولی من اصلا شما را یادم نیومد بعدشم مگه اینم پنهون کردن داره آخه والا ما هر وبلاگی میریم همه گردانندگان اون وبلاگ یا سایت تقریبا خودشون را به طور کامل معرفی میکنند در ضمن مطمئن باشید من اگر از اینترنت میتونستم در مورد بیوگرافیتون اطلاعاتی بدست بیارم مزاحمتون نمیشدم اما افسوس ودریغ  همانطورم که گفتم احساس میکنم براتون سوءتفاهمپیش اومده ومن قصد هیچ گونه مزاحمتی را ندارم ومثل خودتونم خانم هستم وفقط به جهت علاقم به  برنامه های تلویزیونی این سوال راکردم .
پاسخ:
عزیزم به من حق بده که در این فضا با فردی که او را نمی شناسم راحت نباشم.هر انسانی حتما بیوگرافی داره ولی دغدغه ی بنده همراهی دوستان با اندیشه و تفکر بنده است نه با بیوگرافی بنده سپاس که همراهی می کنید.
خانم صامتی حرفاتون تاحدودی درسته من خیلیا را در زمان دانشجوییم میدیدم که با وجود اجباری نبودن حجاب به خاطر همین تنگ بودن لباس وهمین مسائلی که اشاره کردید چادر سر میکنند اما متاسفانه من خودم یکی دوتا از مجریان وگزارشگرانخانم در تلویزیون را در پخش برنامه زنده دیدم که با وجود چادری بودن هفت قلم آرایش کردند ولاک هم زدند طوری که من واقعا تعجب کردم چطور در پخش زنده همچین چیزی را سانسور نمیکنند اگر خواستید اسمشون را میارم اما الان برای حفظ آبروشون نگفتم هرچند پنهون از بقیه نبوده که منم بخوام پنهونش کنم یک مسئله دیگه هم اینکه من خیلی اتفاقی با وبلاگ شما آشنا شدموبا وجود اینکه تلویزیون هم زیاد میبینم اما راستش تا حالا شما را ندیدم  میشه بگید شما مجری کدوم برنامه بودید ؟باتشکر
پاسخ:
اگر بنا باشد بنده در وبلاگ شخصی برای مخاطبان رزومه پر کنم با توجه به روحیات ایرانیان عزیز بنده وقتی برای اراء ی دغدغه های خویش نخواهم داشت ! 
با اندکی جستجو در اینترنت پاسخ پرسش خود را خواهید یافت . 
اگه بین چادری و غیر چادری تبعیض نبود اونها هم احساس نمی کردند برای حفط و ادامه کارشون نیاز دارند که چادر سر کنند.
اینکه شما می گید طلم در حق اونهاست که نمی تونن خودشون باشن، نه شما
پاسخ:
سهیلای عزیز 
لطفا منظورتون رو توضیح بدید.چرا ظلم ؟!

  • یک کوچولو
  • دختر جون ای کاش همین الان بگن حجاب آزاده ببنیم چند درصد از شما مجریان متظاهر و دشمن ملت (چون درد و ظلم به مردمو می بینید و به خاطر کارتون جیک نمی زنید ) حجابتون رو بر نمی دارید. یه نگاه به همکارات زمان شاه و بعد انقلاب بنداز میفهمی من چی میگم.
    کاشکی فقط یکم انسان باشید اصلا نباشید اقلا خودتون باشید

  • ریحانة النبی
  • مورد اول: اثبات وجوب حجاب از منظر قرآن که در این آدرس معرفی شده بود.
    و اما پاسخ سوال شما:
    ما باید مسلمانی خود را با مباحث اعتقادی و پایه‌ای دین، استوار کنیم تا از گزند شبهه افکنان در امان باشیم..
    مثلا فردی به شما میگوید شما که پیامبر خدا ندیده ای پس چطور اطمینان داری که فلان سخن از اوست؟! یا شبهاتی این چنین.. اما مسلمان باید تحقیق کند [و به قول خودتان نه تقلید]
    اساس دین اسلام قرآن است و هر روایت از پیامبر(ص) و اهل بیت معصوم (ع) باید با قرآن و آیات الهی همخوانی داشته و مخالف نباشد چرا که مخالف با قرآن بودن روایت مشخص میکند جعل حدیث شده است..
    (به علت محدود بودن فضای نظرات دعوت میکنم ادامه مباحث اعتقادی را از وبلاگ 2soo دنبال کنید..)
    پاسخ:
           مباحث و موضوعات بسیار خوبی در این آدرس عنوان شده موید باشید
  • ریحانة النبی
  • سلام.
    قرآن تعیین کننده واجب ،حرام ،مستحب و مکروه ما مسلمانان است نه هیچ کس دیگر..
    ملاحظه بفرمایید:
    http://2soo.blogfa.com/post-290.aspx
    پاسخ:

           سلام  بزرگوار!

    منظور شما را به درستی درک نکردم لطفا توضیح دهید.به نظر شما سنت پیامبر و اهل بیت (ع) چه می شود؟

    سلام خانم صامتی.

    من یکی از طرفدارای شمام.من طراح سایتم اگه دوست داشتید من  مایلم که یه سایت در شاءن و شخصیتتون درست کنم بدون هیچ چشمداشتی و فقط به پاس زحماتتون.اگه مایل بودید به ایمیلم پاسختون رو بفرستید.خداحافظ

    پاسخ:

    سلام سپاسگزارم .تا به حال به این مساله این گونه نگاه نکرده بودم  "طراحی سایت بر اساس شخصیت شما!"

     

    واقعا متاسفم برای جامعه ای که ریا و دورغ گویی بیداد میکنه...هر کسی که بهتر صحبت کرد و حرفشو رنگ و لعاب داد بهترینه..منم یه سوال داشتم از شما!بودند بین همکارانتون که اول مانتویی بودند و سپس پیشرفت و ترقی رو در چادر دیدند؟افسوس...

    پاسخ:

    منظورتون مفهوم نیست؟

    الان عمو عزت یه پست مشتی برات کنار میزاره ؛-)
    پاسخ:

    به یقین صداقت بهترین سیاست است .اگرچه کمتر به این روش عمل می شود .صداقت به عنوان یک استراتژی راه آینده را هموار می سازد البته هزینه هایی هم دارد

    خواهر عزیز
    متاسفانه
    ریا ودو رویی جزیی از فرهنگ ما شده و این مساله ریشه تاریخی دارد
  • روح الله مومن نسب
  • معتقدم ریا ریشه بسیاری از بدفرهنگی های ماست.
  • محمد صحرایی
  • بارها گفته ام و بازم میگم ، شما بهترین مجری سازمان هستید ، نه به خاطر چادرتون ، . بلکه به خطر بزرگ منشی و تفکرتون ...
    موفق باشید و پایدار

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">